-
294 -
41362 -
753 -
158
45438 plików
20052,62 GB
Wymagania sprzętowe: CPU 600MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D
Kontynuacja wydanego w 2001 roku „Big Biz Tycoona” (znanego także jako „Venture Tycoon”), w przeciwieństwie jednak do swojego poprzednika za produkcję gry odpowiedzialne jest niemieckie studio developerskie 4Head Studios, które zasłynęło wydaniem „Europy 1400”.
Zgodnie z tym, co sugeruje słowo tycoon w tytule gry, mamy do czynienia z typową strategią ekonomiczną. Naszym zadaniem jest zbudowanie firmy od podstaw, tak aby powstał z niej cieszący się nieposzlakowaną opinią i przynoszący ogromne zyski kolos finansowy. Gracz może osadzić swój interes w jednym z trzech dużych miast – Nowym Jorku, Hamburgu lub Tokio, nie mniej istotną rolę odgrywa wybór sposobu rozgrywania zabawy, można zdecydować się na tryb, w którym należy wykonywać określone cele bądź też wolną rozgrywkę bez żadnych odgórnych ustaleń. Wzorem chociażby słynnego „Pizza Connection 2” gracz ma podgląd na całe miasto, w którym oprócz swojej firmy widzi lokale konkurencji. Istotny jest także bank, jak łatwo można się domyślić, warto a nawet należy zaciągać w nim pożyczki. Gracz musi kontrolować niemal wszystkie elementy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania jego firmy. Rozpoczynając zabawę należy zadbać o odpowiedni rozkład pomieszczeń, wyposażyć je w niezbędne sprzęty a także zatrudnić wykwalifikowaną kadrę pracowniczą. Gracz ma do wyboru wiele elementów – drzwi, biurka, krzesła, kanapy, automaty z napojami czy też rośliny. Niezwykle istotną rolę odgrywają wspomniani już pracownicy, każdy z nich opisany jest kilkoma współczynnikami, takimi jak kreatywność czy lojalność wobec firmy. Gracz musi o nich dbać, gdyż zadowoleni podwładni będą pracować szybciej, a ich praca przyniesie lepsze efekty. Warto dodać, iż pracowników można szkolić (oczywiście odpłatnie), a także odpowiednio ich motywować, na przykład przydzielając im premie czy inne profity. Prowadzona przez gracza firma może działać w wielu różnych branżach, m.in. kosmetycznej czy elektronicznej. Aby w ogóle móc zacząć sprzedawać jakiś produkt należy go wynaleźć, wyprodukować, a na dodatek odpowiednio wypromować, w tym ostatnim przypadku mamy do czynienia z wieloma różnymi typami reklamy, m.in. w telewizji, czasopismach czy w formie ulotek. Nie wszystkie posunięcia muszą być zgodne z zasadami fair-play – gra daje możliwość sabotowania konkurencyjnych projektów.
Oprawa wizualna stoi na zbliżonym poziomie do pierwszej części gry, akcja obserwowana jest przeważnie w rzucie izometrycznym.
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
1 plików
59,38 MB