Kieślowski. Zbliżenie 07.mp3
-
=Cykl - Gej w wielkim mieście -
=Cykl - Królestwo wron -
=Cykl - Matthew Swift -
=Cykl - Przyjdź królestwo twoje -
=Cykl - Seria bursztynowa -
=Cykl - Trylogia grobiańska -
=Cykl - Trylogia pomorska -
=Cykl - Twierdze Europy -
=Cykl - Villians -
=Cykl - Yggdrasill -
Bogin Nika -
Bogin Nika - Seria bursztynowa - 01 Whiskey -
Brzeziński Bartosz - Szepty - 02 Klątwa Licha -
Corso Przemek - Serca twego chłód -
Czub Marcin -
Czub Marcin - Objawienie Bogini-Świni -
Dołęga Mostowicz Tadeusz - Trzecia płeć -
Dzieciątko Aldona -
Dzieciątko Aldona - Ostateczna decyzja -
Foody Amanda -
Griffin Kate -
Januszkiewicz Izabela -
Januszkiewicz Izabela - Oczekiwanie -
Kamińska Agnieszka -
Kamińska Agnieszka - Złota klatka -
Langner Anna - Strawberry Kiss -
Maciejczuk Ewa -
Maciejczuk Ewa - Igrając z pokusą -
Milcke Mikołaj -
Pamuk Orhan -
Pamuk Orhan - Biały zamek -
Pamuk Orhan - Dziwna myśl w mej głowie -
Pioruńska Magdalena -
Podrzucki Wawrzyniec -
Rak Aleksandra - Herbaciarnia pod Jaśminem -
Rak Aleksandra - Jaśminowe babeczki -
Rak Aleksandra - Sekrety rodziny Winnickich -
Rak Aleksandra - Szept anioła - 02 Posłaniec -
Schneider Fiona -
Schneider Fiona - Romans w Paryżu -
Tereszczuk Magda -
Tereszczuk Magda - Błahostka -
Webster K -
Webster K. - Brudna zabaweczka -
Więcek Anna -
Więcek Anna - Eskadra lotnicza Skyhawk - 01 -
Wildenstein Olivia -
Zajas A Krzysztof -
Zajas Krzysztof - Taniec piżmowych szczurów -
Żak Tomasz - Usuń_to!
"Kieślowski. Zbliżenie" - Katarzyna Surmiak-Domańska
czyta Artur Barciś
długość: 22 godziny 11 minut
Kategoria: Kino i teatr, Biograficzne
„Kieślowski. Zbliżenie” to więcej niż biografia reżysera, twórcy m.in. „Przypadku”, „Dekalogu”, „Podwójnego życia Weroniki” i „Trzech kolorów”. To również pełen niuansów reporterski portret artysty, który mimo spektakularnego sukcesu zmagał się z widmem niespełnienia.
– Co porabiasz, Krzysiek?
– No, jestem w Warszawie, staram się nakręcać jakieś filmy, kombinuję, czasem mi wychodzi, czasem nie wychodzi…
Krzyśkowi, synowi urzędniczki i inżyniera budowlanego, „nakręcanie filmów” ostatecznie wyszło. Jak mało komu w polskiej kinematografii. Jak doszło do tego, że chłopak uciekający przed prześladującą jego rodzinę chorobą został reżyserem filmowym? Jak to się stało, że twórca, któremu nawet najbliżsi współpracownicy przepowiadali koniec, odniósł z dnia na dzień światowy sukces? Dlaczego świat końca dwudziestego wieku chciał w nim widzieć proroka? I dlaczego – jak określił to jeden z przyjaciół – sam siebie aż tak bardzo „zarzynał”?
Kieślowski zawsze osiągał cel. Nie było siły, która odwiodłaby go od realizacji zamierzenia. Wolał się zagłodzić, niż pójść do wojska. Do łódzkiej filmówki zdawał trzy razy, bo uparł się, że nie zawiedzie matki. Niemal nigdy jednak nie był zadowolony z tego, co osiągnął. Wciąż zadręczał się pytaniem, czy dobrze wybrał zawód.