Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

wokol_polityki_migracyjnej-kultura przyjęcia2013.pdf

wspom_nienie / Chomik / ░▒▓ / Uchodźcy w Polsce ☜ / wokol_polityki_migracyjnej-kultura przyjęcia2013.pdf
Download: wokol_polityki_migracyjnej-kultura przyjęcia2013.pdf

2,57 MB

0.0 / 5 (0 głosów)
...
W refleksji ogólnej, wskazując na ujawniające się nowe zjawiska w życiu imigracyjnym Europy zauważa się:
1. Pogłębiające sprzeczności między deklarowania wolnością imigracji a rzeczywistością polityczną poszczególnych państw orientujących się na jej „reglamentowanie”,
2. Otwartość imigrantów na wartości kształtującego się ładu informacyjnego, a w tym na dążenie do respektowania norm prawa międzynarodowego, odnoszącego się przede wszystkim do praw człowieka,
3. Tworzenie się dwubiegunowości postaw, zachowań, aspiracji imigrantów. Z jednej strony kształtowania się ich partycypatywności, z drugiej zaś – ujawnia się trudności przystosowawczych do rzeczywistości diasporalnej, generujących różne przejawy patologii społecznej,
4. Mitologizowanie rzeczywistości migracyjnej zarówno w wymiarze pozytywnym
– zdobywania ogłady cywilizacyjnej przez imigrantów, jak i negatywnym – „zagubienia” się w procesach przemian kulturowo-cywilizacyjnych,
5. Wybiórcze traktowanie imigrantów przez państwa zachodnioeuropejskie, i akceptowanie imigrantów przynoszących im wymierne korzyści, oraz „odwirowywania” jednostek i grup nie mogących przystosować do warunków dyktowanych przez państwa imigracyjne. Sytuacja ta rodzi różne dylematy etyczne Europejczyków, z jednej strony akceptuje się emigrację jako podstawową wartość obywatelską, jako rzeczywistość cywilizacyjną, z drugiej zaś – uznaje się ją za siłę generującą negatywne zjawiska społeczne w rzeczywistości kulturowej państw i narodów.
...

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Uchodźca – osoba, która musiała opuścić teren, na którym mieszkała ze względu na różnego typu prześladowania. Wynikające z tego zagrożenie życia, zdrowia, bądź wolności jest najczęściej związane z walkami zbrojnymi, bądź z działaniami opresyjnymi z powodu religii, pochodzenia lub przekonań politycznych. Wikipedia

*-*
28-08-2015

Warszawa, 28 sierpnia 2015 (UNHCR) – Dziś, gdy na całym świecie jest prawie 60 milionów osób przymusowo przesiedlonych, a wydarzenia na Morzu Śródziemnym niemal codziennie trafiają na czołówki gazet, coraz częściej widać, że w mediach i dyskusjach politycznych wyrazy „uchodźca” oraz „imigrant” stosowane są zamiennie. Czy jest między nimi jakaś różnica? Czy ma ona jakiekolwiek znaczenie? Jest i ma. Oba wyrazy mają różne znaczenia i traktowanie ich jako synonimy stwarza problemy dla obu tych grup.Uchodźcy to osoby uciekające przed wojną lub prześladowaniami. Na koniec 2014 roku było ich na całym świecie 19,5 miliona. Wszyscy znaleźli się w tak dramatycznej sytuacji, że musieli przekroczyć granicę w poszukiwaniu bezpiecznego schronienia na terytorium obcego państwa. Stali się tym samym uchodźcami i uzyskali pomoc od władz kraju przyjmującego, UNHCR i innych organizacji. Mają status uchodźcy właśnie dlatego, że powrót do ojczyzny byłby dla nich zbyt niebezpieczny. Odmowa udzielenia im schronienia mogłaby mieć dla nich śmiertelne konsekwencje.Uchodźców definiuje i chroni prawo międzynarodowe. Konwencja genewska z 1951 roku dotycząca statusu uchodźców, protokół do niej z 1967 roku oraz Konwencja Organizacji Jedności Afrykańskiej dotycząca uchodźców z 1969 roku to najważniejsze dokumenty prawne w tym kontekście. Odnoszą się do nich niezliczone inne przepisy na poziomie międzynarodowym, regionalnym czy krajowym. Konwencja z 1951 roku, która definuje pojęcie uchodźcy, określa również podstawowe prawa, które im się należą. Jedna z najbardziej fundamentalnych zasad ujętych w prawie międzynarodowym mówi, że uchodźcy nie wolno wydalić czy zawrócić do miejsc, w których zagrożone byłoby ich życie lub wolność.Ochrona uchodźców ma wiele wymiarów. Uchodźców nie tylko nie wolno wydalać czy zawracać; należy im także zapewnić dostęp do obiektywnej i skutecznej procedury azylowej, a taże zadbać o respektowanie ich prawa do godności i bezpieczeństwa. Te obowiązki spoczywają na władzach poszczególnych państw. UNHCR współpracuje z rządami, służąc radą i wsparciem w tym zakresie.Migranci decydują się na wyjazd ze swojego kraju nie z powodu bezpośredniego zagrożenia śmiercią czy prześladowaniami, ale po to, by poprawić jakość swojego życia przez znalezienie lepszej pracy, szkoły czy dołączenia do członków rodziny. W odróżnieniu od uchodźców, migranci mogą wrócić bezpiecznie do swoich domów. Jeśli się na to zdecydują, władze ich kraju zapewnią im ochronę prawną.To rozróżnienie jest istotne. Władze każdego kraju postępują ze zjawiskiem migracji zgodnie z własnymi przepisami i procedurami. W przypadku uchodźców muszą stosować zasady dotyczące ochrony uchodźców i udzielania im azylu zdefiniowane zarówno w prawie krajowym jak i międzynarodowym. Na rządach państw ciąży specyficzna odpowiedzialność za każdą osobę, która chce uzyskać status uchodźcy na ich terytorium czy na granicy. Rolą UNHCR jest pomaganie rządom w wywiązywaniu się z tych zadań.Polityka może czasem sporo namieszać w takiej debacie. Łączenie uchodźców i migrantów może mieć poważne w skutkach konsekwencje dla życia i bezpieczeństwa tych pierwszych. Zamazywanie granicy między tymi pojęciami odciąga uwagę od istoty problemu, czyli od tego, że uchodźcy potrzebują ochrony. Może również negatywnie wpływać na społeczne poparcie dla uchodźców w czasie gdy wymagają oni schronienia bardziej niż kiedykolwiek. Wszystkich ludzi należy traktować z szacunkiem. Prawa migrantów też muszą być przestrzegane. Ale jednocześnie musimy zapewnić uchodźcom odpowiednią ochronę prawną, bo ich sytuacja jest wyjątkowa.Kim są więc ci ludzie docierający łodziami do Grecji, Włoch czy gdzie indziej? Uchodźcami czy migrantami?Są i jednymi, i drugimi. Większość pochodzi z krajów, które są albo pogrążone w wojnie, albo „produkują” uchodźców, bo wciąż nie otrząsnęły się z zakończonych już konfliktów. Tym ludziom należy się ochrona międzynarodowa. Mniejsza grupa dociera do Europy z innych miejsc – i dla opisania wielu z nich słowo „migrant” wydaje się odpowiednie.Tu, w UNHCR, mówimy „uchodźcy i migranci” o ludziach, którzy przekraczają granice drogą morską. Mówimy „uchodźcy” o tych, którzy przekraczają granice, uciekając przed wojną lub prześladowaniami. Mówimy „migranci” o ludziach, którzy opuszczają swój kraj z powodów nie zawartych w definicji „uchodźcy”. Mamy nadzieję, że inni po namyśle zrobią to samo. Dobór słownictwa naprawdę ma tu znaczenie.Adrian Edwards, UNHCR
https://www.unhcr.org/pl/391-plwiadomosci2015uchodzcy-czy-migranci-te-slowa-sa-wazne-wiec-jak-ich-uzywac-html.html


Inne pliki do pobrania z tego chomika
Uchodźcy w Polsce  - Imigranci w Polsce. Ilu uchodźców przybywa obecnie w Polsce.jpg
Imigranci w Polsce. Ilu uchodźców przybywa obecnie w Pol ...
Imigranci w Polsce. Ilu uchodźców przybywa obecnie w Polsce? Oficjalne dane Urzędu ds. Cudzoziemców mj 12 kwietnia 2018 16:08 W ubiegłym roku ponad 5 tys. osób ubiegało się w Polsce o przyznanie statusu uchodźcy. Ile wniosków rozpatrzono pozytywnie? Ilu uchodźców przybywa obecnie na terytorium Polski? Skąd pochodzą imigranci? Przedstawiamy oficjalne dane Urzędu ds. Cudzoziemców. Zobacz dzisiejsze wydanie internetowe Polski Kilka dni temu Minister Spraw Zagranicznych Jacek Czaputowicz w wywiadzie dla francuskiego dziennika "Le Figaro" powiedział: "Przyjęliśmy 2700 migrantów przysłanych przez Europę Zachodnią, ale oni nie chcą zostać w Polsce, gdzie stopa życiowa jest zbyt niska". MSZ tłumaczy, że "wypowiedź nie dotyczyła mechanizmu przymusowej relokacji". Jak jest w rzeczywistości? Ilu cudzoziemców ubiegało się w Polsce o status uchodźcy? Uchodźcy w Polsce Cudzoziemcy poszukujący ochrony międzynarodowej mogą ubiegać się o przyznanie statusu uchodźcy na podstawie ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP z 2003 roku. W 2017 r. złożono 2 226 wniosków o udzielenie ochrony międzynarodowej, którymi objęto 5 078 osób. Jest to liczba prawie 2,5 razy mniejsza w porównaniu do roku 2016, kiedy o ochronę ubiegało się 12 321 osób (4 502 wnioski). Wniosek o ochronę międzynarodową złożyło 671 obywateli Ukrainy, 3550 osób pochodzących z terytorium Federacji Rosyjskiej (w tym 3291 z Czeczenii), 154 obywateli Tadżykistanu, 40 z Armenii, 44 obywateli Syrii, 56 osób pochodzących z Turcji, 28 z Pakistanu, 12 z Libii, 41 z Iraku, 16 z Iranu, 25 z Afganistanu, 14 z Egiptu, 11 z Algierii. Szef Urzędu ds. Cudzoziemców przyznał status uchodźcy 150 cudzoziemcom, w tym m.in. 17 Syryjczykom, 56 Ukraińcom, 14 obywatelom Federacji Rosyjskiej i 13 osobom pochodzącym z Iranu. Dla porównania, rok wcześniej tą formą ochrony objęto 108 osób (40 obywateli Syrii, 16 cudzoziemców z Ukrainy, 10 obywateli Federacji Rosyjskiej, 20 osób pochodzących z Turkmenistanu i 6 cudzoziemców z Tadżykistanu). To oznacza, że liczba osób, którym nadano status uchodźcy w roku 2017 wzrosła o 39% w porównaniu do roku 2016. 2 091 osób otrzymało negatywne decyzje ws. przyznania statusu uchodźcy. Jest to liczba porównywalna do roku 2016 (wtedy decyzje negatywne otrzymało 2 188 osób). W 2018 r. złożono 1069 wniosków o udzielenie ochrony międzynarodowej. Najwięcej próśb o przyznanie statusu uchodźcy złożyli obywatele Rosji (692) i Ukrainy (135). Szef Urzędu ds. Cudzoziemców wydał 48 pozytywnych decyzji, w tym 5 dot. uchodźców z Syrii. Dane pochodzą z raportów Urzędu ds. Cudzoziemców. Czytaj więcej: https://polskatimes.pl/imigranci-w-polsce-ilu-uchodzcow-przybywa-obecnie-w-polsce-oficjalne-dane-urzedu-ds-cudzoziemcow/ar/13088985
Ochrona uchodźców: Przewodnik po międzynarodowym prawie azylowym „Każdy człowiek ma prawo ubiegać się o azyl i korzystać z niego w innym kraju w razie prześladowania.” Powszechna Deklaracja Praw Człowieka, Artykuł 14 (1) Niniejszy przewodnik został przygotowany przy pomocy wymienionych poniżej parlamentarzystów, wszystkich urzędników Komitetu ds. Kwestii Parlamentarnych, Sądowych i Praw Człowieka Unii Międzyparlamentarnej oraz Komitetu ds. Promocji Poszanowania dla Międzynarodowego Prawa Humanitarnego: Pani Beth Mungo (Kenia), Pana Jima McKiernana (Australia) i Pana Ricardo Vasqueza (Argentyna). Autorki: Pani Kate Jastram i Pani Mrilyn Achiron, UNHCR Przedmowa W roku 2001 przypada pięćdziesiąta rocznica uchwalenia Konwencji Narodów Zjednoczonych, dotyczącej statusu uchodźcy. Konwencja ta stała się kamieniem milowym w procesie wyznaczania standardów traktowania uchodźców. Zostały w niej ujęte podstawy systemu ochrony uchodźców i do dziś pełni ona rolę fundamentu tej ochrony. 28 lipca 1951 roku, kiedy Konwencja została przyjęta, celem, jaki jej przyświecał, było łagodzenie następstw drugiej wojny światowej w Europie w obliczu zbliżającej się zimnej wojny. Konwencja odzwierciedlała dążenie Europy do zabezpieczenia się na przyszłość przed wysiedleniami i traumatycznymi przeżyciami, prześladowaniami i zniszczeniem, jakie niosła za sobą wojna. Jednak w ciągu kolejnych dziesięcioleci Konwencja nabrała bardziej globalnego charakteru, a jej zakres został rozszerzony na mocy Protokołu z roku 1967, gdy problem wysiedleń stawał się stopniowo problemem globalnym. Takim początkom Konwencja zawdzięcza swój niezaprzeczalnie humanitarny charakter, który zabezpiecza jej fundamentalne, nieodłączne zasady przed jakimkolwiek naruszeniem. Należy jednak zdawać sobie sprawę z faktu, że w ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat świat nieustannie się zmieniał, a zmiany te nierzadko stanowiły wyzwanie dla poszczególnych państw, zmuszonych reagować na problemy wysiedleńców. Powracające fale przemocy oraz systematycznie powtarzające się naruszenia praw człowieka w wielu częściach świata prowadzą do powstawania coraz trudniejszych do rozwiązania problemów, związanych z wysiedleniami. Zmienna natura konfliktów zbrojnych i kierunków przesiedleń oraz poważna obawa przed „niekontrolowaną” migracją w erze globalizacji stają się w coraz większym stopniu częścią środowiska, w którym konieczna jest ochrona uchodźców. Handel żywym towarem i przemyt ludzi, naruszanie procedur azylowych oraz trudności związane z ochroną osób, które nie otrzymały prawa azylu, to dodatkowe czynniki utrudniające sytuację ...
... W refleksji ogólnej, wskazując na ujawniające się nowe zjawiska w życiu imigracyjnym Europy zauważa się: 1. Pogłębiające sprzeczności między deklarowania wolnością imigracji a rzeczywistością polityczną poszczególnych państw orientujących się na jej „reglamentowanie”, 2. Otwartość imigrantów na wartości kształtującego się ładu informacyjnego, a w tym na dążenie do respektowania norm prawa międzynarodowego, odnoszącego się przede wszystkim do praw człowieka, 3. Tworzenie się dwubiegunowości postaw, zachowań, aspiracji imigrantów. Z jednej strony kształtowania się ich partycypatywności, z drugiej zaś – ujawnia się trudności przystosowawczych do rzeczywistości diasporalnej, generujących różne przejawy patologii społecznej, 4. Mitologizowanie rzeczywistości migracyjnej zarówno w wymiarze pozytywnym – zdobywania ogłady cywilizacyjnej przez imigrantów, jak i negatywnym – „zagubienia” się w procesach przemian kulturowo-cywilizacyjnych, 5. Wybiórcze traktowanie imigrantów przez państwa zachodnioeuropejskie, i akceptowanie imigrantów przynoszących im wymierne korzyści, oraz „odwirowywania” jednostek i grup nie mogących przystosować do warunków dyktowanych przez państwa imigracyjne. Sytuacja ta rodzi różne dylematy etyczne Europejczyków, z jednej strony akceptuje się emigrację jako podstawową wartość obywatelską, jako rzeczywistość cywilizacyjną, z drugiej zaś – uznaje się ją za siłę generującą negatywne zjawiska społeczne w rzeczywistości kulturowej państw i narodów. ...
... Banicja, wygnanie, wysiedlenie, przesiedlenie, deportacja, emigracja, uchodźstwo – wszystkie te słowa związane są z tą samą ludzką tragedią, ale nie są synonimami. Wiążą się zawsze z utratą własnego, swojskiego świata, miejsc związanych z dzieciństwem, miasta ze znanym rozkładem ulic, do- mem rodzinnym. Traci się sąsiadów, przyjaciół, bliskich. To jest nieludzkie doświadczenie, ale ciągle obecne w historii człowieka. Aktualne statystyki mówią, że w skali świata każdego roku około 130 milionów ludzi opuszcza swój kraj i szuka możliwości osiedlenia się w innym. Najczęstszym tego powodem są wojny i prześladowania, ale również nieznośne warunki życiowe i brak jakichkolwiek perspektyw na przyszłość. ...
Piątek 18 września 2015 Gazeta Wyborcza ... Ilu przyjęliśmy Uchodźców ? W ostatnich latach status uchodźcy dostawało co roku przeciętnie ponad 200 osób (od 2007 r. do końca sierpnia tego roku 1472 osoby). Przyjmowaliśmy głównie Czeczenów. W tym czasie złożono 83,5 tys. wniosków o nadanie statusu uchodźcy. 59 tys. złożyli obywatele Rosji (w tym Czeczeni 53tys.). Połowa wnioskujących to kobiety – to najwyższy wskaźnik w całej UE. Status uchodźcy uzyskali obywatele Rosji(558),Syrii(336),Białorusi(145), Iraku(83) i Afganistanu(63). 59,9tys. spraw umorzono, bo wnioskodawcy wyjechali, zanim ich sprawa została rozpatrzona. Statusu w tym okresie odmówiono 22tys.osób. ...
Uchodźcy w Polsce  - Rząd zgodził się na przyjęcie uchodźców. Połowa z nich trafi do ośrodków pod Warszawą.jpg
6 sty,2016 09:37 Rząd zgodził się na przyjęcie uchodźcó ...
6 sty,2016 09:37 Rząd zgodził się na przyjęcie uchodźców. Połowa z nich trafi do ośrodków pod Warszawą Rząd PiS wywiązuje się ze zobowiązań podjętych przez poprzednią koalicję PO-PSL. Ekipa Beaty Szydło rozpoczęła proces relokacji uchodźców znajdujących się w obozach w Grecji i we Włoszech – dowiedziała się brukselska korespondentka RMF FM Katarzyna Szymańska–Borginon. Portal wawalove.pl dodaje, że większość uchodźców ma trafić do ośrodków w Dębaku i Lininie niedaleko Warszawy. Poprzedni rząd, który tworzyła koalicja PO-PSL zgodził się na przyjęcie obowiązkowej liczby uchodźców. We wrześniu ustalono, że będzie to 5082 osób. Spekulowano jednak, że Polska może zmienić zdanie. Powodem była głośna wypowiedź ministra ds. europejskich Konrada Szymańskiego. Po zamachach we Francji stwierdził, że "w obliczu tragicznych wydarzeń w Paryżu Polska nie widzi politycznych możliwości wykonania decyzji o relokacji uchodźców". Jak dowiedział się RMF FM negocjacje między Polską a Komisją Europejską oraz Grecją i Włochami są już na zaawansowanym etapie. Rząd PiS postawił jednak warunki, które zostały zaakceptowane. Polska pozna tożsamość uchodźców i zostaną oni sprawdzeni przez polskie służby. Nasz kraj przyjmie osoby, które znajdują się w potrzebie np. wdowy z dziećmi. Cały proces relokacji ma trwać dwa lata, a około połowa uchodźców ma trafić do ośrodków Dębaku i Lininie niedaleko Warszawy. Fala imigrantów problemem Europy Kraje UE zmagają się z falą imigrantów, która wywołała w Europie najostrzejszy kryzys migracyjny od II wojny światowej. Uciekinierzy - głównie z Afryki i Bliskiego Wchodu - napływają przez Morze Śródziemne, a ostatnio także przez Bałkany Zachodnie. We wrześniu Polska zaakceptowała unijną decyzję o podziale uchodźców. Ministrowie spraw wewnętrznych UE przegłosowali podział 120 tys. uchodźców 22 września (wcześniej zapadła decyzja o podziale 40 tys. osób). Polsce - która już wcześniej zgodziła się na przyjęcie 2 tys. uchodźców - przypadło, na podstawie tych decyzji, kolejne ok. 5 tys. osób. Mają one trafić do Polski w ramach przesiedleń (np. z Libanu) i relokacji (m.in. z Grecji i Wołoch, czyli krajów UE najbardziej dotkniętych kryzysem). UE zdecydowała też m.in. o tworzeniu punktów rejestracji uchodźców - tzw. hotspotów - we Włoszech i Grecji, w których mieliby oni być weryfikowani. Wiele państw unijnych, w tym Polska, ma jednak zastrzeżenia do działania tych punktów i samego programu relokacji. Polska stoi na stanowisku, że potrzebne jest jak najszybsze wcielenie planu, który ma zabezpieczyć granice i dokonać rozróżnienia pomiędzy uchodźcami a imigrantami ekonomicznymi. (dp) http://wiadomosci.onet.pl/kraj/rzad-zgodzil-sie-na-przyjecie-uchodzcow-polowa-z-nich-trafi-do-osrodkow-pod-warszawa/5gj62n
Uchodźcy w Polsce  - Uchodźcy w Grecji-SIMELA PANTZARTZI.jpg
Polska przygotowuje się do przyjęcia 7 tys. uchodźców. W ...
Polska przygotowuje się do przyjęcia 7 tys. uchodźców. Weszły nowe przepisy dot. cudzoziemców 19-06-2016 ​W niedzielę weszły w życie przepisy dające służbom więcej czasu na sprawdzanie cudzoziemców, w tym poszukujących ochrony międzynarodowej, którzy będą chcieli przekroczyć polską granicę. Uchwalona 20 maja nowelizacja ustawy o udzielaniu ochrony cudzoziemcom ma zwiększyć bezpieczeństwo Polski w związku z wykonywaniem przez służby zadań dotyczących relokacji lub przesiedleń cudzoziemców na terytorium RP. Zmiana dostosowuje przepisy krajowe do decyzji Rady UE z września 2015 roku. Zgodnie z nią - w ramach unijnych programów relokacji uchodźców - w latach 2016-2017 do krajów UE ma trafić 160 tys. osób z Grecji i Włoch. To do tych krajów napłynęła większość spośród ponad miliona migrantów, którzy przybyli do Europy w 2015 roku. Polska w ciągu dwóch lat ma przyjąć ok. siedem tys. osób. W związku z tym m.in. wydłużony został termin przewidziany na przekazanie przez komendanta głównego policji, komendanta głównego Straży Granicznej lub szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego informacji Szefowi Urzędu do Spraw Cudzoziemców, czy wjazd cudzoziemca na terytorium Polski może stanowić zagrożenie "dla obronności lub bezpieczeństwa państwa lub ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego". Zgodnie z dotychczas obowiązującymi przepisami organy te miały na to siedem dni. Teraz okres ten wydłużył się do 45 dni, z możliwością dalszego przedłużenia o kolejne 14 dni (ale nie więcej), jeśli sytuacja jest szczególna. MSWiA - które przygotowało nowelizację - wskazywało, że zmiany te mają przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa państwa w związku z wykonywaniem zadań w zakresie relokacji lub przesiedleń cudzoziemców. Wskazywano, że wydłużenie terminu jest zasadne, gdyż 7-dniowy może nie gwarantować rzetelnego zebrania informacji. Rząd przyjął propozycję takich zmian w drugiej połowie lutego. Zgodnie z nowelizacją w przypadku, gdy przynajmniej jeden z uprawnionych organów poinformuje szefa UdSC, że wjazd danego cudzoziemca na terytorium Polski i jego pobyt w kraju mogą stanowić zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa, nie może on zostać zakwalifikowany do przesiedlenia lub relokacji. ... Obowiązek uzyskiwania informacji, czy wjazd cudzoziemca i jego pobyt w Polsce mogą stanowić zagrożenie, nie dotyczy cudzoziemca, który ma mniej niż 13 lat. Kraje UE zmagają się obecnie z falą imigrantów, która wywołała w Europie najostrzejszy kryzys migracyjny od II wojny światowej. Uciekinierzy - głównie z Afryki i Bliskiego Wschodu - napływają przez Morze Śródziemne oraz przez Bałkany Zachodnie. Zgodnie z Konwencją Genewską, cudzoziemcowi nadaje się status uchodźcy, jeżeli na skutek uzasadnionej obawy przed prześladowaniem z powodu rasy, religii, narodowości, przekonań politycznych lub przynależności do określonej grupy społecznej nie może lub nie chce korzystać z ochrony własnego kraju. (az) http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-polska-przygotowuje-sie-do-przyjecia-7-tys-uchodzcow-weszly-,nId,2221505
Uchodźcy w Polsce  - Obóz dla uchodźców w Grecji.jpg
Uchodźcy z obozów w Grecji i Włoszech nie przyjadą do Po ...
Uchodźcy z obozów w Grecji i Włoszech nie przyjadą do Polski. Proces relokacji anulowany 9 maja 2016 (10:40) Aktualizacja: 9 maja (11:24) Polska miała przyjąć pierwszą grupę uchodźców z obozów w Grecji i Włoszech już w marcu, ale jak ustaliła „Rzeczpospolita", przygotowania do relokacji zakończyły się totalnym fiaskiem. Według gazety Grecy i Włosi właśnie anulowali wnioski przyjęcia do naszego kraju wszystkich wyselekcjonowanych wcześniej azylantów. W sumie do Polski miało trafić 100 uchodźców - 65 z obozu w Grecji oraz 35 z Włoch. Osoby zgłoszone do relokacji pochodziły z Syrii, Iraku, Jemenu oraz Erytrei. Deklarację przyjęcia ok. 6,5 tys. uchodźców z Syrii i Erytrei złożył jeszcze we wrześniu ubiegłego roku rząd PO–PSL. Wynegocjowano, że przyjmujący będzie sam weryfikował azylantów i nie przyjmie ich, dopóki nie uzna, że spełniają wymogi bezpieczeństwa. Jak podkreśla „Rzeczpospolita”, relokacja do Polski pierwszych 100 uchodźców zakończyła się niepowodzeniem z powodu braku współpracy z Włochami. Strona włoska nie zapewniła dostępu do aplikantów, a więc osób, które miały być relokowane - tłumaczy Jakub Dudziak, rzecznik Urzędu ds. Cudzoziemców. Fiaskiem zakończyła się też weryfikacja uchodźców z obozu w Grecji. W tym przypadku Polska nie otrzymała pełnych informacji o każdym z kandydatów, co nie pozwoliło na ich przyjęcie na terytorium RP. Jak przyznaje rzecznik Urzędu ds. Cudzoziemców, w piątek Grecy poinformowali stronę polską, że anulowali wszystkie wnioski uchodźców, którzy byli wskazani do pierwszej relokacji do Polski. "Nie przyjmiemy nikogo, kto by zagrażał bezpieczeństwu" Do sprawy odniósł się także w Kontrwywiadzie RMF FM minister spraw wewnętrznych Mariusz Błaszczak. Ja jestem konsekwentny. Nie przyjmiemy nikogo, kto by zagrażał bezpieczeństwu. Nie ma w tym momencie ludzi, o których moglibyśmy powiedzieć, że bezpieczeństwu nie zagrażają - stwierdził. Niestety bardzo wiele z tych osób posługiwało się fałszywymi dokumentami. A więc my nie zrobimy niczego, co by zagroziło bezpieczeństwu Polski i Polaków - dodał. Szef MSWiA w rozmowie z Konradem Piaseckim przypomniał, że w ramach unijnej agencji ds. spraw granic - Frontex - w Grecji działają polscy oficerowie. Kilkudziesięciu policjantów i pograniczników zajmują się tymi działaniami, które mają na celu uszczelnienie granicy zewnętrznej Unii Europejskiej. Zaznaczył, że Polska wysłała także kontyngent 30 funkcjonariuszy Straży Granicznej do Macedonii. My pomagamy uchodźcom na miejscy, a więc w Libanie, w Turcji, w Jordanii - powiedział Błaszczak. (mpw, MKam) Rzeczpospolita http://www.rmf24.pl/raporty/raport-fala-uchodzcow/najnowsze-fakty/news-uchodzcy-z-obozow-w-grecji-i-wloszech-nie-przyjada-do-polski,nId,2198840 Komentarze: ~TomiZann - 9-05-2016 (11:36) Jak by złodziejskie PO rządziło dalej to już byśmy mieli 10-15tys. imigrantów szwędających się po ulicach. A władza wciskała by bajkę głupim lemingom, o tym jak świetnie wszyscy azylanci zostali „prześwietleni” i ogólnie jest ok. A Unia i Angela są z nas dumni, bo jesteśmy takimi fajnymi „partnerami” w interesach.
Uchodźcy w Polsce  - 8 milionów złotych od Polski na pomoc uchodźcom.jpg
8 milionów złotych od Polski na pomoc uchodźcom 12-10-2 ...
8 milionów złotych od Polski na pomoc uchodźcom 12-10-2015 Polska przeznaczy 8 mln zł na unijny program pomocy uchodźcom - powiedziała w poniedziałek premier Ewa Kopacz. Pieniądze z krajów UE zostaną przeznaczone m.in. na dostawy żywności, wody czy środków czystości. Kopacz była pytana w poniedziałek podczas konferencji prasowej w Świnoujściu o pomoc jaką Polska przeznaczy na pomoc uchodźcom w przyszłym roku. "Na ostatniej Radzie Europejskiej uznaliśmy, że musi być realizowany bardzo kompleksowy plan, żeby z tym kryzysem sobie poradzić. Olbrzymi kryzys, także humanitarny, wymaga również odpowiednich środków. Koncepcja musi być bardzo spójna, czyli i hotspoty, i dobra polityka powrotowa, i pomoc dla uchodźców, którzy są w tej chwili w obozach, to wszystko wymaga odpowiednich nakładów" - powiedziała premier. Kopacz zaznaczyła, że nasza pomoc jednorazowa trafi do wspólnej, europejskiej puli, służącej realizacji planu walki z kryzysem migracyjnym. "Takiej wymagano od nas deklaracji podczas ostatniej Rady Europejskiej; byłam w stałym kontakcie z ministrem spraw zagranicznych, jak również ministrem finansów. To jest ta kwota, którą ostatnio przyjęliśmy na Radzie Ministrów" - dodała premier, precyzując, że Polska przeznaczy na pomoc uchodźcom "dwa razy po 4 mln. zł". Przywódcy państw UE zadeklarowali na szczycie pod koniec września, że zmobilizują dodatkowo co najmniej 1 mld euro na pomoc dla uchodźców w obozach poza UE, która jest przekazywana za pośrednictwem biura Wysokiego Komisarza ONZ ds. uchodźców (UNHCR) i Światowego Programu Żywnościowego. Wiceszef MSZ Rafał Trzaskowski informował PAP na początku października, że Polska przekaże na wsparcie UNHCR 4 mln zł, kolejne 4 mln zł zostaną przeznaczone na dofinansowanie Światowego Programu Żywnościowego. "Te programy już dawno funkcjonują, ale Polska składała się na nie do tej pory w stopniu minimalnym, to były składki rzędu 100 czy 200 tys. zł, a przez ostatnie dwa lata w ogóle się nie dorzucaliśmy" - powiedział Trzaskowski. Oprócz pomocy dla uchodźców przebywających poza UE, dotychczas, po negocjacjach państw członkowskich, Unia zdecydowała o rozdzieleniu 120 tys. osób. Ustalono, że najpierw rozdzielonych zostanie 66 tys. uchodźców docierających do Włoch i Grecji, z czego Polsce - która już wcześniej zgodziła się na przyjęcie 2 tys. uchodźców - przypadnie ok. 5 tys. uchodźców. W sprawie relokacji 54 tysięcy osób, które według początkowych planów miały zostać przesiedlone z Węgier, zapadną odrębne decyzje Rady UE. Trzaskowski zapewnił w ubiegłym tygodniu na posiedzeniu sejmowej komisji ds. UE, że do Polski trafią tylko uchodźcy z potwierdzoną tożsamością i zweryfikowani pod względem bezpieczeństwa. Według niego jeżeli centra weryfikacji uchodźców, tzw. hotspoty, nie zadziałają, nie będzie też relokacji uchodźców. http://chomikuj.pl/action/PrivateMessage
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności