-
13529 -
945 -
16734 -
1316
36629 plików
426,85 GB
Nazwa
Po premierze iPhone'a jego system operacyjny nie posiadał oficjalnie nazwy, zwykle nazywano go po prostu Mac OS X, do którego jest podobny. Dopiero 6 marca 2008 wraz z premierą SDK dla tego systemu, został on udokumentowany jako iPhone OS. 7 czerwca 2010 zmieniono nazwę na iOS.
iPhone SDK
Wprowadzony 6 marca 2008, SDK ten jest udostępniony członkom programu deweloperskiego za darmo, natomiast aby móc publikować aplikacje konieczna jest coroczna opłata członkowska dla osób indywidualnych (USD $99) lub zakładowa (enterprise, USD $299). Oprogramowanie odpłatne wyprodukowane za jego pomocą może mieć ceny ustalone dowolnie przez jego autora, z czego 30% zostaje zainkasowane przez Apple Inc.. Oprogramowanie darmowe jest rozprowadzane bezpłatnie.
Wszelkie oprogramowanie jest indywidualnie dopuszczane do obiegu przez Apple Inc. i rozprowadzane z jednego repozytorium (App Store) centralnie tylko przez iTunes z obowiązkowym kryptograficznym podpisem potwierdzającym. Ten model dystrybucji, w prawdzie nie wolny, umożliwia zapobieganie rozprzestrzeniania złośliwego oprogramowania, a przy tym umożliwia centralnie rozpowszechnione naprawy i wycofania, a co za tym idzie, niespotykanie wysoki standard bezpieczeństwa i, w zamierzeniu, jakości dla ogółu użytkowników.
Warstwy systemu
iOS składa się z 4 abstrakcyjnych warstw:
*Core OS - Najniższa warstwa, zapewniająca interakcję między sprzętem a oprogramowaniem, w jej skład wchodzi jądro Darwin.
*Core Services - To rdzenny zestaw podstawowych bibliotek do zarządzania pracą aplikacji i wątków, obsługa sieci, obsługa bazy danych (SQLite) i inne, których działanie nie jest bezpośrednio widoczne dla użytkownika.
* Media - To warstwa zawierająca obsługę obrazu i dźwięku, również odtwarzanie wideo i obsługę formatów plików graficznych, w skład warstwy wchodzą znane biblioteki takie jak OpenGL, OpenAL czy Core Animation.
* Cocoa Touch - Jest to biblioteka interfejsu użytkownika z wykorzystaniem ekranu dotykowego, co różni go od tradycyjnego Cocoa z systemu OS X. W jego skład wchodzi również obsługa akcelerometru.
- sortuj według:
-
0 -
0 -
0 -
0
9 plików
4,99 GB