Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
Jezol1983
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

Mężczyzna Krzysiek

widziany: 19.09.2024 07:49

  • pliki muzyczne
    0
  • pliki wideo
    22
  • obrazy
    853
  • dokumenty
    1915

2826 plików
80,59 GB

  • 153 KB
  • 13 maj 13 7:30
Steven J. Zaloga (ur. 1952) - amerykański historyk, konsultant do spraw obrony, znany w USA autor publikacji z zakresu techniki wojskowej. Posiadacz tytułu naukowego bachelor's degree z historii na uniwersytecie Union College oraz magistratu Uniwersytetu Columbia w Nowym Jorku.

Wydał wiele książek zajmujących się współczesną techniką wojskową, a szczególnie czołgami sowieckimi oraz produkowanymi w WNP, a także wojną pancerną. Zajmuje się też modelarstwem. Częsty współpracownik redakcji brytyjskiego magazynu modelarskiego Military Modelling, członek stowarzyszenia modelarskiego Armor Modeling and Preservation Society.

zachomikowany

  • 271 KB
  • 13 maj 13 7:30
"Cross-publications, focusing on Armour (combat vehicles - armored vehicles, carriers, self-propelled artillery) WW2, divided into chapters by country (Great Britain, the Commonwealth, Germany, United States, the Soviet Union, France, Italy, Japan and "other" states). Text added many contemporary black and white photos and color photos of refurbished vehicles (mostly from the British Museum, but also in the possession of private owners).

zachomikowany

  • 37 KB
  • 13 maj 13 7:30
Japanese

zachomikowany

  • 23,9 MB
  • 13 maj 13 7:30

zachomikowany

  • 269 KB
  • 13 maj 13 7:30
Eine umfassende Darstellung aller „Geschütz-Zugmittel der Wehrmacht" ist verständlicherweise nicht das Anliegen dieses Waffen-Arsenal-Bandes. Vielmehr soll ein Überblick darüber vermittelt werden, auf welch vielfältige Weise die Nutzung erfolgte. Einerseits setzte man die unterschiedlichsten Kraft- und Panzerfahrzeuge zum Ziehen eines Geschütztypes ein, andererseits wurde eine einzelne Fahrzeugart zum Ziehen verschiedenster Geschütze verwendet. Es wird wohl niemals restlos nachvollziehbar sein, warum gerade die eine Einheit mit solchen Zugfahrzeugen und eine andere mit gleichen taktischen Aufgaben mit jenen ausgerüstet wurde. Eine Vielzahl von Faktoren haben sicherlich dabei eine Rolle gespielt: Wann und wo wurde die Einheit aufgestellt bzw. eingesetzt? Welche Aufträge schloss das Heereswaffenamt wann und mit welcher Firma ab? Wie schnell konnten Entwicklungsund Lieferverträge umgesetzt werden? Welches Zeughaus war für welche Standorte zuständig? Letztendlich war für die Truppe nur eine Frage ausschlaggebend: Welche zulässige Anhängelast muss das einzuführende Zugmittel haben, um die vorhandenen Geschütze ziehen zu können? Für die erwiesene Unterstützung soll an dieser Stelle folgenden Personen der Dank ausgesprochen werden: meiner Frau Anett, den Herrn Reinhard Frank, Rainer-Lutz Gau, Andreas Gryscheck, Timm Hassler, Gert Herr, Hans-Jürgen Janaczeck, Werner Klotzsche und Dieter Wiese.

zachomikowany

  • 206 KB
  • 13 maj 13 7:30
This book covers in detail the development, production and battlefield use of the tanks from all the country's involved in WWII

Of the 200 pages only some pages are about amphibious tanks.

But very good info on the Sherman DD and the (not Sherman) test DD tanks
The Japanese KA-MI is mentioned and the Russian T 40A.

zachomikowany

  • 306 KB
  • 13 maj 13 7:30
Eye-witness accounts and personal reminiscences of the Regiment, in peace-time and war

zachomikowany

  • 57 KB
  • 13 maj 13 7:30
French


Les véhicules blindés français 1900-1944

zachomikowany

  • 164 KB
  • 13 maj 13 7:30
Opracowanie zawiera opisy budowy i wyposażenia czołgu AMX Leclerc i jego porównanie z innymi współczesnymi czołgami.

zachomikowany

  • 125 KB
  • 13 maj 13 7:30
Volume 1 is devoted entirely to the hull and running gear with virtually every part of the hull shown in great detail including overhead shots of the engine deck with open engine access doors and the complex plumbing on the fender fuel tanks and wiring for the lights also shown in detail as well as extreme details of the running gear and tracks.

zachomikowany

  • 300 KB
  • 13 maj 13 7:30
The Schneider CA1 (originally named the Schneider CA) was the first French tank. It was inspired by the need to overcome the stalemate of the trench warfare of the Great War.


