-
30 -
30685 -
72 -
3937
43935 plików
37508,25 GB
XCOM: Enemy Unknown to gra strategiczna stworzona przez doświadczone studio Firaxis. Stanowi ona jednocześnie wznowienie kultowej serii zapoczątkowanej przez wydane w 1994 roku UFO: Enemy Unknown. Pod względem fabuły gra nie stanowi bezpośredniej kontynuacji oryginalnej trylogii z lat 90. - na nowo opowiada historię pierwszego konfliktu ludzkości z agresywną cywilizacją obcych, która postanowiła skolonizować naszą planetę. W celu poradzenia sobie z pozaziemskim zagrożeniem powołana zostaje organizacja Extraterrestrial Combat Unit w skrócie XCOM. Jej zadaniem jest nie tylko odparcie inwazji kosmitów, ale również odkrycie sekretów ich technologii. Gracz wciela się w głównodowodzącego organizacją. Rozgrywka prowadzona jest na dwóch płaszczyznach - warstwa strategiczna toczy się w czasie rzeczywistym, podczas gdy bezpośrednie starcia z obcymi na powierzchni Ziemi są turowe. Tryb strategiczny pozwala nam na prowadzenie badań naukowych, odkrywanie sekretów technologii kosmitów oraz produkcję uzbrojenia i sprzętu. Działalność XCOM nie jest tania, więc sporo uwagi trzeba poświęcić stronie ekonomicznej. W radzie państw sponsorujących naszą organizację znajduje się szesnaście narodów i konieczne jest dbanie o ich zadowolenie z osiąganych rezultatów. Wybranie kontynentu, na którym zbudujemy naszą bazę, wiąże się z konkretnymi bonusami, takimi jak np. obniżone koszty kupna satelitów oraz myśliwców czy błyskawiczne autopsje. Wszystko to ma miejsce na dużej mapie obejmującej całą powierzchnię naszego globu. Z tego poziomu zakładamy bazę operacyjną, którą następnie zapełniamy podwładnymi i rozbudowujemy o nowe pomieszczenia oraz laboratoria. Co pewien czas otrzymujemy wiadomość o odkryciu aktywności obcych i wyruszamy z oddziałem bojowym w celu wyeliminowania zagrożenia. Wtedy gra przestawia się w turowy tryb walki. Dowodzimy w nim niewielką grupką doskonale wyszkolonych żołnierzy i naszym zadaniem jest najczęściej zabicie wszystkich kosmitów na mapie. Podczas starć ogromną rolę odgrywa tzw. mgła wojny i linia wzroku postaci, a poległych jednostek nie da się wskrzesić po zakończeniu misji. W trakcie potyczek żołnierze zdobywają punkty doświadczenia, które następnie wydajemy na rozwijanie ich umiejętności. Większość misji za wyjątkiem tych istotnych dla fabuły generowana jest losowo, zarówno jeśli chodzi o miejsce startowe, jak i umiejscowienie wrogich jednostek. Silnik gry umożliwia daleko idącą destrukcję otoczenia. Starcia dodatkowo uatrakcyjnia system morale żołnierzy. Niedoświadczeni podwładni łatwo panikują, a zgon kolegi z oddziału negatywnie wpływa na ich działania.
Języki w grze: Angielski, Polski, Japoński, Niemiecki, Francuski, Hiszpański, Włoski, Rosyjski,
Region: PAL,
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB