Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Mateusz Tracz - Doria.mp3

Ever-Wrest / Słuchowisko / Mateusz Tracz / Mateusz Tracz - Doria.mp3
Download: Mateusz Tracz - Doria.mp3

61,92 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Giacomo Puccini - jeden z największych włoskich kompozytorów. Następca Verdiego, autor znanych oper: „Cyganeria”, „Tosca”, „Madame Butterfly” i słynnej „Turandot”. Puccini to jednak nie spiżowy posąg. To fascynujący człowiek: impulsywny, ogarnięty szałem twórczym i miłością do Italii. Miłością do muzyki, do kobiet, które spotkał na swojej drodze. Piotruś Pan, pewien siły swojego talentu oraz tego, że życie musi pachnieć kawą i egipskim papierosem. Historię Dorii napisało życie. Do domu rozkapryszonego kompozytora sprowadził ją jego syn, Tonio. (Giacomo przechodził wtedy rekonwalescencję po poważnym wypadku samochodowym). Tonio polubił dziewczynę, ona pokochała muzykę maestra, ale Elvira - żona Giacoma - nie pokochała Dorii... Tak zawiązała się niezwykła intryga o zaskakującym zakończeniu.


Autor: Mateusz Tracz
Redakcja: Szymon Liszewski
Reżyseria: Mateusz Tracz
Realizacja akustyczna: Paweł Szaliński
Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski i Mateusz Tracz
Muzyka fortepianowa w wykonaniu Mariana Szałkowskiego
Aria "Tu che di gel sei cinta" w wykonaniu Joanny Freszel
Obsada: Marek Frąckowiak (Giacomo Puccini), Joanna Trzepiecińska (Elvira Puccini, jego żona), Krzysztof Szczepaniak (Tonio Puccini, ich syn), Joanna Freszel (Doria Manfredi, pokojówka), Adam Ferency (Doktor Sbragia, lekarz), Zbigniew Suszyński (Tito Ricordi, impresario i wydawca), Jarosław Boberek (Arturo Toscanini, dyrygent), Marek Barbasiewicz (Profesor Ledoux, lekarz), Mateusz Tracz (Giorgio, szofer), Krystyna Tkacz (Emma, pielęgniarka), Beniamin Lewandowski (Gazeciarz).

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
„Moc przeznaczenia - legenda Verdiego” to słuchowisko z cyklu ''Tryptyku operowego'' którego zadaniem jest popularyzacja muzyki i idei największych kompozytorów - tzw. Wielkiej Trójki Operowej – Giacomo Pucciniego, Richarda Wagnera i Giuseppe Verdiego. Słuchowisko jest radiową opowieścią o Giuseppe Verdim (1813-1901), wielkim włoskim kompozytorze romantycznym. To jednocześnie opowieść o próbie oszukania przeznaczenia. O sprzeciwie wobec boskiego planu, wobec ''wyższego porządku rzeczy''. O sile marzeń, potędze zwątpienia, pasji i nadziei. Pełna oksymoronów, porywa wartkim tempem, bogactwem odcieni, mocnymi dialogami, świetnie zarysowanymi scenami zbiorowymi i słońcem Italii. Autor: Mateusz Tracz Scenariusz i reżyseria: Mateusz Tracz Redakcja: Szymon Liszewski Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski, Mateusz Tracz Realizacja akustyczna: Paweł Szaliński Konsultacja językowa: Salvatore Strazzulla Asystent reżysera: Paweł Hejbudzki Obsada: Tomasz Schuchardt (Giuseppe Verdi), Aleksandra Radwan (Margherita Barezzi), Andrzej Blumenfeld (Antonio Barezzi), Krzysztof Kowalewski (Bartolomeo Merelli), Marta Wardyńska (Giuseppina Strepponi), Stefan Knothe (Lekarz), Stanisław Brudny (Dorożkarz), Maciej Cymorek (Woźny La Scali), Mateusz Tracz (Wielbiciel), Patryk Izert (Śpiewak), Hanna Śleszyńska (Kramarka).
Tylko jeden spektakl polskiego kompozytora wystawiono na deskach paryskiej Grand Opera w całej historii jej istnienia. Był to balet „Harnasie” Karola Szymanowskiego w choreografii bożyszcza ówczesnego świata tanecznego – Serge'a Lifara. Góralska muzyka zachwyciła publiczność na równi z dopisanym na wyraźne życzenie mistrza męskim numerem solowym. Ale jak doszło do wystawienia polskiej kompozycji w Paryżu? Ile przeciwności losu trzeba było pokonać? Wydawać by się mogło, że po szczęśliwym rozwiązaniu perypetii scenariuszowych, wymianie scenografki i przekonaniu najwybitniejszego tancerza swoich czasów do udziału w przedstawieniu nic nie stoi na przeszkodzie, by podbić Paryż, tymczasem... Historia ta wydarzyła się naprawdę. Jej bohaterami byli Bartuś Obrochta – legendarny góralski muzyk, Karol Szymanowski – kompozytor, Leonia Gradstein – jego asystentka, Jan Lechoń – attaché kulturalny w Paryżu, Serge Lifar – pochodzący z Ukrainy mistrz francuskiego baletu, Izrael Orensztajn – impresario warszawskiej filharmonii, Jan Ciepliński – dyrektor warszawskiego baletu, Janina Korolewicz-Waydowa – dyrektorka warszawskiej opery oraz Władysław Jaroszewicz – delegat rządu RP na Warszawę. Zetknięcie tych postaci zaowocowało największym skandalem polskiego międzywojnia. I to o międzynarodowej skali. Autor: Mateusz Tracz Reżyseria: Mateusz Tracz Realizacja akustyczna: Agnieszka Szczepańczyk Opracowanie muzyczne: Mateusz Tracz Obsada: Jacek Wójcicki (Karol Szymanowski), Stanisław Brudny (Bartuś Obrochta), Maciej Radel (Sergiusz Michajłowicz Lifar), Henryk Rajfer (Izrael Orensztajn), Mateusz Damięcki (Jan Ciepliński), Monika Szomko (Leonia Gradstein), Marcin Zarzeczny (Jan Lechoń), Marek Barbasiewicz (Władysław Jaroszewicz), Ewa Kania (Janina Korolewicz-Waydowa), Mateusz Tracz (Inspicjent), Jan Szydłowski (Gazeciarz), Magdalena Herman-Urbańska, Marcin Bytniewski, Kamil Wawrzuta.
„Moniuszko - nadzieja wbrew nadziei” to historia powstania „Halki” – opery, która wywołała prawdziwą sensację w polskiej kulturze. Tekst powstał w oparciu o listy samego Moniuszki i opracowania muzykologiczne, uwzględniające najnowsze ustalenia historyków (dość wspomnieć, że pierwsza opera kompozytora – „Schweizerhütte”, napisana jeszcze w czasie jego studiów w Berlinie – miała swoją prapremierę dopiero w listopadzie 2018 roku). Autor słuchowiska inspirował się także tekstem Juliana Tuwima „Rozmowa Moniuszki z carskim generałem” oraz opisami życia salonowego dziewiętnastowiecznej Warszawy. Słuchowisko mieni się różnymi odcieniami dźwięków. W opracowaniu muzycznym użyto fragmentów „Halki” w wykonaniu zgodnym z niedawno odkrytym zapisem samego kompozytora, bez późniejszych przeróbek. Autor: Mateusz Tracz Reżyseria: Mateusz Tracz Asystent reżysera: Przemysław Stański Redakcja: Szymon Liszewski Realizacja akustyczna: Maciej Kubera Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski, Mateusz Tracz Obsada: Kacper Kuszewski,Krzysztof Szczepaniak, Aleksandra Radwan, Ilja Zmiejew, Marian Opania, Justyna Orzechowska, Mateusz Weber, Mateusz Kmiecik, Mateusz Tracz, Patryk Izert, Monika Perdjon, Piotr Zwolski.
Słuchowisko Mateusza Tracza pt. „Niewidzialny teatr” to niezwykła opowieść o Ryszardzie Wagnerze i jego wizji teatru muzycznego w Bayreuth. „Niewidzialny teatr” dokumentem nie jest, choć na pewno opisuje arcyciekawą historię. Historię myśli, idei, jej wizualizacji, a w końcu realizacji. Myśli wszechogarniającej, hipnotyzującej monarchów i filozofów, emocjonującej tłumy, nie pozostawiającej nikogo obojętnym. Autor słuchowiska dotarł do najdrobniejszych szczegółów biografii Wagnera, by jak najpełniej namalować jego portret. Szczery, barwny, rozmigotany, nierzeczywisty i... rozczarowujący. Na pewno prawdziwy. Autor: Mateusz Tracz Reżyseria: Mateusz Tracz Realizacja akustyczna: Paweł Szaliński Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski, Mateusz Tracz Obsada: Andrzej Chyra (Richard Wagner), Aleksandra Wojtysiak (Cosima Wagner), Mateusz Banasiuk (Ludwik II Wittelsbach), Mateusz Kmiecik (Friedrich Nietzsche), Mateusz Weber (Hans von Bülow), Danie Sołtysiński (Żołnierz/Paul), Justyna Orzechowska (Położna/Gosposia).
Jak zerwać wszystkie maski? Słuchowisko „Cudze meble” jest historią zmagań z rolami, jakie musimy odgrywać w ciągu swojego życia. Z tymi życiowymi rolami - córki, wnuczki, siostry, kochanki – zmaga się główna bohaterka dramatu (Agata Kulesza). W kobiecie budzi się opór, próbuje zerwać z narzuconym przez wampiryczną rodzinę światopoglądem, chce odrzucić traumy, jakimi była karmiona przez lata: wojenną przez Babkę (Elżbieta Kępińska), PRL-owską przez Matkę (Halina Łabonarska), emigracyjną po stanie wojennym przez Ojca (Adam Ferency), wreszcie transformacyjną, którą sama w sobie pielęgnowała. Słuchowisko jest więc zapisem dążenia Bohaterki do zyskania własnej tożsamości. Autor: Magdalena Miecznicka Adaptacja: Małgorzata Szymankiewicz i Wawrzyniec Kostrzewski Reżyseria: Wawrzyniec Kostrzewski Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Muzyka: Piotr Łabonarski Obsada: Agata Kulesza (Bohaterka), Halina Łabonarska (Matka), Elżbieta Kępińska (Babcia), Adam Ferency (Ojciec), Henryk Łapiński (Dziadek), Robert Majewski (Brat), Ewa Bułhak (Macocha), Przemysław Bluszcz (Mężczyzna Żyjący Pomiędzy Paryżem a Londynem).
„Król Edyp” Sofoklesa to jeden z najsłynniejszych dramatów świata. Tematem tej tragedii jest los Edypa - człowieka obciążonego klątwą. Po śmierci Lajosa władzę w Tebach sprawuje Edyp. Niestety miasto jest ogarnięte zarazą. Bogowie rzucili na nie klątwę. Edyp wysyła swego szwagra, Kreona, do wyroczni delfijskiej by się dowiedzieć dlaczego bogowie tak ciężko karzą Teby. Kreon przynosi wiadomość: „w mieście jest zabójca Lajosa. Dopóki nie zostanie odnaleziony i ukarany, tebańczycy nie zaznają spokoju”. Edyp zapewnia poddanych, że zrobi wszystko, by odnaleźć mordercę. Każde posunięcie w śledztwie zbliża Edypa do odkrycia tragicznej prawdy. Najpierw przed poszukiwaniami winnego przestrzega go wezwany na dwór Tejrezjasz - wieszcz, który ostatecznie oznajmia Edypowi: „ty jesteś mordercą”. Potem pojawia się pasterz z Koryntu, skąd Edyp przybył do Teb, i oznajmia, że nie był on prawowitym synem króla i królowej Koryntu, lecz jako niemowlę został przyniesiony do nich. Hstorię porzuconego dziecka potwierdza też pasterz z dworu, który na polecenie królowej Jokasty zostawił w górach jej syna. Okazuje się, że Edyp jest porzuconym dzieckiem Lajosa i Jokasty. Zabił swojego ojca Lajosa, myśląc że to obcy wędrowiec. Potem przybył do Teb i ożenił się z własną matką. Po poznaniu prawdy Edyp oślepia się i opuszcza Teby, a królowa Jokasta popełnia samobójstwo. Autor: Sofokles Przekład: Antoni Libera Adaptacja i reżyseria Mariusz Malec Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Muzyka: Karim Matusewicz Obsada: Marcin Hycnar (Król Edyp), Krzysztof Gosztyła (Tejrezjasz), Beata Ścibakówna (Jokasta), Wojciech Pszoniak (Kreon), Franciszek Pieczka (Sfinks), Aleksandra Prykowska-Malec (Służąca Jokasty), Stanisław Brudny (Pasterz), Andrzej Blumenfeld (Kapłan Ilajos), Mirosław Zbrojewicz (Posłaniec), Janusz Rafał Nowicki (Korfyeusz chóru).
„Zagłoba swatem” to jednoaktowa komedia Sienkiewicza, napisana na 25-lecie pracy twórczej, której sceniczny debiut odbył się równocześnie w czterech miastach: Warszawie, Lwowie, Poznaniu i Krakowie w roku 1900, w celu uświetnienia obchodów rocznicowych. Akcja tej komedii jest bardzo prosta i dotyczy miłości. Panna Zosia, córka Oliwiusa, nie otrzymuje zgody na małżeństwo z żołnierzem, Janem Zarembą. I tu oczywiście pojawia się pole do popisu dla imć Onufrego Zagłoby, którego fortel sprawia, że wszystko się oczywiście dobrze i szczęślwie kończy. Autor: Henryk Sienkiewicz Adaptacja i reżyseria: Jan Warenycia Realizacja akustyczna: Tomasz Perkowski Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Krzysztof Kowalewski (Zagłoba), Leon Charewicz (Oliwius), Anna Cieślak (Zofia), Marcin Przybylski (Jan Zaremba, młody żołnierz), Wiktor Zborowski (Cyprian, stary żołnierz), Joanna Jeżewska (Marcjanna), Marzena Trybala (Weronika), Tomasz Marzecki (Tatar 1), Janusz Wituch (Tatar 2).
W powieści Máraiego napisanej w 1939 roku, bohaterowie wracają do przeszłości, aby wyjaśnić jej tajemnice i odsłonić stare blizny. Po dwudziestu latach milczenia do domu Estery przyjeżdża z wizytą Lajos, lekkoduch, oszust i naciągacz, a mimo to - jedyna miłość jej życia. Kiedyś łączyło ich uczucie, potem Lajos nieoczekiwanie ożenił się z siostrą Estery, a po jej śmierci zerwał kontakty z rodziną. Teraz powraca, lecz nikt nie wie, co jest powodem tej wizyty. O wydarzeniach tego dnia opowiada sama Estera zastanawiając się nad sensem wyborów, jakich dokonała w życiu. Autor: Sándor Márai Przekład: Feliks Netz Adaptacja: Ewa Stocka-Kalinowska Reżyseria: Jan Warenycia Realizacja akustyczna: Maciej Kubera Opracowanie muzyczne: Renata Baszun Obsada: Halina Łabonarska, Grażyna Marzec, Kazimierz Kaczor, Leon Charewicz, Tadeusz Borowski, Julia Kijowska, Damian Damięcki.
Humoreska Henryka Sienkiewicza „Co się raz stało w Sydonie", umieszczona w tomie "Baśnie i legendy" odwołuje się do czasów starożytnych, w których Sydon, dziś libańskie miasto Sajda, był jednym ze znaczących portów fenickich. Jego mieszkańcy utrzymywali się m.in. z handlu. Głównym bohaterem w opowieści Sienkiewicza jest kupiec Marhabal. W fabule znane motywy bajkowe - miłość ubogiego mężczyzny do bogatej córki kupca, odmowa i szyderstwa we strony jej ojca, potem nagła zmiana wypadków - biedny ogrodnik zostaje królem i kupiec musi dostosować się do nowej sytuacji. W epoce kiedy powstawała, około 100 lat temu, bajka Henryka Sienkiewicza wymierzona była, jak się domyślamy, przeciw nieludzkiej twarzy kapitalizmu, który pogardza wartością, jaką jest człowiek. Utalentowany pisarz nie karmi jednak czytelnika żadnym moralizowaniem. Bajkowa opowieść napisana jest z humorem, nie pozbawionym ironii, co spowodowało, że Maria Brzezińska w swej adaptacji przewidziała miejsce na „przebitki", sceny z naszej współczesności. Autor: Henryk Sienkiewicz Adaptacja: Maria Brzezińska Reżyseria: Maria Brzezińska Realizacja akustyczna: Jarosław Gołofit. Obsada: Paulina Połowniak, Jan Wojciech Krzyszczak, Marcin Sanakiewicz, Maria Brzezińska, Mirosław Majewski, Jarosław Zoń.
Kończy się II wojna światowa. Do grona ludzi zebranych na stacji kolejowej, oczekujących na pociąg, przychodzi Grajek-Ślepiec, niczym Chochoł z "Wesela" Wyspiańskiego. Bohaterowie, których różni wszystko, proszą Grajka o kolejne melodie, do których będą tańczyć na tym zaimprowizowanym weselu-stypie. Prości Ojciec i Syn, Baba z Córką nie znajdą wspólnej nuty z Superiuszem i jego Panią, intelektualistami, by tańczyć razem. To metafora różnic społecznych wciąż wiele mówi o polskiej historii społeczno-politycznej. Ten tekst Mrożka z 1980 roku pozostaje wciąż aktualny jako obraz wojennej i powojennej historii Polski. Wśród głównych tematów sztuki reżyser wskazuje: spojrzenie na prozę wojny, inne podejście intelektualisty, a inne tzw. "prostego" człowieka do wojny, która pozostawia w nich odmienne okaleczenia; reżyser wskazuje także pewien uniwersalizm okrucieństwa wojny. Autor: Sławomir Mrożek Reżyseria: Maciej Wojtyszko Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Wykonanie muzyki: Andrzej Perkman, Marek Wroński Obsada: Jan Tomaszewski (Ojciec), Krzysztof Szczepaniak (Syn), Krzysztof Wakuliński (Superiusz), Grażyna Barszczewska (Pani), Monika Pikuła (Dziewczyna), Elżbieta Gaertner (Baba), Grzegorz Kwiecień (Porucznik Zieliński), Mateusz Weber (Drab), Sławomir Pacek (Nauczyciel).
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności