-
17 -
727 -
187 -
400
2930 plików
437,72 GB
SPORE to pięć gier w jednej, tzn. składa się z pięciu faz: komórki, organizmu, plemienia, cywilizacji i kosmosu. Podczas niej przejdziemy ewolucję od zupy pierwotnej do podróży kosmicznych. Każdy gracz na początku musi się zarejestrować. Dzięki temu gra zawiera kreacje milionów graczy i jest w miarę urozmaicona. Wszystkie stwory, pojazdy, budynki można znaleźć na Sporepedii. W grze znajduje się kilkanaście edytorów, przez co na każdym kroku
rozgrywki możemy stworzyć coś oryginalnego. Są też osiągnięcia, które odblokowujemy podczas rozgrywki.Po zalogowaniu (lub nie) do serwera pokazuje nam się Galaktyka, gdzie na początku mamy do dyspozycji parę planet. Wraz z kolejnymi zapisanymi grami, będą nam się pojawiać nowe planety. Różnią się kolorystyką i ukształtowaniem terenu. Po nadaniu nazwy wybranej planety, musimy wybrać odpowiednią fazę. Na początku mamy do dyspozycji tylko pierwszą fazę – komórki, ale wystarczy chwilę w nią pograć i udostępniamy następną itd.
Drogę ewolucji zaczynamy od prymitywnego mikroorganizmu. Jest to prosta gra 2D. Zjadamy albo rośliny, albo uganiamy się za mięsem. Uciekamy przed większymi mikroorganizmami. W późniejszej rozgrywce odblokowujemy narząd gębowy wszystkożercy, jak również pozostałe 6 części udoskonalające nasz organizm w szybkości i ataku. Im bardziej zbliżamy się do końca fazy, tym bardziej zmienia się otoczenie, od mroźnych głębi oceanów po brzeg morza. Kończymy etap rozwinięciem mózgu i wyjściem na ląd.
Istnieje też coś takiego jak historia ewolucji. W zależności od tego jak będziemy postępować, tak będą postępować z nami inne organizmy. Od zachowania zależy też jaką „super-umiejętność” odblokujemy, która może zostać wykorzystania w przyszłych fazach
Kolejną fazą jest faza organizmu. Teraz już wyszliśmy na ląd. Wokół czai się sporo niebezpieczeństw. W tej fazie naszym zadaniem będzie jak najlepsze przystosowanie naszego organizmu do życia na lądzie i rozwinięcie rozumu. W zależności, czego więcej jedliśmy w fazie komórki, będziemy mięsożercą, roślinożercą lub wszystkożercą. W grze będą dwie strategie: albo zaprzyjaźniać się ze wszystkimi albo wybić inne organizmy. Więcej punktów dostajemy za zakumplowanie się. Do pomocy mamy członków stada. Zaczynamy od zera, kończymy na trzech. Mogą być oni z różnych gatunków. Na swojej drodze spotkamy mniej lub bardziej przyjazne nam gatunki, jak i również monstrualne stwory epickie, zdolne zabić jednym ciosem.
Gdy już rozwiniemy nasz mózg, przechodzimy do fazy plemienia. W tej fazie nie kontrolujemy już pojedynczej jednostki, tylko całe plemię. Plemieniem dowodzi wódz, bez niego żadne misje dyplomatyczne nie mogą się odbyć. Każdy z członków plemienia ma losowo generowane imię. Stwory mieszkają w wiosce, która składa się z chaty, totemu, zagrody oraz innych konstrukcji. Walutą tutaj jest żywność. Za nią kupuje się budynki, młode oraz wykorzystuje do innych celów. Zdobyć ją można zbierając owoce, polując na zwierzęta, łowiąc ryby, hodując zwierzęta lub kradnąc ją z innych wiosek. Umiejętności nabyte w fazie stwora, np. latanie, skradanie się, plucie jadem itd. mogą być wykorzystane. Od tej fazy można również przebierać stwory w różne stroje, podnoszące umiejętności. Aby przejść do następnej fazy, należy podbić pozostałe plemiona drogą dyplomatyczną lub wojskową.
Nasze stwory wybudowały pierwszy pojazd, czas na fazę cywilizacji! Nasz cel to podbić całą planetę. W tym celu przydadzą nam się pojazdy lądowe, wodne i powietrzne. Miasta dzielą się na religijne, wojskowe i gospodarcze. Pojazdy w zależności, w jakim typie miasta powstały, taką funkcję będą pełniły. Religijne będą namawiały mieszkańców, do przyłączenia się do nas, wojskowe będą równać miasta z ziemią, a gospodarcze prowadzić handel, w celu zwiększenia zarobków i w końcu wykupienia miasta. Budynki dzielą się na domy, rozrywkowe, fabryki i ratusz. Główną walutą jest przyprawa. Wydobywa się ją z gejzerów. Te zaś znajdują się na lądzie i na wodzie. Gdy już zajmiemy wszystkie miasta, nasze stwory dokonują przełomu – wybudowują statek kosmiczny…Faza kosmosu, siadamy za sterami statku kosmicznego. Okazuje się, że nasza planeta była tylko jego maluteńką cząstką. Przed nami cała galaktyka do podbicia licząca kilka miliardów planet. Jest to najdłuższa faza. W zależności jak postępowaliśmy w poprzednich fazach, taką profesję przyjmiemy. Wprawie każda profesja ma specjalną broń, np. dla wojownika jest to przywołanie kosmicznych piratów, a dla szamana natychmiastowe wrócenie do macierzystego systemu. Po paru misjach na planecie i w naszym układzie wyruszamy dalej w przestrzeń kosmiczną. Wokół nas jest mnóstwo imperiów, które podobnie jak my już lata w kosmos. Spotkamy też na swojej drodze cywilizacje na różnych etapach rozwoju. Powiększać nasze imperium można poprzez terramorferowanie i kolonizowanie planet, wykupienie już zasiedlonych układów lub po prostu podbicie innych imperiów. Jeśli rozgniewamy jakieś imperium, może wypowiedzieć nam wojnę. Zakończyć ją można albo pokonując wroga albo przekupując go sporą ilością pieniędzy. Wypełniając dla innych misje lub dając prezenty, doprowadzimy do sojuszu. Dzięki sojuszowi możemy pożyczyć od innego imperium jeden ze statków kosmicznych do naszej floty lub namówić ich do zaatakowania innej cywilizacji.
Wszechświat składa się z systemów gwiezdnych, czarnych dziur i super nowych. Na każdym kroku możemy spotkać artefakty, które sprzedamy za sporą ilość sporylionów. W przeciwieństwie do poprzedniej fazy, przyprawy jest kilka rodzajów. Każda ma inną wartość w zależności od kupca. Niektórym zabawy dostarczy dowolne zmienianie ukształtowania terenu planety i zmieniania jej kolorów. Można też tworzyć nowe gatunki, zmieniać inne stwory w stwory epickie lub przemieniać planetę w rezerwat przyrody.
Celów na tym etapie rozgrywki może być kilka. Dla jednych jest to znalezienie środka galaktyki, dla drugich wybicie co do jednego Groksów (tych złych), a dla jeszcze innych jest to po prostu znalezienie naszego Układu Słonecznego i Ziemi.
SPORE było długo oczekiwane, ale jednak zawiodło tych, co czekali. Nie było planowanych kiedyś edytorów, faz. Uprościli grę maksymalnie. SPORE jest jak Simsy – główna wersja uboga, a reszta w dodatkach.
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB