Caravaggio - Medusa.jpg
-
2010 -
2011 -
21 Wiek -
Antygrawitacja -
BUDOWNICTWO -
Budujemy Dom -
Certyfiakcja energetyczna budynków -
Chip -
Ciekawe artykuły -
Creative Science -
Daniken Erich von -
DIGITAL CAMERA -
Elektryczność i Magnetyzm -
Energetyka -
Filmy -
Forsyth Frederic -
Generatory, Turbiny -
Hemingway Ernest -
Instalacje saniatarne i elektryczne -
Kapuściński Ryszard -
Komputer Świat -
Komputer Świat Biblioteczka -
Komputer Świat Expert -
Komputer Świat Expert Biblioteczka -
Komputer Świat Twój Niezbędnik -
Lem Stanisław -
Ludlum Robert -
Ładny Dom -
Magnesy -
Młody Technik -
Murator -
NAUTILUS -
Pajączek -
PAMIĘĆ -
PC Format -
PC World -
Photoshop Elements -
Photoshop Lightroom -
Porady budowlane -
SAMODOSKONALENIE -
Słoneczna -
Smart Tricks -
Stirling duże pliki -
Stirling programy -
Umberto Ecco -
Uprawnienia budowlane -
Wiatrowa -
Własny Dom z Konceptem -
Wołoszański Bogusław -
Zbuduj Dom
Powszechnie uznawany za pierwszego wielkiego artystę barokowego.
Caravaggio uznawany był za postać tyleż tajemniczą i fascynującą, co awanturniczą i niebezpieczną. Wkroczył na artystyczną scenę Rzymu w 1600 i ani przez chwilę nie cierpiał na brak zleceń i mecenasów gotowych go wspierać. Spektakularne sukcesy przeplatał licznymi awanturami.
W Rzymie na przełomie wieków XVI i XVII w. budowano ogromne kościoły i pałace, które, aby je upiększyć, potrzebowały obrazów. Kontrreformacja poszukiwała prawdziwie religijnej sztuki, którą odparłaby zagrożenie ze strony protestantyzmu. Sztuczna konwencja manieryzmu, który rządził przez prawie stulecie wydawała się już nie być odpowiednia. Caravaggio wniósł do sztuki radykalny naturalizm, który łączył bliską obserwację świata fizycznego z dramatycznym, teatralnym użyciem chiaroscuro, gry światła i cienia.
Znany i niezwykle wpływowy za życia, Caravaggio został prawie zupełnie zapomniany przez następne stulecia i dopiero w XX wieku jego znaczenie dla sztuki zostało na nowo odkryte. Mimo to jego wpływ na nowy powszechny styl, rodzący się z ruin manieryzmu, Barok, był ogromny. Andre Berne-Joffroy, sekretarz Paul Valéry, powiedział o nim:, "Co zaczyna się w dziełach Caravaggia, to po prostu malarstwo nowoczesne"