-
65 -
4259 -
6333 -
44
12706 plików
7628,94 GB
Autorzy zaznaczają, iż ich produkcja zdecydowanie zalicza się do grona „realistycznych symulacji”. Znajdziemy w niej bogaty arsenał broni, jakie znajdują się na wyposażeniu jednostek SWAT (karabin Colt M-4, Benelli M4 Super 90 shotgun, granaty dymne, gazowe, etc.) oraz pokaźną ilość sprzętu często wykorzystywanego przez terrorystów (typu karabin AK-47). To samo tyczy się wszelakiego dodatkowego wyposażenia, kamizelek kuloodpornych, ładunków wybuchowych przeznaczonych do wysadzania drzwi czy specjalnych kamer, np. Opti-1. By wiernie odwzorować otoczenie zespół Irrational Games zdecydował się na wykorzystanie silnika graficznego firmy Epic (Unreal engine), wykorzystującego efekty zawarte w DirectX 9.0, a także ostatnią nowinkę technologiczną – Pixel Shader 3.0. Za odtworzenie oddziaływań fizycznych, a także autentyczną trajektorię lotu pocisków odpowiada zaś sprawdzony engine Havoc. Przy czym autorzy zrezygnowali z opracowywania rykoszetów, ponieważ mogłyby one prowadzić do zbyt wielu przypadkowych sytuacji i śmierci (mowa głownie o grach wieloosobowych).
Gracz ma możliwość bezpośredniego uczestniczenia w akcji i sterowania wybranym policjantem (można przełączać się pomiędzy ludźmi), a też nic nie stoi na przeszkodzie, by dzięki kamerom umieszczonym na kaskach i mikrofonom kierował ruchami oddziału z centrum dowodzenia. W stosunku do poprzedniej SWAT 3, ta część wykorzystuje całkiem nowy interfejs użytkownika. Ten wykorzystany w trójce był co prawda bardzo elastyczny i konfigurowalny, co podobało się zatwardziałym fanom, ale równocześnie odstraszał mniej zaawansowanych graczy. Nowy interfejs działa na zasadzie komend tekstowych. Przykładowo, gdy na swej drodze napotkamy zamknięte drzwi i klikniemy na nich, to pokaże się menu z akcjami, jakie mogą wykonać policjanci – może to być np. wyważ, wysadź, otwórz za pomocą wytrychu. Po wybraniu jednej z opcji podkomendni przystępują do jej wykonania.
Bardzo przyłożono się również do procedur sztucznej inteligencji odpowiedzialnych za zachowanie się policjantów, bandytów i osób cywilnych. Członkowie oddziału SWAT poruszają się zgodnie z zasadami walki w terenach zabudowanych i według wszelkich prawideł walki z uzbrojonymi przestępcami – unikają nieosłoniętych miejsc, poruszają się przy ścianach, obserwują różne kierunki, wzajemnie się ubezpieczają, itd. W akcjach biorą też udział snajperzy, niemniej jednak gracz nie może bezpośrednio nimi sterować. Może co najwyżej skorzystać z ich wsparcia wyznaczając cele do „ściągnięcia”.
SWAT 4 poza rozgrywką jednoosobową pozwala również na grę wieloosobową w trzech trybach, a także w trybie „cooperative campaign mode”. Gra zawiera także specjalny edytor, pozwalający na tworzenie nowych misji bądź modyfikację już istniejących.
Wymagania sprzętowe:Pentium 4 1.4 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 4 lub lepsza), 2 GB HDD
Instrukcja uruchomienia gry znajduje się tutaj
Pierwsze rozszerzenie do taktycznej gry akcji SWAT 4, przedstawiającej działania elitarnej policyjnej jednostki do zadań specjalnych. Jak wynika z podtytułu, fabuła dodatku opowiada o walce z syndykatem przestępczym rodziny Stetchkovów, który dostarcza na ulice coraz więcej nielegalnej broni oraz wszelakiego rodzaju narkotyków. W SWAT 4: The Stetchkov Syndicate na fanów serii czeka siedem nowych poziomów do przejścia, zarówno w trybie jedno jak i wieloosobowym. Co się tyczy tego drugiego, to możliwa jest kooperacja do 10 osób jednocześnie (dwie drużyny po 5 ludzi). Ponadto do dostępnych w podstawowej wersji trybów zabawy wieloosobowej doszedł jeden premierowy - Smash & Grab. Dużą nowością w tej dziedzinie jest także wbudowany mechanizm do komunikacji głosowej pomiędzy grającymi.
Autorzy ze studia Irrational Games wzbogacili opcje wydawania rozkazów podkomendnym, m.in. dzięki dodaniu funkcji Lidera w trybie kooperacji, która daje tylko jednej, wybranej osobie możliwość wydania rozkazów i dowodzenia całym zespołem. Addon zawiera też system śledzenia wyników graczy oraz globalny system rankingowy dla trybu multiplayer. Rozszerzono również asortyment broni i gadżetów, jakie mogą wykorzystywać zarówno policjanci z oddziałów SWAT, jak i przestępcy, o m.in. nowe snajperki czy wyrzutnię granatów gazowych. Udoskonalono procedury sztucznej inteligencji, co objawia się na przykład tym, że podejrzani nie czekają na kontakt wzrokowy z policją, by postawić tzw. „zasłonę ogniową” z karabinów, tylko po prostu na ślepo ostrzeliwują miejsce, z którego nachodzi SWAT, oraz tym, że nie możemy już pozostawiać obezwładnionych podejrzanych bez nadzoru, gdyż mogą się wymknąć i uciec, lub co gorsza ponownie chwycić za broń. W SWAT 4 raz pojmani gangsterzy uznawani byli za wykluczonych z dalszej gry („podejrzany zabezpieczony”).
Wymagania sprzętowe:Pentium 4 1.4 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 4 lub lepsza), 2 GB HDD
Instrukcja uruchomienia gry znajduje się tutaj
- sortuj według:
-
1 -
0 -
0 -
0
1 plików
0 KB