-
0 -
0 -
6 -
3
59 plików
1,16 GB
Classic była pierwszą wersją deweloperską gry wypuszczoną 17 maja 2009 – dawała jedynie możliwość stawiania i usuwania sześcianów. Gracz startował z pełnym ekwipunkiem klocków, był nieśmiertelny i nie mógł stworzyć żadnego przedmiotu – w tej fazie rozwoju projektu nie były zaimplementowane żadne inne elementy znane z późniejszych wersji. Classic nie jest już rozwijana – "Notch" (twórca gry) planuje wycofać ją z rynku, chociaż nadal daje możliwość grania w nią za darmo przez stronę minecraft.net z poziomu przeglądarki.
Survival Test była wersją testową przed wypuszczeniem trybu gry Survival działającym w wersji Classic.
Indev (ang. In Development) było późniejszą wersją testową trybu Survival. W wersji Indev gracz rodził się w tzw. Indev House, który zbudowany był ze 119 desek, 49 bloków kamienia i 2 pochodni. Był to pusty w środku prostopadłościan o wymiarach 7×7×4 klocków z wolną przestrzenią o wymiarach 1×2 na jednej ze ścian służącą jako wejście. Dom mógł zostać zniszczony, a materiały użyte ponownie. Wcześniej Indev House budowany był z kostki brukowej.
Infdev (ang. Infinite Development) dostępny był jedynie dla pojedynczego gracza w trybie Survival. Infdev zastąpił Indev po stworzeniu systemu generowania nieskończonych map. Była to też główna cecha wersji Infdev – stąd też Infinite (ang. nieskończony) w nazwie. Infdev generował kawałek świata dookoła gracza po jego pojawieniu się, a w późniejszej fazie gry teren rozrastał się w sposób dynamiczny w chwili, gdy gracz szedł w stronę niewygenerowanego kawałka terenu. Teoretycznie świat tworzony w wersji Infdev mogł mieć powierzchnię ośmiokrotnie większą niż powierzchnia Ziemi[6].
Gra w wersji alpha
Alpha zastąpiła Infdev i poprzedzała Betę. Jedynym grywalnym trybem w Alpha był Survival. Wersja ta była wielokrotnie modyfikowana przez liczne łatki, poprawki i dodatki do gry. Od 29 maja 2010 "Notch" poświęcał grze cały swój czas, a później w celu zapewnienia jej ciągłego rozwoju założył przedsiębiorstwo[7]. Uaktualnienia do gry wypuszczane były regularnie, średnio raz na tydzień, często poprzedzone wpisami w blogu deweloperskim – czasami jednak nie były zapowiadane, a wprowadzone zmiany pozostawały tajemnicą dopóki nie odkryli ich gracze.
Beta jest obecnie rozwijaną fazą deweloperską Minecrafta. Zapowiedziana została 11 grudnia 2010 i wypuszczona 9 dni później. Zmieniona została w niej treść licencji, z której zniknął zapis: "wszystkie przyszłe dodatki dostępne będą za darmo" a cena gry wzrosła z 9,95€ do 14,95€. Aktualna wersja, Minecraft 1.0.0
screeny:
gameplay:
Minecraft 1.0.0
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
1 plików
41,39 MB