Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

EW53.jpg

MIR66 / KOLEJ / Jednostki EZT / EW53.jpg
Jednostki EZT - EW53.jpg
Download: EW53.jpg

135 KB

(881px x 645px)

0.0 / 5 (0 głosów)
EW53 (typ 1B+2B+1B) – elektryczne zespoły trakcyjne produkowane w latach 1954-1956 przez zakłady Pafawag we Wrocławiu.

Dokumentacja zespołu powstała w 1951. W pojazdach zamontowano tą samą aparaturę elektryczną, co w jednostkach serii EW51. Zmieniono układ wagonów i liczbę drzwi w wagonie rozrządczym (3 pary na każdą stronę). W jednostkach EW53 wprowadzono też tablicę kierunkową ponad kabiną maszynisty.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Jednostki EZT - EW91.jpg
ET 167 (oznaczenie na PKP EW91) - elektryczne zespoły tr ...
ET 167 (oznaczenie na PKP EW91) - elektryczne zespoły trakcyjne produkowane w latach 1938-1941 i eksploatowane na liniach S-Bahn w Berlinie. Ostatnie sklady eksploatowano w Berlinie do 2003 roku. 20 tego typu jednostek zostało odebranych berlińskiej S-Bahn i przebudowanych po wojnie w Polsce, w zakładach ZNTK Gdańsk. Przystosowano je do odbioru prądu z sieci trakcyjnej i, do czasu zmiany jej napięcia zasilania na 3 kV, eksploatowano na liniach SKM w Trójmieście.
Jednostki EZT - EW90.jpg
ET 165 (oznaczenie na PKP EW90) – elektryczne zespoły tr ...
ET 165 (oznaczenie na PKP EW90) – elektryczne zespoły trakcyjne produkowane w latach 1928-1933 i eksploatowane na liniach S-Bahn w Berlinie. 54. tego typu jednostki zostały zabrane z Berlina w ramach tzw. reparacji wojennych po II wojnie światowej i przebudowane w Polsce, w latach 1951-1957, w zakładach ZNTK Lubań i ZNTK Gdańsk. Przystosowano je do odbioru prądu z sieci trakcyjnej i eksploatowano na liniach SKM w Trójmieście. Jeden dwuwagonowy skład uratowano przed zniszczeniem i umieszczono go w skansenie w Kościerzynie.
Jednostki EZT - EN81.jpg
EN81 (typ 308B) – elektryczny wagon silnikowy wyprodukow ...
EN81 (typ 308B) – elektryczny wagon silnikowy wyprodukowany przez zakłady PESA w Bydgoszczy. W założeniu ma służyć na zelektryfikowanych trasach podmiejskich wyposażonych w niskie perony do obsługi kursów o niewielkiej liczbie pasażerów, gdy nieopłacalne jest eksploatowanie kilkuwagonowych zespołów trakcyjnych. Zastosowanie typowych urządzeń sprzęgowych umożliwia w razie potrzeby sprzęganie z innymi wagonami serii Bh. Jest to pierwszy wyprodukowany w Polsce pojazd napędzany energooszczędnymi silnikami asynchronicznymi. EN81, podobnie jak typowe tramwaje, wyposażony jest w jeden połówkowy pantograf. W części środkowej podłoga pojazdu jest obniżona. Wagon posiada toaletę z zamkniętym obiegiem, klimatyzację, system monitoringu oraz miejsce do przewozu bagażu i wózków inwalidzkich.
Jednostki EZT - EN80.jpg
EN80 - elektryczny wagon silnikowy eksploatowany przez W ...
EN80 - elektryczny wagon silnikowy eksploatowany przez Warszawską Kolej Dojazdową (wcześniej Elektryczną Kolej Dojazdową) w latach 1927-1972. 20 wagonów silnikowych i 20 doczepnych wyprodukowanych w zakładach English Electric w Wielkiej Brytanii zakupiono w 1927 w związku z uruchomieniem Elektrycznej Kolei Dojazdowej (EKD). Po II wojnie światowej tabor odbudowano i zasilono dodatkowo 12 wagonami doczepnymi wyprodukowanymi w 1948 w zakładach Konstal w Chorzowie.
Jednostki EZT - EN76.jpg
PESA ELF (ozn. PKP EN76) (ang. Electric Low Floor, czyli ...
PESA ELF (ozn. PKP EN76) (ang. Electric Low Floor, czyli elektryczny niskopodłogowy) - normalnotorowy elektryczny zespół trakcyjny produkcji polskiej, zamówiony w 2009 roku przez Koleje Mazowieckie w firmach holdingu PESA w liczbie 20 sztuk, w 2010 umowę zerwano z powodu nie spełniania warunków przetargu przez producenta. W wersji dla Kolei Mazowieckich ELF miał być 4-członowym EZT o 2 wózkach napędowych i 3 wózkach tocznych w systemie Jacobsa. Jest to rozwiązanie zastosowane między innymi w ED74, Flirtach oraz pociągach TGV. ELF będzie wyposażony w dwuosobowe kabiny, dzięki czemu będzie mógł przekraczać prędkość 130 km/h w normalnej eksploatacji. Obecnie przepisy w Polsce zabraniają rozwijania prędkości większej niż 130 km/h bez dwóch maszynistów na trasach niewyposażonych w system sygnalizacji kabinowej[2].
Jednostki EZT - ED70.jpg
ED70 (początkowo E58) – elektryczne zespoły trakcyjne wy ...
ED70 (początkowo E58) – elektryczne zespoły trakcyjne wyprodukowane w roku 1958 przez zakłady Waggonbau-Görlitz z przeznaczeniem do obsługi pasażerskiego ruchu dalekobieżnego jako szybki pociąg komunikacji międzymiastowej. Ogółem wyprodukowano 2 sztuki.
Jednostki EZT - EN56.jpg
EN56 – elektryczne zespoły trakcyjne wyprodukowane w lat ...
EN56 – elektryczne zespoły trakcyjne wyprodukowane w latach 1955-1957 przez zakłady Waggonbau-Görlitz w NRD w liczbie 36 sztuk. Zespoły składały się z trzech wagonów (rozrządczy+silnikowy+rozrządczy). Jeździły na liniach podmiejskich z wysokimi lub niskimi peronami. Po raz pierwszy w jednostkach elektrycznych aparatura wysokiego napięcia została umiejscowiona w skrzyni pod pudłem wagonu, co umożliwiło podróżnym przejście przez cały skład. Zamontowano także oświetlenie fluorescencyjne. W początkach eksploatacji pojazdu w jednym z wagonów znajdowała się pierwsza klasa. Wadą EN56 była duża awaryjność urządzeń elektrycznych. Ze względu na nieopłacalność modernizacji jednostki wycofano z eksploatacji w latach 1982-1984.
Jednostki EZT - EW55.jpg
EW55 (typ 3B+4B+3B) - elektryczne zespoły trakcyjne prod ...
EW55 (typ 3B+4B+3B) - elektryczne zespoły trakcyjne produkowane w latach 1958-1962 przez zakłady Pafawag we Wrocławiu. Przeznaczone były do ruchu na liniach podmiejskich, na których istniały wysokie perony (w Warszawskim Węźle Kolejowym i na Śląsku) i przystosowane do szybkiej wymiany podróżnych. Były wyposażone w 3 pary drzwi na wagon, które otwierał i zamykał centralnie kierownik pociągu. Zespół składał się z trzech, podzielonych na trzy przedsionki i cztery przedziały pasażerskie, nierozłączalnych wagonów: dwóch rozrządczych - ra i rb (wg oznaczeń przemysłu - 3B) i jednego silnikowego - s (4B).
Jednostki EZT - EW54-41.jpg
EW54 – trójwagonowe elektryczne zespoły trakcyjne produk ...
EW54 – trójwagonowe elektryczne zespoły trakcyjne produkowane dla PKP w latach 1950-1952 przez szwedzką firmę ASEA. Do roku 1953 zostały dostarczone 44 EZT, które wycofano na początku lat 80. EW54 składały się trzech wagonów: dwóch rozrządczych i jednego silnikowego, który jest umieszczony w środku zespołu.
Jednostki EZT - ew52-081.jpg
EW52 – jednostki przebudowane z przedwojennych E-91 w za ...
EW52 – jednostki przebudowane z przedwojennych E-91 w zakładach Waggonbau-Görlitz w NRD w latach 1953-1954. Trudności w skompletowaniu odpowiedniej liczby wspólnych wózków oraz posiadanie przez PKP większej liczby wózków tocznych wymusiło takie przerobienie pudeł wagonów doczepnych i rozrządczych (sterowniczych), że każdy wagon tego zespołu wyposażony został w dwa własne wózki. Wprowadzone zmiany konstrukcyjne były na tyle poważne, że zdecydowano się na nadanie przebudowanym zespołom nowego oznaczenia. Wyprodukowano 10 EZT tego typu, które wycofane zostały ostatecznie w latach 70.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności