Badacze natury - 05 - U Pana Boga na poddaszu.avi

P.Kuba-47 / Filmy dokumentalne emitowane na kanałach TVP / Badacze natury / Badacze natury - 05 - U Pana Boga na poddaszu.avi
Download: Badacze natury - 05 - U Pana Boga na poddaszu.avi

Czas trwania: 16 min 33 s

Cykl o przyrodzie i ludziach, których pasją jest zgłębianie jej tajników. Intryguje ich wszystko, co żyje i żyło na planecie Ziemi. Są wśród nich badacze godowych zachowań ptaków, tropiciele śladów zostawionych na śniegu przez watahy wilków, obserwatorzy owadów żyjących w spróchniałych pniach drzew, odkrywcy szkieletu pierwszego polskiego dinozaura, zwanego "smokiem z Lisowic". W filmach widzowie zobaczą wilka, nietoperze, niedźwiedzie, foki, owady zatopione w bursztynie, mikroskopijne otwornice, dinozaury, ciećwierze i bobry.

Badacze natury - 03 - Prawdziwa natura ptaków.avi play
Bohaterem odcinka jest biolog Przemysław Chylarecki – sp ...
Bohaterem odcinka jest biolog Przemysław Chylarecki – specjalista w dziedzinie ornitologii. Od ponad 20 lat prowadzi badania ptaków siewkowatych, zamieszkujących zalewowe tereny wokół rzeki Bug.
Badacze natury - 04 - Bursztynowy mikrokosmos.avi play
Jego pokłady przyciągają turystów, ale i naukowców nad p ...
Jego pokłady przyciągają turystów, ale i naukowców nad polski Bałtyk. Historia bursztynu sięga co najmniej 42-45 mln lat. Wspólnie z dr Elżbietą Sontag odkrywamy wszystkie tajemnice„złota północy”.
Badacze natury - 09 - Taniec z niedźwiedziem.avi play
Bohaterami odcinka są Filip Zięba i Tomasz Zwijacz - Koz ...
Bohaterami odcinka są Filip Zięba i Tomasz Zwijacz - Kozica z Tatrzańskiego Parku Narodowego. Ich pasją jest tropienie niedźwiedzi. Najczęściej robią to wiosną, kiedy na topniejącym śniegu widać jeszcze ślady łap niedźwiedzi, które opuszczają w tym czasie gawrę.
Badacze natury - 10 - Smok z Lisowic.avi play
Smok z Lisowic w prostej linii jest przodkiem Tyranosaur ...
Smok z Lisowic w prostej linii jest przodkiem Tyranosaura. Pod Krakowem nadal trwają prace mające na celu ustalenie szczegółów życia dinozaura.
Badacze natury - 14 - Ludzka twarz bobra.avi play
Bohaterem odcinka jest dr Adrian Zwolicki, biolog z Uniw ...
Bohaterem odcinka jest dr Adrian Zwolicki, biolog z Uniwersytetu Gdańskiego. Prowadzi on obserwacje bobrów - największych gryzoni europejskich. Są one długowiecznymi ssakami, które żyją około 20 lat, a w niewoli mogą dożyć nawet 50. Bobry prowadzą stadny, rodzinny tryb życia, żyją w grupach składających się z pary rodziców oraz tegorocznego i zeszłorocznego potomstwa. 2 - letnie bobry podejmują pierwsze próby samodzielnego życia. W tym celu opuszczają siedlisko w poszukiwaniu nowych partnerów. Potrafią przejść ponad 200 kilometrów. Priorytetem w rozpoczynaniu nowego życia jest dla nich wybór miejsca do życia; w swoich wędrówkach zatrzymują się tam, gdzie czują się dobrze, tam też szukają partnerów.
Badacze natury - 15 - Podwodne królestwo.avi play
Bohaterem odcinka jest dr Lech Kotwicki, biolog z Instyt ...
Bohaterem odcinka jest dr Lech Kotwicki, biolog z Instytutu Oceanologii PAN. Zajmuje się światem niewidzialnym, procesami i organizmami żywymi, które można spotkać pomiędzy ziarenkami piasku na plaży, a których nie widać gołym okiem. Dr Kotwicki prowadzi swoje badania nad mało znanym światem mikroorganizmów od ponad 10 lat. Prowadzone badania pozwoliły mu na poznanie skomplikowanego systemu wzajemnych zależności, w którym ważną rolę odgrywają m.in. bakterie, pierwotniaki oraz drobne organizmy wielokomórkowe.
Badacze natury - 01 - Drzewo pełne życia.avi play
Ile gatunków owadów żyje na świecie? Tego nie wie nikt, ...
Ile gatunków owadów żyje na świecie? Tego nie wie nikt, bo owady wykazują wielką zmienność. Prof. dr hab.Marek Kozłowski ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego prezentuje największy „stół” dla owadów żyjących w Polsce – dąb.
Badacze natury - 02 - Żabia miłość.avi play
W programie udaliśmy się nad rozlewiska, gdzie Joanna Ma ...
W programie udaliśmy się nad rozlewiska, gdzie Joanna Mazgajska opowiedziała nam o okresie godowym żab.
Badacze natury - 06 - Na plaży z foką.avi play
1200 lat temu w Morzu Bałtyckim żyło 100 tys. fok szaryc ...
1200 lat temu w Morzu Bałtyckim żyło 100 tys. fok szarych. Wspólnie z prof. Krzysztofem Skórą z Stacji Morskiej UG w Helu przyglądamy się losom tych zwierząt. Jak się okazuje, najwięcej było ich w rejonie Zatoki Gdańskiej i Puckiej. Niestosowne przepisy m.in o tym, że foki należy zwalczać doprowadziły do tego, że jest ich obecnie coraz mniej. Za późno się zorientowano, że foka to drapieżnik, który jest sprzymierzeńcem rybaka. Dbając o środowisko dla fok, dba się o ryby.
Badacze natury - 08 - Mądrość kruka.avi play
Bohaterem odcinka jest dr Tomasz Witkowski, który poszuk ...
Bohaterem odcinka jest dr Tomasz Witkowski, który poszukuje wspólnych cech inteligencji ludzi i zwierząt. Swoje badania opiera m.in. na obserwacjach zachowań kruków, które są uważane za jedne z najinteligentniejszych ptaków.