Czerwona Królowa jest stara, ale budzi grozę wśród królów Rozbitego Imperium. Odkąd objęła tron prowadzi wojnę, sekretną walkę z siłami, które stoją za narodami. Stawką w tej wojnie jest coś więcej niż terytoria czy złoto. Jej najpotężniejszą bronią jest Milcząca Siostra, którą mało kto widzi, i o której się nie mówi.
Wnuk Czerwonej Królowej, książę Jalan Kendeth, pijak, hazardzista i kobieciarz, jako jeden z niewielu widzi Milczącą Siostrę. Dziesiąty w kolejce do tronu, jest całkiem zadowolony ze swego statusu pomniejszego książątka. Zwykle udaje, że nie jest świadomy obecności okropnej staruchy przy boku królowej-babki. Ale nadciąga wojna. Świadkowie twierdzą, że zbliża się armia nieumarłych, więc Czerwona Królowa wzywa członków rodu do obrony królestwa. Jal uważa, że to czcze pogłoski, a jeśli nawet jeśli tkwi w nich ziarno prawdy, to jego to nie dotyczy. Ale jest w błędzie.
_______________________________________________________________
Po straszliwych przygodach, których o mało nie przypłacili życiem, Książę Jalan Kendeth i wiking Snorri ver Snagason znaleźli się w posiadaniu klucza Lokiego, zdolnego otworzyć każde drzwi, artefaktu poszukiwanego przez najniebezpieczniejsze istoty zamieszkujące Rozbite Imperium, łącznie z Martwym Królem.
Jal pragnie jedynie wrócić do domu, do wina, kobiet i śpiewu, ale Snorri ma zamysł, jak wykorzystać klucz – zamierza odnaleźć drzwi do śmierci, otworzyć je na oścież i sprowadzić z powrotem do świata żywych swoją rodzinę.
Gdy Snorri przygotowuje się na poszukiwania drzwi śmierci, babka Jala, Czerwona Królowa, nie przestaje manipulować królami i pionkami, aby zakończyć grę wedle jej planu…
__________________________________________________________________
Wszystkie potworności piekła dzielą Snorriego ver Snagasona od uratowania rodziny, jeśli martwych w ogóle da się uratować. Dla Jalana Kendetha liczy się jedynie ucieczka z krainy śmierci z kluczem Lokiego. Artefakt, który otwiera wszystkie drzwi i zamki, może być również kluczem do fortuny Jalana w świecie żywych.
Jalan planuje powrót do trzech przyjemności, stanowiących sedno jego próżniaczego, rozwiązłego życia: wina, kobiet i hazardu. Jednak los ma wobec niego inne, o wiele większe plany. Koło Osheim obraca się coraz szybciej i jeśli nikt go nie zatrzyma, zniszczy świat. Gdy zbliża się całkowita zagłada i nie ma dokąd uciec, nawet największy tchórz musi znaleźć nowe rozwiązania. Jalan i Snorri stawiają czoła wielu zagrożeniom, od hord trupów Martwego Króla po niezliczone lustra Błękitnej Damy, ale koniec końców, szybko lub wolno, Koło Osheim zawsze przyciąga ich z powrotem do siebie. Ostateczny wybór sprowadza się do zwycięstwa lub śmierci.