Salsa - Emilio Estefan - Thinking of you.mp3
-
1 Taniec z Gwiazdami - Orkiestra Adama Sztaby -
Akwarium - Akwarystyka -
Ballroom Dance Music -
Bonsai -
całe płyty - muza -
Całe płyty - muza -
Cha-cha -
Dirty Dancing 1 -
Filmy instruktażowe -
Foxtrot -
Foxtrot (Slow-Fox) -
Hustle -
Hustle - Salsa -
Jive -
Kurs tańca -
Kurs tańca - Salsa - 100 figur - avi -
Kurs tańca - salsa - CD01 i CD03 -
Lambada -
Mambo -
Merengue -
Muzyka i taniec irlandzki -
Muzyka taneczna -
Paso doble -
Polka -
Porady - zanęty -
Programy -
Quickstep -
Rock And Roll -
Rumba -
Rumba de Cuba -
Salsa -
Salsa Clandestina -
Salsa Dance I -
Salsa Dance II 2005 -
Samba -
Storczyki -
Swing -
Tango -
Tango argentino -
Tango I -
Tango II -
Tango Nuevo -
Tapety -
The Rough Guide to Mambo -
The Rough Guide To Merengue -
walc - muzyka taneczna -
Walczyk -
Waltz -
Werner Muller Orchestra - 1981 -
Z - Inne Kursy
Salsa w muzyce narodziła się w latach 1940–1970 z fuzji rytmów afrokubańskich i karaibskich pod dużym wpływem jazzu. Rozwijała się zarówno na Kubie, w Portoryko, Nowym Jorku, jak i innych krajach latynoskich regionu Karaibów. Początkowo salsą nazywano wiele rozmaitych stylów muzycznych (Guajira, Mambo, Cha-cha, Son Montuno, Changui, Charanga).
Style tańca
Salsa czerpie z wielu różnych stylów i w rozmaitych miejscach rozwijała się pod różnymi wpływami. Duże zróżnicowanie spowodowało wyodrębnienie tak zwanych stylów salsy. Style te różnią się krokiem podstawowym, rytmicznym umiejscowieniem kroków (np. taniec na 1 lub 2) w muzyce, geometrią tańca (taniec po kole lub w linii), sposobem prowadzenia partnerki, ilością elementów akrobatycznych w tańcu, istnieniem bądź brakiem elementów solowych. Salsa na Kubie powstała jako połączenie tańca son z kubańską rumbą. Salsa w Portoryko rozwinęła się pod wpływem lokalnych tańców. Do Stanów Zjednoczonych zaś została przyniesiona przez imigrantów z regionu Karaibów (w większości z Portoryko).
Salsa jest w odróżnieniu od większości tańców towarzyskich tańczona w miejscu. Oznacza to tyle, że tańcząca para nie przemieszcza się zbyt wiele po parkiecie, a obroty wykonywane są w miejscu.
[Wikipedia]
Tempo : 52 - 64 takty na minutę
Takt : 2/4
Dwa uderzenia w takcie, z których każde rozdzielone jest na dwie części. Słyszymy cztery uderzenia, z których
trzem pierwszym odpowiadają trzy kroki a czwartemu – dotknięcie stopą parkietu – tzw Tap.
Rozliczenie rytmiczne : 1, 2, 3, 4
Wszystkie kroki stawiamy na podeszwach.
[www.taniec.org]