-
2208 -
58493 -
76659 -
533
144444 plików
46968,65 GB
SHL M11 – polski motocykl produkowany w latach 1961-1968 w zakładach KZWM Polmo-SHL w Kielcach.
Prototypy motocykla opracowano w 1959 - równocześnie z rozpoczęciem produkcji modelu M06T. Motocykl zaprezentowano na Targach Poznańskich w 1960, a produkcję rozpoczęto w maju 1961. Oprócz wersji bazowej, istniała też wersja rajdowa M11R, posiadająca m.in. zawieszenie przednie z widelcem teleskopowym. W toku produkcji, bazowy model M11 był ulepszany, m.in. wzmocniono mocowanie przedniego zawieszenia (1961/62) i zmieniono łożyskowanie wahaczy. Od 1963 produkowano małe serie lepiej wyposażonych motocykli M11 Lux. W 1965 zmniejszono koła z 19-calowych na 18-calowe.
Od 1967 do lipca 1968 produkowano model M11W z nowym silnikiem W-2A Wiatr. Ogółem wyprodukowano ich prawie 180.000, w tym ponad 26.000 M-11W. Cena motocykla wynosiła ok. 15.000 zł.
Większość motocykli trafiała na rynek polski, lecz część wyeksportowano, w tym do USA. W 1962 licencję na produkcję modelu M11 zakupiły Indie, gdzie produkowano go aż do 2005 roku pod nazwą Rajdoot.
rama: podwójna, typu kołyskowego, spawana z kształtowników o przekroju prostokątnym
zawieszenie przednie: dwustronny wahacz pchany z dwoma amortyzatorami teleskopowymi z tłumieniem hydraulicznym
zawieszenie tylne: dwustronny wahacz wleczony z dwoma amortyzatorami teleskopowymi z tłumieniem hydraulicznym
przeniesienie napędu: łańcuchem na tylne koło
siedzenia: kanapa dwuosobowa, przykrywająca zamykany schowek
masa własna - 115 kg (M11), 112 kg (M11W)
prędkość maksymalna – 90 km/h (M11), 100 km/h (M11W)
zużycie paliwa – 2,9 l/100 km (M11), 3,2 l/100 km (M11W)
Silnik[edytuj]
Typ – S-32 / S-32U / W-2A Wiatr
jednocylindrowy, 2-suwowy, chłodzony powietrzem (wszystkie)
Średnica cylindra – 61,5 / 61,5 / 61 mm
Skok tłoka – 58 / 58 / 59,5 mm
Pojemność skokowa – 173 / 173 / 174 cm³
Stopień sprężania – 6,9 / ? / ?
Moc maksymalna:
S-32: 9 KM (6,6 kW) przy 4850 obr/min
S-32U: 10 KM (7,4 kW) przy 5000 obr/min
W-2A: 12 KM (8,8 kW) przy 5450 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 14,7 Nm przy 3500 ob/min / ? / ?
Sprzęgło – mokre, czterotarczowe, o wkładkach korkowych
Skrzynka przekładniowa – zblokowana z silnikiem, trzybiegowa (S-32) lub czterobiegowa (W-2A)
- sortuj według:
-
1 -
9 -
1 -
0
15 plików
87,38 MB