Gray.Matter.PL-PROPHET.part1.rar
-
■ Bitwa o Śródziemie -
■ Bitwa o Śródziemie II -
■ Bitwa o Śródziemie II – Król Nazguli -
■ Drużyna Pierścienia -
■ Gry PC 1 Plik■ -
■ Podbój -
■ Powrót Króla -
■ Wheelman PL -
■ Wiedźmin PL -
■ Wiedżmin 1 Edycja Rozszerzona -
■ Windchaser PL -
■ Wings Of Prey PL-PROPHET -
■ Wings Of Prey Skrzydła Chwały PL-PROPHET -
■ Winter Sports 2011 PL-PROPHET -
■ Winter Sports 2012 PC -
■ Władca Pierścieni (2002-2011) PL-O22y -
■ Wojna na Północy -
■ Wojna o Pierścień -
■ Wolfenstein PL -
■ Wolfschanze 2 PL -
■ World in Conflict PL -
■ World of Warcraft Cataclysm -
■ World of Zoo PL-PROPHET -
■ Worms 3D PL -
■ Worms Reloaded Game of the Year -
■ Worms Reloaded Game of the Year 2012 -
■ WRC 2 (2011) PL -
■ Wyspa Tajemnic PL -
■ X Antologia PL-PROPHET -
■ X3 Albion Prelude 2011 -
■ X3 Terran Conflict PL-PROPHET -
■ XIII Wiek Śmierć lub Chwała PL-PROPHET -
■ X-Men Legends II PL -
■ Yesterday 2012 PC -
■ Załoga G PL -
■ Zaplątani PL -
■ Zeno Clash PL -
█ WAŻNE ! -
█ RIP I REPACK -
█ AKCJI -
█ BIJATYKI -
█ DLA DZIECI -
█ PRZYGODOWE -
█ SPORTOWE -
█ STRATEGIE -
█ STRZELANKI -
█ SYMULATORY -
█ WYŚCIGI -
█ ZRĘCZNOŚCIOWE -
Clash PL
Core 2 Duo 1.83 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 7800 GTX lub lepsza), Windows XP/Vista/7 .
Gra przygodowa autorstwa Jane Jensen, pisarki i wieloletniej pracownicy firmy Sierra, odpowiedzialnej min. za powstanie słynnej serii Gabriel Knight.
Gray Matter to najnowsze dzieło Jane Jensen, powszechnie uznawanej za jednego z gigantów gier przygodowych, głównie za sprawą trylogii z Gabrielem Knightem w roli głównej. Jej najnowszy tytuł to klasyczna przygodówka z interfejsem point & click, w której animowane w pełnym trójwymiarze postaci, poruszają się w pre-renderowanym środowisku 2D. Za oprawę muzyczną odpowiedzialny jest Robert Holmes, kompozytor (a prywatnie mąż Jensen), twórca ścieżki dźwiękowej do Gabriel Knight.
Główną bohaterką jest niejaka Samantha Everett, młoda Amerykanka, podróżująca przez Europę w poszukiwaniu szczęścia i lepszych dni. Dziewczyna zwiedza kolejne miejscowości, zarabiając wykonywaniem sztuczek i graniem na ulicach. Pewnego deszczowego dnia Samantha staje pod drzwiami siedziby doktora Dawida Stylesa, ekscentrycznego neurobiologa, a przy okazji odludka i samotnika (jego żona zmarła kilka lat wcześniej). Młoda amerykanka zostaje asystentką naukowca i pomaga mu w prowadzeniu badań. A eksperymenty są to niezwykłe, bowiem Styles zajmuje się zgłębianiem tajemnic ludzkiego umysłu, stawiając sobie pytania o jego siłę oddziaływania, sposób postrzegania świata i rzeczywistości itp.
W grze poprowadzimy, naprzemiennie, postaci Sam i Stylesa. Pierwszym zadaniem nowej asystentki jest znalezienie i sprowadzenie do siedziby naukowca szóstki studentów mających pełnić role świnek doświadczalnych. W swoim posępnym dworze, neurobiolog przeprowadza szereg działań mających potwierdzić tezę, głoszącą, że pewne czynności można wykonać tylko i wyłącznie siłą myśli. W późniejszej fazie gry Samantha jest zmuszona odkryć kilka sekretów związanych z mroczną posiadłością i jej właścicielem. Mamy również do czynienia z zagadkowym pojawieniem się ducha zmarłej wcześniej żony Dawida.
Gra składa się z kilku etapów prezentowanych w stylu właściwym dla dawnych przygodówek Sierry. Oznacza to, że na początku rozdziału dostajemy szereg zadań do wykonania, a kolejność ich rozwiązywania zależy tylko od nas. Wzorem Gabriela Knighta w nagrodę za postępy w grze będziemy otrzymywać punkty. By skończyć przygodę, wcale nie musimy jednak uzyskać stuprocentowego wyniku, zamiast tego system ten zachęci do bawienia się przedstawionym światem, eksperymentowania z interaktywnymi elementami oraz poinformuje gracza, czy posuwa się on naprzód. Jak to zwykle w przygodówkach bywa, najważniejszym elementem są zagadki i puzzle, które muszą pokonać główni bohaterowie. W Gray Matter mamy głównie do czynienia z koniecznością odkrywania właściwego zastosowania dla znajdowanych przedmiotów. Poziom trudności nie jest specjalnie wysoki, tak by nawet początkujący gracze mieli radość z gry. Wymagania rosną wraz z postępami w grze – im bliżej do końca tym bardziej skomplikowane puzzle.
Twórcy gry dodali także kilka mini gier, zaserwowanych w formie specjalnych zdolności głównych postaci. Na przykład Samantha potrafi wykonywać magiczne sztuczki, a z kolei Styles potrafi wprowadzić innych w stan hipnozy. Wszystko to jednak wciąż opiera się na zadaniach logicznych.