-
24 -
83 -
49 -
5
256 plików
43 GB
Dlaczego o tym piszę? By nawiązać do najnowszej gry Activision, dotyczącej właśnie takich ulicznych wyścigów i noszącej tytuł Street Legal.
Założenia i pomysł były dobre, jednak wykonanie to już całkowita katastrofa. Gra wygląda, jakby była robiona w garażu przez gimnazjalistów, którzy poświęcali swój wolny czas na tworzenie - wyłącznie po lekcjach. Poza tym Street Legal korzysta z nieco zmodernizowanego silnika innej gry, tym razem o naprawianiu samochodów, jaką jest Gearhead Garage. Problem w tym, że silnik tej gry nie bardzo nadaje się do wyścigów. Dopiero po wyjściu ostatniego patcha oznaczonego numerkiem 2.2 (jest to trzecia łatka, zaś wszystkie zajmują około 100MB), da się już jakoś grać i taką właśnie wersją gry się zajmę.
Teraz parę słów na temat... fabuły. Na dobry początek dostajemy 20 tys. USD i za tę sumę musimy zakupić jakiś pojazd. Wybór nie jest zbyt duży, ponadto za tak małą kwotę możemy pozwolić sobie na zakup tylko dość słabej maszyny. A w tej grze liczy się moc silnika, więc jeśli starczy nam pieniędzy, to instalujemy doładowanie podtlenkiem azotu, zwane popularnie NOS, i wyjeżdżamy na ulicę. Tam musimy znaleźć kierowcę, który, tak jak my, pragnie się ścigać. Ustalamy trasę (jeśli mamy prestiż większy od oponenta, to my ustalamy trasę - warto pracować na prestiż, ponieważ dysponując mocniejszym samochodem, ustalamy trasę do najbliższych świateł i zwykle wygrywamy) oraz to, czy ścigamy się za pieniądze, czy wyłącznie dla prestiżu - i w drogę. Wygrywa oczywiście ten, który jako pierwszy dojedzie na metę. Wygrywanie wyścigów ma na celu nie tylko zdobywanie pieniędzy na rozbudowywanie samochodów, ale również pięcie się w górę w rankingach. W każdym mieście, musimy wygrać z 20 innymi kierowcami, by przejść do kolejnego miasta. Przy czym kolejne miasta to lepsze i mocniejsze samochody oraz trudniejsi przeciwnicy.
Pomówmy teraz o rozbudowywaniu samochodów. Naszą brykę możemy podrasować zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie. Zewnętrzny tuning polega głównie na dołożeniu spoilerów zintegrowanych ze zderzakiem (z przodu i z tyłu), zamontowanie ich z tyłu i z boku, a także zmiana maski i lusterek. Samochód staje się wtedy ładniejszy, choć dla osiągów nie ma to najmniejszego znaczenia (za to po wyruszeniu na ulicę bardzo szybko tracimy część spoilerów).
Znacznie ciekawsza jest modyfikacja napędu oraz zawieszenia. Zawieszenie możemy utwardzić i obniżyć, dodać rozpórki kielichów, założyć większe i wytrzymalsze tarcze hamulcowe oraz szersze opony na większych kołach (wybór od 15" do 21"). Takie zmiany powodują, że samochód ma krótszą drogę hamowania i lepiej trzyma się drogi. Dużo większy zakres prac możemy przeprowadzić w silniku. Oczywiście wszystkie mają na celu zwiększenie jego mocy. Możemy więc dołożyć jedynie NOS, co jednak da przyspieszenie na krótkich dystansach. Możemy również zamontować turbo (lub podwójne turbo, w zależności od silników), zwiększyć pojemność silnika, zmieniając blok i głowice cylindrów (mamy silniki 4, 6, 8 i 10-zaworowe), zmienić koło zamachowe na lżejsze, dodać większe lub stożkowe filtry powietrza, itp. Zabiegi te znacznie podniosą moc naszego pojazdu (np. pojemność silnika V10 można zwiększyć nawet do 10l, a moc do ok. 900KM) i pozwolą na wygrywanie z każdym przeciwnikiem.
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
3 plików
218,66 MB