-
795 -
6941 -
911 -
349
10402 plików
3540,23 GB
Core Core i7 2.66 GHz, 1 GB RAM , karta grafiki 512 MB , 4 GB HDD, Windows XP/Vista/7
Po siedmiu latach milczenia Eric Chahi, twórca takich hitów jak Another World i Heart of Darkness, przygotował we współpracy z Ubisoft Studios nową produkcję, tematycznie nawiązującą do serii Populuos i Black & White. W przeciwieństwie do typowej zabawy w wirtualnego boga, From Dust kładzie jednak nacisk na interakcje graczy z otoczeniem, a nie postaciami w grze.
Fabuła From Dust koncentruje się wokół plemienia, które utraciło swoją pamięć. Pozbawieni kultury, historii, tradycji i cywilizacji ludzie pozostają na łasce nieprzyjaznych sił natury. Ich jedyną szansą na przetrwanie jest ostatni zapamiętany rytuał, który pozwala przywołać Breath – tajemniczą moc, potrafiącą zmieniać otoczenie. Ma ona formę czarnej kuli z jasnym, połyskującym ogonem komety i w praktyce pełni funkcję kursora.
Manipulując Breath gracze mogą dokonywać transformacji terenu – usypywać ziemię, rozlewać wody, powodować wypływ lawy, sadzić drzewa itp. Siły natury w From Dust rządzą się jednak określonymi prawami. Dla przykładu, woda potrafi wymywać ziemię i zawsze szuka swego ujścia, a w kontakcie z nią lawa zastyga tworząc skały. Odpowiednie wykorzystanie tych praw stanowi klucz do zwycięstwa. Głównym zadaniem gracza jest bowiem opiekowanie się plemieniem i doprowadzenie go w miejsce, gdzie ludzie mogliby się bezpiecznie osiedlić.
W trybie kampanii głównej rozgrywka podzielona jest na szereg etapów. Każdy z nich ulokowano na innej wyspie. Warunkiem wyruszenia w dalszą podróż jest poznanie tajemnic danego miejsca. Na wyspach członkowie plemienia mogą natknąć się na starożytne totemy. Pozwalają one aktywować specjalne moce ochronne bądź zmieniające właściwości otoczenia (np. zamiana wód oceanu w półpłynną substancję, po której można chodzić).
Przedstawiony w From Dust świat, odznacza się dużą zmiennością i podlega ciągłej ewolucji. Po kilkudziesięciu minutach zabawy w odwiedzonych wcześniej miejscach mogą pojawiać się nowe formy skalne, rzeki, roślinność, a nawet zwierzęta. Dynamicznie zachodzące zmiany w otoczeniu praktycznie cały czas wymagają kontroli ze strony gracza. Dodatkowo siły natury od czasu do czasu zaskakują potężnymi kataklizmami jak wybuch wulkanu czy tsunami, które mogą zniweczyć dotychczasowe wysiłki.
Kampania główna w From Dust, przeznaczona do rozgrywki solowej, pozwala na 10-15 godzin zabawy. Po jej ukończeniu gracze mogą jednak wrócić na dowolną odwiedzoną wcześniej wyspę i zająć się jej dalszą transformacją.
Oprawa audiowizualna gry stoi na wysokim poziomie. Zastosowany silnik graficzny pozwala generować spektakularnej jakości krajobrazy, w tym animacje lawy i wody. Korzystne wrażenie robią też filmowe przerywniki utrzymane w nieco baśniowej stylistyce.
Gra From Dust od początku tworzona była z myślą o dystrybucji elektronicznej poprzez platformy Xbox Live Arcade, PlayStation Network oraz Steam.
- sortuj według:
-
0 -
4 -
0 -
0
10 plików
1,63 GB