quake 3 arena.iso
-
2013 -
2014 -
2Cellos -
AC DC -
Airline Tycoon -
Artur Rojek -
Assassin's Creed Brotherhood -
Assassin's Creed II Soundtrack -
Atlas Chmur 480p -
Audiobooki -
Black Sabbath -
Call Of Juarez -
Counter Strike Global Offensive -
Dan Brown -
Deep Purple -
Depeche Mode -
Duke Nukem -
Fisz & Emade -
Harry Potter -
Imagine Dragons -
Jamaram -
Jazz Jackrabbit -
Juan Luis Guerra -
Kalendarz Dżentelmeni -
Kapitan Pazur (PL) -
Maanam - dyskografia -
Magicka -
MAGICKA -
Maite Perroni -
Maleńczuk -
Malia & Boris Blank -
Mama Selita -
Mark Knopfler -
Męskie Granie 2018 -
Michael Buble -
Milky Chance -
PEZET -
Pink Floyd -
Prince -
Simple Minds -
Smooth Jazz Cafe -
Stephen King -
Steve Lukather -
Sting -
Subway Surfers PC -
The Black Keys -
The Black Mirror -
The White Buffalo -
Voo Voo -
Waglewski
id Software ( producent )
Activision Blizzard ( wydawca )
Licomp Empik Multimedia ( dystrybutor PL )
Gry akcji ( FPP )
03 grudnia 1999 ( światowa data premiery )
03 lutego 2000 ( data wydania w Polsce )
Tryb gry: single / multiplayer nośnik: 1 CD
Tryb multiplayer: LAN / Internet
Wymagania wiekowe: 16+
Wersja językowa: pełna polska
wymagania sprzętowe: Pentium II 266MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D
Najbardziej znana i przez wielu uważana za najlepszą grę typu deathmatch, czyli pojedynku na śmierć i życie pomiędzy graczmi. Najciekawsza przy grze w sieci przeciwko żywym przeciwnikom.
Ewolucja strzelanek z widokiem z perspektywy pierwszej osoby zaczęła się od typowych gier dla pojedynczego gracza, jednak szybko odkryto, że gry tego typu są doskonałe do rywalizacji pomiędzy żywymi graczami, najpierw poprzez modem i sieć lokalną, później głównie przez Internet. Kolejne tytuły udoskonalały coraz bardziej grę multiplayer, równocześnie coraz mniejszą wagę przykładając do trybu single player.
Jednak dopiero firma Id Software, twórca Wolfenstein 3-D, który zapoczątkował cały gatunek, zaproponowała w swoim najnowszym dziele Quake III: Arena rewolucyjną zmianę, polegającą na całkowitym zrezygnowaniu z trybu pojedynczego gracza. Co prawda można walczyć samemu z komputerowymi przeciwnikami, jednak należy to potraktować wyłącznie jako trening przed właściwą rozgrywką z żywymi przeciwnikami w sieci. Do wyboru mamy zarówno tryby walki indywidualnej, jak i zespołowej, zaś podobnie jak we wcześniejszych częściach otwarta architektura pozwala na tworzenie przez graczy własnych modyfikacji, tzw. MODów, często diametralnie różniących się od oryginału.