Cywilizacja żydowska (w 3 tomach).jpeg
-
⦿ Maria z Agredy -
● Do Matki Bożej Rozwiązującej Węzły (2015) -
● Matka Elżbieta Róża Czacka (1986) -
● Przyczyna wrzenia światowego (wzn.z 1921) -
⇨ Polska przedwojenna -
⇒ Fikcja literacka -
⇒ María z Ágredy - Służebnica Boża (2) -
⇒ Maryja w objawieniach -
⇒ Módlmy się -
⇒ Św. Maria Goretti -
⇒ Życie duchowe -
➡︎ Żydostwo -
Bestie końca czasów - Henryk Pająk (wyd.2001) -
Bitschnau, ks. i ojciec Otto (1825 -1905) -
cd. Spis - Żywoty świętych Pańskich (1937) -
Conrad J. Korzeniowski -
Conrad Joseph -Smuga cienia -
Crawley-Boevey, o. Mateo (1875-1960) -
Debroise, François-Michel -
Galeria 1 (Żywoty Świętych Pańskich) -
Galeria 1 (Żywoty Świętych Pańskich-1908r.) -
Galeria 2 (Żywoty Świętych Pańskich) -
Grozes Ojciec -
Gualandi, Armando -
Günther-Schwarzburg, Władysław (1885-1974) -
Gwynne, Howell Arthur (1865-1950) -
Henryk Pająk -
Hildebrand, Dietrich von (1889-1977) -
Jezus Chrystus - Najświętsze Serce -
Jezus Chrystus - naucza -
Jezus Chrystus - Odrodzenie -
Jezus Chrystus - Ukrzyżowanie -
Jezus Chrystus - Wszyscy Święci -
Jezus Chrystus - Zwycięzca śmierci i piekła -
Kazania na Górze Oliwnej -
Laurentin, René (1917-2017) -
Leszczyński, Jan - Ojciec Prokop (1812-1895) -
Literatura polska -
Maria od Jezusa z Agredy (1602-1665) -
Matka Boża - Dzieciątko Jezus -
Msza Łacińska - Naświętszy Sakrament -
Nowy Testament -
Pająk, Henryk (1937- -
Siwak, Albin (1933-2019) -
Skarga, ks. Piotr (1536-1612) -
Stabińska, Jadwiga -
Stare ryciny -
Stępień, o. Maksymilian -
TRZECIA WOJNA ŚWIATOWA – Henryk Pająk -
Wszyscy Święci z Jezusem na miesiąc listopad
Tom I Cztery religie
Tom II Nabytki golusa wśród chrześcijan
Tom III Walka o byt. Ekspansja
Autor: Feliks Koneczny
Sprzedawca: kumi50 (17326)
Nr. transakcji: allegro (5759344467)
Data zakupu: 07.11.2015
Cena det. kupna : 69,90 zł
Wraz z dostawą : ? zł
Paragon fiskalny: (nie załączony)
O książce:
Tytuł: Cywilizacja żydowska
Podtytuł: Cztery religie. Tom I
Podtytuł: Nabytki golusa wśród chrześcijan. Tom II
Podtytuł: Walka o byt. Ekspansja. Tom III
Autor: Feliks Koneczny
Przedmowa: Jędrzej Giertych
Wydawca: Dom Wydawniczy "Ostoja"
ISBN: 978-83-60048-60-3, 83-60048-65-8, 83-60048-70-2
Miejsce i data/rok wydania: Krzeszowice 2006
Oprawa: miękka
Format: 145 x 210 mm
Liczba stron: 210+202+266
Waga: 261, 253, 325 g
Stan: nowy
Ocena: 9/10 (lubimyczytać)
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/148528/cywilizacja-zydowska-t-i
Ocena moja: brak (nie przeczytane)); Posiadam - Chcę przeczytać
Kategoria/Dział: Literatura popularnonaukowa - historiozoficzna
Gatunek: filozofia historii - formalizm życia religijnego, etyka
Słowa kluczowe/tagi: żydzi, cywilizacja, żydowska, koneczny, cztery, religie
Linki pomocne:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Feliks_Koneczny#Cywilizacja_.C5.BCydowska
http://w.kki.com.pl/piojar/polemiki/koneczny/koneczny.html
Wydanie w pdf:
