Orzeszkowa Eliza - Meir Ezofowicz (70).mp3
-
01 sonaten -
03 praeludien toccaten fantasien fugen II -
04 praeludien toccaten fantasien fugen III_IV -
05 praeludien toccaten fantasien fugen V -
06 praeludien toccaten fantasien fugen VI_VII -
17 einzelne chorale II_III_IV -
18 einzelne chorale V_VI_VII -
19 einzelne chorale VIII variationen I_II -
1980 - Sherlock Holmes i Doktor Watson(1) -
20 variationen II_III -
200 kantat Jana Sebastiana Bacha -
Bach 2000 v02CD10 (Cantatas BWV 79-82) -
Bach J.S. 200 kantat -
Bach kantaty -
Biblia Tysiąclecia - Nowy Testament -
Biblia Tysiąclecia - Stary Testament -
Doyle C. Artur - STUDIUM W SZKARŁACIE -
Encyklopedia Katolicka -
Encyklopedia Kościelna PDF -
Jutro Klasówka -
Karoń wykłady -
klub pickwicka(1) -
Krapiec - Etyka -
Krapiec - Metafizyka -
Krapiec - Teoria poznania -
Krapiec - Wprowadzenie do filozofii -
Mackiewicz - Kontra -
Mackiewicz - W cieniu krzyża -
Mackiewicz Nie trzeba głośno mówić -
Magda Umer - gdzie Ty jesteś -
Magda Umer - Koncert jesienny -
Niziurski - Siódme wtajemniczenie -
Orzeszkowa Eliza - Australczyk -
Orzeszkowa Eliza Meir Ezofowicz -
Pismo Święte -
Pismo Święte - Nowy Testament -
Potop - Sienkiewicz -
Powieść w Teatrze Wyobraźni -
Przygody Bąbla i Syfona -
Słownik Lindego -
T02. Domek na prerii -
Terlecki - Dwie głowy ptaka -
Trzecia granica -
Trzecia granica - serial polski -
UCIECZKA z miejsc ukochanych -
Violetta Villas -
Wysocki -
Wysocki po polsku -
Wysocki po polsku(1) -
Z biegiem lat z biegiem dni
czyta Adam Ferency
długość: 11 godzin 04 minuty
kategoria: Literatura piękna polska
Małe, żydowskie miasteczko. Społeczność Szybowa jest podzielona na stronnictwa skupione wokół dwóch rodów: Todrosów oraz Ezofowiczów. Ród Todrosów reprezentuje orientację skrajnie konserwatywną, niechętną zmianom, nietolerancyjną. W rodzinie Ezofowiczów, którzy są ludźmi otwartymi, zwolennikami asymilacji, ceniącymi wartości świeckie, co kilka pokoleń rodzi się człowiek wybitny, sprawiedliwy. To Meir Ezofowicz podejmuje próby zreformowania życia społeczności, pokonania bariery między Polakami a Żydami. Nieustannie naraża się i sprzeciwia. W efekcie zostaje wygnany.