Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Kajko i Kokosz 01 - Zloty puchar 01.cbr

Download: Kajko i Kokosz 01 - Zloty puchar 01.cbr

6,78 MB

0.0 / 5 (0 głosów)

Do spokojnego grodu, władanego przez kasztelana Mirmiła, przybywa grupa rycerzy. To Czarne Trójkąty. Podejmują się oni wybudować dla kasztelana piękny zamek. Rozbijają swój obóz w pobliżu Mirmiłowa i zabierają się do pracy. Tymczasem zostaje skradziony złoty puchar księcia. Jest to jedyne naczynie, z którego Mirmił zwykł pijać miód, toteż jego utrata wywołuje w nim straszną depresję. Ponieważ nie ma innego sposobu, żeby wyleczyć kasztelana, więc Kajko i Kokosz wyruszają na poszukiwanie pucharu. Odkrywają, że sprawcami kradzieży są Czarne Trójkąty, zatem wdzierają się do ich obozu i odbierają puchar. Jednak wkrótce potem naczynie znów wpada w ręce łotrów. Niebawem wychodzi na jaw, że Czarne Trójkąty chcą w ten sposób wymusić na Mirmile zgodę na zajęcie świeżo wybudowanego zamku. Dodatkowo żądają, żeby Mirmił przyniósł podpisany dokument razem z głowami swoich rycerzy - Kajka i Kokosza. Z opresji uratować rycerzy i gród może tylko pomoc Ciotki Jagi - starej czarownicy spokrewnionej z Kokoszem...

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika

Zbójcerze wpadają wreszcie na nowy, odkrywczy pomysł jak pognębić Mirmiłowo. Zanieczyszczają wodę w studni grodu co wywołuje kompletną suszę. Aby ratować mieszkańców, Kajko i Kokosz wyruszają do Pani Przyrody by prosić ją o "ożywienie" studni. Ich podróż wiedzie prosto przez krainę borostworów - tajemniczych leśnych istot. Podczas podróży pomagają rozwikłać kilka problemów borostworów, dzięki czemu mogą liczyć na ich pomoc. Od skrzatów otrzymują na przykład zioła, dzięki którym mogą zrozumieć język istot lasu. Uspokajają także dokuczliwego dowcipnisia - Bugiego oraz pomagają uporać się z niesfornym dzieckiem jednej z borostworów. Wreszcie docierają do Pani Przyrody i otrzymują od niej liść, który po wrzuceniu do studni przywróci jej wodę. Nasi bohaterowie bez ociągania wracają do Mirmiłowa i wrzucają listek do studni. Okazuje się, że Kokosz na wszelki wypadek wziął jeszcze jeden listek i również wrzucił go do studni. Tymczasem Zbójcerze, którzy weszli w posiadanie maczugi Łamignata szykują się do ataku na Mirmiłowo...

Zbójcerze wpadają na kolejny "genialny" plan - zarażają Mirmiła grypą. Kasztelan jak zwykle zaczyna desperować, że to już na pewno zakończy jego żywot, więc Kajko i Kokosz wyruszają w podróż do cudownego źródła Pochwista. Woda z tego źródła podobno leczy wszelkie choroby i dolegliwości. Po przybyciu na miejsce trafiają do zamku, gdzie mieszka piękna Kaprylda i stają się obiektem jej machinacji, dostarczając jej w ten sposób rozrywki. Okazuje się także, że przez machinacje tej dziewczyny źródło Pochwista utraciło swą cudowną moc. Udają się więc do żyjącej w górach wróżki Grety. Jednak przed spotkaniem z nią muszą pokonać strzegącego jej spokoju Marzana. Gdy wreszcie docierają do wróżki okazuje się, że jest ona... matką Kapryldy. Dowiadują się od niej w jaki sposób przywrócić źródłu jego dawną moc. Zadanie to nie jest łatwe, jednak naszym bohaterom udaje się tego dokonać. Zdobywają też nieco cudownej wody dla Mirmiła. Przed powrotem postanawiają jeszcze pomóc Grecie odmienić charakter Kapryldy. Porywają ją więc z zamku i wywożą na bezludną wyspę. Gdy księżniczka przeżyje tam dzięki swojej własnej pracy jakiś czas, jej charakter ulegnie zmianie. Po powrocie do zamku dowiadują się, że ojciec Kapryldy popełnił samobójstwo na wieść o jej porwaniu. Kajko i Kokosz wykorzystują więc wodę, żeby przywrócić mu życie. Potem wracają do Mirmiłowa, lecz bez wody i... bez Milusia, który odnalazł swoją miłość - piękną smoczycę i postanowił spędzić z nią resztę swych dni w krainie smoków. Pozostaje pytanie w jaki sposób Kajko i Kokosz przywrócą zdowie kasztelanowi skoro nie mają już cudownej wody?? Sprytny Kajko i na to znajdzie sposób...

Minął rok od kiedy Kajko i Kokosz znaleźli w lesie jajo, z którego wykluł się smok Miluś. Teraz już podrósł, a w dodatku wyrosły mu skrzydła, więc jego opiekunowie zgodnie orzekli: "Miluś musi latać!". Jednak próby nauczenia smoka sztuki latania kończyły się dla Kajka i Kokosza dość nieszczęśliwie. Zazdroszcząc Jadze możliwości wznoszenia się dzięki czarodziejskiej maści latania, postanowili ukraść jej trochę tego środka. Sprytna czarownica podsunęła im jednak maść wzrostu, przez co dłonie Kajka i Kokosza stały się wielkie i nieporadne. Wkrótce jednak czarownica przywróciła im dawny rozmiar. Tymczasem Zbójcerze szykowali kolejny podstęp. Miluś, wysłany do grodu, wpadł w pułapkę Zbójcerzy i został uwięziony w ponurych lochach ich warowni. Za zwrot smoka Hegemon zażądał tyle złota i kosztowności ile sam waży. Oczywiście dzięki sprytowi Kajka nie doszło do przekazania okupu a podczas ucieczki z warowni Zbójcerzy... Miluś sam wzbił się w powietrze! Okazało się, że Miluś umie latać... ale jako lotniska potrzebuje tafli wody :-)

Kajko i Kokosz odnajdują ogromne jajo. Pomimo namawiań Kokosza, żeby je po prostu zjeść, przyjaciele decydują się wysiedzieć jajko i zobaczyć co się z niego wykluje. Ku ich i całego grodu przerażeniu, z jajka wykluwa się... smok!! W jednej chwili cały gród ogarnia panika, lecz już wkrótce okazuje się, że jest to niegroźny smok roślinożerny. Kajko i Kokosz postanawiają zaadaptować smoka i nadają mu imię Miluś. Okazuje się jednak, że stwór jest dość kłopotliwy, gdyż ciągle chce się bawić i nie zważa na to, że jego siła powoduje spore spustoszenia w grodzie. Widząc, że rycerze sobie nie radzą, Lubawa postanawia, że ona wraz z Mirmiłkiem zajmą się Milusiem. Jednak i oni muszą się wkrótce poddać. W przypływie złości kasztelan rozkazuje Kajkowi i Kokoszowi opuścić gród wraz ze smokiem. Wywołuje to sprzeciw mieszkańców grodu, którzy ogłaszają strajk powszechny dopóki Mirmił nie sprowadzi rycerzy i smoka z powrotem. Chcąc, nie chcąc, kasztelan wyrusza na poszukiwania. Tymczasem na Milusia, Kajka i Kokosza czeka w lesie pułapka zastawiona przez Zbójcerzy...

Zbójcerze planują jak zdobyć gród Mirmiła. Wreszcie wpadają na mało odkrywczy pomysł, że trzeba po prostu zaatakować gród. Wdzierają się więc i rozpoczynają bitwę. Oczywiście Kajko i Kokosz trwają na posterunku i mężnie odpierają ataki. Niedługo po zbójcerzach nie ma już śladu. Pobici i zniesławieniu wracają do swego zamku. Brakuje wśród nich tylko ich wodza - Hegemona, który właśnie wdraża w życie swój nowy plan. Pod przebraniem kupca roztacza przed Mirmiłem piękne wizję lotów podniebnych. Trafia na podatny grunt bowiem Mirmił zawsze fascynował się lotnictwem. Ponieważ próby nauczenia Mirmiła obsługi latającej miotły ciotki Jagi zakończyły się niepowodzeniem, więc kasztelan decyduje się udać do Szkoły Latania prowadzonej przez wykształcone czarownice. Razem z nim wyruszają Kajko i Kokosz. O to właśnie chodziło Hegemonowi, który natychmiast udaje się do swego zamku, żeby przygotować kolejny, tym razem skuteczny, atak na Mirmiłowo. W swoich planach nie przewidział on tylko, że Kajko, Kokosz i Mirmił powrócą tak szybko wyposażeni w czarodziejską maść latania oraz umiejętność obsługiwania pojazdów latających jak miotły, kufry czy pierwszy lepszy kawał drewna. Tym razem rozczarowani Zbójcerze muszą stawić czoła także lotnictwu Mirmiła, a z taką techniką nie mają szans. Mirmiłowo po raz kolejny zostaje ocalone...

Kolejny tom prześmiesznej serii fantasy. Dajmiech twardą ręką rządzi Mirmiłowem. Kajko i Kokosz sabotują jego rządy. Dowiadują się, że Zbój Łamignat posiada list, w którym opisane są wszystkie machlojki Dajmiecha. Niestety, okazuje się, że list został... zjedzony przez myszy! Dzielni wojowie muszą znaleźć inny sposób na obalenie tyrana. Okazją jest przyjazd do Mirmiłowa księcia, który osobiście chce się przekonać jak nowy kasztelan sprawuje rządy. Kajko i Kokosz, z pomocą czarownicy Jagi zdobywają eliksir prawdomówności i podają go wojskiemu Dajmiecha...

Mirmił ze swoim bratem próbuje zadowolić kanclerza, który przyjechał skontrolować działania Kasztelana. Niestety nie wie, że przygotowywany jest zamach stanu, mający na celu zdjęcie go ze stanowiska... Czy Mirmił utrzyma swoje stanowisko?

Kajko i Kokosz, którzy zdecydowali się pozostać w grodzie otrzymują zaszczytną funkcję świniarzy. Nie przeszkadza im to w sabotowaniu wszelkich działań Dajmiecha, który tymczasem usiłuje pozbyć się kłopotliwych rycerzy i Łamignata, który niegdyś zdobył list od kanclerza, w którym ujawnione zostały wszelkie machlojki mające na celu przejęcie władzy nad Mirmiłowem. Niestety - list został zjedzony przez myszy (ale Dajmiech o tym nic nie wie) i Kajko z Kokoszem muszą znaleźć inny sposób, żeby zmusić Dajmiecha do przyznania się do winy. A akurat trafia się idealna okazja, bowiem książe przybywa z oficjalną wizytą, żeby sprawdzić jak się sprawuje nowy kasztelan. I w tym momencie do akcji wkracza ciotka Jaga, która pomaga Kajkowi i Kokoszowi zdobyć eliksir prawdy. W napadzie szczerości, wojski Dajmiecha ujawnia wszelkie brudne sekrety Dajmiecha. Książe natychmiast usuwa Dajmiecha z urzędu, przekazując go ponownie Mirmiłowi. Zwalnia także z pracy swego kanclerza. Wkrótce potem w Mirmiłowie znów panuje błogi spokój...

"Woje Mirmiła" to pierwsza część dylogii, której drugą częścią jest tom "Rozprawa z Dajmiechem". To jest stare wydanie.
W nowym wydaniu zrobili z tego trylogię, której drugą i trzecią część stanowią "Woje Mirmiła 01 i 02". Na stronie 22 tomu 2 jest miejsce, gdzie zaczyna się "Rozprawa z Dajmiechem" pierwszej edycji.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności