Siódmy kontynent (Der Siebente Kontinent).txt
-
1948 - Skarb Sierra Madre -
1950 - Asfaltowa dżungla -
1958 - Młode lwy -
1965 - Morituri -
1970 - Babcia -
1970 - Złoto dla zuchwałych -
1972 - Jeremiah Johnson -
1978 - Coma -
1981 - Ragtime -
1988 - Niebezpieczne związki -
1988 - Stracone lata -
1991 - Kafka -
1992 - Kraina wód -
1992 - Królowie Mambo -
1994 - Żyć! -
1995 - Upadłe anioły -
1996 - Angielski pacjent -
1996 - Sposób na Szekspira -
1997 - Oskar i Lucinda -
1997 - Zagubiona autostrada -
1998 - Hazardziści -
1998 - Paran daemun -
1999 - Cedry pod śniegiem -
1999 - Prochy Angeli -
2000 - Rącze konie -
2001 - Kraina wiecznego szczęścia -
2002 - Biały oleander -
2003 - Piętno -
2003 - Wyścig z czasem -
2012 - 7 dni w Hawanie -
2012 - Polowanie -
2012 - Wesele w Sorrento -
2012 - Whisky dla aniołów -
2013 - Kobieta w klatce -
2013 - Nocny pociąg do Lizbony -
2014 - Eliza Graves -
2014 - Tokarev -
Boys Like Girls -
Cate Blanchett -
Cee Lo Green -
Deftones -
Delilah -
Girls Aloud -
John Travolta -
Kid Rock -
Pitbull -
PŁYTA DNIA -
Stooshe -
Tom Jones -
TOP PAŹDZIERNIK 2012
Siódmy kontynent / Der Siebente Kontinent (1989)
czas trwania: 1 godz. 48 min. gatunek: Dramat obyczajowy premiera: 20 maja 1989 produkcja: Austria reżyseria: Michael Haneke scenariusz: Michael Haneke "Codziennie czytamy o ludzkich tragediach. Z każdym dniem rodziny coraz bardziej się alienują. Coraz mniej mają sobie do powiedzenia. Coraz bardziej załamuje się ich walka o sens życia. Ten film jest kroniką codziennie podejmowanych decyzji. Nie zawiera żadnego osądu. Nie proponuje rozwiązań. Pyta o przyczyny. "Siódmy kontynent" pokazuje brak zrozumienia i komunikacji między ludźmi, niemożność przełamania niewidzialnej bariery, która stoi między nimi. Nie umiemy wyrwać się z izolacji, tej, którą narzuciliśmy sobie sami i tej narzuconej nam przez czasy, w jakich żyjemy. Dialogi zostały zredukowane do koniecznego minimum. Z ekranu padają tylko banały. W końcu takie są realia. Najważniejszych słów tak naprawdę nigdy nie wypowiadamy. Stosuję aluzje, niedopowiedzenia i staram się jak najmniej mówić wprost. Największy problem austriackiego kina to właśnie to właśnie zapożyczona z niemieckiej telewizji konieczność mówienia wszystkiego wprost i do końca. Ta matnia tłumaczenia wszystkiego nie pozostawia miejsca dla wyobraźni i zabija myślenie. Każda informacja jest tak podana, żeby ją można było jednoznacznie zrozumieć. W rezultacie nic się nie da zrozumieć, bo wszystko jest z góry ustalone i podane jak na talerzu." - Michael Haneke.NAPISY PL