Jak_zostal_zrobiony_calun_turynski.rar
-
10 gru -
10 luty -
1kwiecień -
2 maj -
2a maj -
2b maj -
3a czerwiec -
3a lipiec -
3b czerwiec -
3c czerwiec -
3d czerwiec -
3e czerwiec -
3f czerwiec -
3g czerwiec -
3h czerwiec -
4b lipiec -
4c lipiec -
4d lipiec -
4e lipiec -
4f lipiec Hak -
5a sierpień -
5b sierpień -
5c sierpień -
6a wrzesień -
6b wrzesień -
6c wrzesień -
6d wrzesień -
6e wrzesień -
6f wrzesień -
6g wrzesień -
6h wrzesień -
6i wrzesień -
6j wrzesien -
7a paz -
8 listopad -
9 listopad -
A Coruña -
books z Kaszczoru -
Hayley Westenra -
heros 5 -
Israel Kamakawiwo'ole -
Kaszczor 2010 -
Kaszczor 2011 -
Kaszczor 2012 -
krzys -
mieta -
piso oviedo -
podaje -
styczeñ 2012 -
styczeń
Socjolog kultury, pisarz, poszukiwacz cywilizacji pozaziemskich. Autor dwutomowej książki "Obecność UFO" (1988). Zmarł w grudniu 2003 r.
Z Wikipedii:
Całun Turyński – płótno, w które według wielu chrześcijan został owinięty Jezus Chrystus po śmierci, które zawiera negatywowe, obustronne (od przodu i tyłu) odbicie ciała zmarłego mężczyzny, z ranami na stopach, nadgarstkach i głowie oraz wieloma obrażeniami na całym ciele. Charakter i umiejscowienie ran odpowiada opisowi z Ewangelii.
Sprawa autentyczności całunu dzieli środowisko naukowe. Jakkolwiek autentyczność całunu nie została jak dotąd potwierdzona metodami naukowymi, przy braku wiarygodnych danych historycznych wcześniejszych niż druga połowa XIV wieku, to dotychczas z całą pewnością nie udowodniono, że jest on średniowiecznym falsyfikatem.
W przeszłości istniało w Europie co najmniej kilkadziesiąt takich samych całunów-relikwii, z podobnym lub identycznym wyobrażeniem ciała poranionego Chrystusa, jednak zaginęły one w czasie wojen i kataklizmów; część zidentyfikowano jako bez wątpienia fałszywe.
Całun Turyński budzi silne kontrowersje i spory: naukowy punkt widzenia (obiektywny i bazujący na obecnym stanie wiedzy naukowej) jest nie do pogodzenia z punktem widzenia osób wierzących (opartym na emocjach i potrzebie posiadania namacalnego potwierdzenia wiary oraz bazującym na podważaniu skuteczności metod naukowych). Z tych względów Całun Turyński można określić zarówno jako wykonaną w Średniowieczu fałszywą relikwię jak i autentyczny wizerunek umęczonego ciała Chrystusa i prawdziwą relikwię.
Kościół katolicki nie określa czy jest to naprawdę całun, w który owinięto Jezusa Chrystusa. Zostało to zostawione osobistym osądom wierzących (podobnie z innymi relikwiami). Z punktu widzenia Kościoła, autentyczność całunu nie ma związku z prawdziwością nauczania Chrystusa.