2. Boeing 777-300.png
-
50-letnia Chinka -
Ana Cheri -
bez makijażu -
bielizna -
bielizna dla facetów -
Boeing 777-300ER -
Candice Swanepoel -
doradca macierewicza -
dzien kobiet -
dżinsy -
humor 1 -
humor 5 -
i po wyborach -
Islandia -
IV RP wraca -
jego harem -
magdalena frąckowiak -
majówka -
malutki -
memy -
memy - ogórek -
memy-wybory -
moc w skorupce -
modelki zapraszają na mecze euro -
obieranie pomarańczy -
ogórek po wyborach -
Originals -
pis -
pis i nie tylko -
po wyborach -
polityczne -
polityczne 3 -
polityczne 4 -
polityczne 5 -
politycznie -
portrety karmiących -
pr.na smarfony -
psi przyjaciele -
romantycznie -
rysunki do zwyczajnych sytuacji -
sprawne i sprawni -
Victoria's Secret -
walentynki -
waszczykowski -
wielkanoc -
wkomponowane w naturę -
wulkany -
wybory 2015 -
z kina -
za kulisami
Największe pasażerskie samoloty świata
2
3
4
5
Miejsce 1: 900 pasażerów - Airbus A380-900 Na pierwszym miejscu listy największych samolotów pasażerskich na świecie pod względem liczby przewożonych pasażerów znajduje się Airbus A380-900 . Ta wersja może zabrać na pokład 900 pasażerów w układzie jednoklasowym oraz 656 osób w systemie dwuklasowym . Pod względem wysokości przelotowej, zasięgu i prędkości maksymalnej, nie ma żadnej różnicy względem poprzednika . Cztery silniki Rolls Royce Trent B lub Engine Alliance GP7000 czuwają nad spokojnym przebiegiem podróży . Długość: 72,7 m Rozpiętość skrzydeł: 79,8 m W 2005 roku Airbus A380 odebrał czołowe miejsce największemu dotąd samolotowi pasażerskiemu, Boeingowi 747-400, bijąc dwukrotnie jego rekord powierzchni skrzydeł . Na jego skrzydłach mogłoby zaparkować ponad 20 samochodów osobowych . Koncern Airbus prowadzi rozmowy z klientami odnośnie budowy maszyny zdolnej pomieścić 1000 pasażerów .
Miejsce 2: 853 pasażerów - Airbus A380-800 Na drugim miejscu znajduje się Airbus A380-800 . Ten model zabierze na swój pokład 853 pasażerów w jednej klasie lub 644 w dwóch klasach . Zasięg wynosi maksymalnie 15200 km . Jedna sztuka tej maszyny kosztuje 318 milionów dolarów . Całość sprawnie pracuje pod kontrolą czterech silników np. Rolls Royce Trent 970B . Maszyna osiąga prędkość 676 m/h i wzbije się na 43000 stóp. Długość: 72m Rozpiętość: 79m Airbus A380 to samolot, który może się pochwalić najniższą emisją spalin na pasażera oraz najniższą ceną na pasażera ze wszystkich większych maszyn . W stosunku do Boeinga 747-400, Airbus A380 jest o 50% cichszy podczas startu .
Miejsce 3: 700 pasażerów - Boeing 747-8 Boeing 747-8 zabierze na pokład 700 pasażerów jeśli linia lotnicza zachowa system jednoklasowy . W przypadku dwóch klas poleci o 100 osób mniej . Dwupokładowy gigant pokona jednorazowo 14816 km napędzany czterema silnikami GEnx 2B67 . Prędkość maksymalna samolotu wynosi 649 m/h, a wysokość przelotowa to 43000 stóp . Za sztukę tego samolotu Boeing życzy sobie 351 milionów dolarów . Długość: 76,3 m Rozpiętość skrzydeł: 68,5 m Fani piłki nożnej, którzy śledzili UEFA Euro 2012 w Polsce i Ukrainie pewnie pamiętają dzień 4 czerwca 2012, kiedy Boeing 747-8 o numerze bocznym D-ABYA w barwach niemieckiej Lufthansy wylądował na płycie gdańskiego lotniska im. Lecha Wałęsy z reprezentantami Niemiec na pokładzie .
Miejsce 4: 624 pasażerów - Boeing 747-400 Tym samolotem jednocześnie może lecieć 624 pasażerów w przypadku dostępności tylko jednej klasy lub 524 przy zachowaniu podziału na dwie klasy . 747-400 może przelecieć maksymalnie 13446 km dzięki pracy m.in. czterech silników GE CF6-80C2B5F . Maksymalna prędkość lotu to 909 km/h, a osiągana przez niego wysokość to 45000 stóp . Maszyna jest warta 228 milionów dolarów . Długość: 73,9 m Rozpiętość skrzydeł: 64,8 m Wersja 400 to najlepiej sprzedający się członek rodziny 747 . W ciągu 20 lat produkcji została dostarczona swoim klientom w liczbie niemal 700 sztuk w różnych wariantach . Boeing 747-400 składa się z 6 milionów części, w tym 274 km przewodów i 8 km rur . Ten szerokokadłubowy samolot, jako jeden z nielicznych. może się pochwalić dwoma pokładami pasażerskimi .
Giganty latające po naszym niebie Na krajowych i europejskich trasach dominują niewielkie maszyny . Ich pojemność to często od 70 pasażerów na rejsach krajowych w Polsce, do 200 pasażerów na rejsach międzynarodowych wewnątrz Europy . Są jednak samoloty, które z powodzeniem mogą na pokład zabrać 500, 600, a nawet 900 pasażerów jednocześnie i to w komforcie, jakiego nigdy nie zaznamy na trasach europejskich - nie wspominając już o przewozach wykonywanych przez tanie linie lotnicze . Tak pojemne samoloty wykorzystywane są na najdłuższych trasach, ponieważ im więcej pasażerów jednocześnie przewozi samolot, tym tańsza jest jego eksploatacja . To właśnie w nich - z racji lotów, które trwają nawet 15 godzin - spotkamy wygodniejsze, szersze fotele, czy też możemy się spodziewać większej odległości pomiędzy rzędami . Zobaczmy zatem pięć największych maszyn pasażerskich świata . Są piękne, szybkie, komfortowe, a latanie nimi to czysta przyjemność .