Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Magdalena Miecznicka - Spalenie Joanny.mp3

Ever-Wrest / Słuchowisko / Magdalena Miecznicka / Magdalena Miecznicka - Spalenie Joanny.mp3
Download: Magdalena Miecznicka - Spalenie Joanny.mp3

78,93 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
"Spalenie Joanny" to sztuka ukazująca problem "dzikiej" reprywatyzacji w Warszawie, związanych z nią nieprawidłowości i absurdów, a także brutalnych metod działania oszustów i krzywdy bezbronnych lokatorów. Choć tematy znane z pierwszych stron gazet wybrzmiewają w tej opowieści szczególnie mocno, "Spalenie Joanny" nie jest dramatem realistycznym, a raczej literacką przypowieścią z elementami groteski. Język, którym posługują się bohaterowie, budzi skojarzenia ze stylistyką utworów Witolda Gombrowicza i Doroty Masłowskiej, a jednocześnie w niezwykle celny sposób prezentuje aktualny przekrój społeczny współczesnej Warszawy. Poetyka dramatu romantycznego, tragikomiczny ton sztuki, a nade wszystko powracający motyw "cofania historii" i "naprawiania krzywd" nadają całej opowieści wymiar uniwersalny, wykraczający daleko poza sprawę samej reprywatyzacji.


Autor: Magdalena Miecznicka
Reżyseria: Łukasz Lewandowski
Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska
Opracowanie muzyczne: Łukasz Lewandowski
Obsada: Stanisława Celińska (Babcia), Joanna Jeżewska (Joanna), Paweł Ciołkosz (Mężczyzna w Fularze), Kamil Pruban (Mecenas, elegancki), Zbigniew Konopka (Smutny Pan), Adam Bauman (Urzędnik Ratusza), Monika Pikuła (Młoda kobieta z Rowerem Miejskim / Pani w Czarnych Koronkach), Waldemar Barwiński (Pracownik Korporacji / Powstaniec Styczniowy), Katarzyna Herman (Kobieta w Garsonce).

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
12 maja 1983 roku Grzegorz Przemyk wraz z kolegami świętował maturę. Z placu Zamkowego, gdzie został zatrzymany przez milicję, został odwieziony do komisariatu MO. Tam brutalnie go bito. Wezwana przez milicję karetka odwiozła go do Pogotowia Ratunkowego przy ul. Hożej. Świadkowie, którzy znajdowali się wówczas w stacji pogotowia, zeznawali, że Przemyk już wtedy sprawiał wrażenie nieprzytomnego, był wyciągany z windy za nogi. Grzegorz Przemyk zmarł 14 maja 1983 roku w szpitalu, pobity dwa dni wcześniej przez funkcjonariuszy Milicji Obywatelskiej w komisariacie przy ul. Jezuickiej na Starym Mieście w Warszawie. Dzięki ogromnej machnie kłamstw i manipulacji uruchomionej przez urząd bezpieczeństwa, kary za ten czyn uniknęli bezpośrednio odpowiedzialni milicjanci. W słuchowisku "Taki, co umiera", nawiązującym do tragicznej śmierci Grzegorza Przemyka, autorka z ogromną wrażliwością, ale i dojmująco bezlitosną ironią poszczególnymi scenami dramatu komentuje fakty związane z tą sprawą. Autor: Magdalena Miecznicka Reżyseria: Łukasz Lewandowski Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Muzyka: Andrzej Izdebski Obsada: Magdalena Czerwińska (Matka), Ignacy Liss (Grzegorz), Przemysław Bluszcz (Generał), Bartłomiej Nowosielski (Zomowiec), Izabela Dąbrowska (Nauczycielka), Sławomir Grzymkowski (Anglik), Karolina Piwosz (Polka/Dziewczyna), Robert Majewski (Poeta), Marta Dobecka (Prezenterka), Modest Ruciński (Ekspert), Ewa Kania (Kobieta z siatką), Wojciech Machnicki (Mężczyzna z gazetą i parasolem).
Jak zerwać wszystkie maski? Słuchowisko „Cudze meble” jest historią zmagań z rolami, jakie musimy odgrywać w ciągu swojego życia. Z tymi życiowymi rolami - córki, wnuczki, siostry, kochanki – zmaga się główna bohaterka dramatu (Agata Kulesza). W kobiecie budzi się opór, próbuje zerwać z narzuconym przez wampiryczną rodzinę światopoglądem, chce odrzucić traumy, jakimi była karmiona przez lata: wojenną przez Babkę (Elżbieta Kępińska), PRL-owską przez Matkę (Halina Łabonarska), emigracyjną po stanie wojennym przez Ojca (Adam Ferency), wreszcie transformacyjną, którą sama w sobie pielęgnowała. Słuchowisko jest więc zapisem dążenia Bohaterki do zyskania własnej tożsamości. Autor: Magdalena Miecznicka Adaptacja: Małgorzata Szymankiewicz i Wawrzyniec Kostrzewski Reżyseria: Wawrzyniec Kostrzewski Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Muzyka: Piotr Łabonarski Obsada: Agata Kulesza (Bohaterka), Halina Łabonarska (Matka), Elżbieta Kępińska (Babcia), Adam Ferency (Ojciec), Henryk Łapiński (Dziadek), Robert Majewski (Brat), Ewa Bułhak (Macocha), Przemysław Bluszcz (Mężczyzna Żyjący Pomiędzy Paryżem a Londynem).
„Mołotow” to pierwszy utwór Sławomira Mrożka, jaki napisał po ciężkiej chorobie, która wiązała się z częściową utratą pamięci i afazją. Autor opisuje ostatnie dni życia Stalina. A tytułowy Mołotow staje się uosobieniem ludzi wciągniętych w system stalinowski, stając się jednocześnie oprawcą i ofiarą. Na telefonicznej linii – Wiaczesław Mołotow i towarzysz Stalin. Pierwszy uprasza się łaski. Drugi nie chce go słuchać. Jest rok 1949. Mołotow właśnie stracił ministerstwo spraw zagranicznych. „Dlaczego mi to zrobiłeś, Koba”? – jęczy do słuchawki. Dyktator ma ważniejsze sprawy. Przygotowuje zakrojoną na dużą skalę antysemicką prowokację. Pod klucz idzie żona Mołotowa, Polina Siemionowna, z pochodzenia Żydówka. Beria radzi politykowi, żeby na jakiś czas usunął się w cień. Potem może się jeszcze przydać, bo Stalin nie będzie przecież żył wiecznie. Autor: Sławomir Mrożek Adaptacja i reżyseria: Bogdan Ciosek Realizacja akustystaczna: Paweł Szaliński Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Ignacy Gogolewski (Stalin), Henryk Talar (Mołotow), Halina Skoczyńska (Żona Mołotowa), Andrzej Blumenfeld (Beria), Irena Jun (Stara Kobieta), gościnnie: Sławomir Mrożek (jako narrator).
Akcja tej sztuki epickiej (albo: "komedii tragicznej w trzech aktach") rozgrywa się w różnych latach (1910, 1928, 1990) i w syntetycznym skrócie pokazuje zmiany społeczno-obyczajowe i mentalne bohaterów. Akcja pierwszego aktu rozgrywa się w 1910 roku, w Rosji carskiej, w której nie widać jeszcze żadnych symptomów przyszłego rewolucyjnego fermentu. W akcie drugim mamy rok 1928 – następuje rozkwit Kraju Rad. W trzecim przenosimy się w czasie o wiele dekad, do okresu tuż po rozpadzie ZSRR. Przez kolejne części tej „komedii tragicznej” przewijają się te same postaci, poznajemy ich dramatyczne wybory i pogmatwane losy. Tytułową miłość uosabia Tatiana, inną ważną postacią jest Zachedryński, inteligent, który, początkowo zdystansowany do spraw świata, po upadku starego ładu służy nowemu systemowi, by w końcu paść jego ofiarą. Główną bohaterką sztuki okazuje się jednak Rosja wrzucona w tryby historii, prezentująca swoje kolejne oblicza. ''Tytuł jest "Miłość na Krymie" i w realizacji powinna być miłość i na Krymie. Przez miłość nie trzeba tłumaczyć, co rozumiem, natomiast przez Krym rozumiem historyczność, komunę, Sowiety... Z całą pewnością nie powinien być zagubiony Krym, czyli historia, ale pierwsze miejsce należy się miłości'' (Sławomir Mrożek). Autor: Sławomir Mrożek Adaptacja i reżyseria: Krzysztof Zaleski Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Małgorzata Małaszko Obsada: Anna Dereszowska, Łukasz Lewandowski, Maria Pakulnis, Krzysztof Wakuliński, Sławomir Pacek, Krzysztof Kowalewski, Krystyna Tkacz, Krystyna Królówna, Krzysztof Banaszyk, Jan Jurewicz, Kazimierz Wysota, Tomasz Marzecki, Krzysztof Zaleski. Słuchowisko trwa 1 godz. 48 min.
Słuchowisko "Kontrakt" to opowieść o ludziach o skrajnie różnych mentalnościach, doświadczeniach i aspiracjach, pochodzących z dwóch krańców Europy. Magnus jako bogaty rezydent szwajcarskiego hotelu uważa się za strażnika europejskiej tradycji oraz idei arystokracji, która w jego mniemaniu ma posiadać naturalną przewagę intelektualną i materialną nad pozostałymi mieszkańcami kontynentu. Młody pracownik hotelu Moris pochodzący z kraju "leżącego na Wschód od Zachodu i na Zachód od Wschodu" jest świadomy mechanizmów jakimi rządzi się współczesny mu świat oraz dostrzega ewolucję społeczeństwa i jego mentalności, które nieuchronnie muszą zachodzić w procesach historycznych. Magnus, któremu kończą się możliwości finansowania dalszego pobytu w hotelu, zawiera z Morisem umowę, której stawką jest jego własne życie. Moris stara się wykorzystać słabość Magnusa i jego sposobu myślenia odnosząc się do stereotypów historycznych, wyobrażeń i schematów ideowych poprzednich epok. Konfrontacja zmusza obu bohaterów to weryfikacji swoich poglądów przynosząc nieoczekiwane rezultaty. Autor: Sławomir Mrożek Adaptacja i reżyseria: Przemysław Wyszyński Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Przemysław Wyszyński Obsada: Szymon Kuśmider (Magnus), Paweł Krucz (Moris).
Słuchowisko „Lala, czyli pierwsza miłość” Sándora Máraiego to opowieść o skrywanym, szaleńczym uczuciu profesora Gaspara, znanego w całej okolicy samotnika, do uczennicy. Pełna napięć, obaw i wzruszeń historia człowieka, który mimo iż ukończył 55 lat, dotychczas nikogo nie kochał, rozgrywa się w małym węgierskim miasteczku tuż przed wybuchem I wojny światowej. Gaspar cierpi, jednak nie ma komu o tym powiedzieć. W środowisku nauczycielskim trudno komuś zaufać - aż roi się w nim od obłudników i donosicieli... Autor: Sándor Márai Przekład: Feliks Netz Adaptacja i reżyseria: Andrzej Piszczatowski Realizacja akustyczna: Tomasz Perkowski Opracowanie muzyczne: Renata Baszun Obsada: Mariusz Benoit, Marcin Hycnar, Katarzyna Łaniewska, Katarzyna Maria Zielińska, Barbara Kałużna, Paulina Chruściel, Anna Moskal, Michał Sitarski, Krzysztof Szczerbiński, Adam Krawczyk, Sławomir Pacek, Jacek Braciak, Zygmunt Sierakowski, Krzysztof Wakuliński, Kazimierz Wysota.
"Rozstrzelanie" to historia rodziny, która rekonstruuje tragiczne wydarzenia, jakie były udziałem jej przodków podczas Powstania Warszawskiego. Pamięć o tym, co się stało, a także przywoływanie tego w gronie rodzinnym niespodziewanie zyskują współczesny wątek, który dotyczy kolejnego pokolenia, urodzonego i wychowanego już w wolnej Polsce. Słuchowisko podejmuje temat zmagania się z historią przez następne generacje, które są zagubione pomiędzy obowiązkiem pamiętania a otwartością na "innego" i gotowością życia tu i teraz. Słuchowisko zrealizowane zostało "na żywo" w siedzibie Muzeum Powstania Warszawskiego. Autor: Wojciech Tomczyk Reżyseria: Dariusz Błaszczyk Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Muzyka: Jacek Mazurkiewicz Obsada: Joanna Jeżewska, Leon Charewicz, Andrzej Mastalerz, Angelika Kurowska, Kamil Pruban, Klaudiusz Kaufmann, Martin Bogdan, Antonina Żbikowska, Noemi Żbikowska, Kuba Strach.
Słuchowisko na podstawie dramatu Sofoklesa pt.„Antygona” łączy w sobie elementy trzech dramatów Sofoklesa. Pokazuje całość losów córki Edypa - jej dzieciństwo w „Królu Edypie”, dojrzałość w „Edypie w Kolonos” oraz kres życia zawarty w tytułowej tragedii. W tle toczy się iście filozoficzny dyskurs na tematy: wyższości praw boskich nad ziemskimi, niebezpieczeństwa pychy przenikającej władzę, wreszcie klątwy, która idzie przez pokolenia z Labdakidami. Autor: Sofokles Tłumaczenie: Antoni Libera Adaptacja i reżyseria: Mariusz Malec Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Muzyka: Mikołaj Trzaska Koncepcja chóru i przygotowanie: Olga Lisiecka Obsada: Marta Kurzak (Antygona), Lidia Sadowa (Ismena), Magdalena Różczka (Eurydyka), Marek Kalita (Kreon), Arkadiusz Bazak (Koryfeusz chóru), Stanisław Brejdygant (Tejrezjasz), Wojciech Wysocki (Strażnik, Posłaniec), Paweł Paprocki (Hajmon), oraz Chór obywatelek i obywateli tebetańskich: Ada Maria Dec, Jagoda Jasnowska, Olga Lisiecka, Karolina Piwosz, Sandra Rusin, Wojciech Melzer, Tomasz Osica. W retrospekcjach udział wzięli: Jerzy Trela (Edyp w Tebach), Marcin Hycnar (Edyp w Kolonos i Polinejkes).
Sławomir Mrożek w czasach PRL był otuchą dla sceny i widza, wtedy rzeczywistość „oglądana przez okulary dramaturga" budziła nadzieję, że ten systemowy absurd nie będzie wieczny. Akcja słuchowiska "Ambasador" na podstawie dramatu Sławomira Mrożka rozgrywa się w okresie zimnej wojny. Dzień zaczął się źle: Ambasador zgubił spinkę od mankietu przed spotkaniem z Pełnomocnikiem lokalnego rządu, Pierwszy Sekretarz Ambasady odniósł się do przełożonego bez należytego szacunku, a Amelia, wezwana na pomoc, nie tylko nie pomogła w rozwiązaniu problemu spinek, ale oznajmiła, że ma dość bycia żoną Ambasadora: "Od dwudziestu lat jestem tylko dodatkiem do twojej kariery. Powiernicą polityka w piżamie, składnicą państwowych sekretów w sypialni. I nie życzę już sobie, żeby moje łóżko należało do ministerstwa spraw zagranicznych". Pełnomocnik nietaktownie zwrócił Ambasadorowi uwagę na brak spinki, po czym nieoczekiwanie rozwiązał problem: dzięki założonemu w ambasadzie podsłuchowi wiedział, że spinka wpadła do kosza na śmieci. Czułe mikrofony i sprawny wywiad to tylko jeden z dowodów wyższości systemu komunistycznego nad kapitalistycznym; Pełnomocnik stara się zdeprecjonować rząd Ambasadora i pokazać przewagę swoich władz i ideologii komunistycznej. W końcu przekazuje Ambasadorowi prezent - wielką kulę, którą nazywa globusem, choć nie ma na niej żadnych kontynentów. Kontynenty są dopiero "w opracowaniu" - "politycznie nie są jeszcze całkiem takie jak trzeba"... Autor: Sławomir Mrożek Adaptacja: Ewa Stocka-Kalinowska Reżyseria: Andrzej Zakrzewski Realizacja akustyczna: Andrzej Złomski Opracowanie muzyczne: Andrzej Złomski Obsada: Gustaw Holoubek (Ambasador), Adam Ferency (Człowiek), Mirosława Dubrawska (Amelia), Mariusz Dmochowski (Pełnomocnik), Tadeusz Borowski (Sekretarz). Słuchowisko trwa 1 godz. 42 min.
„Czary mary” to historia osadzona w środowisku cyrkowców. Zmęczony życiem i sztuką sześćdziesięcioletni magik Krystian poślubia młodą wychowankę cyrku, Estellę. Nowe życie, jakie chce rozpocząć u boku młodej kobiety, ma różnić się od tego, które po latach sukcesów i triumfów, przyniosło rozczarowanie. Jednak młoda kobieta kryje pewną tajemnicę, która wpłynie na dalsze losy bohaterów. W sztuce Máraiego, obok fabularnych wątków, znajdziemy refleksję nad sztuką i jej istotą. A może raczej - nad sztuką i jej współczesnym upadkiem. Krystian boleje nad zepsuciem gustów, powszechnie uprawianym kuglarstwem... Autor: Sándor Márai Przekład: Feliks Netz Reżyseria: Andrzej Piszczatowski Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski Obsada: Karolina Gruszka, (Estella), Jan Englert (Krystian), Kazimierz Kaczor (Rex), Krzysztof Banaszyk (Maharama), Stanisław Brudny (Pietro).
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności