Kieślowski. Zbliżenie 16.mp3
-
=Cykl - Colter Shaw -
=Cykl - Dom Krastów -
=Cykl - Evi'Deth -
=Cykl - Kroniki fae -
=Cykl - Lincoln Rhyme -
=Cykl - Owen Yeates -
=Cykl - Strażnicy gwiazd -
=Cykl o Hondelyku i Cadronie -
Bigoszewski Michał -
Bigoszewski Michał - Duch w maszynie -
Cayouette Betty -
Cayouette Betty - One Last Shot -
Chwistek Joanna - Rytm naszej melodii -
Chylinski Thaddeus -
Clarke C. Arthur - Koniec dzieciństwa -
Daszuta Anna -
Daszuta Anna - Anioł na ramieniu -
Deaver Jeffery - Colter Shaw - 01 Gra w nigdy -
Deaver Jeffery - Colter Shaw - 02 Do jutra -
Dębscy Beata i Eugeniusz - Siódmy koci żywot -
Dębski Eugeniusz - Owen Yeates - 03 Flashback -
Furman Renata - Morderstwo na kempingu -
Furmaniak Julia -
Furmaniak Julia - Pensjonat na brzegu jeziora -
Furmaniak Julia - Sekret mojego męża -
Harmel Kristin - Paryska córka -
Houck Colleen -
Hutchins Amelia -
Knoll Jessica -
Knoll Jessica - Odważne młode kobiety -
Kucharczyk Grzegorz -
Kucharczyk Grzegorz - Chrystofobia -
Litkowiec Kinga - Distraction -
Lunar Ludwik -
Lunar Ludwik - Tańcząc na prochach zmarłych -
Majewski Aleksander -
Majewski Aleksander - Doktryna -
Mist A.P -
Mist A.P. - Jej wszyscy mężczyźni -
Mist A.P. - Serce pierwszego kontaktu -
Modrzyńska Mika - Cypek -
Pawlak Romuald - Dom Krastów - 01 Rudzik -
Pawlak Romuald - Dom Krastów - 04 Honor -
Perez-Reverte Arturo - Szachownica flamandzka -
Rodziewiczówna Maria - Magnat -
Socha Natasza - Czarne owce -
Tomforde Liz - Windy City - 02 The Right Move -
Wyspiańska-Trojniarz Ewelina -
Yun Jungeun -
Yun Jungeun - Pralnia serc Marigold
"Kieślowski. Zbliżenie" - Katarzyna Surmiak-Domańska
czyta Artur Barciś
długość: 22 godziny 11 minut
Kategoria: Kino i teatr, Biograficzne
„Kieślowski. Zbliżenie” to więcej niż biografia reżysera, twórcy m.in. „Przypadku”, „Dekalogu”, „Podwójnego życia Weroniki” i „Trzech kolorów”. To również pełen niuansów reporterski portret artysty, który mimo spektakularnego sukcesu zmagał się z widmem niespełnienia.
– Co porabiasz, Krzysiek?
– No, jestem w Warszawie, staram się nakręcać jakieś filmy, kombinuję, czasem mi wychodzi, czasem nie wychodzi…
Krzyśkowi, synowi urzędniczki i inżyniera budowlanego, „nakręcanie filmów” ostatecznie wyszło. Jak mało komu w polskiej kinematografii. Jak doszło do tego, że chłopak uciekający przed prześladującą jego rodzinę chorobą został reżyserem filmowym? Jak to się stało, że twórca, któremu nawet najbliżsi współpracownicy przepowiadali koniec, odniósł z dnia na dzień światowy sukces? Dlaczego świat końca dwudziestego wieku chciał w nim widzieć proroka? I dlaczego – jak określił to jeden z przyjaciół – sam siebie aż tak bardzo „zarzynał”?
Kieślowski zawsze osiągał cel. Nie było siły, która odwiodłaby go od realizacji zamierzenia. Wolał się zagłodzić, niż pójść do wojska. Do łódzkiej filmówki zdawał trzy razy, bo uparł się, że nie zawiedzie matki. Niemal nigdy jednak nie był zadowolony z tego, co osiągnął. Wciąż zadręczał się pytaniem, czy dobrze wybrał zawód.