Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
MIR66
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna MIREK

widziany: 12.10.2019 18:15

  • pliki muzyczne
    559
  • pliki wideo
    2050
  • obrazy
    449
  • dokumenty
    203

3604 plików
681,94 GB

Ukryj opis Rozwiń
  • 65 KB
  • 6 lis 10 18:38
ET 167 (oznaczenie na PKP EW91) - elektryczne zespoły trakcyjne produkowane w latach 1938-1941 i eksploatowane na liniach S-Bahn w Berlinie. Ostatnie sklady eksploatowano w Berlinie do 2003 roku. 20 tego typu jednostek zostało odebranych berlińskiej S-Bahn i przebudowanych po wojnie w Polsce, w zakładach ZNTK Gdańsk. Przystosowano je do odbioru prądu z sieci trakcyjnej i, do czasu zmiany jej napięcia zasilania na 3 kV, eksploatowano na liniach SKM w Trójmieście.
  • 68 KB
  • 6 lis 10 18:31
ET 165 (oznaczenie na PKP EW90) – elektryczne zespoły trakcyjne produkowane w latach 1928-1933 i eksploatowane na liniach S-Bahn w Berlinie.

54. tego typu jednostki zostały zabrane z Berlina w ramach tzw. reparacji wojennych po II wojnie światowej i przebudowane w Polsce, w latach 1951-1957, w zakładach ZNTK Lubań i ZNTK Gdańsk. Przystosowano je do odbioru prądu z sieci trakcyjnej i eksploatowano na liniach SKM w Trójmieście. Jeden dwuwagonowy skład uratowano przed zniszczeniem i umieszczono go w skansenie w Kościerzynie.
  • 99 KB
  • 6 lis 10 18:28
EN81 (typ 308B) – elektryczny wagon silnikowy wyprodukowany przez zakłady PESA w Bydgoszczy. W założeniu ma służyć na zelektryfikowanych trasach podmiejskich wyposażonych w niskie perony do obsługi kursów o niewielkiej liczbie pasażerów, gdy nieopłacalne jest eksploatowanie kilkuwagonowych zespołów trakcyjnych. Zastosowanie typowych urządzeń sprzęgowych umożliwia w razie potrzeby sprzęganie z innymi wagonami serii Bh. Jest to pierwszy wyprodukowany w Polsce pojazd napędzany energooszczędnymi silnikami asynchronicznymi. EN81, podobnie jak typowe tramwaje, wyposażony jest w jeden połówkowy pantograf. W części środkowej podłoga pojazdu jest obniżona. Wagon posiada toaletę z zamkniętym obiegiem, klimatyzację, system monitoringu oraz miejsce do przewozu bagażu i wózków inwalidzkich.
  • 146 KB
  • 6 lis 10 18:25
EN80 - elektryczny wagon silnikowy eksploatowany przez Warszawską Kolej Dojazdową (wcześniej Elektryczną Kolej Dojazdową) w latach 1927-1972.

20 wagonów silnikowych i 20 doczepnych wyprodukowanych w zakładach English Electric w Wielkiej Brytanii zakupiono w 1927 w związku z uruchomieniem Elektrycznej Kolei Dojazdowej (EKD). Po II wojnie światowej tabor odbudowano i zasilono dodatkowo 12 wagonami doczepnymi wyprodukowanymi w 1948 w zakładach Konstal w Chorzowie.
  • 51 KB
  • 6 lis 10 18:23
PESA ELF (ozn. PKP EN76) (ang. Electric Low Floor, czyli elektryczny niskopodłogowy) - normalnotorowy elektryczny zespół trakcyjny produkcji polskiej, zamówiony w 2009 roku przez Koleje Mazowieckie w firmach holdingu PESA w liczbie 20 sztuk, w 2010 umowę zerwano z powodu nie spełniania warunków przetargu przez producenta. W wersji dla Kolei Mazowieckich ELF miał być 4-członowym EZT o 2 wózkach napędowych i 3 wózkach tocznych w systemie Jacobsa. Jest to rozwiązanie zastosowane między innymi w ED74, Flirtach oraz pociągach TGV. ELF będzie wyposażony w dwuosobowe kabiny, dzięki czemu będzie mógł przekraczać prędkość 130 km/h w normalnej eksploatacji. Obecnie przepisy w Polsce zabraniają rozwijania prędkości większej niż 130 km/h bez dwóch maszynistów na trasach niewyposażonych w system sygnalizacji kabinowej[2].
  • 42 KB
  • 6 lis 10 18:19
ED70 (początkowo E58) – elektryczne zespoły trakcyjne wyprodukowane w roku 1958 przez zakłady Waggonbau-Görlitz z przeznaczeniem do obsługi pasażerskiego ruchu dalekobieżnego jako szybki pociąg komunikacji międzymiastowej. Ogółem wyprodukowano 2 sztuki.
  • 12 KB
  • 6 lis 10 18:12
EN56 – elektryczne zespoły trakcyjne wyprodukowane w latach 1955-1957 przez zakłady Waggonbau-Görlitz w NRD w liczbie 36 sztuk.

Zespoły składały się z trzech wagonów (rozrządczy+silnikowy+rozrządczy). Jeździły na liniach podmiejskich z wysokimi lub niskimi peronami. Po raz pierwszy w jednostkach elektrycznych aparatura wysokiego napięcia została umiejscowiona w skrzyni pod pudłem wagonu, co umożliwiło podróżnym przejście przez cały skład. Zamontowano także oświetlenie fluorescencyjne. W początkach eksploatacji pojazdu w jednym z wagonów znajdowała się pierwsza klasa. Wadą EN56 była duża awaryjność urządzeń elektrycznych. Ze względu na nieopłacalność modernizacji jednostki wycofano z eksploatacji w latach 1982-1984.
  • 178 KB
  • 6 lis 10 18:09
EW55 (typ 3B+4B+3B) - elektryczne zespoły trakcyjne produkowane w latach 1958-1962 przez zakłady Pafawag we Wrocławiu.

Przeznaczone były do ruchu na liniach podmiejskich, na których istniały wysokie perony (w Warszawskim Węźle Kolejowym i na Śląsku) i przystosowane do szybkiej wymiany podróżnych.

Były wyposażone w 3 pary drzwi na wagon, które otwierał i zamykał centralnie kierownik pociągu. Zespół składał się z trzech, podzielonych na trzy przedsionki i cztery przedziały pasażerskie, nierozłączalnych wagonów: dwóch rozrządczych - ra i rb (wg oznaczeń przemysłu - 3B) i jednego silnikowego - s (4B).
  • 56 KB
  • 6 lis 10 18:06
EW54 – trójwagonowe elektryczne zespoły trakcyjne produkowane dla PKP w latach 1950-1952 przez szwedzką firmę ASEA. Do roku 1953 zostały dostarczone 44 EZT, które wycofano na początku lat 80. EW54 składały się trzech wagonów: dwóch rozrządczych i jednego silnikowego, który jest umieszczony w środku zespołu.
  • 135 KB
  • 6 lis 10 18:03
EW53 (typ 1B+2B+1B) – elektryczne zespoły trakcyjne produkowane w latach 1954-1956 przez zakłady Pafawag we Wrocławiu.

Dokumentacja zespołu powstała w 1951. W pojazdach zamontowano tą samą aparaturę elektryczną, co w jednostkach serii EW51. Zmieniono układ wagonów i liczbę drzwi w wagonie rozrządczym (3 pary na każdą stronę). W jednostkach EW53 wprowadzono też tablicę kierunkową ponad kabiną maszynisty.
  • 59 KB
  • 6 lis 10 16:49
EW52 – jednostki przebudowane z przedwojennych E-91 w zakładach Waggonbau-Görlitz w NRD w latach 1953-1954.

Trudności w skompletowaniu odpowiedniej liczby wspólnych wózków oraz posiadanie przez PKP większej liczby wózków tocznych wymusiło takie przerobienie pudeł wagonów doczepnych i rozrządczych (sterowniczych), że każdy wagon tego zespołu wyposażony został w dwa własne wózki. Wprowadzone zmiany konstrukcyjne były na tyle poważne, że zdecydowano się na nadanie przebudowanym zespołom nowego oznaczenia. Wyprodukowano 10 EZT tego typu, które wycofane zostały ostatecznie w latach 70.
  • 50 KB
  • 6 lis 10 16:42
EW51 (przedwojenne oznaczenie E-91) – trójwagonowy elektryczny zespół trakcyjny przystosowany do wysokich peronów, wyprodukowany przez zakłady H. Cegielski - Poznań S.A., L. Zieleniewski w Sanoku (część mechaniczna wagonów rozrządczych i doczepnych) oraz Lilpop, Rau i Loewenstein w Warszawie (część mechaniczna wagonów silnikowych) w roku 1936. Aparaturę elektryczną dostarczyła wytwórnia EnglishElectric Co Ltd. Pojazdy przeznaczone były do ruchu podmiejskiego w aglomeracji warszawskiej. Przed wojną zespoły były podzielone na przedziały klasy 2 i 3. Ogółem wyprodukowano 76 egzemplarzy.
  • 86 KB
  • 6 lis 10 16:38
FLIRT (niem. Flinker Leichter Innovativer Regional-Triebzug, ang. Fast Light Innovative Regional Train, czyli Szybki, Lekki, Innowacyjny Pociąg Regionalny) to elektryczny zespół trakcyjny szwajcarskiej firmy Stadler Rail. W wersji na polski rynek EZT ma 4 człony i malowanie Kolei Mazowieckich[2] bądź województwa śląskiego[3]. Flirt otrzymał oznaczenie EN75 w Przewozach Regionalnych i ER75 w Kolejach Mazowieckich.

Poza Polską Flirty jeżdżą po torach szwajcarskich, niemieckich, włoskich, francuskich, węgierskich, algierskich, fińskich i austriackich.
  • 82 KB
  • 6 lis 10 16:37
14WE (oznaczenie PKP EN57/M[1] i EN61, typ 14WE, typ członów 410B+309B+410B; nazywany także Halny) – trójczłonowy elektryczny zespół trakcyjny, został zaprojektowany na zlecenie Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego (ZNTK) w Nowym Sączu (obecnie Newag SA) przez krakowską firmę Energocontrol. Początkowo planowano budowę egzemplarza demonstracyjnego. W tym czasie powstała Warszawska Szybka Kolej Miejska inaugurująca system kolei aglomeracyjnej w Warszawie, która po przetargu, zamówiła sześć składów które wybudowano w latach 2005–2007.

Zbudowano dziewięć sztuk 14WE (jeden do obsługi pociągu papieskiego – oznaczenie EN61), wykorzystując do budowy wózki i instalacje dziewięciu skasowanych zespołów EN57. Dwa najnowsze pojawiły się w Warszawie latem 2007. Seria jest zakończona.
  • 116 KB
  • 6 lis 10 16:37
ED74 (typ 16WE i 16WEk, typ członów 310Bak/310Bbk i 310Ba/310Bb; nazwa handlowa Bydgostia) - czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny typu wyprodukowanego w bydgoskiej fabryce PESA na zamówienie PKP Przewozy Regionalne. W grudniu 2005 roku Przewozy Regionalne podpisały kontrakt z firmą na dostawę 11 tych zespołów do obsługi trasy Warszawa – Łódź[1].Obecnie właścicielem jest PKP IC.
  • 83 KB
  • 6 lis 10 16:36
  • 144 KB
  • 6 lis 10 16:36
EW58 (typ 3WE i 3WEa, typ członów 401B+301B+401B) – polski trójczłonowy elektryczny zespół trakcyjny. Podobnie jak zespół EW55, ma wejścia przystosowane do wsiadania z wysokich peronów stacyjnych, także po sześć wejść dla pasażerów w każdym członie (trzy na każdej ścianie bocznej). Odbieraki prądu znajdują się na dachu wagonu środkowego, natomiast silniki trakcyjne w wagonach skrajnych. Jednostka została zaprojektowana z myślą o zastosowaniu rozruchu impulsowego produkcji krajowej, jednak nigdy takiego nie wykonano, więc producent musiał zastosować klasyczny rozruch oporowy. Zastosowanie 8 silników trakcyjnych znacząco poprawiło przyspieszenie pojazdu (co jest szczególnie ważne na obszarach aglomeracji o krótkich odległościach między przystankami), ale jednocześnie znacznie zwiększyło energochłonność zespołu. Właśnie to zdecydowało o wstrzymaniu zakupów kolejnych pojazdów tej serii. EW58 wyprodukowane zostały początkowo z przeznaczeniem do ruchu na Warszawskim Węźle Kolejowym, lecz niedługo potem zostały przekazane Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, na której w 1976 przebudowano system zasilania z 800 V na napięcie 3000 V (które jest używane w całej sieci PKP). Dzisiaj zaledwie kilka sztuk EW58 jest zdolnych do jazdy, ponieważ większość serii spaliła się w latach dziewięćdziesiątych. Na podstawie doświadczeń z budowy i eksploatacji EW58 zbudowano w roku 1992 dwie sztuki EZT EW60.
  • 420 KB
  • 6 lis 10 16:36
EW60 – oznaczenie PKP polskich trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 6WE wyprodukowanych w zakładach Pafawag we Wrocławiu w roku 1992 dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Obecnie po modernizacji jednostki te są użytkowane przez Koleje Mazowieckie.
  • 129 KB
  • 6 lis 10 16:36
EN95 (typ 13WE) – elektryczny zespół trakcyjny eksploatowany przez Warszawską Kolej Dojazdową. Został wyprodukowany przez bydgoską fabrykę PESA w 2004 roku.
  • 135 KB
  • 6 lis 10 14:28
EN94 (typ 101N i 101Na) – niskoperonowy elektryczny zespół trakcyjny użytkowany przez Warszawską Kolej Dojazdową. Pojazdy te wyparły poprzednio eksploatowane wagony silnikowe i doczepne EN80 produkcji angielskiej. Prototyp wybudowano w 1968 w zakładach Pafawag we Wrocławiu. Od jednostek produkowanych później różnił się m.in. długością (krótszy o 1m), kolorem (cały czerwony), trójdzielnymi oknami i krótszą kabiną maszynisty. Produkcję seryjną rozpoczęto w 1971, a ostatni egzemplarz dostarczono pod koniec 1972. Jednostka składa się z dwóch wagonów silnikowych oznaczonych jako a i b, z których tylko jeden ma zabudowany pantograf oraz posiada sprężarkę (wagon a), natomiast drugi przetwornicę oświetleniową. Silniki znajdują się na skrajnych wózkach wagonów, a środkowy wózek wspólny jest toczny. Jednostka jest przystosowana do pokonywania ciasnych łuków oraz ma zabudowany sprzęg Scharfenberga.
  • 93 KB
  • 6 lis 10 14:27
EN71 (typ 5Bh+6Bh+6Bh+5Bh, 5B+6B+6B+5B i 5Bg+6Bg+6Bg+5Bg) – polski czterowagonowy elektryczny zespół trakcyjny, skonstruowany na bazie trójwagonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57, od którego różni się dodatkowym wagonem silnikowym. 20 zestawów tej serii zostało wyprodukowanych dla PKP przez Pafawag w 1976. Około 30 kolejnych powstawało od 1984 przez zestawianie pojedynczych członów zestawów EN57 w lokomotywowniach.
  • 135 KB
  • 6 lis 10 14:27
  • 77 KB
  • 6 lis 10 14:20
elektryczny zespół trakcyjny przystosowany do niskich peronów, wyprodukowany w zakładach Pafawag we Wrocławiu w latach 1961-1993 w ilości 1429 sztuk. Obecnie uważa się, że jest to najdłużej produkowany pojazd szynowy na świecie. Protoplastą tego pojazdu była wysokoperonowa jednostka EW55.
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    24
  • pliki wideo
    0
  • pliki muzyczne
    0

24 plików
2,48 MB




Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności