Bajki Logopedyczne - Piknik, Urodziny Kubusia Puchatka.docx
-
!! ZABAWY ZE ŚPIEWEM!!! -
1990 - Pan Traume -
1993 – Pan Phantasien -
1994 - Lieder zum Träumen -
1995 - Seine Gröessten Panflöeten -
1996 - Je T`aime -
1997 - Magie der Ferne -
1998 - Lieder Zum Traumen -
2000 - Jenny, kleine Jenny -
2001 - Einfach das beste -
2003 - Die Schoensten Panfloeten Melodien -
2007 - Die Zauberwelt der Panflöte -
2007 - Edward Simoni - El Condor Pasa -
2014 - Melodien Meines Herzens -
4-latki -
Bajki Logopedyczne -
bal karnawałowy w przedszkolu -
CD -
CD 1 -
CD 2 -
CD 3 -
CD(1) -
CD(2) -
CD(3) -
diagnoza gotowości szkolnej -
diagnoza gotowości szkolnej(1) -
disco polo -
EDWARD SIMONI - GOLDEN PANFLUTE (THE BEST) -
KARNAWAŁ MUZYKA -
Mali tancerze 2 -
Muzyczna recepta-60 minut muzykoterapii -
Muzyczny relaks z klasyką -
muzyka do torta do zabaw i do kotleta ------- -
Muzyka relaksacyjna 1 -
Nauczyłem się w przdszkolu -
Opowiadania Pan Kuleczka -
piosenki do bajki Czerwony Kapturek -
PIOSENKI- pokazwyanki -
plan pracy 4-latki -
plan pracy 4-latki(1) -
plany miesięczne dla grupy 3-5lat(1) -
plany miesięczne dla grupy 3-5lat(2) -
polskie hity -
przewodniki -
Pure Moods Vol 1 -
Pure Moods Vol 2 -
Pure Moods Vol 3 -
ŚLUB -
wierszyki z uzyciem palców -
Wiosna
Bajka logopedyczna oprócz tego,że usprawnia narządy mowy dziecka,to również uwrażliwia na różnorodność świata dźwięków,mobilizuje do myślenia i poprawnej werbalizacji,przygotowuje do nauki czytania (poprzez usprawnianie słuchu fonemowego).
Bajka logopedyczna to krótka historyjka, której bohaterami może być nasze dziecko, Pan Języczek lub zwierzątka. Może być całkowicie abstrakcyjna lub związana z aktualną sytuacją i wydarzeniami w życiu dziecka. Dorosły może ułożyć ją sam lub zaczerpnąć z literatury. Dzieci słuchając czytanych lub opowiadanych bajek, wykonują ćwiczenia usprawniające narządy mowy,polegające na pokazaniu ruchem języka,warg, żuchwy określonego fragmentu bajki. Ćwiczenia demonstruje dorosły,dlatego musi je sam wcześniej starannie przećwiczyć przed lustrem. Ćwiczenia są wplatane w treść bajki tak,aby dzieci nie odczuły znudzenia i zmęczenia, dlatego też urozmaiceniem są także elementy ruchu i wypowiadane wyrazy dźwiękonaśladowcze.
O czym powinno się pamiętać podczas prowadzenia ćwiczeń wspomagających rozwój mowy w oparciu o bajkę logopedyczną?
*W trakcie opowiadania bajki dziecko i dorosły siedzą tak,aby widzieć swoje twarze.
*Buzie dziecka i dorosłego powinny być zawsze szeroko otwarte podczas wykonywania ćwiczenia. W ten sposób dziecko będzie dokładnie widziało jakie ruchy artykulatorów powtórzyć. Dorosły natomiast będzie mógł przyjrzeć się,czy dziecko prawidłowo wykonuje polecenie.
*Ułatwieniem dla dziecka i dorosłego mogą być lusterka. Kontrola wzrokowa ułatwi wykonanie ćwiczenia,sprzyja również dokładności i precyzji.
*Systematycznie należy kontrolować pracę dziecka. W razie potrzeby korygować błędy,pokazując ponownie ćwiczenie i prosząc, by dziecko wykonało je poprawnie
*W miejsce polecenia: Zrób to...i to...lepiej zastosować formę: Czy potrafiłbyś zrobić coś takiego. Czy możesz pokazać jak...Spróbuj zrobić...
*Dorosły ma obowiązek dbania o prawidłowość i wysoką sprawność swego sposobu mówienia (wymowy, intonacji, akcentu, prostego i zrozumiałego budowania wypowiedzi).
*Czas trwania bajki i ćwiczeń powinien być dostosowany do wydolności i wieku dziecka. Z dziećmi młodszymi lub słabo koncentrującymi się na zadaniach pracujemy krócej (możemy wykorzystać fragment bajki), ale za to pracujemy kilka razy w ciągu dnia.
*Ćwiczenia z dzieckiem wymagają systematyczności i wytrwałości. Tylko wtedy możliwe jest osiągnięcie oczekiwanych efektów.
*Jeśli w pracy z dzieckiem będziemy stosować zachęty i pochwały nauczymy je właściwej samooceny i zachęcimy do doskonalenia swoich umiejętności.