-
2157 -
974 -
1100 -
279
4613 plików
636,58 GB
Z wszystkich tych kłopotów można wybrnąć, jeśli przyjmiemy, że w tygodniu, w którym umarł Chrystus,
były dwa szabaty - w czwartek i w sobotę. Wtedy przebieg wydarzeń byłby następujący: Chrystus umiera w środę
tuż przed szabatem czwartkowym (czyli 14 Nisan tuż przed Paschą). Po szabacie czwartkowym w piątek
wspomniane kobiety przygotowują wonności i olejki, odpoczywają ponownie według przykazania w szabat
sobotni, a w niedzielę rano skoro świt przychodzą do grobu, który już od jakiegoś czasu, od soboty wieczór, jest
pusty. W takim przypadku Chrystus spoczywałby w grobie przez pełne trzy dni i trzy noce. (Okres ten
przedstawiałby się następująco: dni - czwartek, piątek, sobota; noce - ze środy na czwartek, z czwartku na piątek, z
piątku na sobotę.
Z rozumieniem tym może być zgodne oryginalne greckie brzmienie Mat. 28:1. Wiersz ten jest zwykle
tłumaczony tak, jak w Biblii Tysiąclecia: "Po upływie szabatu, o świcie pierwszego dnia tygodnia przyszła Maria
Magdalena i druga Maria obejrzeć grób". Jednak słowo "szabat" w oryginale występuje w liczbie mnogiej
("sabbaton")10 i gdyby wiersz ten przetłumaczono "Po upływie szabatów...", to wskazywałoby to na istnienie
więcej niż jednego szabatu w omawianym tygodniu. Natomiast tłumacze liczbę mnogą w tym przypadku traktują
nie jako odnoszącą się do mnogości szabatów, lecz do mnogości ceremonii odbywanych w trakcie jednego szabatu.
Ewangelie nie podają, kiedy Chrystus zmartwychwstał. Wiadomo tylko, że w niedzielę rano, gdy było
jeszcze ciemno, ciała Chrystusa w grobie nie było. Jeśli chrześcijanie I wieku poważnie traktowali znak Jonasza - a
nie mamy podstaw twierdzić, że był on lekceważony, jak to się dziś robi - to można domniemywać, że ich zdaniem
Chrystus zmartwychwstał po upływie dnia sobotniego, w momencie nastawania pierwszego dnia tygodnia, czyli w
sobotę wieczorem według obecnego podziału dni tygodnia.
- sortuj według:
- 298 KB
- 3 kwi 12 18:22
zachomikowany
-
1 -
4 -
0 -
0
5 plików
1,35 MB