Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Rozmowa kwalifikacyjna - Marcin Wiśniowski.pdf

BibliotekaCyfrowa.com.pl / Rozmowa kwalifikacyjna - Marcin Wiśniowski / Rozmowa kwalifikacyjna - Marcin Wiśniowski.pdf
Download: Rozmowa kwalifikacyjna - Marcin Wiśniowski.pdf

1,01 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
Podchwytliwe odpowiedzi na pytania stawiane na rozmowie kwalifikacyjnej, dzięki którym szybciej dostaniesz lepszą pracę


TWOJA ROZMOWA KWALIFIKACYJNA. Rozmawiacie o pracy. Standardowe pytania, konkretne odpowiedzi. Powoli się rozluźniasz, czujesz się coraz pewniej. I nagle BUM - jedno z tych podchwytliwych pytań, które mają Cię rozszyfrować w oczach rekrutera:

Rekruter: Czy nie lepiej byłoby Ci poszukać pracy w innej firmie? (No to teraz sprawdzimy jego pewność siebie i czy faktycznie widzi się w naszej firmie. Może tylko na ślepo próbuje, licząc, że może jakoś się uda? Takiego pracownika nie chcemy).

Ty: Co konkretnie ma pan na myśli? (Spokojnie, gdyby tak uważał, nie zaprosiłby mnie na tę rozmowę. Sprawdźmy, o co konkretnie mu chodzi?).

Rekruter: Pańskie dotychczasowe doświadczenie nie do końca odpowiada naszym wymaganiom. Może Pan sobie nie poradzić na nowym stanowisku. (Uhm, całkiem dobrze reaguje na stres. No, ciekawe, co na to odpowie).

Ty: A, o to chodzi! Jest wręcz przeciwnie, bo oferowane stanowisko wymaga umiejętności, które są moją mocną stroną. Proszę zobaczyć: (lista przykładów, które pokazują, że jesteś idealnym kandydatem na to stanowsko). I dlatego uważam, że praca w takim miejscu zachęci mnie do jeszcze większego wysiłku
i pozwoli mi bardzo szybko się rozwinąć - będę bardzo przydatnym pracownikiem. A tak w ogóle, to jakie konkretnie zadania zostałyby mi powierzone na początek? (Czy on nie chce przypadkiem sprawdzić, czy dokładnie przestudiowałem ich ofertę? Doskonale wiem, czego oczekują na tym stanowsku, więc nie mydl mi, gościu, oczu. Obaj wiemy, że jestem wymarzonym kandydatem, ale rozumiem, że musi kontynuować te swoje gierki, bo chce mieć pewność, że dobrze wybrał).

Rekruter: Rozumiem. Pytam o to, bo od samego początku musiałby Pan zajmować się...

Ty: (Czy ja dobrze słyszę? Mówi o moich obowiązkach? Hura! Chyba zbliżamy się do finału tej rozmowy!).