The St Chamond was the second French heavy tank of the First World War. Overall an inadequate design born of commercial rivalry, the war ended before it was replaced by British heavy tanks.

zachomikowany

  • 0,6 MB
  • 13 maj 13 7:30
Po zakończeniu II wojny światowej powrócono w ZSRR do zagadnienia budowy czołgów lekkich. Miały one być używane w oddziałach rozpoznawczych i z tego powodu musiały być to czołgi pływające, zdolne do pokonywania przeszkód wodnych wprost z marszu. W końcu lat 40. XX wieku powstało wiele prototypów takich wozów. Za najbardziej udany uznano projekt opracowany przez inż. N. Szaszmurina z Zakładów Kirowskich w Leningradzie. Wóz ten odznaczał się najprostszą konstrukcją, najlepszymi własnościami nawigacyjnymi i największymi możliwościami pokonywania terenu bagnistego. W wodzie napędzany był pędnikami hydrodynamicznymi – zupełną nowością w tym czasie.

Czołg został przyjęty na początku lat 50. XX wieku na uzbrojenie Armii Radzieckiej pod oznaczeniem PT-76.

W toku produkcji czołg był wielokrotnie modernizowany. Armatę D-56T z hamulcem wylotowym typu reaktywnego, stosowaną w pierwszych seriach, zastąpiono działem z hamulcem typu aktywnego i przedmuchiwaczem lufy.

Od roku 1962 produkowano wersję zmodernizowaną, noszącą oznaczenie PT-76B. Zastosowano w niej armatę D-56TM wyposażoną w dwukomorowy hamulec wylotowy. Wóz wyposażono też w układ stabilizacji armaty oraz układ ochrony przed bronią masowego rażenia i dodatkowe zbiorniki paliwa. Posiadał on też noktowizyjne przyrządy obserwacyjne.

Elementy PT-76 zostały wykorzystane do budowy całego szeregu pojazdów specjalnych: transporterów opancerzonych BTR-50P i TOPAS, wozów zabezpieczenia technicznego MTP, MTR i MTK, samobieżnej armaty dla wojsk powietrznodesantowych ASU-85, samobieżnych zestawów przeciwlotniczych ZSU-23-4 i ZRK SD KUB (KWADRAT).

Na wzór PT-76 w Chinach powstał czołg Typ 63. Typ 63 jest cięższy od PT-76, lecz szybszy (64 km/h) i ma mocniejszy silnik. Czołg Typ 63 jest wykonany ze spawanych arkuszy blachy. Posiada 6 par kół bez gumowych bandaży oraz koła napędowe z tyłu. W Izraelu zdobyczne PT-76 uzbrojono w amerykańską armatę kal. 90 mm, nowy karabin maszynowy i system kontroli ognia z laserem i noktowizory.

Polscy konstruktorzy dokonali modernizacji czołgu przez ustawienie wkm-u DSzK, na obrotowej podstawie, nad włazem ładowniczego.

zachomikowany

  • 212 KB
  • 13 maj 13 7:30
Step onto the battlefield and immerse yourself in the experience of real historic combat. Designed for the battlefields of Europe at the height of the Cold War, the M60 and T-62 were the premier combat tanks of their day. However, it was in the deserts of the Middle East that they finally met in battle. This new Duel title examines the design and development of these main battle tanks, identifying their strengths and weaknesses, and describing and analyzing their performance on the battlefield during the Yom Kippur War, the Iran-Iraq War, and the first Gulf War. Included are color photographs, cutaway artwork, and original illustrations by Richard Chasemore. It's a must-read for fans of the evolution of armored warfare.

zachomikowany

  • 144 KB
  • 13 maj 13 7:30
This is a completely revised and updated edition of the first Greenhill Military Manual: the indispensable Battle Tanks And Support Vehicles. All of the original entries have been revised, with new and upgraded information and in many cases new drawings and photographs as well. In addition, there are six wholly new entries: the Polish PT-91; the Romanian TR-580, TR-85 and TR-800; the CIS T-90 Series; the CIS T-80 Series; the CIS T-72S Series; and the Ukrainian T-84.
All 55 entries provide details of the history and current status of the vehicles and their variants, as well as technical specifications, drawings, and photographs. "Modern Battle Tanks And Support Vehicles" is the most up-to-date guide available on the subject.

zachomikowany

  • 162 KB
  • 13 maj 13 7:30
Historia konstrukcji Czołg XM1 Udoskonalanie gatunku M1 w działaniu Pustynna burza: Bataliony czołgów M1A1 Dzień G Bitwa pod Rumalyah Wnioski z Pustynnej Burzy Odmiany M1 Abrams Tablice barwne

zachomikowany

  • 321 KB
  • 13 maj 13 7:30
Czołg został zaprojektowany w Atelier de Construction d'Issy-les-Moulineaux w 1946 roku by wypełnić zapotrzebowanie na pojazd wsparcia dla wojsk spadochronowych, zdolny do transportu lotniczego oraz zrzutów spadochronowych. Pierwszy prototyp zbudowano w 1948 roku. Zwarty kadłub wyposażono w zawieszenie na wałkach skrętnych, pięć kół jezdnych, koło napędowe, napinające oraz dwie rolki do podtrzymywania gąsienic. Silnik umiejscowiony był wzdłuż kadłuba po jego prawej stronie, po lewej znajdowało się stanowisko kierowcy. Charakterystyczną cechą konstrukcyjną było zastosowanie tzw. wieży wachliwej, składającej się z dwóch elementów, z których górny posiadał zamontowaną nieruchomo armatę i zamontowany był na ruchomych czopach na dolnej części, więc zmiana kąta podniesienia armaty odbywała się poprzez przechylanie całej górnej części wieży. Cała wieża umiejscowiona była w tylnej części kadłuba i mieściła dowódcę czołgu oraz celowniczego. W wozach pierwszych wersji montowano armatę kalibru 75 mm, zaadaptowaną z niemieckiej armaty 75 mm L/70 czołgu Panther, wyposażoną w automat ładowania wykorzystujący dwa sześcionabojowe magazynki rewolwerowe umieszczone w niszy wieży. Wadą tego rozwiązania był fakt, że z powodu umiejscowienia systemu ładowania oraz małych rozmiarów wieży, magazynki musiały być załadowywane z zewnątrz pojazdu, co uniemożliwiało załadowanie do nich amunicji bez wycofania czołgu z walki.

Produkcja seryjna rozpoczęła się w Atelier de Construction Roanne (ARE) w 1952 roku, pierwsze czołgi dostarczono do jednostek w następnym roku. W 1964 produkcję przeniesiono do zakładów Creusot-Loire w Chalon-sur-Saone, jako że zakłady ARE zajęły się produkcją czołgu podstawowego AMX-30.

W 1966 zmieniono główną broń pojazdu na armatę kal. 90 mm z czołgu AMX-30. W nową armatę wyposażono wszystkie użytkowane przez Francję pojazdy.

Pomimo istnienia wielu odmian wieży, kadłub pozostał prawie niezmieniony aż do roku 1985. Zmieniono wtedy silnik gaźnikowy na silnik wysokoprężny, zastosowano automatyczną skrzynię biegów oraz wprowadzono nowe, hydropneumatyczne zawieszenie.

Produkcję zakończono w 1987, jednak GIAT Industries wciąż oferuje wsparcie posprzedażowe i modernizację pojazdów.

Czołgi AMX-13 zostały wycofane z uzbrojenia francuskiej armii w latach 70., ich rolę aktualnie spełniają pojazdy typu ERC 90 Sagaie oraz AMX-10RC.

zachomikowany

  • 10,6 MB
  • 13 maj 13 7:30

zachomikowany

  • 320 KB
  • 13 maj 13 7:30
W 1949 roku w USA rozpoczęto prace nad trzema czołgami: lekkim T41 (wprowadzonym do uzbrojenia jako M41 Walker Bulldog), średnim T42 i ciężkim T43. W 1950 roku wybuchła wojna koreańska. Ponieważ T42 nie był jeszcze gotów do produkcji i wprowadzenia do uzbrojenia pod wpływem nacisków politycznych zdecydowano się opracować hybrydę łączącą podwozie czołgu M46 Patton z wieżą czołgu T42 której produkcja mogłaby być uruchomiona szybciej.

Po testach prototypów w czerwcu 1951 roku nowy czołg został przyjęty do uzbrojenia US Army jako 90mm Gun Tank M47 Patton. Produkcję nowego czołgu uruchomiono w Detroit Tank Plant (wyprodukowano w nich 3440 czołgów M47) i American Locomotive Co. (5127 czołgów). Pomimo tego że produkcję M47 uruchamiano w pośpiechu nie udało się żadnej uzbrojonej w niego jednostki skierować do Korei przed zawarciem rozejmu. Pośpiech przy opracowywaniu i zastosowanie podwozia M46 sprawił zaś że M47 był konstrukcją gorszą niż opracowywany od podstaw M48 Patton. W efekcie M47 został uznany za nieperspektywiczny i został zastąpiony przez M48. Wycofywane egzemplarze były sprzedawane, lub bezpłatnie przekazywane armiom sojuszników USA. Trafiły w ten sposób do armii Arabii Saudyjskiej, Austrii (jako mKPz M47), Belgii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Iranu, Japonii, Jordanii, Jugosławii, Korei Południowej, Niemiec, Pakistanu, Portugalii, Somalii, Tajwanu, Turcji i Włoch.

zachomikowany

  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    526
  • obrazy
    590
  • pliki wideo
    22
  • pliki muzyczne
    0

1165 plików
28,37 GB




simafi2514

simafi2514 napisano 16.03.2022 04:15

zgłoś do usunięcia
Super chomik
xejowoy183

xejowoy183 napisano 23.01.2023 17:28

zgłoś do usunięcia
Super chomik

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności