Szarza_Mamelukow.jpg
-
akademia pana kleksa -
ALEJA SŁAW -
boris brejcha 2021 -
Brian Lumley -
chłopcy z placu broni -
Dobry zabójca -
dodatki do photoshopa -
Hayllar James -
Kinkade Thomas -
kłamczucha -
Knight Ridgway Daniel -
kopia z komórki -
kosmos -
lektury -
Levitan Izaak -
Lu Jia -
Manet Edouard -
mayday -
mayday 2019 -
mayday 2021 -
mayday 2022 -
mikołajek i inne chłopaki -
Mock Barbara -
Monet Claude -
Morisot Berthe -
najdalsza podróż-robert monroe -
Nesvadba Gerphard -
Nieśmiertelny -
Ostatnie drzwi przed niebem -
Parker Penny -
photoshop -
Picasso Pablo -
Pino -
Renoir Pierre-Auguste -
spakowane -
sposób na arcybiadesa -
szatan z siódmej klasy -
Szyszkin Iwan -
tajemniczy ogród -
ten obcy -
tortowe inspiracje -
tortowe inspiracje kwadratowe -
Van Gogh Vincent -
w 80 dni dookoła świata -
w pustyni i w puszczy -
Wang Chloe -
Warren Jim -
Yaralov Sergei -
znaki zodiaku -
żydki pisak
Paryż 1857 - Kraków 1942
Syn Juliusza Kossaka. Studiował w Krakowie, Monachium i Paryżu. Od 1916 prof. Szkoły Sztuk Pięknych w Warszawie. Twórczość Wojciecha Kossaka ukształtowała się pod wpływem twórczości ojca i Józefa Brandta.
Malował cieszące się wielką popularnością sceny historyczne i batalistyczne (głównie z wojen napoleońskich i Powstania Listopadowego), rodzajowe, o tematyce wojskowej i portrety. Wykazywał w nich temperament i niezwykłą łatwość szybkiego malowania (świetne przedstawienia koni), która z czasem przekształciła się w manierę.
Główne dzieła: Olszynka Grochowska (1866), Śmierć Sowińskiego (1892), Palenie sztandarów (1896), Ułańskie zaloty (1898), Bitwa pod Kircholmem (1928) oraz panoramy - Racławice (1892-94, m.in. z Janem Styką) i Przejście przez Berezynę (1895-96, m.in. z Julianem Fałatem).