-

113 -

23 -

30 -

14
417 plików
68,4 GB
Foldery
Ostatnio pobierane pliki
WERSJA PL
Akcja Jade Empire toczy się w wyimaginowanym cesarstwie, którego istnienie oparte jest na dalekowschodnich wierzeniach i jest stylizowane na przełom średniowiecznej i renesansowej Japonii. Cała gra rozpoczyna się banalnie: musimy obronić szkołę, w której spędziliśmy większość życia, ucząc się sztuk walki, przed napaścią bandytów. Dopiero w momencie wyjaśnienia naszego przeznaczenia zaczyna się prawdziwa rozgrywka. Wtedy właśnie rozpoczniemy podróż po imperium, a akcja będzie nabierać tempa z minuty na minutę. Podczas naszej podróży zwiedzimy wioskę, która tytułuje się ‘kolebką cesarstwa’, stolicę imperium, podniebny pałac władcy, a nawet świat umarłych. Gra jest niezwykle różnorodna, jeśli chodzi o lokację.
Twórcy gry uznali, że gracz może się znudzić ciągłym bieganiem i wykonywaniem zadań. Do naszej dyspozycji oddali zestaw minigier, które założeniami przypominają stareńkiego Space Invaders. W połączeniu z zadaniami, które umożliwiają nam rozwój w tych przerywnikach, otrzymujemy całkiem przyjemną grę w grze. Nadal mało? Dla nienasyconych zawsze pozostają zadania, które możemy wykonać podczas przelotu. Przyjdzie nam zniszczyć wszystkich powietrznych piratów, a nawet eskortować statek. Skoro już przy przerywnikach jesteśmy, to warto wspomnieć o możliwości walki na cesarskiej arenie. Każda z walk jest zupełnie inna i, w wyższych ligach, może stanowić nie lada wyzwanie. Na arenie przyjdzie nam korzystać ze zdolności, które zdążyliśmy poznać.
Walka jest całkowicie odmienna od tej, która została zaprezentowana w poprzednich produkcjach cRPG ze stajni BioWare. Przede wszystkim wszystko dzieję się w czasie rzeczywistym i wymaga nie lada zręczności od Gracza. System walki przypomina grę zręcznościową, a nie rasowego RPG. Krótko mówiąc skaczemy, biegamy, robimy przewroty i bijemy po kilku(-nastu?) wrogów na raz. Brakuje jedynie licznika, który pokazywałby ile ciosów zadaliśmy w krótkim odstępie czasu. Sprawa ma się inaczej ze zdolnościami bojowymi. Do naszej dyspozycji oddano kilkanaście technik, które można podzielić na pięć kategorii: walka wręcz, walka bronią (białą i palną), magia ofensywna, czary przemiany i style wsparcia. Może kilka słów wyjaśniania odnośnie działania poszczególnych zdolności. Sposób działania walki wręcz jest chyba jasny, podobnie z bronią (przyjdzie nam toczyć boje kijem, mieczem, dwoma toporami i dwoma mieczami). Warto w tym miejscu wspomnieć, że w czasie rozgrywki natrafimy tylko na jedną sztukę broni palnej. I w tym momencie pojawia się magia ofensywna ze swoją wyjątkowością. Otóż, nie licząc tej jednej, jedynej sztuki strzelającej, magia jako jedyna pozwala atakować nam przeciwnika na odległość. Na szczęście twórcy postarali się o balans sił i obrażenia magiczne są stosunkowo małe. Zaklęcia przemiany pozwalają na przybranie jednej z czterech form. Do wyboru mamy trzy różne demony i jadeitowego golema. Ostatnią formą walki, a właściwie pomocy w walce, są zdolności wspomagające.
W grze nasza postać charakteryzuje się trzema współczynnikami: ciałem, duchem oraz umysłem. Ciało odpowiada za ilość obrażeń, jakie możemy przyjąć przed wczytaniem gry. Duch obrazuje wpływa na ilość Chi u bohatera. Jest to magiczna energia, która umożliwia nam leczenie i używanie zaklęć ofensywnych oraz przemiany. Skupienie zależy od stanu umysłu herosa, a pozwala nam na spowolnienie czasu i używanie broni. Żadna z cech nie wpływa na nasze zdolności dotyczące obrażeń i możliwości używania oręża czy czarów. Odpowiadają jednak za nasze kontakty z postaciami niezależnymi, a konkretnie za zdolności uroku, intuicji i zastraszania. Interakcja w niewielkim stopniu zależy też od naszego zachowania i stylu gry. Charakter będzie mieć wpływ jedynie na kilka zadań, a właściwie możliwość ich otrzymania i ukończenia. Możemy się opowiedzieć po stronie zła, czyli Zaciśniętej Pięści, lub dobra, które jest utożsamiane ze ścieżką Otwartej Dłoni. Jednak twórcy popełnili poważny błąd. W czasie gry możemy zachowywać się jak totalny zbir lub czysty paladyn, ale dopiero na samym końcu decydujemy o zakończeniu, które obejrzymy. I tak przykładowy paladyn może w ciągu kilku sekund stać się diabłem wcielonym.
Przede wszystkim gra jest typową zręcznościówką z rozbudowaną linią dialogową. Nie da się jej przejść bez walki. Może to odrzucić sporo osób, które przyzwyczajone są do planowania ruchów swoich postaci. Tutaj zwyczajnie nie ma na to czasu. Kolejna wadą jest długość rozgrywki. Wykonując niemal wszystkie zadania (z pominięciem dosłownie dwóch) czas przejścia gry oscyluje w granicach 14-16 godzin. Jest to stanowczo za mało jak na taką produkcję. Sytuację ratuje tryb Jadeitowego Mistrza, ale przechodzenie drugi raz tej samej drogi może być nużące. Ostatnią rzeczą, która może budzić kontrowersje, jest grafika. Niektóre animacje są kiepskiej jakości, czego przykładem może być zginanie się kolana w trzech miejscach. Inna sprawa to wstawki filmowe. W przypadku cut-scenek robionych na silniku gry nie ma żadnego problemu, ale jeśli wstawka jest robiona jako przerywnik filmowy, to wygląda tragicznie. Przede wszystkim w oczy uderza mała rozdzielczość i wszechobecne piksele.
Gatunek gry: cRPG
Wydawca polski: CD Projekt
Wydawca oryginalny: Take2 Interactive
Data wydania polskiego: 8 marzec 2007
Data wydania oryginału: 2/2007
Oryginalna strona gry: http://jade.bioware.com/
Język gry: angielski
Tryb gry: Single player
Dostępna platforma: PC
System operacyjny:Windows XP
Minimalne wymagania sprzętowe:
procesor: 1,8 GHz
pamięć: 512 MB
grafika: 128 MB z Pixel Shader 2.0
HDD: 8 GB
napęd: DVD
Sugerowany sprzęt:
procesor: 3,0 GHz
pamięć: 1 GB
grafika: 128 MB z Pixel Shader 2.0
HDD:8 GB
napęd: DVD
- sortuj według:
-

0 -

0 -

0 -

0
1 plików
3,19 GB
Chomikowe rozmowy
Zaprzyjaźnione i polecane chomiki (11)





5.0 4 głosy








Pokaż wszystkie
Pokaż ostatnie











