Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

FW190A8_fly4.jpg

FW 190 - FW190A8_fly4.jpg
Download: FW190A8_fly4.jpg

42 KB

(409px x 307px)

0.0 / 5 (0 głosów)

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Projekt myśliwca przechwytującego FW-190 z silnikiem gwiazdowym opracowany w 1937 roku przez głównego konstruktora zakładów Focke-Wulfa, inż Kurta Tanka, spotkał się z niechęcią ekspertów Ministerstwa Lotnictwa III Rzeszy. Uważali oni już produkowany Me-109 za doskonały, przewidywano tylko krótką wojnę i nie dostrzegano w czasie jej trwania potrzeby obrony obszaru Rzeszy. Złożono jednak zamówienie na opracowanie i wykonanie 3 prototypów w zakładach, które od dawna nie otrzymały zamówienia wojskowego. Poza tym nowy projekt nie stwarzał dodatkowego zapotrzebowania na silniki rzędowe, chłodzone cieczą, będące wówczas wyrobem strategicznym. Samolot otrzymał oznaczenie FW-190 i nazwę Würger. Pierwszy prototyp oblatano 01.06.1936 z silnikiem BMW-139 o mocy 1130 kW i tunelowym kołpakiem śmigła. Już w próbach zastosowano nowy silnik BMW-801 (18 cylindrów, układ podwójnej gwiazdy, 1180 kW). Od początku prób FW-190 wyróżniał się bardzo dobrą zwrotnością, wznoszeniem i statecznością na ziemi (szerokie podwozie). Pierwsze FW-190 przeszły próby eksploatacyjne na paryskim lotnisku Le Bourget w okupowanej Francji. Stwierdzono poważną wadę samolotu: skłonność do pożarów silnika, co zagroziło całemu programowi FW-190. Od drugiej serii (A-2) słabe uzbrojenie (4 x7,9 mm) wzmocniono zastępując dwa karabiny działkami 20 mm.

Samoloty FW-190 A-2 weszły do akcji latem 1941 nad kanałem La Manche w JG-26 płk Gallanda. Ich pojawienie się było całkowitym zaskoczeniem dla RAF. FW-190 okazał się znacznie lepszy od najlepszego wówczas myśliwca angielskiego Spitfire Mk.V. Po tym debiucie produkcja FW-190 nabrała rozmachu. . Samoloty pojawiały się w coraz nowszych odmianach i wersjach różniących się przede wszystkim uzbrojeniem. Poszczególne jego rodzaje można było montować nawet w warunkach polowych. Przemyślana konstrukcja samolotu pozwoliła rozdzielić produkcję na wiele kooperujących zakładów. Ogólnie wyprodukowano ponad 20000 samolotów FW-190. Jedna z ostatnich, bardziej rozpowszechnionych wersji, to Fw-190 A-8 wyposażona w silnik BMW-801D-2 o mocy 1250 kW, która mogła być (przez wtrysk wody z metanolem) chwilowo zwiększana do 1550 kW.

W późniejszej fazie wojny powstały 2 specjalne odmiany FW-190: F - szturmowa i G - myśliwsko-bombowa dalekiego zasięgu. Wersje te były zbliżone do odmiany A, miały tylko dodatkowe opancerzenie. Mogły też zabierać aż 1800 kg bomb w postaci bomby SC-1800. Pod koniec wojny powstały tzw. Sturm-Staffeln wyposażone w specjalnie opancerzone samoloty do taranowania dziennego bombowców sprzymierzonych, przede wszystkim B-17 i B-24.

Dane taktyczno techniczne

Konstrukcja: całkowicie metalowa, podwozie chowane w locie

Napęd: silnik BMW-801D-2 o mocy 1250 kW

Uzbrojenie: (wersja A-8) 2 karabiny maszynowe MG-131 kalibru 13 mm na kadłubie i 4 działka Mauser MG-151 kalibru 20 mm w skrzydłach

Dane techniczne:

Długość 8,9 m
Rozpiętość 10,5 m
Wysokość 4,0 m
Powierzchnia nośna
Masa własna 3170 kg
Masa całkowita 4420 kg
Prędkość maksymalna 656 km/h
Prędkość minimalna
Wznoszenie 12 m/s
Pułap normalny 11400 m
Zasięg 800 km
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności