DSC_0148.jpg
-
2024 -
2024.02.10-11.Melanż u resty'ego -
2024.02.24. Czołczyn - Poszukiwania -
Asmodeus X - Sanctuary (2007) -
Big Dance -
Blue Box -
Blue Star -
Boytronic - Autotunes (p) 2002 -
Boytronic - Dependence -
Boytronic - Love For Sale -
Boytronic - The Heart_The Machine-1992 -
Boytronic - The Working Model -
Casablanca -
Casanova -
Chorus -
Citroën BL-Traction Avant -
Code 64 - Departure (2006) -
Code 64 - Trialogue (2010) -
Code 64 - Trialogue (2010) bonus CD -
Code_64-Storm-2CD-Limited_Edition-2003-ESAD -
Das.Kollektiv.Net - Eichenriegel (2009) -
F.O.D. - Maschinentanz (2010) -
fb_mini_1_ -
fb_mini_2 -
fb_mini_3 -
Justyna i Piotr -
Lipie - Ranczo Zagata 2023_08_11 -
Mechatronic - Dreams (2013) -
Mechatronic - promises from the past -
okiem Aleksandry i Karola Soberskich -
okiem Aleksandry i Karola Soberskich -
okiem Brewki -
okiem długiego -
okiem Doroty Salus -
okiem Freszów -
okiem Gosi -
okiem Karola Cieszyńskiego -
okiem Karola i Oli Soberskich -
okiem KSW FOTO -
okiem Madzi -
okiem resty'ego -
Okiem resty'ego -
T.O.Y. - Space Radio -
T.O.Y. - White Lights -
wybrane_1 fb_mini_ -
wybrane_2 fb_mini -
wybrane_3 fb_mini -
wybrane_4 fb_mini -
wybrane_5 fb_mini -
Ziuta Szprychowa
Citroën Type 23
T23 był to ostatni samochód zaprojektowany przez André Citroëna w fabryce "PUD".
Pierwsze egzemplarze powstały 25 kwietnia 1935 o dopuszczalnej masie całkowitej (PTC) do 3500 kg.
Zaprezentowany na Paris Motor Show w październiku tego samego roku wraz z innymi samochodami dostawczymi i ciężarowymi tej marki.
Typ 23 Seria U (U-series lub T23) jest pojazdem o 1500 kilogramów ładunku , z całkowitym obciążeniem 2300 kilogramów (stąd nazwa "23" z "U" ).
Wykorzystuje silnik nowoczesnym na tamte czasy - Traction Avant 11 CV napęd na tylne koła za pośrednictwem wału napędowego i wsteczny obrót wyjścia korby z prawej. Przekładnia ma trzy specyficzne biegi i bardzo krótki bezpośredni. Citroen 23 osiągał szybkość do 70 km / h.
Citroen Type seria 23R U miała opony Bibendum Michelin .
Jego kabina pochodzi od przodu "Rosalie" zaprojektowana przez Flaminio Bertoni , twórcy konstrukcji Traction Avant , 2CV , DS , Ami 6 i ciężarówka "Belphegor" .
Typ 23 Sun, zaprezentowany podczas Salonu w Paryżu w 1936 roku , z silnikiem diesla 1767 ccm (40 KM przy 3650 obr / min), 4-cylindrowy, został uruchomiony w lutym 1937 jeszcze z 1500 kilogramów ładunku. Silnik Citroën Diesel zbudowano na licencji Ricardo .
W 1939 r. armia francuska pilne zakupiła ponad 13 000 Typ 23U z specjalnymi akcesoriami, takich jak haki, podnóżek trailer wydłużony z sakw. Pierwsze egzemplarze nadal posiadały zakrzywione i ukośne skrzydeł z przodu, ale pod koniec 1939 roku, się płaskie skrzydła.
Typ 23L Series U otrzymał Mines 29 kwietnia 1940 . Jego podwozie jest rozstaw osi i 37 cm w TPC to 3800 kg. Jego najdłuższe panele boczne wykonane są ze stali, a nie drewna, jest teraz obsługiwana przez pięć barów zamiast czterech. Po zdobyciu Paryża w czerwcu, Niemcy przejeli fabryki Citroena i kontynuowali produkcję serii typu U. 23L
We wrześniu 1941 , T23L T23R otrzymał hamulec hydrauliczny i wzmocnione podwozie, z PTC 3950 kilogramów. W lutym 1945 , PTC przechodzi do 4200 kg i na koniec czerwca 1952 do 4500 kg. Ta najnowsza wersja będzie posiadać skrzydła zakrzywione do przodu różne modele, które wchodzą do przedwojennej zderzaka z przed listopadem 1952 roku. Te skrzydła będzie dalej poprawione, bliżej koła z wzmocnieniami na ich tyłach od maja do października 1953 .
Citroën U23
Stopniowo przydomek "U23" po II wojnie światowej , Typ 23 będzie wyposażona od listopada 1953 Nowa kabina monocoque przez Ciała Levallois , podwozie jest w dużej mierze bez zmian i nadal wzywa do U 23R typoszereg 1958. To oferuje jedne z postępu silnika Traction Avant "11D" w maju 1955 , a te z ID 19 w styczniu 1964 . U23 był produkowany do 1969 , dostępny od listopada 1958 w 23-35 (3,5 tony ), 23-45 (4,5 ton) i 23-50 (5 ton).
Prezentowane w lecie 1958 roku, pół-naprzód pokładowego zawsze udostępnione w listopadzie przez Ciała Levallois, ale krótszy niż metr. W porównaniu do pierwszych modeli produkcyjnych, liczne zmiany zostaną wprowadzone przez Citroëna , takie jak zmiana kierunku uznać za niebezpieczne, otwierając drzwi z tyłu, nowy pedał zawieszone, zmniejszenie rozmiaru maski ( dostępne od wewnątrz). Następnie, miejsca zostaną zamontowane i rura z salonu w 1965 roku , do wersji benzynowych jak wysokoprężnych wersjach, filtr powietrza zostanie zainstalowany pod kabiną kaptur (dostępne z zewnątrz).
W 1958 r., Diesel Perkins 4-cylindrowy 3153 cc (52 KM przy 2400 obr / min) proponuje adaptację dla wszystkich T23, z ich zestawu adaptacyjnego dostarczonych przez Francuskiego Towarzystwa Perkins Engines. Ten zespół po prostu wymaga właściciela pojazdu przekazać Mines jako izolowane. Biorąc pod uwagę sukces tego mocniejszy, bardziej niezawodny i daje moment bardziej niż diesel Citroëna przed wojną, Type 23-50 Di wyposażoną teraz seryjny Perkins będą odbierane w kopalni 28 lipca 1960 . Jednak w Citroën, numery seryjne 23-50 Di, kabina kabina normalnie Levallois Levallois nie semi-advanced zaczynają być rejestrowane we wrześniu 1961 .
Citroën U23 trener w 1947 roku z nadwoziem Joseph Besset
Typ 23 został wyposażony w gamę różnego rodzaju dodatków, w tym serii chwytaki - dokonanych przez genewskiego Marrel, Samson lub Pillot - i furgonetek - Heuliez i Currus - autobus , karawan, ciężarówka wywrotka, handlowych ciężarówka oraz pojazd ze specjalnymi udogodnieniami.
Firmy Herwaythorn i Sinpar zaproponowała wersje T23 z napędem na cztery koła. Jest to szczególnie Sinpar uzyskać rynkową 4x4 do T23, pozostawiając część Herwaythorn z Citroën 4x4 chassis T46 i T55. Dla T23, Sinpar oferują szereg udogodnień, w tym wciągarki, PTO, Gear, multiplikatorów, transformacje ramek, a także przyczep i ciągników do naczep , ciągnik i przyczepa do 6,8 ton ładunku.
Citroën T23 jest posiadaczem rekordu najdłużej produkowanego modelu Citroëna w całym okresie (tj. między 1919 i 1974 , przed nabyciem przez Peugeot Citroen), z trzydziestoma pięcioma latami nieprzerwanej produkcji tego modelu - 1935/69.
Citroën Type 23 ou U23.
Présenté aux mines en avril 1935, il est le dernier camion conçu du vivant d'André Citroën. Il est dévoilé lors du salon de Paris la même année. Son moteur est celui de la Traction 11, qui développe 46ch, monté retourné, sa boite de 4 vitesses, dont 3 rapports très courts plus une prise directe, entraîne les roues arrières grâce à un arbre de transmission. Sa vitesse maximun est de 70 km/h, et l'avant de sa cabine est un dérivé de celle de la Rosalie, dessinée par le créateur Flamino Bertoni, à l'origine des dessins de la Traction, 2cv, DS, Ami6, ainsi que celui du camion Belphégor.
En 1936 Citroën présente au salon de la Paris la version "23 Di" équipé d'un moteur diesel 4 cylindres de 1767cm3, qui est le premier camion diesel français, toujour avec 1500 kg de charge utile. Lorsque la guerre éclata, 13000, exemplaires du 23U, furent commandés en urgence par l'armée française et les Allemands en fit fabriquer une version 23LU avec châssis ralongés, avec un PTAC de 3800kg. Au mois de septembre 1941, le 23LU devient le 23RU, avec un freinage hydraulique, son châssis est renforcé et son PTAC atteint 3950kg. En 1945, il passe à 4200kg et en juillet 1952, monte à 4500kg. En 1954, une nouvelle cabine dite de "Levallois" lui est octroyé, l'année suivante il possède le moteur de l'ID 19 et en 1958 il sera disponible avec une cabine semi-avancée raccourcie d'un mètre, cabine dite " nez de cochon". Après 1958, des nouvelles versions vont apparaître, 23-35 (3,5t), 23-45 (4,5t), 23-50 (5,0t) et des 1958, des moteurs diesels Perkins seront disponibles, la famille des camions 23, sera produite jusqu'en 1969.
Le Type 23, sera plus connu sous l'appelation "U23" et aprèsla Seconde Guerre, il sera équipé de différentes carrosseries, notamment toute une série de bennes et de fougons, des cars, des camions nacelles ou publicitaires, des corbillards, des 4X4 et même quelques semi-remorques transformés par Sinpar. Ce camion détient le record de longévité de la marque Citroën, avec 35 ans de production inninterrompue.
Caractéristiques techniques:
Classe: Utilitaire.
Architecture moteur: 4cylindres culbutés.
Cylindrée: 1 911cm3
Puissance maximum: 46ch.
Transmission: Roues arrières.
Boite à vitesses: Manuelle 4 rapprts.
Poids à vide: 2020kg en plateau bâché.
Vitesse maximale: 70 km/h.