Download: Wygraj klienta - Marcin Paweł Panek.pdf
Sześć najważniejszych psychologicznych kluczy
do skutecznej sprzedaży
Chcesz wiedzieć, co naprawdę myślą Twoi klienci?
Chcesz wiedzieć, co naprawdę myślą Twoi klienci?
Popatrz uważnie na powyższe zdjęcie.
Jak myślisz, ile więcej zarobiłby sprzedawca, który w taki sposób potrafiłby podejrzeć myśli klienta?
Wiesz, kiedy mówię "podejrzeć myśli", to nie chodzi mi o zgadywanie, lecz coś w rodzaju “spojrzenia Supermana”. Pamiętasz, jak ten superbohater prześwietlał swoim wzrokiem, co tylko chciał?
Nieważne, co stało mu na drodze - zawsze potrafił przejrzeć wszystko na wylot. Dzięki temu mógł zaradzić każdemu, nawet najbardziej ukrytemu problemowi.
A teraz Ty w podobny sposób możesz ratować swoją sprzedaż.
Co ukrywają klienci przed sprzedawcą?
Jeżeli zajmujesz się sprzedażą, to wiesz, jak często klienci ukrywają swoje prawdziwe myśli i emocje. Boją się, że wykorzystasz je przeciwko nim i nakłonisz do wydawania pieniędzy na coś, czego naprawdę nie potrzebują.
Przypomnij sobie taką sytuację: stoisz przed klientem, masz dla niego idealny produkt, wiesz, że to dobra oferta, a cena nie jest zbyt wysoka, a jednak na koniec słyszysz:
Ja się jeszcze zastanowię...
...i nigdy więcej go nie widzisz.
Nie masz pojęcia, co dzieje się w tej chwili w głowie klienta, ale czujesz, że jesteś tak blisko, że wystarczy słowo lub dwa, by przestał się opierać, ale... NIE MASZ POMYSŁU, co powiedzieć, by go ostatecznie przekonać.
Gdybyś w takim momencie WIEDZIAŁ, co go powstrzymuje przed zakupem, to doprowadziłbyś do sprzedaży nawet jednym, dopasowanym do myśli klienta, zdaniem.
Gdybyś tylko wiedział, co klient sobie myśli...
Nowe metody sprzedaży
Do tej pory skuteczna sprzedaż w dużej mierze opierała się na uważnej obserwacji zachowań klienta. Wypowiadałeś kilka zdań i obserwowałeś jego reakcje. Jak dobrze trafiłeś, to pojawiały się emocjonalne reakcje i mogłeś to wykorzystać w procesie przekonywania. W przeciwnym wypadku musiałeś próbować czegoś innego.
Nowe metody sprzedaży opierają się na współczesnych badaniach psychologicznych i neurologicznych. Naukowcy przebadali powiązanie aktywności mózgu z najróżniejszymi zachowaniami. I ostatecznie odkryli zadziwiające reguły, jakimi kierują się klienci podczas zakupów.
Dlaczego zadziwiające?
Bo okazuje się, że...
data wydania 2012-03-27