Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto
alexy328
  • Prezent Prezent
  • Ulubiony
    Ulubiony
  • Wiadomość Wiadomość

widziany: 28.02.2024 13:14

  • pliki muzyczne
    661
  • pliki wideo
    706
  • obrazy
    1872
  • dokumenty
    240

3623 plików
824,19 GB

obrazek
« poprzednia stronanastępna strona »
  • 6,12 GB
  • 3 kwi 20 14:27
Wpisane Libretto Polskie

obrazek
  • 3,26 GB
  • 4 mar 20 22:05
obrazek




Rozbójnik Marco Spada - oczywiście zręcznie władając szpadą - radośnie grabi okolice, ku wściekłości gubernatora Rzymu, który bezskutecznie usiłuje go złapać. Jednak wesoły bandyta, skrzętnie skrywający przed wszystkimi swoją prawdziwą tożsamość, nie tylko zajmuje się graniem władzy na nosie; w równej mierze zaprząta go opieka nad córką Angelą, która spokojnie dorasta sobie w zamkowych murach. Młoda panna, kompletnie nie mając pojęcia o tym, że jej ojciec prowadzi podwójne życie, zamartwia się tylko jednym - swoimi nie do końca dobrze ulokowanymi uczuciami. Obiektem jej westchnień jest książę Teatr Wielki Moskwa Frederici, ale ten okazuje się być już zaręczony. Angela jest zdruzgotana... Tak pokrótce przedstawia się treść baletu do muzyki Daniela-François-Esprita Aubera, który pierwotnie był operą komiczną (sic!). "Marco Spada" całkiem niedawno (listopad 2013) zagościł w repertuarze Teatru Bolszoj. Francuz Pierre Lacotte, specjalista od rekonstrukcji XIX-wiecznych baletów, opierając się na oryginalnej choreografii Josepha Maziliera (1857), stworzył swoją wersję tego dzieła na początku lat 80. ubiegłego stulecia, a zrobił to dla jednego z najsłynniejszych tancerzy XX wieku - nieżyjącego już Rudolfa Nuriejewa
  • 2,98 GB
  • 7 paź 18 16:46
Akt I
Akcja pierwszego aktu rozgrywa się w wiosce, w okresie winobrania. Giselle to piękna dziewczyna, córka Berty. O jej rękę stara się leśniczy Hilarion. Giselle jest zakochana w młodzieńcu o imieniu Loys. Nie wie, że jest to książę Albert w chłopskim przebraniu. Wilfryd próbuje bezskutecznie powstrzymać lekkomyślnego księcia. Giselle i Loys-Albert spotykają się, a ich szczęście zakłóca nadejście Hilariona, który przysięga Loysowi zemstę.
W wiosce rozpoczyna się świętowanie winobrania. Do radosnych tańców przyłącza się Giselle, chociaż jej matka próbuje ją odwieść od zabawy, ganiąc za płochość. Do wioski zbliżają się myśliwi (głos rogu poprzedza ich nadejście). Ich bliskość niepokoi przebranego Alberta, który szybko ukrywa się. W tym samym czasie leśniczy Hilarion znajduje ukryte w lesie szaty księcia. W orszaku myśliwych do wioski wjeżdża książę Kurlandii i jego córka Batylda, narzeczona Alberta. Berta wraz z córką zapraszają gości do swojej chaty. Zabawa w wiosce trwa nadal, a Giselle zostaje królową winobrania. Do zabawy przyłącza się Loys-Albert, pewien, że myśliwi już odjechali. Zjawia się Hilarion ze strojem księcia i demaskuje Alberta. Hilarion gra na myśliwskim rogu pobudkę. Na ten dźwięk z chaty Berty wychodzi książę z Batyldą. Są zaskoczeniu obecnością Alberta w chłopskim przebraniu. Zrozpaczona Giselle odbiera sobie życie szablą ukochanego księcia. Albert rozpacza i próbuje odebrać sobie życie sztyletem. Wilfryd i dworzanie uniemożliwiają samobójstwo i wyprowadzają go. Hilarion, widząc tragiczne skutki swojego postępku, ucieka.
Akt II
Jest noc. W lesie, nad brzegiem jeziora, zatrzymuje się Hilarion z myśliwymi. Księżyc oświetla mogiłę Giselle. O północy zapalają się błędne ogniki, a przerażeni towarzysze Hilariona uciekają. To niebezpieczne miejsce. Nawiedzają je willidy. Pojawia się Mitra – królowa willid. Magiczną gałązką mitry przywołuje zjawy. Dzisiejszej nocy mają przyjąć do swojego grona Giselle. Duch Giselle wyłania się z grobu. W otoczeniu willid zaczyna tańczyć.
Do grobu Giselle zbliża się nieszczęśliwy Albert. Przez chwilę widzi zjawę – ducha ukochanej. W tym samym czasie willidy dostrzegają ukrytego w zaroślach Hilariona. Otaczają go tanecznym kręgiem i wprowadzają na taflę jeziora. Leśniczy ginie. Willidy, szukając kolejnej ofiary, spostrzegają Alberta. Giselle chce go ocalić i nakazuje mu stanąć za krzyżem jej grobu. Mitra nie daje się przejednać i każe Giselle tańczyć. Albert, zachwycony widokiem ukochanej, opuszcza bezpieczne miejsce i przyłącza się do tańca Giselle. Zaczyna świtać. Wraz z odejściem nocy ginie moc willid. Ocalonego Alberta Giselle żegna na zawsze i znika w mogile. Mdlejącego księcia odnajdują Wilfryd i Batylda.

  • 1,23 GB
  • 14 wrz 18 18:50

obrazek



Akademia baletowa Vaganova jest najbardziej prestiżową w Rosji. Jest głównym źródłem baletu Kirov, obecnie przemianowanego na Bal Marinski i Balet Bolszoj.
Renomowana Vaganova Ballet Academy została założona w 1738 roku przez cesarzową Annę jako Imperial Theatre. Wyprodukował niemal każdą wielką rosyjską i sowiecką gwiazdę baletową, od Barysznikowa i Nurejewa po współczesnych geniuszy, takich jak Zhanna Ayupova, Farouk Ruzimatov i Anastasia Volochkova. Pracownicy Vaganova mają doskonałe wyniki w ocenie talentów

  • 2,94 GB
  • 19 cze 17 10:11





Akt I
Dworska biblioteka. Książę wraz z rówieśnikami ze szkoły wojskowej i z przyjacielem Bennem oczekuje na przybycie matki. Z okazji pełnoletności syna panująca księżna wręcza mu rodowy medalion. Oznajmia też Zygfrydowi, że nazajutrz podczas balu powinien wybrać przyszłą żonę spośród zaproszonych księżniczek. Zygfryd zgadza się w pośpiechu, bowiem przyjaciele wraz z okolicznymi wieśniakami przygotowują dla niego wesołą zabawę w dworskim parku. Wszyscy tańczą, panuje beztroska atmosfera. Także generał, nauczyciel księcia i innych kadetów, ulega ogólnemu nastrojowi zapominając o tym, że księżna nakazała mu troszczyć się o syna. Wraz z zapadającym zmierzchem pojawia się Zły Duch. Zwabia on księcia nad jezioro, gdzie przyjmuje postać nocnego ptaka – puchacza. Tutaj dokona się los Zygfryda.

Akt II
Nad brzegiem jeziora książę spotyka dziewczynę-łabędzia i zakochuje się w niej od pierwszego wejrzenia. To Odetta zaklęta w łabędzia przez czarnoksiężnika. Jeśli ktoś poprzysięgnie jej prawdziwą miłość, wówczas zgubne czary stracą swoją moc i zarówno ona, jak i towarzyszące jej dziewczęta-łabędzie wrócą na zawsze do ludzkiej postaci. Oczarowany urodą Odetty, książę przysięga jej wieczną miłość.

Akt III
Trwa bal wydany przez księżnę-matkę. Przybywają zaproszeni goście, a wśród nich księżniczki: węgierska, neapolitańska, hiszpańska, rosyjska i polska. Wreszcie pojawia się spóźniony Zygfryd. Jest nadal pod wrażeniem spotkania z Odettą i księżniczki nie robią na nim większego wrażenia. Nagle rozlegają się fanfary obwieszczając przybycie nieoczekiwanych gości. To czarnoksiężnik Rotbart z córką Odylią, łudząco podobną do Odetty. Pod wpływem czarów Zygfryd przysięga miłość Odylii, skazując w ten sposób Odettę na wieczne cierpienie. Gdy uświadamia sobie okrutną ironię losu, pełen niezmiennej miłości do Odetty, biegnie nad jezioro.

Akt IV
Nocą nad brzegiem jeziora Zły Duch pod postacią puchacza chełpi się swym zwycięstwem nad dobrem. Dziewczęta-łabędzie oczekują na Odettę, która pojawia się załamana, przygotowana na najgorsze. Zły Duch wie, że dziewczęta czerpią siłę ze swych ludzkich postaci. Próbuje więc zebrać je razem, aby ponownie zamienić w ptaki. W tym momencie nadbiega Zygfryd i ku swemu przerażeniu odnajduje Odettę na wpół żywą. Słowami miłości i skruchy przywraca ją do życia. Wszystkimi siłami próbują oboje przeciwstawić się złemu losowi. Odetta czuje, że tylko śmierć może ich połączyć. Rzuca się ze skały, a książę podąża za nią. Wzburzone śmiercią Odetty i Zygfryda dziewczęta-łabędzie topią swego prześladowcę i wznoszą się ku niebu śladem Odetty i Zygfryda. Noc rządzi się jednak swoimi prawami i znów pojawia się Zły Duch łaknący nowej ofiary.

  • 1,58 GB
  • 19 lut 17 12:13
Mariinski Theatr St. Petersburgobrazek
Akt I
Przyjęcie w domu Radcy
W domu Radcy trwają przygotowania do bożonarodzeniowego przyjęcia. W salonie, chwilowo niedostępnym dla dzieci, znajduje się pięknie ubrana choinka. Stopniowo pojawiają się zaproszeni goście. Mała Klara marzy o tym, by dorosnąć i dostawać kwiaty od narzeczonego, tak jak jej siostra. Już są wszyscy, zatem otwarto salon. Ukazuje się choinka i złożone pod nią prezenty. Wśród przybyłych obecny jest sędzia Drosselmeyer i jemu przypada rola rozdania prezentów. Jako ostatni, pod choinką zostaje Dziadek do Orzechów. Ten ostatni prezent nie budzi zachwytu wśród dzieci i dorosłych, tylko Klara jest nim zauroczona. Odkłada na bok lalkę i przytula niechcianego przez innych Dziadka.
Przyjęcie trwa, wszyscy doskonale się bawią, tylko Fred dokucza Klarze i psuje Dziadka do Orzechów. Na szczęście sędzia Drosselmeyer potrafi naprawić zabawkę. Po zakończonym przyjęciu goście rozchodzą się do domów, a Klara przytulając Dziadka do Orzechów zasypia w fotelu.
Sen We śnie Klara widzi pokojówki, matkę, babcię i dziadka w dziwnych przebraniach. Zza choinki wychodzą Myszy. Królowa Myszy wyrywa Klarze Dziadka do Orzechów i mimo próśb nie chce zwrócić zabawki. Akcja wkracza w baśniowy klimat. Choinka rośnie, Klara dorośleje a zabawka ożywa. Fred z wojskiem próbuje odbić Myszom Dziadka do Orzechów. Podczas bitwy Myszy zdobywają karabiny i chcą zastrzelić Dziadka do Orzechów. Od śmierci ratuje go sędzia Drosselmeyer. Wojsko używa armaty i zwycięża Myszy.
Dziadek do Orzechów zamienia się w Księcia, a Klara w Księżniczkę. Razem podążają do Krainy Słodyczy.
Akt II
W Krainie Słodyczy
Księżniczka Klara wraz z Księciem wędrują przez Krainę Słodyczy. Napotykane postacie są ożywiane przez sędziego Drosselmeyera. Wędrówce towarzyszy muzyka, a poszczególne postacie wykonują uroczyste tańce. W całej krainie trwa święto z okazji przybycia Książęcej Pary. Klara z Księciem wędruję przez Cukrową Łąkę, przechodzą przez Bramę Łakomczuchów, trafiają do Gwiazdkowego Lasu. Płyną przez Jezioro Róż łódką ciągniętą przez delfiny do Konfiturowego Gaju. Dalej wędrują do Cukierkowa – stolicy Cukierkowej Krainy, w której znajduje się Marcepanowy Pałac. W cukierkowym świecie wszystko cudownie i słodko pachnie, wszyscy są weseli. W poszczególnych scenach balet wykonuje tańce charakterystyczne: Taniec wieszczki cukrowej, Taniec hiszpański, Taniec arabski, Taniec chiński, Trepak (Taniec rosyjski), Taniec pasterski. Suitę zamyka Walc kwiatów. Zachwycona Klara w końcu jednak budzi się w fotelu z zabawką w ramionach.

  • 3,49 GB
  • 9 sty 17 17:02



„Spartakus” to wizytówka stylu Teatru Bolszoj, jednego z najlepszych zespołów baletowych świata. Przedstawienie miało premierę w 1968 roku i do tej pory cieszy się niesłabnącym powodzeniem, głównie ze względu na wirtuozowskie popisy męskiej części zespołu. Treść baletu ormiańskiego kompozytora ARAMA CHACZATURIANA – który zasłynął na świecie przede wszystkim „Tańcem z szablami”, będącym częścią innego jego baletu, a mianowicie „Gajane” – oparto na faktach: tracki jeniec, Spartakus, doprowadził do powstania gladiatorów w starożytnym Rzymie. Historię Spartakusa na język tańca przełożył JURIJ GRIGOROWICZ, jeden z najważniejszych choreografów Bolszoj. Obsada gwiazdorska: MICHAIŁ ŁOBUCHIN jako Spartakus, WŁADISŁAW ŁANTAROW jako Krassus, SWIETŁANA ZACHAROWA jako Egina (obecnie jedna z najlepszych primabalerin świata) i ANNA NIKULINA jako Frygia. Libretto zostało opracowane na podstawie źródeł historycznych, między innymi dzieł Plutarcha i Juwenala. Spartakus, Frygia i Krassus są postaciami autentycznymi, zaś Egina zrodziła się w wyobraźni librecisty Nikołaja Wołkowa jako kontrastująca z odwagą i bohaterstwem powstańców.
Myślą przewodnią baletu jest walka o wolność, a dzieje buntu gladiatorów – jej wielką metaforą. „Spartakus” to monumentalny fresk o wieloplanowej akcji, wątkach epicznych, tragicznych i lirycznych, pełen ostrych spięć dramatycznych, operujący tłumami na scenie. Przeważają męskie tańce zespołowe. Muzyka spełnia funkcję ilustracyjną dzięki zastosowaniu tematów przewodnich, charakteryzujących postaci, środowiska i sytuacje.
Pierwsza wersja baletu (prapremiera: Leningrad, 1956, choreografia: L. Jakobson) nie przyniosła sukcesu, podobnie jak przygotowana dwa lata później w moskiewskim Teatrze Bolszoj jego kolejna wersja (choreografia: I. Mojsiejew). Trzecią wersję „Spartakusa” (1968) – tę, która do dziś jest grana w Bolszoj – przygotował wraz z kompozytorem choreograf Jurij Grigorowicz. Zmieniono kolejność obrazów i przebieg niektórych sytuacji, usunięto niektóre postaci. Dopiero ta wersja zdobyła uznanie publiczności.

z chomika marex888

  • 1,78 GB
  • 21 gru 16 12:31



Akt I
Akcja pierwszego aktu rozgrywa się w wiosce, w okresie winobrania. Giselle to piękna dziewczyna, córka Berty. O jej rękę stara się leśniczy Hilarion. Giselle jest zakochana w młodzieńcu o imieniu Loys. Nie wie, że jest to książę Albert w chłopskim przebraniu. Wilfryd próbuje bezskutecznie powstrzymać lekkomyślnego księcia. Giselle i Loys-Albert spotykają się a ich szczęście zakłóca nadejście Hilariona, który przysięga Loysowi zemstę.

W wiosce rozpoczyna się świętowanie winobrania. Do radosnych tańców przyłącza się Giselle chociaż jej matka próbuje ją odwieść od zabawy ganiąc za płochość. Do wioski zbliżają się myśliwi (głos rogu poprzedza ich nadejście). Ich bliskość niepokoi przebranego Alberta, który szybko ukrywa się. W tym samym czasie leśniczy Hilarion znajduje ukryte w lesie szaty księcia. W orszaku myśliwych do wioski wjeżdża książę Kurlandii i jego córka Batylda, narzeczona Alberta. Berta wraz z córką zapraszają gości do swojej chaty. Zabawa w wiosce trwa nadal a Giselle zostaje królową winobrania. Do zabawy przyłącza się Loys-Albert, pewien, że myśliwi już odjechali. Zjawia się Hilarion ze strojem księcia i demaskuje Alberta. Hilarion gra na myśliwskim rogu pobudkę. Na ten dźwięk z chaty Berty wychodzi książę z Batyldą. Są zaskoczeniu obecnością Alberta w chłopskim przebraniu. Zrozpaczona Giselle odbiera sobie życie szablą ukochanego księcia. Albert rozpacza i próbuje odebrać sobie życie sztyletem. Wilfryd i dworzanie uniemożliwiają samobójstwo i wyprowadzają go. Hilarion widząc tragiczne skutki swojego postępku ucieka.
Akt II
Jest noc. W lesie, nad brzegiem jeziora zatrzymuje się Hilarion z myśliwymi. Księżyc oświetla mogiłę Giselle. O północy zapalają się błędne ogniki a przerażeni towarzysze Hilariona uciekają. To niebezpieczne miejsce. Nawiedzają je willidy. Pojawia się Mitra - królowa willid. Magiczną gałązki mitry przywołuje zjawy. Dzisiejszej nocy mają przyjąć do swojego grona Giselle. Duch Giselle wyłania się z grobu. W otoczeniu willid zaczyna tańczyć.

Do grobu Giselle zbliża się nieszczęśliwy Albert. Przez chwilę widzi zjawę - ducha ukochanej. W tym samym czasie willidy dostrzegają ukrytego w zaroślach Hilariona. Otaczają go tanecznym kręgiem i wprowadzają na taflę jeziora. Leśniczy ginie. Willidy szukając kolejnej ofiary spostrzegają Alberta. Giselle chce go ocalić i nakazuje jemu stanąć za krzyżem jej grobu. Mitra nie daje się przejednać i każe Giselle tańczyć. Albert zachwycony widokiem ukochanej opuszcza bezpieczne miejsce i przyłącza się do tańca Giselle. Zaczyna świtać. Wraz z odejściem nocy ginie moc willid. Ocalonego Alberta Giselle żegna na zawsze i znika w mogile. Mdlejącego księcia odnajdują Wilfryd i Batylda
.
  • 2,16 GB
  • 24 mar 16 17:39
obrazek

Kiedy miał premierę w Sadler Wells w 1995 roku, triumfujący ponownej interpretacji Matthew Bourne Swan Lake odwrócił do góry nogami tradycję, biorąc świat tańca przez burzę. Teraz można oglądać ten Modern Classic dzień towarzyszy stan sztuki dźwięku surround. Ikoniczna produkcji, chyba najbardziej znany zastępując tradycyjny żeński corps de ballet z groźnym męskiego zespołu, został nakręcony w Sadler Wells w Londynie w 2011 roku w swoim dramacie Breathtaking i intensywności. Z ponad 30 międzynarodowych nagród teatralnych w tym trzy Tony i Olivier, Swan Lake został uznany za przełomowe osiągnięcia na scenie, stając się najdłużej balet na West Endzie i na Broadway'u
  • 3,37 GB
  • 13 lut 16 14:05
obrazek

Legendarny spektakl Matthew Bourne’a, najdłużej wystawiana produkcja baletowa w światowej historii tańca i kamień milowy współczesnej sztuki scenicznej – zarejestrowany w ultranowoczesnej technologii w wersji 3D – już 26 czerwca w wybranych kinach sieci Multikino.

"Wirtuoz opowieści, choreograf najbardziej cool, bezdyskusyjny król teatru tańca" - pisze o nim anglojęzyczna prasa. "Dansicals" - tak nazywają jego przedstawienia krytycy, mając namyśli połączenie tańca i komedii muzycznych. Matthew Bourne – jedyny i niepowtarzalny choreograf i reżyser, pięciokrotny laureat Olivier Award, w 2011 po raz kolejny wystawił swój sztandarowy spektakl (grany w różnych obsadach od 1995 roku!), który, zarejestrowany dziesiątkami kamer, pozwolił na przygotowanie wersji kinowej.

  • 2,05 GB
  • 11 lut 16 17:27
obrazek
Akt I
Młodzi wojownicy na czele z Solorem polują na tygrysa. Przed zagłębieniem się w las, Solor zleca fakirowi Magdawiei przekazać bajaderze Nikii, że czeka on na nią obok świątyni. Ze świątyni uroczyście wychodzą Wielki Bramin i kapłani. Rozpoczyna się święto czczenia ognia. Fakirzy i kapłanki, bajadery, wykonują rytualne tańce. Wśród nich jest czarująca Nikija. Zapomniawszy o swoim duchownym stanie, Wielki Bramin wyznaje Nikii swoją miłość. Nikija odrzuca zaloty duchownego.
Nadchodzi noc. Potajemne spotkanie Nikii i Solora ochrania fakir. Lecz Wielkiemu Braminowi udaje się podsłuchać rozmowę zakochanych, w której Solor nad świętym ogniem przysięga Nikii wierność. Bramin decyduje się okrutnie zemścić na rywalu.
Ranek. Radża Dugmanta, władca księstwa, ogłasza córce Gamzatti, że dzisiaj zobaczy ona swego narzeczonego Solora, z którym została zaręczona jeszcze w dzieciństwie. Przychodzi Solor. Wojownik jest oszołomiony urodą Gamzatti, lecz nie może zapomnieć o Nikii, o przysiędze, którą jej złożył. Pojawia się Wielki Bramin. Opowiada Radży o tym, że Solor złożył Nikii nad świętym ogniem przysięgę wiecznej miłości. Dugmanta jest rozgniewany na Solora, lecz nie porzuca myśli o wydaniu córki za młodego wojownika. Bajadera, której tamten złożył przysięgę, powinna umrzeć. Gamzatti podsłuchuje rozmowę.
Przychodzi Nikija. Gamzatti pokazuje bajaderze portret swojego narzeczonego Solora. Nikija jest przerażona, przecież Solor kocha tylko ją i jej przysięgał wierność. Córka Radży żąda, żeby Nikija opuściła Solora. Lecz bajadera woli zginąć, niż się z nim rozstać. Rozgniewana Nikija rzuca się na Gamzatti ze sztyletem, lecz niewolnica zatrzymuje ją. Córka Radży postanawia zgładzić Nikiję.

Akt II
Ogród przed pałacem Radży. Wielka uroczystość z okazji zaręczyn Solora i Gamzatti. Bajadera Nikija ma zabawiać gości tańcem. Nie jest ona jednak w stanie ukryć swojego nieszczęścia. Jej wzrok skierowany jest na ukochanego Solora. Radża rozkazuje przekazać Nikii kwiaty jakoby od Solora.
Nikija cieszy się. Niespodziewanie z kwiatów wypełza żmija i bajadera zostaje śmiertelnie ukąszona. Bramin proponuje swoją pomoc, lecz pod warunkiem, że bajadera go pokocha. Nikija pozostaje wierna swojej miłości. Umierając przypomina Solorowi o jego przysiędze.

Akt III
Solor czuje się niezręcznie, ma wyrzuty sumienia. Z myślą o Nikii pogrąża się we śnie... . Przed Solorem pojawia się Królestwo Cieni. Wśród nich jest piękna Nikija. Solor znajduje tutaj szczęście i radość ze spotkania z ukochaną...
Po przebudzeniu Solor nie może się uspokoić, męczą go wspomnienia. Pojawia się Dugmanta i prowadzi Solora na uroczystość zaślubin z Gamzatti. Podczas ceremonii, kiedy Bramin łączy ręce Solora i Gamzatti, grzmi. Piorun uderza w świątynię. Wszyscy giną. Taka jest zemsta bogów za zdradę Solora. Widać wierzchołki Himalajów. W powietrzu szybuje cień Nikii, która woła swojego ukochanego do siebie.

  • 2,03 GB
  • 9 lut 16 12:13

obrazek
AKT I
Na placu hiszpańskiego miasteczka codzienny gwar i krzątanina. Kitri, córka właściciela gospody, Lorenza, tańczy z przyjaciółkami. Dziewczyna jest zakochana w Basiliu, ale jej ojciec nie zgadza się na małżeństwo z biednym cyrulikiem – swata jej na męża bogatego Gamacha.
Na rynek wkracza niecodzienna postać: Don Kichot. Jest oczarowany tańczącą Kitri, która jawi mu się jako uosobienie Dulcynei. Składa jej rycerski hołd uwielbienia, który zostaje przyjęty z humorem. Wkrótce zręcznyny. Manewrem Kitri znika wraz z Basiliem, a Lorenzo, Gamache i Don Kichot z Sancho Pansą rzucają się za nim w pogoń.
W tawernie zebrali się matadorzy i Espada, adorujący uliczną tancerkę. Zainteresowanie wszystkich szybko przenosi się na tańczącą Mercedes. Uliczna tancerka nie chce dać za wygraną. Nieporozumienie przerywa pojawienie się Kitri i Basilia oraz całego goniącego ich towarzystwa. Lorenzo próbuje zmusić córkę do małżeństwa z Gamachem, co widząc Basilio – pozoruje samobójstwo. Lorenzo zmuszony przez Don Kichota, udziela błogosławieństwa Kitri i „umierającemu” Basiliowi. Chłopak natychmiast ożywa i młodzi uciekają. Oszukany Lorenzo i Gamache gonią ich, za nimi zaś podąża błędny rycerz z wiernym sługą.
Don Kichot jest przekonany, że to miłość wskrzesiła Basilia.

AKT II
Noc, Cyganie przy ognisku. W sam środek zabawy wpadają goniący Basilia i Kitri. Don Kichot dostrzega stojący nieopodal wiatrak i bierze go za wcielenie złych mocy. Rzuca się do walki, a wszyscy przerażeni uciekają.
Sancho Pansa pielęgnuje potłuczonego pana. Don Kichot jest oszołomiony; wydaje mu się, że Amor prowadzi go do krainy Driad. Jedną z nich jest Kitri – Dulcynea. Sancho cuci Don Kichota. Oto pojawia się spacerująca po lesie para księżna z orszakiem, która zaprasza błędnego rycerza na zamek.

AKT III
Na zamku pojawiają się wszystkie znane nam postaci. W honorowym pojedynku Don Kichot zmusza natrętnego Gamacha do rezygnacji z ręki Kitri. Młodzi są szczęśliwi.
Błędny rycerz w towarzystwie wiernego Sancho Pansy, udają się w dalszą drogę na poszukiwanie ideału piękna.


  • 474,9 MB
  • 10 gru 13 15:40
Balet autorstwa Johna Neumeiera z muzyką Fryderyka Chopina, oparty na powieści Aleksandra Dumasa syna opowiadającej o nieszczęśliwej miłości Armanda Duvalla i Małgorzaty Gautier.

obrazek

Ona porzuca dla niego swoje dotychczasowe życie, on chce z nią pozostać do końca swoich dni. Szczęście młodych burzy jednak przybycie do Małgorzaty ojca Duvalla. Stary Duvall wymusza na niej, by porzuciła jego syna, gdyż związek Armanda z byłą prostytutką może zniweczyć matrymonialne plany jego córki. Małgorzata przystaje, choć z bólem, na te propozycje. Armand, nie rozumiejąc powodów jej powrotu do dawnego stylu życia, obraża dziewczynę przy każdej nadarzającej się sposobności. Następuje rozstanie, ale i śmierć Małgorzaty z powodu gruźlicy. Kiedy Armand, rozumiejąc wszystko, wraca – jest już za późno.


I "Damę Kameliową" w wykonaniu Opery paryskiej w lipcu 2008 roku, nagraną w 2009 roku PROSZĘ OBEJRZEĆ...
A dlaczego?
Bo wykorzystał w fantastyczny sposób muzykę Fryderyka Chopina...

  • 317,1 MB
  • 16 lis 13 13:50
obrazek

Szeherezada została napisana w 1888 roku. Inspiracją były powszechnie znane „Baśnie 1001 Nocy”. Rimski-Korsakow

Sułtan Szachrijar, przeświadczony o niewierności i podstępności kobiet, złożył przysięgę, że skaże na śmierć każdą ze swych żon zaraz po pierwszej nocy. Szeherezada uratowała jednak swoje życie, tak bowiem potrafiła zająć go bajkami opowiadanymi przez tysiąc i jedną noc, że podniecony ciekawością wciąż odkładał egzekucję małżonki, aż wreszcie ostatecznie porzucił swój zamiar. O wielu cudach opowiedziała mu Szeherezada, przytaczając wiersze poetów i słowa pieśni, splatając bajkę z bajka i opowiadanie z opowiadaniem - to krótkie wprowadzenie kompozytora do utworu, którego każdej części w pierwszym wydaniu nadał tytuł.

  • 2,49 GB
  • 16 lis 13 13:39
obrazek

Akt I
Akcja pierwszego aktu rozgrywa się w wiosce, w okresie winobrania. Giselle to piękna dziewczyna, córka Berty. O jej rękę stara się leśniczy Hilarion. Giselle jest zakochana w młodzieńcu o imieniu Loys. Nie wie, że jest to książę Albert w chłopskim przebraniu. Wilfryd próbuje bezskutecznie powstrzymać lekkomyślnego księcia. Giselle i Loys-Albert spotykają się a ich szczęście zakłóca nadejście Hilariona, który przysięga Loysowi zemstę.

W wiosce rozpoczyna się świętowanie winobrania. Do radosnych tańców przyłącza się Giselle chociaż jej matka próbuje ją odwieść od zabawy ganiąc za płochość. Do wioski zbliżają się myśliwi (głos rogu poprzedza ich nadejście). Ich bliskość niepokoi przebranego Alberta, który szybko ukrywa się. W tym samym czasie leśniczy Hilarion znajduje ukryte w lesie szaty księcia. W orszaku myśliwych do wioski wjeżdża książę Kurlandii i jego córka Batylda, narzeczona Alberta. Berta wraz z córką zapraszają gości do swojej chaty. Zabawa w wiosce trwa nadal a Giselle zostaje królową winobrania. Do zabawy przyłącza się Loys-Albert, pewien, że myśliwi już odjechali. Zjawia się Hilarion ze strojem księcia i demaskuje Alberta. Hilarion gra na myśliwskim rogu pobudkę. Na ten dźwięk z chaty Berty wychodzi książę z Batyldą. Są zaskoczeniu obecnością Alberta w chłopskim przebraniu. Zrozpaczona Giselle odbiera sobie życie szablą ukochanego księcia. Albert rozpacza i próbuje odebrać sobie życie sztyletem. Wilfryd i dworzanie uniemożliwiają samobójstwo i wyprowadzają go. Hilarion widząc tragiczne skutki swojego postępku ucieka.
Akt II

Jest noc. W lesie, nad brzegiem jeziora zatrzymuje się Hilarion z myśliwymi. Księżyc oświetla mogiłę Giselle. O północy zapalają się błędne ogniki a przerażeni towarzysze Hilariona uciekają. To niebezpieczne miejsce. Nawiedzają je willidy. Pojawia się Mitra - królowa willid. Magiczną gałązki mitry przywołuje zjawy. Dzisiejszej nocy mają przyjąć do swojego grona Giselle. Duch Giselle wyłania się z grobu. W otoczeniu willid zaczyna tańczyć.

Do grobu Giselle zbliża się nieszczęśliwy Albert. Przez chwilę widzi zjawę - ducha ukochanej. W tym samym czasie willidy dostrzegają ukrytego w zaroślach Hilariona. Otaczają go tanecznym kręgiem i wprowadzają na taflę jeziora. Leśniczy ginie. Willidy szukając kolejnej ofiary spostrzegają Alberta. Giselle chce go ocalić i nakazuje jemu stanąć za krzyżem jej grobu. Mitra nie daje się przejednać i każe Giselle tańczyć. Albert zachwycony widokiem ukochanej opuszcza bezpieczne miejsce i przyłącza się do tańca Giselle. Zaczyna świtać. Wraz z odejściem nocy ginie moc willid. Ocalonego Alberta Giselle żegna na zawsze i znika w mogile. Mdlejącego księcia odnajdują Wilfryd i Batylda.

Giselle wśród choreografów uchodzi za najbardziej sceniczny balet.

  • 2,08 GB
  • 16 lis 13 13:28
obrazek

„Raymonda” to jedno z najdojrzalszych dzieł Mariusa Petipy. Choreograf stworzył go na koniec swojej kariery w 1898 roku we współpracy z kompozytorem Aleksandrem Głazunowem.
Historia jest typowo romantyczna. Fabuła opiera się na średniowiecznej legendzie o księżnej Raymondzie, której narzeczony - rycerz Jean de Brienne ma zamiar wyruszyć na krucjatę. Nocą Raymonda zasypia i śni, że zabrano ją do magicznego ogrodu, w którym ma spotkać się z ukochanym. Jean de Brienne jednak nie nadchodzi, a na jego miejscu pojawia się arabski szejk, który wyznaje Raymondzie miłość. Dziewczyna zmuszona jest przyjąć jego awanse. Kiedy się budzi, z przerażeniem odkrywa, że sen zamienił się w rzeczywistość.

Muzyka Głazunowa w swobodny sposób nawiązuje do ludowych tradycji węgierskich z późnego średniowiecza, ale i nie tylko. Stanowi ona dźwiękowe tło dla efektywnych ewolucji tanecznych, w których prym wiedzie wspomniana Swietłana Zakharova, gwiazda Teatru Bolszoj.
W ramach swobodnych inspiracji kulturowych Głazunowa, jak i Petipy, ujrzymy na scenie rycerzy, trubadurów, czy Saracenów. W ramach apoteozy wieńczącej dzieło, wspaniały turniej rycerski.
Nowa wersja choreograficzna tego baletu pochodzi z 2003 roku, a jej autorem jest Jurij Grigorowicz.

  • 1,88 GB
  • 15 lis 13 12:23
obrazek

Akt I
Przyjęcie w domu Radcy
W domu Radcy trwają przygotowania do bożonarodzeniowego przyjęcia. W salonie, chwilowo niedostępnym dla dzieci, znajduje się pięknie ubrana choinka. Stopniowo pojawiają się zaproszeni goście. Mała Klara marzy o tym, by dorosnąć i dostawać kwiaty od narzeczonego, tak jak jej siostra. Już są wszyscy, zatem otwarto salon. Ukazuje się choinka i złożone pod nią prezenty. Wśród przybyłych obecny jest ojciec chrzestny Klary Drosselmeyer i jemu przypada rola rozdania prezentów. Jako ostatni, pod choinką zostaje Dziadek do Orzechów. Ten ostatni prezent nie budzi zachwytu wśród dzieci i dorosłych, tylko Klara jest nim zauroczona. Odkłada na bok lalkę i przytula niechcianego przez innych Dziadka.
Przyjęcie trwa, wszyscy doskonale się bawią, tylko Fred dokucza Klarze i psuje Dziadka do Orzechów. Na szczęście Drosselmeyer potrafi naprawić zabawkę. Po zakończonym przyjęciu goście rozchodzą się do domów, a Klara przytulając Dziadka do Orzechów zasypia w fotelu.
Sen
We śnie Klara widzi pokojówki, matkę, babcię i dziadka w dziwnych przebraniach. Zza choinki wychodzą Myszy. Akcja wkracza w baśniowy klimat. Choinka rośnie, Klara dorośleje a zabawka ożywa. Dziadek do Orzechów dowodzi zabawkowymi żołnierzami, walcząc z myszami. Wojsko używa armaty i z pomocą Klary, zwycięża Myszy.Dziadek do Orzechów zamienia się w Księcia, a Klara w Księżniczkę. Razem podążają do Krainy Słodyczy.
Akt II
W Krainie Słodyczy
Księżniczka Klara wraz z Księciem wędrują przez Krainę Słodyczy. Napotykane postacie są ożywiane przez Drosselmeyera. Wędrówce towarzyszy muzyka, a poszczególne postacie wykonują uroczyste tańce. W całej krainie trwa święto z okazji przybycia Książęcej Pary. Klara z Księciem wędrują przez Cukrową Łąkę, przechodzą przez Bramę Łakomczuchów, trafiają do Gwiazdkowego Lasu. Płyną przez Jezioro Róż łódką ciągniętą przez delfiny do Konfiturowego Gaju. Dalej wędrują do Cukierkowa – stolicy Cukierkowej Krainy, w której znajduje się Marcepanowy Pałac. W cukierkowym świecie wszystko cudownie i słodko pachnie, wszyscy są weseli. W poszczególnych scenach balet wykonuje tańce charakterystyczne: Taniec wieszczki cukrowej, Taniec hiszpański, Taniec arabski, Taniec chiński, Trepak (Taniec rosyjski), Taniec pasterski. Suitę zamyka Walc kwiatów. Zachwycona Klara w końcu jednak budzi się w fotelu z zabawką w ramionach.

  • 1,81 GB
  • 5 wrz 13 9:00
Polskie napisy. obrazek

Treść baletu Esmeralda opiera się na wybranych i nieco zmienionych epizodach powieści Katedra Panny Marii Victora Hugo. Wystawione w 1844 roku dzieło, było jak na owe czasy nowatorską próbą stworzenia spójnej konstrukcji choreograficznej, składającej się z różnych form tanecznych, wśród których dominował taniec charakterystyczny. Tytułowa Esmeralda to piękna Cyganka, tancerka uliczna, będąca obiektem pożądania wielu mężczyzn. Kierując się współczuciem dla ubogiego poety Gringoire, dziewczyna decyduje się go poślubić. Jej odwzajemnione uczucie do przystojnego kapitana Febusa, zaręczonego już jednak z inną kobietą, staje się przyczyną dramatycznych wydarzeń. W konsekwencji tancerka zostaje niezasłużenie skazana na śmierć. Sprawiedliwość jednak zwycięża, a wraz z nią miłość Esmeraldy i Febusa. Zarówno choreografia, jak i scenografia dzieła bazują na oryginalnych koncepcjach zawartych w zachowanych do naszych czasów szkicach.
  • 3,38 GB
  • 4 wrz 13 20:15
Polskie napisy.
obrazek

Treść baletu „Esmeralda” opiera się na wybranych i nieco zmienionych epizodach powieści Katedra Panny Marii Victora Hugo. Wystawione w 1844 roku dzieło, było jak na owe czasy nowatorską próbą stworzenia spójnej konstrukcji choreograficznej, składającej się z różnych form tanecznych, wśród których dominował taniec charakterystyczny.
Tytułowa Esmeralda to piękna Cyganka, tancerka uliczna, będąca obiektem pożądania wielu mężczyzn. Kierując się współczuciem dla ubogiego poety Gringoire, dziewczyna decyduje się go poślubić. Jej odwzajemnione uczucie do przystojnego kapitana Febusa, zaręczonego już jednak z inną kobietą, staje się przyczyną dramatycznych wydarzeń. W konsekwencji tancerka zostaje niezasłużenie skazana na śmierć. Sprawiedliwość jednak zwycięża, a wraz z nią miłość Esmeraldy i Febusa. Zarówno choreografia, jak i scenografia dzieła bazują na oryginalnych koncepcjach zawartych w zachowanych do naszych czasów szkicach

  • 1,82 GB
  • 19 lip 13 16:30
obrazek

„Raymonda” to jedno z najdojrzalszych dzieł Mariusa Petipy. Choreograf stworzył go na koniec swojej kariery w 1898 roku we współpracy z kompozytorem Aleksandrem Głazunowem.
Historia jest typowo romantyczna. Fabuła opiera się na średniowiecznej legendzie o księżnej Raymondzie, której narzeczony - rycerz Jean de Brienne ma zamiar wyruszyć na krucjatę. Nocą Raymonda zasypia i śni, że zabrano ją do magicznego ogrodu, w którym ma spotkać się z ukochanym. Jean de Brienne jednak nie nadchodzi, a na jego miejscu pojawia się arabski szejk, który wyznaje Raymondzie miłość. Dziewczyna zmuszona jest przyjąć jego awanse. Kiedy się budzi, z przerażeniem odkrywa, że sen zamienił się w rzeczywistość.

Muzyka Głazunowa w swobodny sposób nawiązuje do ludowych tradycji węgierskich z późnego średniowiecza, ale i nie tylko. Stanowi ona dźwiękowe tło dla efektywnych ewolucji tanecznych, w których prym wiedzie wspomniana Swietłana Zakharova, gwiazda Teatru Bolszoj.
W ramach swobodnych inspiracji kulturowych Głazunowa, jak i Petipy, ujrzymy na scenie rycerzy, trubadurów, czy Saracenów. W ramach apoteozy wieńczącej dzieło, wspaniały turniej rycerski.
Nowa wersja choreograficzna tego baletu pochodzi z 2003 roku, a jej autorem jest Jurij Grigorowicz.

  • 3,43 GB
  • 17 lip 13 13:58
obrazek

„Alicja w Krainie Czarów”. Nagranie zrealizowano w marcu 2012 r w słynnej Operze Królewskiej w Londynie (Royal Opera House).

Opis:
„Alicja w Krainie Czarów” to barwna historia o malej dziewczynce, która we śnie zbłądziła w krainie, w której wszystko jest możliwe. Gąsienica z anielskim spokojem pali fajkę wodną, Szyderczy Kot wykrzywia się do wszystkich w złośliwym uśmiechu. Można tam coś zjeść i nagle zmienić się w olbrzyma, coś wypić i stać się liliputem. Cóż to za miejsce?! Cóż za historia?! Tutaj nic nie jest logiczne i do wyjaśnienia, a słowa absurdalne, niesłychane, zaskakujące, niemożliwe najlepiej oddają atmosferę tej krainy.

„Alicja w Krainie Czarów” w choreografii Christophera Wheeldona miała swoją premierę w 2011 roku. Pełna koloru, teatralnej magii i niespotykanej choreografii. Jest to pierwsza od 1995 pełnowymiarowa produkcja Baletu Królewskiego, która od razu została uznana klasykiem. Wspaniała muzyka Joby’ego Talbota, wystrzałowe kostiumy i maski przywracają do życia Krainę Czarów stworzoną w XIX wieku.

  • 1,38 GB
  • 15 lip 13 16:39
obrazek

Sen nocy letniej (1595), komedia W. Szekspira zawierająca elementy liryki, groteski, farsy, fantastyki, nawiązująca do angielskiego folkloru (wątek Puka i Tytanii) i średniowiecznej legendy. Akcję sztuki umieścił autor w przedhomeryckich Atenach traktowanych raczej umownie, bez dbałości o odtworzenie ówczesnych realiów. Równolegle do wątku głównego – przygotowań do ślubu Tezeusza i Hipolity – rozgrywają się wątki poboczne: groteskowe perypetie ateńskich rzemieślników, którzy w celu uświetnienia zaślubin pragną wystawić sztukę o Priamie i Tyzbe; wątek fantastyczno-baśniowy, ukazujący spór Oberona i Tytanii, królowej elfów. Poczynania Puka, figlarnego duszka, jego mieszanie się do spraw ludzkich wprowadzają zamęt w ustalonym porządku. Za sprawą psot duszka Tytania zadurza się w Spodku, krawcu o głowie osła. Wszystkie powikłane, połączone ze sobą wątki na końcu sztuki rozwiązują się szczęśliwie. Sen nocy letniej jest najbardziej znaną komedią Szekspira, do dziś wystawianą na scenach teatralnych całego świata.

  • 1,12 GB
  • 14 lip 13 16:16
Na podstawie Corsair (1814) napisane przez Lorda Byrona obrazek

Akt 1
Targ niewolników.
Bogaty handlarz sprowadził nową grupę greckich niewolnic.
Wśród nich najpiękniejsza jest Medora. Dziewczyna zwraca uwagę Konrada który wraz z Resztą piratów przygląda się targowi. Medora także zauważyła młodzieńca i z uśmiechem rzuca mu różę. Konrad jest oczarowany, chciałby kupić niewolnicę ale nie ma pieniędzy.
Posyła swego niewolnika za oddalającą się dziewczyną. Tymczasem na rynek przybywa stary pasza Zeid z zamiarem nabycia do swego haremu nowych niewolnic. Handlarz najpierw
Prezentuje mu trzy piękne hurysy a potem Przyprowadza piękność okrytą welonem. Niewolnica niechętnie i bojaźliwie tańczy . Dziewczyna podoba się paszy i jest gotów ją kupić.
Tymczasem na plac wbiega Medora przyprowadzona przez Alego i zbliża się do Konrada.
Młodzi wymieniają pierwsze uściski ale zauważa to handlarz i zabiera dziewczynę przed oblicze Zeida. Starzec jest zachwycony Medorą.Dobija targu i zabiera Obie kobiety. Zrozpaczony Konrad wysyła za orszakiem Alego a sam myśli jak odbić ukochaną. Pomagają mu w tym piraci i ostatecznie wszyscy z Medorą i innymi porwanymi kobietami umykają na statek piratów.
Akt 2
W kryjówce piratów Konrad Medorze ofiarowywuje jej wszystkie klejnoty
. Piraci wprowadzają inne kobiety z targu i handlarza. Konrad na prośbę Medory rozkazuje uwolnić wszystkie niewolnice, Za namową Birbante handlarz próbuje odkupić wszystkie kobiety. Gdy to się nie udaje jeden z korsarzy podaje mu kwiat lotosu skropiony środkiem usypiającym i handlarz zapada w sen. Rozpoczyna się uczta. Konrad i Medora są sobą zafascynowani. Birbante podsuwa Medorze kwiat lotosu który ona podaje Konradowi. Konrad wącha kwiaty i zasypia.
Piraci pod kierunkiem birbante uprowadzają kobiety. On sam chce zdobyć Medorę ale ta rani go sztyletem w rękę. Piratom udaje się pochwycić Medorę z którą odpływają.
Akt 3
W haremie Zeida Paszy eunuch usiłuje ,,poskromić” niesforną Gulnare. Nadchodzi handlarz i przyprowadza odbitą piratom Medorę. Pasza rozkazuje odprowadzić Medorę do komnat. Sam układa się do snu. We śnie widzi wszystkie swoje żony które tańczą dla niego. Paszę budzi eunuch zapowiadający przybycie pobożnych pielgrzymów. Pielgrzymi to piraci pod wodzą Konrada któremu pomaga Birbante. Piraci po cichu obezwładniają straż i dozorców i uwalniają niewolnice. Nadbiega Gulnara ścigana przez Birbante. Konrad bierze w obronę dziewczynę. Wtedy Medora opowiada mu, jak Birbante nastawał na nią i jak zraniła go sztyletem. Konrad nie chce wierzyć w zdradę przyjaciela ale rana na ręku Birbante jest wystarczającym dowodem. Birbante wykorzystując nieuwagę Konrada próbuje go zranić, ale Ali w porę podaje swemu panu pistolet. Birbante pada martwy a piraci uciekają. W pogoń za nimi rzuca się handlarz i Zeid.

  • 649,2 MB
  • 23 cze 13 21:10
obrazek

Akt I
Dom Kapuletów. Na balu z okazji urodzin Julii, córki Kapuleta, zjawia się zamaskowany Romeo z rodu Montecchich, zwaśnionego z gospodarzami. Nic o sobie nie wiedząc, młodzi poznają się i zakochują w sobie od pierwszego wejrzenia. Zagrożony zdemaskowaniem, Romeo w pośpiechu opuszcza dom wrogów.
Akt II
Pod balkonem Julii w domu Kapuletów oraz w kościele św. Zenona na przedmieściu. Nocą, pod balkonem Julii zjawia się Romeo. Młodzi wyznają sobie miłość i postanawiają w tajemnicy się pobrać. Zaprzyjaźniony z Romeo franciszkanin Laurenty zgadza się udzielić młodym sekretnego ślubu. Niebawem nadchodzi Julia w towarzystwie swojej niani – Gertrudy – która wraz z bratem Janem będzie ich świadkiem.
Akt III
Na miejskim placu w Weronie. Krewni Kapuletów atakują Stefana, pazia Romea, który sprowokował ich frywolnymi kupletami. Romeo próbuje powstrzymać zwadę, ale gdy ginie jego kuzyn Tybalt, dobywa szpady i przebija jego zabójcę – Merkucja. W tym momencie nadchodzi Książę i skazuje Romea na wygnanie.
Akt IV
W sypialni Julii. W kościele. Romeo i Julia święcą swoje gody, a jednocześnie muszą się rozstać. Po jego odejściu w jej sypialni zjawia się Kapulet i nakazuje jej niezwłoczne poślubienie hrabiego Parysa. Ojciec Laurenty dostarcza jej narkotyku, który sprowadzić ma na nią uśpienie, sprawiające wrażenie śmierci. Podczas uroczystości zaślubin z Parysem, Julia osuwa się u stóp ołtarza.
Akt V
W podziemiach grobowca Kapuletów. Romeo, którego ojcowi Laurentemu nie udało się uprzedzić, wraca potajemnie do Werony i zjawia się u grobu Julii. Przekonany o jej śmierci, postanawia do niej dołączyć i zażywa truciznę. W tym momencie budzi się ona z letargu. Ich radość z powodu ponownego spotkania jest krótkotrwała. Romeo umiera w jej ramionach, a ona przebija się jego sztyletem.

  • 712,5 MB
  • 6 kwi 13 18:43
obrazek
Akt -1 Na drodze do zawarcia małżeństwa chana Ghendjib,i pięknej Nourreda zatrzymali się na odpoczynek przy strumieniu w kamienistej pustyni. Kiedy młody myśliwy Djemil podziwia wspaniały kwiat podnosi go podaje kwiat dla niej. W zapłatę za przysługę, pyta go, Nourreda co chciałby w nagrodę. Kiedy odpowiada, że chce jej podnieść zasłonę, aby mógł zobaczyć jej twarz, ona obrażona jest i wściekła . Jednak nimfa Naila, Postanawia pomuc Djemilowi który jest zakochany i obiecuje pomóc mu wygrać miłość Nourreda .

Akt -2 W wielkim ogrodzie Chana dworzanie czekają na przybycie Nourreda głos fanfar głosi przybycie gościa: Djemil, incognito, oferuje prezenty do chana ma zamiar iż wkrótce zostanie wybranym. Prosi Nourreda aby wybrał jeden z prezentów, ona wybiera tylko kwiat. Djemil rzuca kwiat do na ziemie, z którego wiosną magicznie tryska i Naila wyłania się z fontanny . Djemil prosi ją, by została jego żoną. Ona zgadza się, ale tylko wtedy, gdy on odwoła Nourreda,

Akt -3 Uwolniona od jej zaręczyn do Khana, Nourreda wciąż odrzuca pozew Djemil On przemawia do Naila o pomoc. Mówi ona pomoże mu dostać Nourreda, ale jeśli robi ona, Naila, umrze. Djemil mówi, że chce Nourreda. Kiedy Djemil i Nourreda zostają kochankami Naila znika z powrotem do ziemi usycha


  • 412,8 MB
  • 13 mar 13 15:49
obrazek
Iwan Groźny" - Siergiej Prokofiew
Balet w dwóch aktach
Choreografia: Jurij Grigorowicz
Libretto: Jurij Grigorowicz Miejsce i czas nagrania: Teatr Bolszoj, Moskwa, 1990 r.
Wykonawcy:
Iwan IV Groźny - Irek Muchamiedow
Anastazja - Natalia Biessmiertnowa
Kniaź Kurbski - Gediminas Taranda
oraz
Zespół baletowy Teatru Bolszoj w Moskwie

Chór Dziecięcy i Orkiestra Teatru Bolszoj
Kierownik baletu: Jurij Grigorowicz
Akt I
Na Kremlu biją dzwony. Pojawia się kniaź Kurbski w otoczeniu bojarów. Taniec dworzan, bojarów i bojaryń. Nadchodzi car Iwan, jego władcza postawa przeraża wielmożów. Car ogląda taniec dziewcząt dworskich, wśród nich dostrzega Anastazję i wybiera ją na swoją małżonkę. Kniaź Kurbski jest zazdrosny o szczęście cara. Pierwszy miłosny duet Iwana i Anastazji.
Kniaź Kurbski nękany jest zazdrością o Anastazję i o władzę, jaką dzierży Iwan. Nie potrafi jednak zmusić się do działania przeciw władcy i przyjacielowi.
Pod murami Kremla lub błaga cara o obronę przed hordami Tatarów, którzy napadają Rosję. Pojawia się car i ogłasza wyprawę na Chanat Kazański. Młodzieńcy bija w dzwony.
Trwa wyprawa wojsk rosyjskich na Kazań. Taniec Tatarów.
Na Kremlu samotna Anastazja czeka na powrót męża z wyprawy wojennej.
Radośnie biją dzwony Kremla, bo wojska rosyjskie wróciły z wojny. Lud tańczy wesołe tańce, także dworacy przyczaja się do zabawy. Ukazuje się car Iwan z towarzyszącą mu Anastazją, witany nabożnie przez poddanych. Gdy zostają sami Iwan i Anastazja witają się czule.
Akt II
Akt rozpoczyna scena miłosna Iwana i Anastazji po przebudzeniu (duet).
Bojarzy i bojarynie przygotowują spisek mający na celu usunięcie Anastazji. To żona daje carowi siłę i opanowanie, dzięki czemu rządzi samodzielnie, pomijając Dumę i Radę Bojarską. Kurbski nie chce przyłożyć ręki do zdrady, ale też nie oponuje, widząc, jak bojarzy przygotowują puchar z trucizną. Anastazja wypija zatruty napój i umiera. Kurbski ucieka targany wyrzutami sumienia. Dzwony biją na trwogę.
Car opłakuje śmierć ukochanej żony, ogarnia go szaleństwo. Także Kurbski nie może znieść tego, co dzieje się dookoła, nie może brać udziału w wesołej uczcie bojarów. Wtem ucztujących otaczają postaci z kosami – spiskowcy zostają skazani na śmierć. Kurbski ucieka.
Zbolały, ale dumny i władczy car szuka pociechy w Bogu. Sroży się, raz po raz uderza swym kosturem i nahajką. Wypuszcza na kraj armię uzbrojonych, okrutnych opryczników. Gdy pozostaje sam, dręczą go koszmary, szaleństwo spala jego mózg. Car Iwan Groźny szaleje nad tłumem poddanych.

  • 534,3 MB
  • 13 mar 13 11:58
obrazek

Piękna hinduska baśń o miłości, której siła przekracza granice śmierci. Tytułowa tancerka świątynna Nikija pokochała z wzajemnością szlachetnego wojownika Solora. Jednak wszechwładny Radża upatrzył sobie dzielnego młodzieńca na zięcia, więc Solor musi podporządkować się jego woli. Aby uwolnić córkę Gamzatti od konkurentki, Radża podstępnie naraża bajaderę na ukąszenie jadowitej żmii. Nikija umiera ze złamanym sercem, a Solor jak Orfeusz wędruje we śnie za ukochaną do Królestwa Cieni. Ale Gamzatti odbiera swą zdobycz i wiedzie zbolałego narzeczonego do ślubu. Jednak bogowie pomszczą śmierć swojej kapłanki – niszczą świątynię i unicestwiają uczestników ceremonii. Dopiero teraz dusze Nikiji i Solora jednoczą się w zaświatach na całą wieczność.

  • 340,9 MB
  • 13 mar 13 11:37
obrazek

Premiera Gayane odbyła się 9 grudnia 1942 w Permie. Wystąpił Kirow Balet, dziś znany jako Mariiński. Reżyserem całości była Nina Anisimowa. Był to pierwszy pełny balet, który reżyserowała i jednocześnie układała tańce. Choreografia czasu wojennego była kombinacją tańców klasycznych i ludowych, ormiański folklor świecił na tle klasycznych podstaw baletowych.

Główną bohaterką jest młoda kobieta Gajane, która jest gorliwą patriotką. Jej ojciec jest dyrektorem kołchozu. Gajane kocha swojego męża Giko i jest w małżeństwie bardzo szczęśliwa. Intryga wybucha gdy okazuje się, że na terenie kołchozu działa szpieg, który usiłuje wykraść jakieś geologiczne sekrety. Armen, brat Gajane podejrzewa, że w sprawę szpiegostwa zamieszany jest Giko. Gajane jest rozdarta między wiernością ojczyźnie a miłością do męża. Patriotyzm był silniejszy. Decyduje się donieść na Giko. Wszystko dobrze się kończy gdyż okazuje się, że Giko pomagał szpiegowi nieumyślnie. Finał jest hymnem na cześć przyjaźni między narodami Związku Radzieckiego.

  • 547,6 MB
  • 12 mar 13 10:21
obrazek

Balet opowiada historię trzech par: Hermii i jej narzeczonego Lizandra, Demetriusza i zakochanej w nim Heleny oraz króla elfów Oberona i nieposłusznej królowej elfów Tytanii.

Ojciec Hermii nie zgadza się na jej małżeństwo z Lizandrem. Zrozpaczeni kochankowie uciekają do lasu. W ślad za nimi podąża zazdrosny o Hermię Demetriusz i zrozpaczona z miłości Helena. W historię mieszają się też leśne duchy, a szczególnie ważną postacią jest duch Puk.

Opowieść kończy się dobrze, a szczęśliwe pary wracają do Aten po wielu niezwykłych przygodach. Sami twierdzą, że to, co im się przytrafiło, musiało być "letnim snem", a nie jawą.

  • 4,73 GB
  • 11 mar 13 20:53
Mariinsky Ballet został założony w 1740, po utworzeniu pierwszej szkoły tańca w Rosji 1738.
obrazek

31 grudnia 2009, w setną rocznicę śmierci Mariusa Petipy. Teatr Maryjski (Kirov) w Petersburgu dał hołd w wigilię 2010, francusko-rosyjski Cultural Rok.
Pokaz składa się z trzeciego aktu Bajadery (Kingdom of Shadows) i wyciągu z Paquita (w 35'45 "). Z m.in. Leonid Sarafanov, Viktoria Terechkina (Bayadère), Alina Somova, Danila Korsuntsev i studenci Akademii Vaganova (dzieci Mazurek początku Paquita).

« poprzednia stronanastępna strona »
  • Pobierz folder
  • Aby móc przechomikować folder musisz być zalogowanyZachomikuj folder
  • dokumenty
    0
  • obrazy
    0
  • pliki wideo
    49
  • pliki muzyczne
    0

49 plików
83,63 GB




BG.SP..1450

BG.SP..1450 napisano 28.05.2020 18:10

zgłoś do usunięcia
WITAM I ZAPRASZAM SERDECZNIE
loremato

loremato napisano 21.07.2020 18:01

zgłoś do usunięcia
Pozdrawiam i zapraszam
obrazek
wagnerka9595

wagnerka9595 napisano 21.07.2020 18:08

zgłoś do usunięcia
obrazek
Zbychus9395

Zbychus9395 napisano 22.11.2020 06:04

zgłoś do usunięcia
Zapraszam
fizykowsz

fizykowsz napisano 3.06.2022 19:57

zgłoś do usunięcia
Masz chwilkę?! obrazekZAPRASZAM!
SYLWIACHO

SYLWIACHO napisano 25.07.2022 15:02

zgłoś do usunięcia
https://chomikuj.pl/SYLWIACHO
SinyDym

SinyDym napisano 29.09.2022 22:31

zgłoś do usunięcia
123obrazek
Z pewnych kontrowersyjnych powodów...
► Zobacz TO ◄
poyav18428

poyav18428 napisano 15.11.2022 00:35

zgłoś do usunięcia
Super chomik

Musisz się zalogować by móc dodawać nowe wiadomości do tego Chomika.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności