70.jpg
-
1983 -
2007ODKRYWCA -
2007ODKRYWCA(1) -
2008 ODKRYWCA -
2009 ODKRYWCA -
A.T.B -
Adolf Hitler - Nieznane sceny z życia (2013) -
albumy leksykony -
Aphex Twin - Selected Ambient Works -
bajki grajki -
bitwy -
Cussler Clive & Dirgo Craig - Święty kamień -
D-12 -
DWS -
Eminem -
Encyklopedia II Wojny Światowej -
Enigma -
Ernest Hemingway - Komu bije dzwon -
Filmy haslo -
Guano Apes -
Guns'N'Roses -
haslo -
Haslo - haslo -
Heroes of Might and Magic 3 Complete (PL) -
HIT'NH~1 -
II Swiatowa -
Instrukcja 2 -
James Bond 25 Years of 007 -
Jennifer Lopez -
Karnawał w Rio1 -
Karnawał w Rio2 -
Karnawał w Rio3 -
Klątwa Wyspy Dębów S02 -
Klątwa Wyspy Dębów S03 -
Łzy -
MTV-C310 C350 C410 Manual -
PAMELA -
Prace zaliczeniowe Marketing i zarządzanie -
Return to The Castle of Wolfenstein(1) -
Sezon 1. KLĄTWA WYSPY DĘBÓW -
Skarby -
The Marshall Mathers LP -
Verne Juliusz - Dzieci kapitana Granta -
W związku z samotnością -
Wehrmacht Illustrated -
WiT Historia -
Z Archiwum X s. 08 -
Z Archiwum X s. 08 (slavia7) -
Z Archiwum X s. 09 -
Z Archiwum X s. 09 (Sylfon1)
Wozy używane w trudnych warunkach terenowych (Afryka, niektóre odcinki frontu wschodniego) miały filtry powietrza typu Feifel. Czołgi typu PzKpfw VI (SdKfz 181) Tiger Ausf E posiadały dwa rodzaje gąsienic. Gąsienice służące do transportu o szerokości 520 mm i gąsienice bojowe o szerokości 725 mm. Stosowanie dwóch typów gąsienic było spowodowane następującymi czynnikami: pierwszy to chęć zabezpieczenia gąsienic bojowych przed uszkodzeniami w czasie transportu, a drugi to konieczność ograniczenia szerokości czołgu z powodu przekroczenia skrajni kolejowej obowiązującej w Deutsche Reichsbahn. Normalnym widokiem były gąsienice bojowe ułożone przed czołgiem na platformie kolejowej.
Do napędu czołgu Tygrys stosowano dwa typy silników: w pierwszych 250 czołgach dwunastocylindrowe, silniki gaźnikowe chłodzone cieczą typu Maybach HL 210 P3O o mocy 478 kW (650 KM) i pojemności skokowej 21353 cm³. W pozostałych czołgach używano silników Maybach HL 230P45 o mocy 515 kW (700 KM) i pojemności skokowej 23095 cm³. Silniki Maybach zbudowane były w układzie V, o kącie rozwarcia bloków cylindrów 60°. Czołgi poszczególnych serii różniły się także kształtem osłon tłumików umieszczonych na tylnej płycie kadłuba. Ostatnie czołgi seryjne miały też zmodyfikowany hamulec wylotowy armaty.
Czołgi budowane od połowy 1943 roku posiadały peryskop umieszczony na wierzchu wieży przed włazem stanowiska ładowniczego. Także część Tygrysów miała na wieży zaczepy do montowania zapasowych ogniw gąsienicy (5 ogniw po lewej stronie wieży i 3 ogniwa po prawej). W czołgach wczesnych serii produkcyjnych dodatkowe ogniwa montowano z przodu czołgu. Zmianie ulegał także sposób montowania peryskopu kierowcy. Liny holownicze mocowane były do lewego pancerza bocznego. Od połowy 1943 roku kadłub (boki, przód, tył, a niekiedy także spód) oraz wieżę pokrywał zimmerit - specjalna pasta mająca chronić pojazd przed minami magnetycznymi. W 1942 roku zakłady Rheinmetall-Borsig opracowały projekt nowej wieży dla czołgu PzKpfw VI, Wieża Ausf. H2 (wieża Ausf. H1 to standardowa wieża z armatą KwK 36 L/56) miała armatę 7,5 cm KwK 42 L/70 kalibru 75 mm. Zbudowano jedynie makietę i nie uruchomiono seryjnej produkcji Tygrysów z działami 75 mm.