-
0 -
16 -
114 -
36
354 plików
54,65 GB
The Elder Scrolls V Skyrim
Język : ENG + Spolszczenie.
The Elder Scrolls V: Skyrim to kolejna część serii cRPG autorstwa zespołu Bethesda Softworks. Ponownie odwiedzamy w niej kontynent Tamriel, a fabuła tym razem obraca się wokół powrotu do tej krainy pradawnej rasy smoków.
Akcja toczy się 200 lat po wydarzeniach opowiedzianych w grze Oblivion. Gracze wcielają się w jednego z ostatnich bohaterów parających się profesją dovahkiina, czyli łowcy smoków. Do niedawna wydawało się, że potężne monstra są już tylko wspomnieniem, ale pewnego dnia pokryte łuskami bestie znów zaczynają pojawiać się na niebie, a przepowiednia zwiastuje nadejście Alduina, boga zniszczenia, który przyjmuje postać smoka. Walcząc z tymi groźnymi potworami przejmujemy ich dusze oraz zdolności, czyli tak zwane Okrzyki. Za ich pomocą możemy spowolnić czas, odepchnąć przeciwników niewidzialną energią, a nawet wezwać na pomoc sprzymierzonego smoka. Wiele tego typu umiejętności otrzymujemy po odnalezieniu pradawnych słów, ukrytych w nordyckich podziemiach.
DLC :
Dawnguard :
Opowiedzenie się po każdej ze stron daje odmienne korzyści. Dołączenie do zwolenników Harkona otwiera przed graczem możliwość transformacji w lorda wampirów. Działa to podobnie jak znana z podstawki przemiana w wilkołaka i pozwala skorzystać z unikalnych zdolności, między innymi wampirzego chwytu, który przyciąga i unieruchamia wrogów jednocześnie ich osłabiając. Z kolei jako łowca wampirów gracz otrzymuje dostęp do ciekawych rodzajów broni z kuszami na czele oraz uczy się nowego krzyku – Soul Tear, który zmusza duszę poległego wroga do walki po stronie Dovahkiina. Obie frakcje mają osobne klimatyczne kryjówki. Są to odpowiednio – położony na wyspie mroczny Zamek Volkihar i ukryty w górach Fort Dawnguard.
Dodatek wprowadza dwa nowe drzewka umiejętności – po jednym dla wampira i wilkołaka. Twórcy wzięli pod uwagę to, że gracze z wysokim poziom doświadczenia mogliby mieć trudności z ich nabyciem, dlatego zdecydowali się przydzielać owe umiejętności nie za punkty doświadczenia, a za zabicie posiadających je przeciwników. Gracz staje też oko w oko z nowymi wrogami - legendarnymi smokami, gargulcami czy opancerzonymi trollami. Rozszerzenie wprowadza również możliwość walki z końskiego grzbietu – coś czego wielu graczom brakowało w podstawowej wersji gry.
Z kolei dla osób niezadowolonych z wyglądu swojej postaci twórcy dali możliwość zmiany aparycji – wystarczy porozmawiać z odpowiednią osobą w kanałach pod miastem Riften. Wraz z postępami w wątku fabularnym gracze odwiedzają krainę uwięzionych dusz – Soul Cairn, gdzie stają oko w oko z nieumarłymi wrogami i zyskują nowe zdolności.
Hearthfire :
Rozszerzenie pozwala wznieść własny dom (lub kilka) w świecie gry, bez korzystania z dodatkowych edytorów. Proces jest dość skomplikowany i wieloetapowy. Najpierw kupujemy ziemię w wybranej części świata Skyrim. Następnie na stole kreślarskim projektujemy wygląd budynku. Zbudowanie wymarzonego domu wymaga zgromadzenia sporej ilości materiałów i przerobienia ich na poszczególne elementy, takie jak gwoździe, zamki, zawiasy itp. Jeśli jednak na myśl o żmudnym zbieraniu surowców tracimy zapał do zabawy w budowniczego, twórcy przyszli z pomocą dając możliwość zatrudnienia zarządcy, który zajmie się kupnem potrzebnych materiałów. Może on także zapewnić transport w postaci wierzchowca lub powozu. Ci, którzy lubią we własnym pokoju rozkoszować się pięknem muzyki chętnie opłacą osobistego barda.
Z listy pomieszczeń możemy wybrać te, które chcielibyśmy widzieć w swoim domu. Ich liczba zależy od pomysłowości i determinacji graczy – zadowolić się można prostą jednopokojową chałupką, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zbudować sobie willę z wszelkimi wygodami. Dostępne są między innymi sypialnie, korytarze, kuchnie, biblioteki, szklarnie, laboratoria alchemiczne, a nawet wieża czarodzieja. Pomieszczenia można urządzić wyposażając je w przeróżne meble, piece, stojaki na zbroję i broń, kapliczki bóstw, gabloty, miejsca na trofea i inne akcesoria. Jeśli nasz Dovahkiin w przerwach między zabijaniem smoków lubi zająć się pielęgnowaniem roślin, możemy za domem posadzić uroczy ogródek. Zająć się można również hodowlą ryb, pszczół, czy bydła – tak, aby nasza rodzinka stała się samowystarczalną komórką.
Mówiąc o rodzinie warto wspomnieć o możliwości adopcji dzieci, jaką wprowadza dodatek. Dzieciaki można obdarowywać, bawić się z nimi i wydawać im pewne polecenia. Czasem sielankę życia rodzinnego przerwie inwazja szczuropodobnych ślizgaczy, czy atak giganta zmuszając Dovahkiina do sięgnięcia po zakurzony miecz.
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
1 plików
63,36 MB