data wydania 2012-02-09

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne foldery z plikami do pobrania
Inne pliki do pobrania z tego chomika
Rozmowa kwalifikacyjna - Marcin Wiśniowski - Rozmowa kwalifikacyjna - Marcin Wiśniowski.jpg
data wydania 2012-02-09
data wydania 2012-02-09
3 godziny trwało odwlekanie napisania tego tekstu... ...który ostatecznie powstał w niecałą godzinę. Jest tak krótki, że przeczytasz go w 5 minut. Nie odkładaj tego na później. Mało tego, aby pomóc Ci uporać się odwlekaniem, zabierzemy Ci zaraz wszystkie wymówki. Tekst będzie krótki i konkretny, bo jaki sens ma pisanie długiego tekstu, jeśli to ma być dla Ciebie główna wymówka, żeby odłożyć przeczytanie go na później? Nie masz czasu? Zaraz się dowiesz dlaczego. Lubisz odwlekać? Obok tej książki nie przejdziesz obojętnie. Też zaraz się dowiesz dlaczego. Dowiesz się też, ile kosztuje Cię odwlekanie. Często na "psychiczne przygotowania" do jakiegoś zadania poświęcamy znacznie więcej czasu niż na konkretne wykonanie tego zadania. Absurd, prawda? Niestety prokrastynacja, czyli inaczej odkładanie rzeczy na później, to problem wielu ludzi. Niektórzy jednak nauczyli się sobie z tym radzić. Bartek Popiel napisał tę książkę w 22,5 godziny. W ciągu kilku dni. Po prostu usiadł i napisał. Wie, jak efektywnie wykorzystywać czas, rozbrajać wszelkie wymówki i skoncentrować się na zadaniu. Książka ma niewiele ponad 100 stron i jest niezwykle konkretna. Inaczej w ogóle byś jej nie przeczytał, odkładając to na później, jak to często się dzieje z 300-stronicowymi tomami, prawda? Tutaj chodzi o efekt, aby coś w końcu się zmieniło. Pod warunkiem że tak naprawdę tego chcesz, bo może jest Ci dobrze w aktualnej sytuacji? Ale chyba nie czytałbyś wówczas tego tekstu. I niech Ci nawet przez myśl nie przechodzi teraz: "Ale ja nie mam teraz czasu". Brak czasu to najgroźniejsza wymówka powodująca nieustanne odwlekanie. Brak czasu powstaje wówczas, gdy swój czas poświęcasz na realizację rzeczy mało istotnych, które nie mają większego wpływu na Twój rozwój i efekty, jakie osiągasz. Angażując się w rzeczy mało istotne, masz bowiem wyśmienitą wymówkę, aby odkładać na później rzeczy trudniejsze, ale znacznie ważniejsze. W efekcie gonisz nieustannie swój ogon, narastają stres i frustracja. Można to zmienić. data wydania 2012-11-14
Jak pamięć wpływa na zyski firmy? MNEMOTECHNIKI w BIZNESIE. Zdobądź wiedzę o pamięci, a zostaniesz na zawsze w umysłach swoich klientów Gdy mówimy "pamięć w biznesie lub w sprzedaży", przychodzi nam na myśl najczęściej jeden temat: „dzięki technikom zapamiętywania mogę nauczyć się zapamiętywać twarze i nazwiska klientów i tym zabłysnąć”. Owszem, to jedna z możliwości, jakie daje nam wyćwiczona pamięć. Ale zgłębiając tajniki MNEMObiznesu, tak naprawdę otrzymujesz narzędzia wykorzystywane przez psychologię sprzedaży, którymi wdrukujesz na stałe w pamięć klienta ważne informacje o swoim produkcie, marce, firmie. MNEMObiznes to biznes, który stawia na wykorzystanie w swej działalności wiedzy o mechanizmach działania pamięci. O tym, jak działa pamięć Twoja oraz Twojego klienta. To właśnie dlaczego Coca-Cola wygrywa z Pepsi... W 1975 roku zarząd firmy Pepsi-Cola Company podjął decyzję o przeprowadzeniu słynnego eksperymentu znanego jako Pepsi Challenge (Wyzwanie Pepsi). Przedstawiciele Pepsi rozjechali się po największych centrach handlowych całego świata i przy wejściu wręczali każdemu chętnemu dwa nieoznakowane kubeczki. W jednym kubeczku była pepsi, a w drugim coca-cola. Ankietowanych pytano, który napój bardziej im smakował. Kiedy podsumowano wyniki, okazało się, że ponad połowie uczestników tego eksperymentu bardziej przypadła do gustu pepsi. (...) W drugim etapie eksperymentu poinformowano badanych, co próbują, pepsi czy coca-colę, zanim jeszcze się napiją. Tym razem okazało się, że 75% respondentów stwierdziło, że bardziej im smakuje coca-cola. (...) Wniosek, jaki nasuwa się z tych badań, brzmi następująco: jeżeli nie znamy marki spożywanego właśnie napoju, w naszym mózgu uruchamia się ośrodek smaku. Natomiast jeśli ją znamy, zaczyna pracować ośrodek pamięci. Tak więc dla mózgu ważniejsza jest marka produktu i jej wizerunek niż na przykład jego smak. Marka produktu może być „wdrukowana” w mózg każdego człowieka; jest zapisana w jego układzie nerwowym — stąd tak wiele działań, aby przywiązać klienta do tej konkretnej. Komentując badania Pepsi Challenge, prof. Martin Lindstrom, specjalista w dziedzinie neuromarketingu, napisał: „Wszystkie pozytywne skojarzenia z Coca-colą: historia, logo, kolor, design, zapach, osobiste wspomnienia z dzieciństwa, telewizyjne i drukowane reklamy sprzed lat oraz czysta, niezaprzeczalna, nieustępliwa, nieunikniona emocjonalnie »kokakolowatość« marki — wszystko to przeważyło na niekorzyść rozumowego, naturalnego wyboru pepsi […] dlatego że mózg za pomocą emocji koduje rzeczy szczególnie wartościowe, w tym także marki angażujące nas emocjonalnie”. data wydania 2012-10-17
"Porzućcie wszelką nadzieję, którzy tu wchodzicie". Albowiem nic już nie będzie takie samo, gdy to przeczytacie... Gdy w XIV wieku Dante Alighieri pisał "Boską Komedię", z pewnością nie przypuszczał, że kilkaset lat później zainspiruje ona Jana Raudnera do napisania książki, która może faktycznie zmienić oblicze świata, oddziałując na coś, co ma największy wpływ na to, co ludzie osiągają w życiu... No dobra, trochę przesadzone słowa, ale zaraz zobaczysz dlaczego. Chodzi bowiem o komunikację. Powstało wiele książek (można by powiedzieć, że wręcz zbyt dużo), na temat NLP (neurolingwistyczne programowanie), ale mało która z nich traktuje ten temat w tak niezwykły i trafiający do umysłu czytelnika sposób. Autor, skupiając się bardzo na praktycznych aspektach, zadaje pytania i pomaga znaleźć na nie odpowiedzi. Ale nie idzie na łatwiznę. Pyta bowiem: Jak jest naprawdę? Czy możliwe jest przewidzenie reakcji na informację? Które z wypowiedzi i z jakiego powodu są wiarygodne? Dlaczego niektóre wypowiedzi powodują niewłaściwe emocje? Autor wykorzystuje NLP (neuro lingwistyczne programowanie), aby odkrywać kluczowe aspekty naszego życia i pokazywać, jaki mają wpływ na to, co osiągamy, jakimi ludźmi jesteśmy i jakimi możemy się stać. Są bowiem techniki, które niektórzy wykorzystują niecnie, do złych celów. Do manipulacji ludźmi. Ale to droga donikąd. Dla średniowiecznego Dantego cnota była bardzo ważna i jest to także odzwierciedlone w tej oryginalnej książce, w której już od samego początku autor burzy nasz światopogląd, pisząc np., że... Jeśli chcesz panować nad ludzkimi sercami (i swoim), bądź zawsze szczery. Szczery jesteś zaś wtedy i tylko wtedy, gdy mówisz ludziom to i tylko to, czego chcą słuchać. Tylko gdy zadajesz właściwe pytania, możesz znaleźć właściwe odpowiedzi. Podstawowe założenia. Zrozumienie tego stanowi klucz do poszukiwania i odnajdywania właściwych odpowiedzi. Każdy człowiek posiada własną, indywidualną, niepowtarzalną matrycję pojęć - która powstała w wyniku wychowania, życiowych doświadczeń, która zawiera definicje pojęć, określa wartości i przekonania. Ludzie rozumieją informację na swój odrębny i specyficzny sposób - ponieważ nie ma na świecie dwóch ludzi z takimi samymi matrycami pojęć, tak jak nie ma dwóch ludzi, którzy przeżyli to samo. Realizm psychosemantyczny - treści umysłowe i zachowania intencjonalne są rzeczywiste i realne, a nie wymyślone - tak więc dla każdego człowieka to, co przeżywa, jest najprawdziwszą prawdą. Ludzie reagują, podejmują decyzje zgodnie ze swoim specyficznym rozumieniem informacji - a nie zgodnie z faktami. Fakty istnieją obiektywnie i podlegają osobistej interpretacji - zawsze. data wydania 2012-09-18
"Kto chce, szuka sposobu. Kto nie chce, szuka powodu" Czy to możliwe, że od sposobu myślenia zależy nasze działanie i jego wynik? To niesamowite, że wszystko, co zaczynamy robić, ma swoje źródło w naszej głowie. Człowiek, aby tworzyć nowe rzeczy, potrzebuje inspiracji, pomysłów, ale także odpowiedniego podejścia i sposobu myślenia. Jeśli tak jest, czym zatem jest przedsiębiorczość i czy można się tego nauczyć? Jak to jest, że wiele osób zakłada firmy, ale tylko nieliczni osiągają większe sukcesy. Pytanie, co oni robią inaczej? W końcu jedni i drudzi podejmują działanie (które jest najważniejszym czynnikiem, bo bez niego żadne myślenie nic nam nie da). Przedsiębiorczość to stan umysłu. Osoby przedsiębiorcze myślą inaczej niż większość społeczeństwa. Możliwe, że też jesteś taką osobą i czujesz to, tylko jeszcze nie wiesz, jak wykorzystać. Przedsiębiorcy często działają "pod prąd", podejmują decyzje, które innym wydają się irracjonalne. To właśnie ich nastawienie powoduje, że potrafią przełamywać ograniczenia i bariery. Wszystko wydaje się niemożliwe, zanim znajdziesz sposób, jak to zrobić. Wszystko jest zawsze uważane za niemożliwe, zanim zadziała. Tym właśnie zajmują się przedsiębiorcy - robieniem tego, co ludzie powiedzieli im, że jest niemożliwe. - R. Hunt Green, współzałożyciel Green, Holcomb i Fisher Wiele osób myśli, że przedsiębiorcy, którym się udało, mają szczęście. Otóż nie, oni ciężko pracują nad sobą i swoim biznesem i w ten sposób tworzą swoje szczęście. Nie byliby jednak w stanie tego robić bez odpowiedniego podejścia i sposobu myślenia, jakie cechuje ludzi przedsiębiorczych. Każdego stanu umysłu można się nauczyć - w końcu twój umysł jest twój i możesz go ćwiczyć jak chcsz. Możesz nauczyć się relaksować, medytować, możesz nauczyć się kontrolować gniew, możesz też nauczyć się kreatywności i to wszystko poprzez takie same mechanizmy jak w przypadku każdej innej dziedziny. Chcesz grać na gitarze? Bierzesz gitarę i ćwiczysz, ćwiczysz, i ćwiczysz. To samo dzieje się w głowie - wysiłkiem woli tworzysz myśl, która jest dla Ciebie korzystna, a potem za każdym razem, gdy zauważysz, że wracasz do starych schematów, przywołujesz nowy sposób myślenia, czyli go ćwiczysz. Z czasem nowy sposób myślenia staje się naturalny i bezwiedny, tak jak z grą na gitarze - po jakimś czasie granie na niej jest proste, prawie jak "wrodzone". Czy żyjesz tak, jak chciałbyś żyć? Jak wzmocnić swoją przedsiębiorczość za pomocą sprawdzonych metod? Dla kogo jest ta książka? W książce znajdziesz wiele sytuacji biznesowych i studiów przypadków dotyczących konkretnych przedsiębiorców, które pokazują szanse i zagrożenia, a także rozwój koncepcji biznesowych w polskiej praktyce. Piotr Surdel logicznie, krok po kroku, prowadzi nas przez kolejne etapy rozwoju przedsiębiorczości. Wskazuje na kluczowe aspekty, które decydują o tym, że jedni wygrywają, a inni nie. Zaprasza czytelnika do zrealizowania pomysłu na biznes życia. data wydania 2012-09-11
Poznaj sprawdzone sposoby na to, aby stać się szefem, liderem, kierownikiem Czy chciałbyś poznać, jakie są cechy lidera, po to, aby nim wkrótce zostać? Być może jesteś teraz w takim miejscu w swojej zawodowej karierze, które Cię satysfakcjonuje i Twoim marzeniem jest dostać awans zawodowy na stanowisko kierownicze. Autorowi tej publikacji się to udało, a warto uczyć się od ludzi, którzy osiągnęli już to, co jest i naszym marzeniem. Dowiedz się teraz, jak zostać kierownikiem i jakie cechy w sobie wyrobić, by tak się stało. Ta książka jest dla osób, które chcą osiągać sukces osobisty i zawodowy, chcą awansować i chcą budować zespół współpracowników. Świat potrzebuje szefów! W domu, piaskownicy, na etacie, w biznesie. Zawsze. Kiedy pracujesz w biurze, kiedy masz rodzinę, kiedy budujesz grupę sprzedażową. Przeczytaj, co chce Ci powiedzieć autor tej książki: “Kiedy jesteś szczęśliwy, to cały świat wokół budzi w tobie pozytywne emocje i nic nie jest w stanie wyprowadzić cię z równowagi, a każde nowe wyzwanie staje się tylko kolejnym etapem w twojej zawodowej podróży. Ja czuję to dzisiaj! Patrzę przez okno i myślę sobie, że tegoroczny sierpień jest piękniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Minęło właśnie 5 lat, odkąd zostałem szefem. Nie było łatwo, ale nikt też nie obiecywał, że będzie. Nikt nie wytyczył mi właściwej drogi i nie załatwił niczego za mnie, a w szczególności nie powstrzymał mnie przed błędami, które popełniłem. Czasem zastanawiam się, czy gdybym mógł cofnąć czas, chciałbym dostać wszystko „od ręki” — tak po prostu, z dnia na dzień, znaleźć się w miejscu, w którym teraz jestem… Wiesz, że pamiętam dokładnie początek swojej zawodowej przygody, a szczególnie jej pierwszy dzień? Zadzwonił budzik, wyskoczyłem z łóżka i szybko spakowałem do torby najpotrzebniejsze rzeczy. Nawet nie zjadłem śniadania, tylko czym prędzej pobiegłem na przystanek i wsiadłem do autobusu. Nagle znalazłem się daleko od domu, sam wśród obcych osób w brutalnej szkole życia — był nią plac budowy. Bez mrugnięcia okiem wskoczyłem w robocze ubranie i natychmiast stawiłem się na stanowisku pracy. Wręczono mi nowiutki, połyskujący w słońcu szpadel, który świetnie dopasował się do moich dłoni. Chociaż gorące lato absolutnie nie zachęcało do wysiłku fizycznego, cały upalny dzień kopałem wzdłuż wytyczonej linii. Pracowałem wytrwale do końca dnia. data wydania 2012-08-28
Jak obsługiwać swoje zadłużenia oraz zmniejszyć wysokość rat kredytowych? Tylko odpowiednia WIEDZA nauczy Cię podejmować dobre decyzje finansowe oraz sprawi, że uporasz się ze swoim zadłużeniem. Poznaj porady fachowców w dziedzinie oddłużania, którzy pomogli już czterem tysiącom rodzin. “Ta książka może stać się dla Ciebie prostą instrukcją obsługi Twojego zadłużenia. Pomysł napisania niniejszego poradnika dojrzewał w nas już od dłuższego czasu, lecz wstrzymywaliśmy się z zamiarem jego publikacji, ze względu na nadzieję, że okres bessy, z którym przyszło nam się mierzyć, szybko minie, a wraz z nim problemy finansowe sporej części Polaków. Niestety, stało się zupełnie inaczej. Wszystkie dane dotyczące stanu zadłużenia polskich rodzin potwierdzają nasze obawy dotyczące wciąż rosnącego problemu długów. Nasza publikacja to przewodnik po skomplikowanej dziedzinie prawa bankowego i postępowania egzekucyjnego. Cztery tysiące rodzin skorzystało z wiedzy autorów i uporało się ze swoimi długami Staraliśmy się napisać go na tyle przejrzyście, aby każdy mógł się odnaleźć wśród skomplikowanych procedur bankowych. Podobnie jak w przypadku innych poradników, jako autorzy zapewniamy, że przedstawione metody są w stu procentach sprawdzone i pomogły szybko wyjść z kłopotów finansowych już ponad czterem tysiącom rodzin. Jako pionierzy oddłużania w Polsce, wiemy, że oferujemy wszystkim naszym klientom coś cenniejszego od kilkuset złotych kredytu miesięcznie; walczymy o spokój i stabilizację wszystkich rodzin, które z różnych powodów popadły w kłopoty finansowe. Czy interesuje Cię oddłużenie? W książce opisano podstawowe zagadnienia związane z procesem oddłużania. Od momentu, w którym dług zaczyna wymykać się spod kontroli, do momentu, kiedy można cieszyć się spokojem po uregulowaniu spraw finansowych z wierzycielami. Ta książka powinna stać się dla Ciebie prostą instrukcją obsługi swojego zadłużenia oraz zwiększyć świadomość dotyczącą praw wierzycieli i dłużników„ Bolko Fuchs, Mateusz Pawłowski Co konkretnie znajdziesz w tej książce? Informacje na temat tego, jak porozumiewać z wierzycielami, tak aby byli Tobie przychylni. W jaki sposób do nich pisać i z nimi rozmawiać? Jak nie dać się zmanipulować windykatorom oraz jak z nimi rozmawiać? (oni też są ludźmi). Schematy i wzory pism oraz tabeli do wypełnienia. Jak zabezpieczać majątek swojej rodziny? Jak konsekwentnie wychodzić z zadłużenia pomimo trudnej sytuacji rodzinnej? data wydania 2012-08-14
Jak powstał pomysł na książkę "Fastlane Milionera"? Poznaj historię autora tego bestsellera „Fastlane milionera” jest echem przypadkowego spotkania, które wydarzyło się dawno temu, kiedy byłem pyzatym nastolatkiem. Było to przyspieszone rozpalenie mojej świadomości zapoczątkowane przez obcego faceta prowadzącego mityczny samochód – Lamborghini Countach. Tak narodził się „Fastlane”, a wraz z nim postanowienie, że zbudowanie bogactwa nie musi mi zająć 50 lat finansowej przeciętności pożeranej przez dziesiątki lat pracy, dziesiątki lat odkładania, dekady durnej skromności i dziesiątek lat 8-procentowego zwrotu z akcji. Dziś, kiedy podbijam ulice w moim Lamborghini, przeżywam tę samą chwilę, tyle że role się odwróciły. Aby uczcić swój sukces, kupiłem sobie jedną z tych legendarnych bestii – Lamborghini Diablo. Jeśli nigdy nie miałeś okazji prowadzić samochodu, który swoją ceną przewyższa wartość domów większości ludzi, opowiem Ci, jak to działa. Nie możesz się ukryć. Ludzie ścigają Cię po ulicach, siedzą Ci na zderzaku, gapią się na ciebie w trakcie jazdy, powodując wypadki. Nawet tankowanie paliwa jest wydarzeniem. Ludzie pstrykają zdjęcia, a wkurzeni ekolodzy patrzą na Ciebie spode łba. Z kolei inni insynuują coś odnośnie długości Twojego członka – tak jakby posiadanie Hyundaia sugerowało solidne wyposażenie przez naturę. Najczęściej jednak ludzie zadają pytania. Najczęstsze pytania pochodzą od ciekawskich nastolatków, jakim i ja byłem lata temu: „Jakim sposobem stać cię na to cacko?” albo „Czym się zajmujesz?”. Ludzie kojarzą Lamborghini z bogactwem i chociaż jest to bardziej iluzja, to jednak ten samochód jest oznaką wymarzonego stylu życia, którego większość ludzi nie ogarnia. Teraz, kiedy słyszę te same pytania, które ja zadawałem dziesiątki lat temu, posiadam moc, aby dać Ci tę wiedzę. Wiedzę w postaci książki i być może wraz z nią także marzenie. Ta książka to moja oficjalna odpowiedź. Czy to prawda, że ludzie bogaci zgromadzili swoje środki, bo mieli szczęście? Poznaj fragmenty książki "Fastlane milionera": Mark Cuban, przedsiębiorca, miliarder i właściciel drużyny NBA Dallas Mavericks, w nawiązaniu do swojego sukcesu opowiada historię o szczęściu. Wspomina na blogu swoje zmagania z pierwszymi sukcesami, zanim sfinalizował transakcję, w której otrzymał od Yahoo 5,9 miliarda dolarów. W każdej historii Mark zauważa, jak ludzie przypisywali jego sukces szczęściu: “Miał szczęscie, że sprzedał swoją pierwszą firmę, MicroSolutions...”, “Miał też szczęście sprzedać swoją firmę Yahoo za kilka miliardów”. Zauważ, jak wydarzenia tłumaczy się szczęściem, a proces zamiatany jest pod dywan. Cuban rozumie prawdę, której większość nie pojmuje: proces kreuje wydarzenia, które inni postrzegają jako szczęscie. Komentuje fakt, że nikt nie wspomniał o szczęściu, kiedy w grę wchodziło czytanie skomplikowanych tekstów związanych z oprogramowaniem lub instrukcje routerów Cisco albo siedzenie w domu i testowanie nowych technologii. Gdzie się wtedy podziewało szczęście? “Bogaci ludzie mieli szczęście” – tak brzmi credo chodnikowca i przekonanie, które odziera Cię z resztek władzy i wolnej woli. data wydania 2012-08-02
Kim są Dzieci szczęścia? Wiele osób myśli, że ci, którzy odnoszą sukcesy w życiu, mają wyjątkowe szczęście. Coś im się trafiło, coś od kogoś dostali za darmo, urodzili się pod szczęśliwą gwiazdą, mają wrodzone talenty. Tak naprawdę to tylko usprawiedliwianie siebie – "mnie się tego nie udało osiągnąć, ponieważ nie miałem w życiu zbyt wiele szczęścia". Autor publikacji patrzy na to zagadnienie z innej perspektywy, dziećmi szczęścia nazywając osoby, które potrafią dostrzegać OKAZJE. Najlepiej wyrażą to fragmenty książki: "Ten rodzaj szczęścia, który mam na myśli, kiedy mówię o dzieciach szczęścia, jest o wiele bardziej stanem bycia szczęścliwym niż efektem działania jakiegoś szczęśliwego trafu. Jest sposobem życia, który umożliwia człowiekowi ciągłe odkrywanie i wykorzystywanie szans. Dziś nazywamy to spełnieniem. W tej książce chodzi właśnie o takie dzieci szczęścia i ich szczególną umiejętność dostrzegania szans. Każda szansa jest związana tylko ze sposobem postrzegania codziennego dnia. Uważamy je więc za rzadkie, bo rzadko spotyka się ludzi ze zdolnością do bardzo specyficznego postrzegania powszedniego dnia. Ci ludzie znają zasadę chytrego maskowania szans, które właśnie ukrywają się w życiu. Na pierwszy rzut oka wcale nie wyglądają na szanse. Umieją się dobrze schować, a w dodatku często wyglądają jak klęski i niepowodzenia". Wyobraź sobie bank, który każdego dnia zapisuje na Twoje konto 86 400 euro "Wyobraźcie sobie bank, który każdego dnia zapisuje na Wasze konto sumę 86 400 euro. Jedyny warunek: nie wolno Wam tego oszczędzać. Musicie wydać wszystko w jeden dzień, inaczej te pieniądze przepadną. Fajna sytuacja, prawda? Na początek wydawanie idzie całkiem dobrze i sprawia wielką frajdę. Któregoś dnia fascynacja jednak mija i już po prostu nie wiecie, co macie robić z tymi pieniędzmi. A wszyscy wokół wołają: — Wydaj wszystko! Żeby nic nie przepadło! Przynajmniej rozdaj! Coraz częściej zostaje Wam jakaś część pieniędzy, dzień się kończy i wszystko przepada. Nie szkodzi, następnego dnia przyjdzie kolejny przelew, prawda? Tak, rzeczywiście tak jest. Hm, prawie zawsze tak jest. Któregoś dnia bank bowiem przestaje przelewać pieniądze. Na zawsze. Macie taki bank, tylko waluta jest nieco inna. Każdego dnia dostajecie w prezencie 86 400 sekund i pozwalacie, aby większość z nich przepadła, prawda? Przecież to samobójstwo popełniane każdego dnia! Śmierć następuje każdego dna. Codziennie umieramy. Każdego dnia kończy się małe życie, które nazywamy dniem". data wydania 2012-07-31
Skąd się bierze stres związany z pracą? W swoim życiu spotykamy wielu ludzi bardzo zestresowanych. Praca, którą wykonują, ich przytłacza, powoduje nerwowość i zmniejsza radość życia. Bierze się to z tego, że najpewniej to, co robią, nie jest dopasowane do ich wartości, do tego, co jest dla nich ważne, lub całkowicie mija się z pojęciem "predyspozycje zawodowe". Mają przez to obniżone poczucie własnej wartości, nie wierzą, że mogą coś zmienić, boją się, że stracą źródło utrzymania. Do kogo skierowana jest publikacja „Praca. Kochaj albo rzuć!”? Skoro zainteresował Cię tytuł tej książki, prawdopodobnie jesteś osobą, która poszukuje pracy, dla której zmiana pracy byłaby czymś dobrym, lub która chce pomóc komuś, kto ma problem w tym zakresie. Ebook „Praca. Kochaj albo rzuć!”, którego patronem medialnym jest portal literacki "Wspieramy młodą twórczość", jest poświęcony rozwojowi osobistemu w zakresie pracy zawodowej. Skłania do refleksji na temat własnych wartości, którymi każdy z nas powinien się kierować przy wyborze swojej ścieżki kariery. Spośród innych poradników wyróżnia się licznymi przykładami i anegdotami wziętymi z życia, a więc bliskimi czytelnikowi, które dodatkowo opatrzono zabawnymi rysunkami. Wyróżnia go też przystępny, humorystyczny język sprawiający, iż czyta się go lekko, łatwo i przyjemnie, jednocześnie bez problemu przyswajając zawarte w nim treści. Ma olbrzymi ładunek motywującej energii. Pomaga określić cele zawodowe. Czynnikiem wyróżniającym jest też osoba autorki, na co dzień rozwiązującej podobne problemy z racji swej pracy zawodowej, a więc czerpiącej wiedzę u źródła. Jest nią Justyna Barska, dyrektorka powiatowego urzędu pracy, mająca nietuzinkowe podejście do życia i ludzi. Osoba młoda, dynamiczna, zawsze uśmiechnięta, pełna werwy, wigoru, z olbrzymim poczuciem humoru i dystansem do siebie i życia. Codziennie służy pomocą i jest wsparciem dla innych. Ma dużo empatii i zrozumienia dla ludzkiej nieporadności, bezsilności i krzywdy. „Wyznaczysz sobie cel na najbliższe 5 lat i znajdziesz dla siebie zajęcie na resztę życia” Zobacz, co autorka – Justyna Barska – chce Ci powiedzieć: Jako dyrektor urzędu pracy spotykam wiele osób jej poszukujących, zmieniających ją, i pracodawców szukających i zmieniających pracowników. Niektórzy z tych ludzi zmieniają pracę i pracowników jak rękawiczki, inni pracują lub zatrudniają tych samych pracowników przez wiele lat. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Nigdy nie oceniam żadnej ze stron, dopóki nie poznam dokładnie powodów, dla których to robią. Jedne i drugie działania mogą przynieść wymierne korzyści. Pracodawcy, którzy często „sięgają” po nowych pracowników, dostarczają do firmy, jak to określają, „świeżej krwi”, dzięki której organizacja nigdy się nie starzeje, jest pełna werwy, nowych pomysłów, stale na topie. Zaś ci, którzy często zmieniają pracę, wcale nie muszą być zaraz bumelantami. Może po prostu są osobami, które nie wiedzą, jaki zawód chcą wykonywać. I tu mam nadzieję, że po przeczytaniu mojego poradnika wyznaczą sobie cel na najbliższe 5 lat i znajdą dla siebie zajęcie na resztę życia. Przestrzegam przed podejściem, że wszyscy musimy b
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności