Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Subaru Forester.bmp

używane nie do zajechania - Subaru Forester.bmp
Download: Subaru Forester.bmp

1,48 MB

(760px x 509px)

0.0 / 5 (0 głosów)


Japoński SUV nie da wam ani dużego bagażnika, ani atrakcyjnej stylistyki . W zamian będzie cieszyć tonami przyczepności, precyzyjnym układem kierowniczym i rasowym bulgotem silnika bokser . Forester to wyjątkowa recepta na to, jak połączyć praktyczność z uśmiechem na twarzy i emocjami .

Druga odsłona Forestera produkowana od roku 2003 do 2008 z pewnością nie jest autem dla osób, które cenią sobie stylistyczne wysmakowanie . Sylwetka utrzymana w typowo japońskim stylu oznacza brak polotu .

Na szczęście Subaru nadrabia spasowaniem materiałów wykończeniowych i ergonomią . Podczas jazdy nic nie trzeszczy, zegary są czytelne, a przełączniki w zasięgu ręki . Drzwi „ Leśnika ” ukrywają sporą przestrzeń .

Być może Forestera II nie jest przystojny, a za drugim rzędem siedzeń przydałaby się dodatkowa przestrzeń, jednak żaden z rywali nie pobije Subaru pod względem właściwości trakcyjnych . Przeniesieniem mocy na asfalt zajmuje się stały napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym . Układ jest dopracowany do tego stopnia, że ani deszcz, ani śnieg nie są w stanie wytrącić Japończyka z równowagi . Poza tym za sprawą sztywno zestrojonego zawieszenia i nisko umieszczonego środka ciężkości auto bardzo pewnie zachowuje się w szybkich zakrętach, a czuły układ kierowniczy przekazuje pełny obraz sytuacji i w każdym momencie daje pełną kontrolę nad SUV-em .

Japończyk będzie niezawodny, jednak niekoniecznie tani w utrzymaniu . Z czego to wynika ? W sklepach motoryzacyjnych nie ma zbyt wielu zamienników . Tym samym w przypadku większości wymian eksploatacyjnych właściciel musi kupować części oryginalne, które nie należą do najtańszych . Dla przykładu amortyzatory samopoziomujące tylnego zawieszenie potrafią kosztować od 2 do 3 tysięcy złotych .


Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować


Azjatyckie hity: używane nie do zajechania
obrazek
2
obrazek


Inne pliki do pobrania z tego chomika
używane nie do zajechania - Nissan Almera.bmp
Druga generacja Almery jest ciekawą propozycją rynkową ...

Druga generacja Almery jest ciekawą propozycją rynkową . Auto można pochwalić przede wszystkim za zgrabną sylwetkę, dobre wyposażenie, rozsądną przestrzeń i wyważone prowadzenie . Jeżeli do tego zaakceptujecie pewne niedoskonałości techniczne, Nissan odwdzięczy się wieloletnią eksploatacją . Zaletą jest funkcjonalność i pojemność bagażnika . Projektanci pomyśleli chociażby o haczyku na torby z zakupami koło fotela pasażera, pasek na neseser na tylnej kanapie oraz przesuwane tylne fotele w wersji Tino . Kufer w hatchbacku mieści 355, w sedanie 460, a minivanie 440 litrów . Jedyne zastrzeżenia można mieć do twardych plastików oraz małej przestrzeni dla pasażerów tylnej kanapy (hatchback i sedan) . Almera N16 wyróżnia się na tle konkurentów . Kompaktowy Japończyk jest lepiej wyposażony od Golfa, ładniejszy od Civica i ma większe wnętrze od Corolli . Podczas współzawodnictwa nie dyskwalifikują go nawet uchybienia na polu bezawaryjności . W końcu problemy z elektroniką, korozją, czy drogimi naprawami diesli nie są niczym nowym w tej klasie aut . Poza tym bez problemu znajdziecie na rynku wtórnym egzemplarz, który nie będzie motoryzacyjną „ miną ”.

używane nie do zajechania - Mazda 323F.bmp
Mazda 323F w wersji BJ dopiero teraz zdobywa prawdziwą ...

Mazda 323F w wersji BJ dopiero teraz zdobywa prawdziwą popularność w Polsce, a znaczna większość egzemplarzy pochodzi z importu . Przy zakupie auta w cenie od ok. 10 tys. złotych warto rozważyć słynącą z niezawodności " japonkę ". Mazda 323F dostępna jest w dwóch rodzajach nadwozia, z czego sedan cieszy się znacznie mniejszą popularnością, niż hatchback . Trudno się dziwić, bowiem ta druga wersja jest niezwykle praktycznym samochodem, wyposażonym w przemyślane rozwiązania . Standardowo bagażnik ma ok. 360 litrów pojemności, ale ponieważ tylna kanapa jest przesuwana (kilkustopniowo), można powiększyć przestrzeń do 420 litrów, przy zachowaniu przyzwoitej ilości miejsca dla nóg pasażerów . Dodatkowo oparcie, które ma regulowany kąt nachylenia, a także siedzisko są dzielone w stosunku 50:50, natomiast fotel pasażera można złożyć, uzyskując możliwość przewożenia długich przedmiotów lub wygodny … stolik . Trwałość benzynowych jednostek napędowych jest bardzo wysoka, choć do sprawnej jazdy konieczne jest utrzymywanie wysokich obrotów . Przy regularnych przeglądach i wymianie poszczególnych płynów i elementów eksploatacyjnych są one całkowicie bezproblemowe . Nieco gorzej jest z dieslami, szczególnie tymi sprzed liftingu, przy zakupie których warto zasięgnąć opinii fachowca, żeby nie narazić się na wysokie koszty ewentualnego remontu . Mazda 323F nie jest jednak całkowicie pozbawiona wad, do których należy m.in. dość wysoka podatność na korozję . Szczególnie dotknięte tym problemem są tylne błotniki i dolna część drzwi . Niska jest trwałość łączników stabilizatorów, jednak ich wymiana to niski koszt . Mazda 323F już od 8 000 zł

używane nie do zajechania - Toyota Corolla.bmp
Corolla to nie tylko sukces sprzedażowy Toyoty, ale ró ...

Corolla to nie tylko sukces sprzedażowy Toyoty, ale również jeden z największych sukcesów sprzedażowych na skalę światową . Przez 46 lat produkcji japońska firma zainkasowała pieniądze za ponad 39 milionów aut . To średnio ponad 840 tysięcy sztuk zbytych każdego roku . Wynik jest potężny . Na tyle potężny, że pobił nawet rekord ustanowiony przez Volkswagena Garbusa . Idealnym przedstawicielem gatunku jest Corolla VIII generacji (E110 lub E11). Od wyprodukowania ostatniego egzemplarza minęło 10 lat . Nie ma to jednak znaczenia, bowiem do tej pory auta można spotkać na polskich drogach i nierzadko są one w naprawdę dobrej kondycji technicznej . Co psuje się w E-110 ? Korozja lubi zjeść układ wydechowy, silniki VVTi od czasu do czasu nierówno pracują, a rozrząd może wymagać nieco częstszej wymiany . Do tej listy warto dopisać przypadłości, które są związane z zaawansowanym wiekiem konstrukcji . Zdarzają się zatem stuki w zawieszeniu, wyjące łożyska kół, a rdza potrafi się nie zatrzymać wyłącznie na tłumiku . Zadbana Corolla nie powinna być kosztowna w utrzymaniu . Co z tego, że części zamienne (w tym zamienniki) będą droższe, niż w przypadku Volkswagenów, Peugeotów, czy Citroenów, skoro auto wymaga rzadkiej obsługi serwisowej . Aby ostateczny rachunek wyszedł na jeszcze większy plus, konieczne jest zrezygnowanie z usług ASO . Ceny w autoryzowanych stacjach obsługi potrafią zwalić z nóg i wprawić w zły humor .

używane nie do zajechania - Hyundai Getz.bmp
Mały hatchback Hyundaia jest prawdziwym fenomenem . To ...

Mały hatchback Hyundaia jest prawdziwym fenomenem . To prawdopodobnie pierwsze, koreańskie auto, któremu udało się podbić europejski rynek . Getz zawdzięcza sukces wdzięcznej sylwetce, przyjemnemu wnętrzu, dobremu prowadzeniu i naprawdę imponującej trwałości . Hyundai projektując małego hatchbacka postawił na sztywno zestrojone zawieszenie . Dzięki temu Getz pewnie zachowa się w każdym zakręcie i będzie stabilny w różnych warunkach . Niestety pewność prowadzenia odbija się na komforcie jazdy . Słabe tłumienie nierówności odczuje zarówno kierowca, jak i pasażerowie . Ponieważ auto nie jest w żaden sposób nakierowane na sportowe osiągi, inżynierowie powinni postawić na nieco większy kompromis . Po 10 latach od premiery można głośno stwierdzić, że inżynierowie marki mają powody do świętowania . Jeżeli hatchback miewa jakiekolwiek problemy, na ogół nie są one poważne . Dla przykładu właściciele najczęściej skarżą się na awarie centralnego zamka i zacinające się klamki tylnych drzwi . Poza tym stosunkowo szybko wybijają się łączniki stabilizatorów, amortyzatory nie grzeszą trwałością, a układ wydechowy lubi zjadać korozja . Słabym punktem są jeszcze łożyska tylnych kół oraz tarcza sprzęgła .

używane nie do zajechania - Honda Civic.bmp
Według różnych szacunków Honda sprzedała do tej pory g ...

Według różnych szacunków Honda sprzedała do tej pory grubo ponad 18 milionów egzemplarzy Civiców . Tym samym kompakt wygrywa z takimi gigantami jak Ford Model T, czy Volkswagen Passat . Użytkownicy Civiców VII najczęściej skarżą się na słabe łożyska skrzyni biegów . Fabrycznie montowane elementy nie wytrzymują długo, a naprawa jest o tyle problematyczna, że wymaga rozebrania całej przekładni . Szeroki zakres prac sprawia, że koszt może sięgnąć nawet 2 tysięcy złotych . Słabym punktem jest jeszcze przekładnia kierownicza . Maglownica bardzo precyzyjnie komunikuje kierowcę z kołami, jednak potrafi stukać i pojawiają się w niej wycieki . Skrajne zużycie oznacza naprawę, która wiąże się ze sporymi kosztami . Regeneracja to wydatek rzędu 500 złotych . Nowa część w ASO kosztuje nawet 4 tysiące złotych . Zastrzeżenia dotyczą także zawieszenia i zabezpieczenia antykorozyjnego . Amortyzatory szybko ujawniają nieszczelności, a gumy przedniego stabilizatora potrafią wybijać się po przebiegach rzędu 30 - 50 tysięcy kilometrów . Z tyłu konieczna jest regularna kontrola zbieżności . Rdza najczęściej atakuje klapę bagażnika i ranty drzwi . Standardowo dla aut japońskich, ceny oryginalnych części zamiennych są wysokie . Na szczęście na rynku pojawia się coraz większa liczba tanich zamienników . Wybierając je trzeba jednak pamiętać o sprawdzeniu jakości . Słabe materiały drastycznie skracają żywotność elementu . Kompaktowa Honda jest wyjątkowo rozsądnym wyborem . Być może karoseria auta nie przyniesie właścicielowi stylistycznej uczty . Jednak rzadkie wizyty w serwisie, dobre właściwości jezdne i wysoka praktyczność sprawią, że życie stanie się łatwiejsze . Oczywiście Civic kosztuje więcej od europejskich rywali . Ponieważ jednak świetnie trzyma wartość na rynku wtórnym, dopłata będzie dobrą inwestycją .

używane nie do zajechania - Suzuki Grand Vitara.bmp
Grand Vitara pierwszej generacji jest brzydsza od Niss ...

Grand Vitara pierwszej generacji jest brzydsza od Nissana X-Traila, gorzej wyposażona od Kii Sportage I i mniej niezawodna od Toyoty RAV4 . Czy to skazuje model na porażkę ? Niekoniecznie, zwłaszcza że nie ma sobie równych w kwestii możliwości terenowych . Zobaczcie jakie jeszcze zalety ma japoński SUV . Suzuki Grand Vitara za sprawą ramowej konstrukcji nadwozia, dołączanego napędu 4x4, reduktora i sztywnej osi tylnej wyśmienicie radzi sobie poza utwardzonymi drogami . Kierowca Suzuki może zapędzić się nie tylko na łąki i leśne dukty . Auto nie traci wigoru nawet na piachu, w błocie i na sporych wzniesieniach . Japoński SUV bez wątpienia nie jest wzorem bezawaryjności . Z drugiej strony lista charakterystycznych usterek nie jest długa i tym samym nie powinna odstraszać potencjalnych nabywców . Co psuje się najczęściej ? Jednym z największych problemów są nietrwałe tuleje stabilizatora i amortyzatory . Tuleje wymagają wymiany po 30 - 40 tysiącach, amortyzatory po 60 tysiącach kilometrów . Nierzadko przedwcześnie kończy się również życie sprzęgła, starsze modele mają kłopoty z wiązkami elektrycznymi, a klamka klapy bagażnika złamie się w najmniej oczekiwanym momencie .

używane nie do zajechania - Kia Shuma.bmp
Przód Shumy pierwszej generacji przypomina Cellicę, ba ...

Przód Shumy pierwszej generacji przypomina Cellicę, bagażnik liczy aż 440 litrów, zamienniki potrafią kosztować grosze, a ceny używanych egzemplarzy zaczynają się od dwóch tysięcy złotych . Prawdziwy ideał ? Z całą pewnością nie . Kia ma masę wad, jednak nie wstydzi się żadnej z nich . Wzorem technologicznym dla Shumy stała się Mazda 323 czwartej generacji . Jednak nie zapożyczenie nieco przestarzałej technologii było największym błędem . Kia mając w rękach sprawdzoną receptę na auto, postanowiła zmodyfikować ją w swoim stylu . W efekcie właściciele liftbacka nie mogą liczyć na bezawaryjność na miarę japońskiego protoplasty . Podstawowy problem dotyczy hamulców tylnej osi . Cylinderki i linka hamulca ręcznego zapiekają się do tego stopnia, że czasami pomóc może wyłącznie wymiana poszczególnych części . Poza tym czujniki ABS-u są nietrwałe, stosunkowo szybko uszkadzają się przewody hamulcowe, a korektor siły hamowania jest wyjątkowo awaryjny .

tadekzmy - Stadion Narodowy w Warszawie.bmp
Kliknij w obrazek - wirtualna wycieczka
obrazek
Kliknij w obrazek - wirtualna wycieczka
tadekzmy - Stadion Narodowy w Warszawie.bmp
Kliknij w obrazek - wirtualna wycieczka
obrazek
Kliknij w obrazek - wirtualna wycieczka
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności