-
0 -
2945 -
6 -
16
3236 plików
1236,91 GB
2) po wypakowani mamy dwa ine wiaryr je trzeba wypakować w dwóch inch folderach
3) potep z pierwszego folderu musimy rzacząć instalować nie z drugiego
4) po instalaci ( bo to pewnie umiecie ) Gramy sobie Lecz w grze wam nie pomoge
Świat gry:
Kraina przedstawiona w grze to część Khorinis, fikcyjnej wyspy z gier Gothic oraz Gothic II. Dawniej król Rhobar II wysyłał tam więźniów i skazańców do wydobywania magicznej rudy. Dolinę otoczono magiczną barierą stworzoną przez dwunastu magów w celu uniemożliwienia ucieczki więźniom, jednak ku zdziwieniu samych twórców, urosła ona do niewyobrażalnych rozmiarów stając się więzieniem setek niewinnych ludzi. Podczas początkowej części gry gracz musi podjąć decyzję o przynależności do jednego z trzech obozów. Główna oś gry jest liniowa, jednak rozwój poszczególnych zadań może być różny, a opowiedziana historia zawiera zwroty akcji i nieoczekiwane wydarzenia. W krainie można napotkać różne stworzenia, a także orków, którzy toczą wojnę z królestwem Myrtany.
Obozy:
Gracz może przyłączyć się do jednego z istniejących wewnątrz kolonii obozów:
Stary Obóz jest najstarszą ze wszystkich występujących w grze lokacją. Mieści się na terenie zamku i przedzamkowych obwarowań. Otoczony jest drewnianą palisadą i dzieli się na pierścień zewnętrzny, w którym przebywają cienie i kopacze, oraz wewnętrzny (zamek), gdzie mieszkają strażnicy, Magowie Ognia i magnaci. Przed powstaniem magicznej bariery na zamku przebywała straż królewska, magnaci i magowie ognia. Po powstaniu bariery Stary Obóz opanowali więźniowie pod wodzą Gomeza. Obóz rządzi się surowymi prawami, a każdy z jego członków ma określone miejsce w hierarchii. Źródłem dochodu dla Starego Obozu jest Stara Kopalnia, gdzie wydobywana jest magiczna ruda, za którą król gotów jest dostarczać magnatom dobra zza bariery. Władze Starego Obozu nie planują zniszczenia magicznej bariery. Ograniczają się do wymiany towarów ze światem zewnętrznym i handlu z Obozem Bractwa, skąd sprowadzane jest bagienne ziele do palenia. Po zawaleniu się Starej Kopalni, Gomez, który potrzebował rudy, postanowił zaatakować Wolną Kopalnię należącą do Nowego Obozu. Gdy Magowie Ognia chcieli temu zapobiec, Gomez kazał wymordować wszystkich, prócz przebywającego w terenie Miltena. Aby uniknąć odwetu ze strony Nowego Obozu za zajęcie Wolnej Kopalni, Gomez zlecił zamknięcie obu bram Starego Obozu, a każdego, kto się zbliżał do niego, rozkazał zabić.
Nowy Obóz powstał w rezultacie rozłamu w Starym Obozie. Dąży do zniszczenia magicznej bariery i uwolnienia więźniów poprzez detonację wielkiego kopca rudy przez Magów Wody, mieszkających na terenie Nowego Obozu (wybuch nie może zaszkodzić stworzeniom niemagicznym). Potrzebny w tym celu surowiec wydobywają w Wolnej Kopalni tzw. krety. W przeciwieństwie do Starego Obozu, tutaj nie ma obowiązujących praw, głównie za sprawą Szkodników, którzy robią, co im się żywnie podoba. Panuje tu absolutna wolność. Zakazane jest wyłącznie zbliżanie się do wielkiego kopca oraz do Magów Wody, których chronią Najemnicy. Większość domostw, siedziba Magów oraz góra rudy znajdują się w wielkiej jaskini. Na środku jeziora jest karczma, w której sprzedawany jest jedyny alkohol produkowany na terenie kolonii karnej – ryżówka. Segment niżej znajdują się pola ryżowe. Członkowie Nowego Obozu to głównie dezerterzy i uciekinierzy ze Starego Obozu. Jest to, mimo ogromnej ilości posiadanej rudy, najbiedniejszy obóz, utrzymujący się głównie z napadów na konwoje Starego Obozu, przez co znajdują się o krok od wojny. Przywódcą najemników z Nowego Obozu jest Lee, wtrącony do kolonii za morderstwo, którego nie popełnił. Przywódcą szkodników jest Lares, a arcymistrzem Magów Wody – Saturas.
Bractwo Śniącego – (alternatywnie: Obóz na Bagnie, Obóz Sekty) – obóz, którego członkowie wyrzekli się starych bogów i czczą Śniącego, który ma im pomóc w odzyskaniu wolności. Powstał w wyniku wizji Y'Beriona, duchowego przywódcy bractwa, który jako pierwszy poznał możliwości działania bagiennego ziela. Według jego wizji Śniący miał pomóc im zniszczyć barierę, a niewiernych ukarać. Obóz Sekty propaguje więc palenie tego zielska, rosnącego tylko tutaj. Każdy nowicjusz dostaje dzienną porcję, by móc pozostać w duchowym kontakcie ze Śniącym, a także są poddawani nieustannym naukom u swoich mistrzów. Niektórzy guru po większej ilości bagiennego ziela mają wizje dotyczące Śniącego. Ośmiu guru przewodzi w tym obozie. Najwyższy guru to Y'Berion, jego zastępcą jest Cor Kalom (zajmuje się przygotowaniem rytuału nawiązania kontaktu z bożkiem), a trzecią osobą w całym bractwie – Cor Angar, dowódca Strażników Świątynnych, dbających o porządek w obozie oraz zbierających wydzielinę pełzaczy ze Starej Kopalni. Mimo, iż obóz ten jest uznawany za grupę obłąkańców, jako jedyny żyje w zgodzie z obiema lokacjami, prowadząc otwarty handel. W późniejszej części gry okazuje się, że Śniący to zły demon, a nie bóg. Głównym celem gry jest pokonanie i wygnanie Śniącego.
Obóz Bandytów – znajduje się w górach. Prawdopodobnie jest to grupa więźniów którzy po wydarzeniach dotyczących rozrostu bariery postanowili uciec, żyć w osamotnieniu i utrzymywać się z napadów i rozbojów. Obóz Bandytów jest jedynym obozem do którego nie da się przyłączyć. Oryginalna wersja gry ma ucięte misje związane z tym obozem (zostały one wycięte z fabuły, jednak nie udało się usunąć ich z silnika gry). Nieoficjalnym dodatkiem uzupełniającym braki w tymże obozie jest patch o nazwie "Golden Mod". Mod nie posiada dialogów mówionych, jednak posiada napisy.
Religia:
Władza nad światem w uniwersum Gothic została podzielona pomiędzy bogami Innosem, Adanosem i Beliarem. Innos jest najwyższym bogiem. Jego domeną jest ogień i sprawiedliwość. Adanos jest bogiem wody i równowagi. Beliar natomiast jest bóstwem mroku i zła. W pierwszej części gry Bezimienny zdobywa informacje o ich istnieniu w rozmowach z kapłanami tych bogów: magami ognia, wody i nekromantą Xardasem.
Główną istotą nadnaturalną, a zarazem wrogiem ludzkości natomiast jest demon Śniący, będący wiernym sługą Beliara. Śniący, w języku orków nazywany Krushakiem, jest potężnym demonem, czczonym jako bóstwo przez mieszkańców obozu na bagnie. Przed powstaniem magicznej bariery został przyzwany przez pięciu orkowych szamanów, których następnie pozbawił serc i zamienił w oddanych mu ożywieńców. Orkowie zbudowali Śniącemu podziemną świątynię i starają się ułagodzić go za pomocą ofiar. Za sprawą demona, gdy ludzcy magowie tworzyli nad Górniczą Doliną na rozkaz króla magiczną barierę, magia wymknęła się spod kontroli i uwięziła ich wewnątrz doliny.
Śniący podczas wizji sennych zwodzi najwyższego guru Obozu Bractwa, Y'Beriona, obietnicami zniszczenia bariery, jednak po wielkim rytuale przyzywania uśmierca swojego kapłana. Przed śmiercią Y'Berion wyjawia Angarowi, że Śniący jest demonem i oddawanie mu czci było błędem. Dlatego Bezimienny musi szukać innych dróg wydostania się z doliny. W ciągu dalszych przygód spotyka maga Xardasa, który uświadamia mu, że jedynym sposobem na zniszczenie bariery jest zgładzenie Śniącego. Gdy dochodzi do decydującej konfrontacji pomiędzy Bezimiennym a demonem, Śniący przedśmiertnym krzykiem przyzywa Armię Ciemności na czele ze smokami, z którymi Bezimienny zmierzy się w drugiej części gry.
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
1 plików
0,93 GB