DSC_2423.jpg
-
2024 -
2024.02.10-11.Melanż u resty'ego -
2024.02.24. Czołczyn - Poszukiwania -
Asmodeus X - Sanctuary (2007) -
Big Dance -
Blue Box -
Blue Star -
Boytronic - Autotunes (p) 2002 -
Boytronic - Dependence -
Boytronic - Love For Sale -
Boytronic - The Heart_The Machine-1992 -
Boytronic - The Working Model -
Casablanca -
Casanova -
Chorus -
Citroën BL-Traction Avant -
Code 64 - Departure (2006) -
Code 64 - Trialogue (2010) -
Code 64 - Trialogue (2010) bonus CD -
Code_64-Storm-2CD-Limited_Edition-2003-ESAD -
Das.Kollektiv.Net - Eichenriegel (2009) -
F.O.D. - Maschinentanz (2010) -
fb_mini_1_ -
fb_mini_2 -
fb_mini_3 -
Justyna i Piotr -
Lipie - Ranczo Zagata 2023_08_11 -
Mechatronic - Dreams (2013) -
Mechatronic - promises from the past -
okiem Aleksandry i Karola Soberskich -
okiem Aleksandry i Karola Soberskich -
okiem Brewki -
okiem długiego -
okiem Doroty Salus -
okiem Freszów -
okiem Gosi -
okiem Karola Cieszyńskiego -
okiem Karola i Oli Soberskich -
okiem KSW FOTO -
okiem Madzi -
okiem resty'ego -
Okiem resty'ego -
T.O.Y. - Space Radio -
T.O.Y. - White Lights -
wybrane_1 fb_mini_ -
wybrane_2 fb_mini -
wybrane_3 fb_mini -
wybrane_4 fb_mini -
wybrane_5 fb_mini -
Ziuta Szprychowa
Citroen Traction Avant od momentu premiery w 1934 roku na salonie motoryzacyjnym w Paryżu (główna produkcja auta odbywała się na Quai de Javel w Paryżu), wywołał zachwyt innowacyjnością zastosowanych rozwiązań technicznych. Było to pierwsze auto z przednim napędem (Traction Avant - z fr. znaczy napęd przedni), posiadało samonośne nadwozie zbudowane na płycie ramowej, niezależne zawieszenie kół (według projektu Ferdynanda Porsche), hamulce hydrauliczne wszystkich kół, samonastawny silnik. Projekt nadwozia Traction Avant'a nie został narysowany, ale pierwotnie został wyrzeźbiony w glinie przez słynnego rzeźbiarza Flaminio Bertoniego.
Auto dzięki przedniemu napędowi i świetnemu rozkładowi masy (obniżenie środka ciężkości przez posadowienie niżej foteli, przesunięcie silnika pod samą szybę czołową a skrzyni biegów do przodu), świetnie trzymało się drogi i prowadziło w zakrętach. W mieście było niedoścignione i nawet duże ośmiocylindrowe samochody nie mogły go dogonić gdyż musiały na zakrętach mocno zwalniać. Samochód chętnie wykorzystywany był przez gangsterów (stąd znany był w Europie jako Gangstalimuzine), potem także policję i Służby Państwowe, w tym po II wojnie przez polskie Ministerstwo Bezpieczeństwa Publicznego (SB).
Dane techniczne modelu 11BL
Model BL-11, przeznaczony był do przewozu 5 osób dorosłych. Samochód posiadał samonośne nadwozie stalowe. Masa własna samochodu wynosiła ok. 1088 kg, a dopuszczalna masa całkowita samochodu 1500 kg.
Nadwozie: zamknięte (berline), 4-drzwiowe (przednie drzwi otwierane pod prąd). Maska silnika podnoszona do góry z dwóch stron. Zamykany bagażnik z tyłu pojazdu. Do 1952 koło zapasowe w specjalnej pokrywie klapy, po 1952 roku kufer z kołem zapasowym umieszczonym pod pokrywą.
Układ nośny: karoseria samonośna. Koła przednie zawieszone na podwójnych wahaczach i podłużnych drążkach skrętnych. Koła tylne zawieszone na belce poprzecznej i poprzecznych drążkach skrętnych. Amortyzatory hydrauliczne, teleskopowe. Opony o wymiarze 5,25-16" firmy Michelin.
Silnik: górnozaworowy z zapłonem iskrowym, gaźnikowy, czterosuwowy, czterocylindrowy, umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu (centralnie za przednią osią). Blok silnika i głowica żeliwne. Wymienne tuleje cylindrowe, Silnik chłodzony cieczą z obiegiem wymuszonym pompą wodną. Pojemność skokowa silnika 1911 cm³, średnica cylindra 78 mm, skok tłoka 100 mm, moc 41,2 kW (56 KM) przy 4000 obr./min.
Układ napędowy: na przednie koła przenoszony przez mechanizm różnicowy i dwie półosie. Manualna skrzynia biegów z trzema biegami do przodu (biegi: 2 i 3 synchronizowane) i biegiem wstecznym. Napęd z silnika przenoszony przez suche, jednotarczowe sprzęgło na skrzynię biegów umieszczoną przed silnikiem.
Układ hamulcowy: hydrauliczny, bębnowy, bez wspomagania, działający na 4 koła. Mechaniczny hamulec ręczny działający na koła tylne.
Układ kierowniczy: przekładnia zębatkowa bez wspomagania działająca na koła przednie.
Instalacja elektryczna: napięcie oryginalnie 6V . Dwie elektryczne wycieraczki szyb (z opcją ręcznego użytku lewej wycieraczki).
Źródło tekstu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Traction_Avant