-
233 -
347 -
642 -
138
1849 plików
1284,29 GB
Might & Magic Heroes VI przenosi nas 400 lat wstecz w stosunku do wydarzeń z Heroes of Might & Magic V, odpowiadając na pytanie, w jaki sposób Dynastia Gryfonów stała się Imperium. Prolog pełniący funkcję samouczka, koncentruje fabułę na księciu Sławoju, jego przymierzu z orkami, walce z demonami oraz wewnętrznych potyczkach z księciem Gerhartem (tym od wilków). Gdy tylko zaczynamy identyfikować się ze Sławojem, dowiadujemy się, że zamordowała go któraś z pięciu jego własnych pociech. I w tym momencie tak naprawdę zaczyna się główna część gry. Anastazja, najmłodsza z dzieci, zostaje oskarżona o spowodowanie śmierci ojca i zgładzona przez swojego brata Antona. Wraca jednak na świat jako przywrócona z martwych, by znaleźć prawdziwego zabójcę księcia. Kolejne z dzieci ucieka do Sanktuarium i stamtąd planuje rozegrać sprawę po swojemu, następne ma niecny plan udania się do demonicznego królestwa Sheogh itd. Fabularnie Might & Magic Heroes VI to brazylijska telenowela próbująca wyjaśnić, dlaczego każde z rodzeństwa kontroluje jedną z pięciu grywalnych stron konfliktu. Tłumaczy to jednak nieudolnie, przez co opowieść, choć rozbudowana i w miarę czytelna, jest jednym z najsłabszych punktów najnowszej sagi o bohaterach świata mocy i magii. Szkoda, spodziewałem się Gry o tron, otrzymałem średnio udaną historię familii.
Bohaterowie jacy są, każdy widzi
Jak już wspomniałem, gra oferuje pięć frakcji, czyli księstwo gryfów (dawna Przystań), Inferno (demony), Necropolis (martwiacy), Twierdzę (orki i inne wschodnie hordy) oraz całkowitą nowość, osadzone w klimatach Orientu Sanktuarium. Powiedzieć, że każda ze stron jest całkowicie odmienna, to za mało. Każda bowiem, oprócz unikalnych budynków i jednostek, cechuje się innym, właściwym sobie stylem gry, wynikającym z powyższego, a także ze specjalnych, rodowych umiejętności głównego bohatera.
Tytuł to ponownie klasyczna turowa strategia taktyczna, w której najważniejsze jest gromadzenie surowców, zdobywanie i rozbudowywanie miast oraz armii i wreszcie pokonanie, mających podobne zadania, przeciwników. Gracz, kontrolujący głównego protagonistę (oraz innych, wynajętych na potrzeby misji), bierze udział w potyczkach, zdobywa doświadczenie i – w skrócie – prowadzi swoją frakcję do zwycięstwa. Twórcy wyszli z założenia, że nie ma innej możliwości niż podróżowanie armii z dowódcą – bohaterem. Tak było w większości gier z serii i jest to dla mnie rozwiązanie jak najbardziej akceptowalne.
Minimalne wymagania Might & Magic Heroes VI:
Procesor: Pentium Core 2 Duo E4400 2 GHz lub Athlon X2 5000+ 2,6 GHz
Karta graficzna: GeForce 8600 GTS lub ATI HD 2600XT z 512 MB
Pamięć RAM: 1GB (1,5GB dla Windows Vista / 7)
8 GB miejsca na twardym dysku
Napęd DVD 8x
Zalecane wymagania Might & Magic Heroes VI:
Procesor: Pentium Core 2 Duo E6400 2 GHz lub Athlon II X2 240 2,8 GHz
Karta graficzna: GeForce 8800 GTX lub ATI Radeon HD 3870 z 1GB
Pamięć RAM: 2GB
8 GB miejsca na twardym dysku
Napęd DVD 24x
Nie ma plików w tym folderze
-
0 -
0 -
0 -
0
0 plików
0 KB