http://wsercupolska.org/przeczytaj/Feliks%20Koneczny%20Cywilizacja%20zydowska.pdf
Recenzje:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/feliks-koneczny-teoria-cywilizacji-historiozofia-i5211122035.html
Inne pozycje autora:
http://www.tedeum.pl/autor/Feliks-Koneczny
http://lubimyczytac.pl/autor/1989/feliks-koneczny
https://merlin.pl/a/feliks-koneczny/
https://sanctus.com.pl/index/3/46/143/feliks_koneczny/id
● Bizantynizm niemiecki
● Chrześcijaństwo wobec ustrojów życia społecznego
● Cywilizacja bizantyńska (2 tomy)
● Cywilizacja żydowska
● Cywilizacja Żydowska (w 3 tomach)
● Dzieje administracji w Polsce
● Dzieje Polski (2 tomy)
● Dzieje Polski opowiedziane dla młodzieży
● Dzieje Polski za Jagiellonów
● Dzieje Polski za Piastów
● Dzieje Polski. Od początku Piastów do III rozbioru Polski
● Dzieje Rosji (w 3 tomach)
● Dzieje Rosji. Od najdawniejszych do najnowszych czasów
● Dzieje Śląska
● Etyki a cywilizacje
● Geografia historyczna
● Jagiełło i Witold
● Kościół jako polityczny wychowawca narodów
● Kościół w Polsce wobec cywilizacji
● Napór Orientu na Zachód
● O cywilizację łacińską
● O pajdokracji
● O sprawach ekonomicznych
● O ład w historii
● O ład w historii. Z dodatkami o twórczości i wpływie Konecznego
● O wielości cywilizacji
● Obronić cywilizację łacińską
● Oświęcimskie niemieckie czy też Cieszyńskie polskie
● Państwo i prawo
● Państwo i prawo w cywilizacji łacińskiej
● Polska między Wschodem a Zachodem
● Polskie logos a ethos - Roztrząsanie o znaczeniu i celu Polski
● Polskie logos a ethos - Roztrząsanie o znaczeniu i celu Polski (2 tomy)
● Prawa dziejowe
● Prawa przyrody a ducha
● Protestantyzm w życiu zbiorowym
● Religie a cywilizacje
● Rozwój moralności
● Różne typy cywilizacji
● Rzut oka na polskie dzieje gospodarcze
● Skrót do nauki historii polskiej
● Skrót dziejów włościaństwa w Polsce
● Słowiański Świat
● Synopsis "Cywilizacji żydowskiej" Feliksa
● Święci w dziejach Narodu Polskiego
● Tadeusz Kościuszko. Życie. Czyny. Duch
● Teoria Grunwaldu
● Tło cywilizacyjne odsieczy wiedeńskiej
● Warunki parlamentaryzmu
● Z dziejów Polski
● Z rzekomych syntez religijnych
● Zawisłość ekonomii od etyki
● Zwierzchnictwo moralności. Ekonomia a etyka
● Życie i zasługi Adama Mickiewicza
Kategoria:
† TEMATYCZNIE ➞ HISTORIA, POLITYKA, KULTURA ❖ Feliks Koneczny
Opis:
Dzieło stanowi rozwinięcie rozważań teoretycznych zawartych w pracy O wielości cywilizacyj. Poświęcone jest omówieniu znacznego i zwykle ujemnego wpływu cywilizacji żydowskiej na łacińską.
Gminy żydowskie żyły przez dwa tysiąclecia wśród chrześcijan jako ciało odrębne, zachowując swe cechy swoiste, wywierają dezorganizujący wpływ na kulturę, sposób mylenia, moralność i wartości świata łacińskiego przez naginanie życia do często najzupełniej utopijnych teorii, skostniały formalizm życia religijnego oraz podwójną etykę - inną dla obcych, inną dla swoich.
Wydanie opatrzone przedmową Jędrzeja Giertycha.
Spis treści:
TOM I. CZTERY RELIGIE
Przedmowa do wydania pierwszego
Uwaga wstepna
1. O źródłach biblijnych.
2. Pomiędzy monolatrią a monoteizmem.
3. Sakralność cywilizacji.
4. Struktura społeczna.
5. Golus w starożytności.
6. Talmud i karaimstwo.
7. Szulchan-Aruch.
8. Kabała.
9. Pylpul i chasydyzm.
10. Wobec islamu i chrześcijaństwa.
TOM II. NABYTKI GOLUSA WŚRÓD CHRZEŚCIJAN
11. Rasa.
12. Języki żydowskie.
13. Ocalenie w rozproszeniu.
14. Następstwa wybraństwa.
15. Prawniczość.
16. Brak historyzmu.
17. Około bóżnicy.
18. Nieuchronne nieporozumienia.
19. Rossica.
20. Uwielbienie Izraela.
21. Neojudaizm.
22. Neorabinizm.
23. Ciemna synteza.
TOM III. WALKA O BYT EKSPANSJA.
24. Walka o byt umysłowy.
25. O byt materialny do wieku XIII,
26. Ekonomia żydowska.
27. O byt materialny od wieku XIV.
28. Państwo i państwowość.
29. Państwowość kahalna.
30. Sekta frankistów.
31. Pierwsi „emancypowani”.
32. Uwaga o mordzie rytualnym.
33. Emancypacja i asymilacja.
34. Judeopolonia.
35. Syonizm.
36. Zażydzenie.
37. Hitleryzm zażydzony.
38. Żyd odżydzony.
39. Jak załatwić kwestię żydowską.
Nota biograficzna:
Feliks Koneczny urodził się 1 listopada 1862 roku. Jego przodkowie żyli na ziemiach naszych południowych sąsiadów, lecz wywodzili się z rodziny polskiej, przybyłej na Morawy z (za) armią Sobieskiego z kierunku Bytomia. Dzieciństwo i młodość Feliksa związane są już jednak z Krakowem, ponieważ tam właśnie osiedlił się jego ojciec. Po ukończeniu gimnazjum św. Jacka F. Koneczny podjął studia na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie w 1888 roku na Wydziale Filozoficznym uzyskał tytuł doktora. W dwa lata później brał udział w ekspedycji archiwalnej w Watykanie, a w latach 1891—1897 pracował jako adiunkt przy prezydium Akademii Umiejętności. Był również członkiem Komisji Historycznej i Literackiej Akademii Umiejętności.
Dwadzieścia dwa kolejne lata pochłonęła mu praca w Bibliotece Jagiellońskiej, w tym też czasie habilitował się w macierzystej uczelni. Jesienią 1919 roku, na wezwanie ówczesnego rektora Uniwersytetu Stefana Batorego, Koneczny wyjechał do Wilna, gdzie wkrótce został mianowany profesorem nadzwyczajnym, a w roku 1922 otrzymał tytuł profesora zwyczajnego.
W 1929 roku, mimo wniosku senatu akademickiego o przedłużenie zatrudnienia, minister Wyznań i Oświecenia Publicznego przeniósł uczonego na emeryturę. Koneczny powrócił więc do Krakowa, gdzie w bardzo trudnych warunkach spędził lata wojenne i okupację niemiecką. Zaangażował się nawet w pracę konspiracyjną, uczestnicząc w tajnych zebraniach politycznych i naukowych. W czasie wojny przeżył ogromną osobistą tragedię, ponieważ z rąk hitlerowców zginęli jego synowie.
Człowiekiem twórczym pozostał do końca życia. Swą ostatnią książkę ukończył w czerwcu 1948 roku, mając 86 lat. Zmarł w kilka miesięcy później, w lutym 1949 roku.
Zainteresowania Feliksa Konecznego były bardzo szerokie, koncentrowały się jednak głównie na trzech dziedzinach:
historiografii, zagadnieniach cywilizacyjnych oraz problemach religijno-moralnych.
Wiele najwcześniejszych, źródłowych prac historycznych poświęcił stosunkom polsko-litewsko-krzyżackim. W roku 1889 ukazała się Polityka Zakonu Niemieckiego 1389—90, a w 1891 Szkoła Hozjusza, Sprawa hozylska. Wzajemne stosunki Polski, Inflant i Zakonu Niemieckiego za Zygmunta Starego 1523—1540 oraz Walter von Plettenberg, landmistrz inflancki wobec Zakonu, Litwy i Moskwy (1500—1525); 1893 — to rok wydania Jagiełły i Witolda.
Temat znacznej części opracowań historiograficznych stanowiły też zagadnienia wschodnie,
na przykład Dzieje Litwy i Rusi przed unią z Polską (1923), O pierwotnej polskości ziemi chełmskiej i Rusi Czerwonej (1920), Napór Orientu na Zachód (1937).
Wyszedłszy od drobnych epizodów i fragmentów historycznych, Koneczny podjął próbę całościowego ujęcia dziejów narodu i państwa polskiego. Tak powstały dwa pierwsze, większe dzieła: Dzieje Polski za Piastów (1902) i Dzieje Polski za Jagiellonów (1903), wznawiane później kilkakrotnie.
Jego zasługą było również zorganizowanie i wydanie dwutomowej monografii zbiorowej pt. Polska w kulturze powszechnej (1918), w której sam jest autorem kilku znaczących rozdziałów, takich jak: Warunki pracy kulturalnej w Polsce porozbiorowej, Rzut oka na polskie dzieje gospodarcze, oraz kompilacyjnych zestawień: Wpływy polskie na zachodniej Słowiańszczyźnie
i Wpływ literatury polskiej w Słowiańszczyźnie.
Na uwagę zasługuje także twórczość Konecznego tematycznie związana ze Śląskiem,
między innymi wydane w 1897 roku Dzieje Śląska, w których podkreślał odwieczne dążenie mieszkańców tego regionu do polskości. Do tej problematyki powracał jeszcze wiele razy,
przede wszystkim w decydujących momentach dziejowych. Tak powstały: W sprawie górnośląskiej (1905), Stosunki społeczne i ekonomiczne na Śląsku polskim (1905),
Oświęcimskie niemieckie czy Cieszyńskie polskie (książka ta, wydrukowana w 1917 roku w języku niemieckim i czeskim, znalazła się na stole obrad konferencji pokojowej 1918 roku),
Plebiscyt na Śląsku Cieszyńskim (1919), Czeskie a polskie prawa historyczne do Cieszyńskiego (1919).
Ze studiów nad przeszłością Rosji powstała jedna z pierwszych prób ujęcia jej historii w organiczną całość pt. Dzieje Rosji (1917), do czego doszła część tomu drugiego, zatytułowana Litwa a Moskwa w latach 1449—1492 (1929), oraz skrócone, popularne wydanie Dziejów Rosji (1921).
Najbardziej interesujące wydają się jednak historiozoficzne prace Feliksa Konecznego, które zresztą sam autor uważał za najważniejsze osiągnięcie swego życia. Jego nauka o cywilizacjach znalazła wyraz w takich dziełach, jak: Polskie Logos a Ethos. Roztrząsanie o znaczeniu i celu Polski (1921, T. 1—2), O wielości cywilizacyj (1935).
Nie można także pominąć takich książek, jak Bizantynizm niemiecki (1927), Religia a cywilizacja (1926), Różne typy cywilizacji (1937), czy też wydanych już pośmiertnie w Londynie (nakładem Towarzystwa im. Romana Dmowskiego): Cywilizacja bizantyńska (1973), Cywilizacja żydowska (1974), O lad w historii (1977), Państwo w cywilizacji łacińskiej. Zasady prawa w cywilizacji łacińskiej (1981) i Prawa dziejowe (1982).
Ostatnią grupę stanowią rozprawy na temat religii, etyki chrześcijańskiej, moralności.
Należą tu między innymi: Geneza pedagogiki (1889), O pajdokracji (1912), Zawisłość ekonomii od etyki (1931), Święci w dziejach narodu polskiego (1937), Rozwój moralności (1938).
Wymienione tytuły nie stanowią pełnego wykazu twórczego dorobku Feliksa Konecznego, obrazują jednak rozległość jego zainteresowań naukowych. Warto odnotować, że nie była mu obca także literatura piękna i publicystyka, o czym świadczą liczne recenzje oraz sprawozdania zamieszczane w czasopismach (w „Przeglądzie Polskim", „Przeglądzie Powszechnym", „Świecie Słowiańskim" i innych).