Subaru Forester.bmp
-
50-letnia Chinka -
Ana Cheri -
bez makijażu -
bielizna -
bielizna dla facetów -
Boeing 777-300ER -
Candice Swanepoel -
doradca macierewicza -
dzien kobiet -
dżinsy -
humor 1 -
humor 5 -
i po wyborach -
Islandia -
IV RP wraca -
jego harem -
magdalena frąckowiak -
majówka -
malutki -
memy -
memy - ogórek -
memy-wybory -
moc w skorupce -
modelki zapraszają na mecze euro -
obieranie pomarańczy -
ogórek po wyborach -
Originals -
pis -
pis i nie tylko -
po wyborach -
polityczne -
polityczne 3 -
polityczne 4 -
polityczne 5 -
politycznie -
portrety karmiących -
pr.na smarfony -
psi przyjaciele -
romantycznie -
rysunki do zwyczajnych sytuacji -
sprawne i sprawni -
Victoria's Secret -
walentynki -
waszczykowski -
wielkanoc -
wkomponowane w naturę -
wulkany -
wybory 2015 -
z kina -
za kulisami
Azjatyckie hity: używane nie do zajechania
2
Druga generacja Almery jest ciekawą propozycją rynkową . Auto można pochwalić przede wszystkim za zgrabną sylwetkę, dobre wyposażenie, rozsądną przestrzeń i wyważone prowadzenie . Jeżeli do tego zaakceptujecie pewne niedoskonałości techniczne, Nissan odwdzięczy się wieloletnią eksploatacją . Zaletą jest funkcjonalność i pojemność bagażnika . Projektanci pomyśleli chociażby o haczyku na torby z zakupami koło fotela pasażera, pasek na neseser na tylnej kanapie oraz przesuwane tylne fotele w wersji Tino . Kufer w hatchbacku mieści 355, w sedanie 460, a minivanie 440 litrów . Jedyne zastrzeżenia można mieć do twardych plastików oraz małej przestrzeni dla pasażerów tylnej kanapy (hatchback i sedan) . Almera N16 wyróżnia się na tle konkurentów . Kompaktowy Japończyk jest lepiej wyposażony od Golfa, ładniejszy od Civica i ma większe wnętrze od Corolli . Podczas współzawodnictwa nie dyskwalifikują go nawet uchybienia na polu bezawaryjności . W końcu problemy z elektroniką, korozją, czy drogimi naprawami diesli nie są niczym nowym w tej klasie aut . Poza tym bez problemu znajdziecie na rynku wtórnym egzemplarz, który nie będzie motoryzacyjną „ miną ”.
Mazda 323F w wersji BJ dopiero teraz zdobywa prawdziwą popularność w Polsce, a znaczna większość egzemplarzy pochodzi z importu . Przy zakupie auta w cenie od ok. 10 tys. złotych warto rozważyć słynącą z niezawodności " japonkę ". Mazda 323F dostępna jest w dwóch rodzajach nadwozia, z czego sedan cieszy się znacznie mniejszą popularnością, niż hatchback . Trudno się dziwić, bowiem ta druga wersja jest niezwykle praktycznym samochodem, wyposażonym w przemyślane rozwiązania . Standardowo bagażnik ma ok. 360 litrów pojemności, ale ponieważ tylna kanapa jest przesuwana (kilkustopniowo), można powiększyć przestrzeń do 420 litrów, przy zachowaniu przyzwoitej ilości miejsca dla nóg pasażerów . Dodatkowo oparcie, które ma regulowany kąt nachylenia, a także siedzisko są dzielone w stosunku 50:50, natomiast fotel pasażera można złożyć, uzyskując możliwość przewożenia długich przedmiotów lub wygodny … stolik . Trwałość benzynowych jednostek napędowych jest bardzo wysoka, choć do sprawnej jazdy konieczne jest utrzymywanie wysokich obrotów . Przy regularnych przeglądach i wymianie poszczególnych płynów i elementów eksploatacyjnych są one całkowicie bezproblemowe . Nieco gorzej jest z dieslami, szczególnie tymi sprzed liftingu, przy zakupie których warto zasięgnąć opinii fachowca, żeby nie narazić się na wysokie koszty ewentualnego remontu . Mazda 323F nie jest jednak całkowicie pozbawiona wad, do których należy m.in. dość wysoka podatność na korozję . Szczególnie dotknięte tym problemem są tylne błotniki i dolna część drzwi . Niska jest trwałość łączników stabilizatorów, jednak ich wymiana to niski koszt . Mazda 323F już od 8 000 zł
Corolla to nie tylko sukces sprzedażowy Toyoty, ale również jeden z największych sukcesów sprzedażowych na skalę światową . Przez 46 lat produkcji japońska firma zainkasowała pieniądze za ponad 39 milionów aut . To średnio ponad 840 tysięcy sztuk zbytych każdego roku . Wynik jest potężny . Na tyle potężny, że pobił nawet rekord ustanowiony przez Volkswagena Garbusa . Idealnym przedstawicielem gatunku jest Corolla VIII generacji (E110 lub E11). Od wyprodukowania ostatniego egzemplarza minęło 10 lat . Nie ma to jednak znaczenia, bowiem do tej pory auta można spotkać na polskich drogach i nierzadko są one w naprawdę dobrej kondycji technicznej . Co psuje się w E-110 ? Korozja lubi zjeść układ wydechowy, silniki VVTi od czasu do czasu nierówno pracują, a rozrząd może wymagać nieco częstszej wymiany . Do tej listy warto dopisać przypadłości, które są związane z zaawansowanym wiekiem konstrukcji . Zdarzają się zatem stuki w zawieszeniu, wyjące łożyska kół, a rdza potrafi się nie zatrzymać wyłącznie na tłumiku . Zadbana Corolla nie powinna być kosztowna w utrzymaniu . Co z tego, że części zamienne (w tym zamienniki) będą droższe, niż w przypadku Volkswagenów, Peugeotów, czy Citroenów, skoro auto wymaga rzadkiej obsługi serwisowej . Aby ostateczny rachunek wyszedł na jeszcze większy plus, konieczne jest zrezygnowanie z usług ASO . Ceny w autoryzowanych stacjach obsługi potrafią zwalić z nóg i wprawić w zły humor .
Mały hatchback Hyundaia jest prawdziwym fenomenem . To prawdopodobnie pierwsze, koreańskie auto, któremu udało się podbić europejski rynek . Getz zawdzięcza sukces wdzięcznej sylwetce, przyjemnemu wnętrzu, dobremu prowadzeniu i naprawdę imponującej trwałości . Hyundai projektując małego hatchbacka postawił na sztywno zestrojone zawieszenie . Dzięki temu Getz pewnie zachowa się w każdym zakręcie i będzie stabilny w różnych warunkach . Niestety pewność prowadzenia odbija się na komforcie jazdy . Słabe tłumienie nierówności odczuje zarówno kierowca, jak i pasażerowie . Ponieważ auto nie jest w żaden sposób nakierowane na sportowe osiągi, inżynierowie powinni postawić na nieco większy kompromis . Po 10 latach od premiery można głośno stwierdzić, że inżynierowie marki mają powody do świętowania . Jeżeli hatchback miewa jakiekolwiek problemy, na ogół nie są one poważne . Dla przykładu właściciele najczęściej skarżą się na awarie centralnego zamka i zacinające się klamki tylnych drzwi . Poza tym stosunkowo szybko wybijają się łączniki stabilizatorów, amortyzatory nie grzeszą trwałością, a układ wydechowy lubi zjadać korozja . Słabym punktem są jeszcze łożyska tylnych kół oraz tarcza sprzęgła .
Według różnych szacunków Honda sprzedała do tej pory grubo ponad 18 milionów egzemplarzy Civiców . Tym samym kompakt wygrywa z takimi gigantami jak Ford Model T, czy Volkswagen Passat . Użytkownicy Civiców VII najczęściej skarżą się na słabe łożyska skrzyni biegów . Fabrycznie montowane elementy nie wytrzymują długo, a naprawa jest o tyle problematyczna, że wymaga rozebrania całej przekładni . Szeroki zakres prac sprawia, że koszt może sięgnąć nawet 2 tysięcy złotych . Słabym punktem jest jeszcze przekładnia kierownicza . Maglownica bardzo precyzyjnie komunikuje kierowcę z kołami, jednak potrafi stukać i pojawiają się w niej wycieki . Skrajne zużycie oznacza naprawę, która wiąże się ze sporymi kosztami . Regeneracja to wydatek rzędu 500 złotych . Nowa część w ASO kosztuje nawet 4 tysiące złotych . Zastrzeżenia dotyczą także zawieszenia i zabezpieczenia antykorozyjnego . Amortyzatory szybko ujawniają nieszczelności, a gumy przedniego stabilizatora potrafią wybijać się po przebiegach rzędu 30 - 50 tysięcy kilometrów . Z tyłu konieczna jest regularna kontrola zbieżności . Rdza najczęściej atakuje klapę bagażnika i ranty drzwi . Standardowo dla aut japońskich, ceny oryginalnych części zamiennych są wysokie . Na szczęście na rynku pojawia się coraz większa liczba tanich zamienników . Wybierając je trzeba jednak pamiętać o sprawdzeniu jakości . Słabe materiały drastycznie skracają żywotność elementu . Kompaktowa Honda jest wyjątkowo rozsądnym wyborem . Być może karoseria auta nie przyniesie właścicielowi stylistycznej uczty . Jednak rzadkie wizyty w serwisie, dobre właściwości jezdne i wysoka praktyczność sprawią, że życie stanie się łatwiejsze . Oczywiście Civic kosztuje więcej od europejskich rywali . Ponieważ jednak świetnie trzyma wartość na rynku wtórnym, dopłata będzie dobrą inwestycją .
Grand Vitara pierwszej generacji jest brzydsza od Nissana X-Traila, gorzej wyposażona od Kii Sportage I i mniej niezawodna od Toyoty RAV4 . Czy to skazuje model na porażkę ? Niekoniecznie, zwłaszcza że nie ma sobie równych w kwestii możliwości terenowych . Zobaczcie jakie jeszcze zalety ma japoński SUV . Suzuki Grand Vitara za sprawą ramowej konstrukcji nadwozia, dołączanego napędu 4x4, reduktora i sztywnej osi tylnej wyśmienicie radzi sobie poza utwardzonymi drogami . Kierowca Suzuki może zapędzić się nie tylko na łąki i leśne dukty . Auto nie traci wigoru nawet na piachu, w błocie i na sporych wzniesieniach . Japoński SUV bez wątpienia nie jest wzorem bezawaryjności . Z drugiej strony lista charakterystycznych usterek nie jest długa i tym samym nie powinna odstraszać potencjalnych nabywców . Co psuje się najczęściej ? Jednym z największych problemów są nietrwałe tuleje stabilizatora i amortyzatory . Tuleje wymagają wymiany po 30 - 40 tysiącach, amortyzatory po 60 tysiącach kilometrów . Nierzadko przedwcześnie kończy się również życie sprzęgła, starsze modele mają kłopoty z wiązkami elektrycznymi, a klamka klapy bagażnika złamie się w najmniej oczekiwanym momencie .
Przód Shumy pierwszej generacji przypomina Cellicę, bagażnik liczy aż 440 litrów, zamienniki potrafią kosztować grosze, a ceny używanych egzemplarzy zaczynają się od dwóch tysięcy złotych . Prawdziwy ideał ? Z całą pewnością nie . Kia ma masę wad, jednak nie wstydzi się żadnej z nich . Wzorem technologicznym dla Shumy stała się Mazda 323 czwartej generacji . Jednak nie zapożyczenie nieco przestarzałej technologii było największym błędem . Kia mając w rękach sprawdzoną receptę na auto, postanowiła zmodyfikować ją w swoim stylu . W efekcie właściciele liftbacka nie mogą liczyć na bezawaryjność na miarę japońskiego protoplasty . Podstawowy problem dotyczy hamulców tylnej osi . Cylinderki i linka hamulca ręcznego zapiekają się do tego stopnia, że czasami pomóc może wyłącznie wymiana poszczególnych części . Poza tym czujniki ABS-u są nietrwałe, stosunkowo szybko uszkadzają się przewody hamulcowe, a korektor siły hamowania jest wyjątkowo awaryjny .