Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

ED74_Polish_electric_multiple_unit[1].jpg

pigur7 / Kolej / Kolej PKP / Jednostki EZT / ED74_Polish_electric_multiple_unit[1].jpg
Jednostki EZT - ED74_Polish_electric_multiple_unit1.jpg
Download: ED74_Polish_electric_multiple_unit[1].jpg

116 KB

(1280px x 960px)

0.0 / 5 (0 głosów)
ED74 (typ 16WE i 16WEk, typ członów 310Bak/310Bbk i 310Ba/310Bb; nazwa handlowa Bydgostia) - czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny typu wyprodukowanego w bydgoskiej fabryce PESA na zamówienie PKP Przewozy Regionalne. W grudniu 2005 roku Przewozy Regionalne podpisały kontrakt z firmą na dostawę 11 tych zespołów do obsługi trasy Warszawa – Łódź[1].Obecnie właścicielem jest PKP IC.

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Inne pliki do pobrania z tego chomika
Jednostki EZT - EN71-232.jpg
EN71 (typ 5Bh+6Bh+6Bh+5Bh, 5B+6B+6B+5B i 5Bg+6Bg+6Bg+5Bg ...
EN71 (typ 5Bh+6Bh+6Bh+5Bh, 5B+6B+6B+5B i 5Bg+6Bg+6Bg+5Bg) – polski czterowagonowy elektryczny zespół trakcyjny, skonstruowany na bazie trójwagonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57, od którego różni się dodatkowym wagonem silnikowym. 20 zestawów tej serii zostało wyprodukowanych dla PKP przez Pafawag w 1976. Około 30 kolejnych powstawało od 1984 przez zestawianie pojedynczych członów zestawów EN57 w lokomotywowniach.
Jednostki EZT - EN57-1104_011.jpg
elektryczny zespół trakcyjny przystosowany do niskich pe ...
elektryczny zespół trakcyjny przystosowany do niskich peronów, wyprodukowany w zakładach Pafawag we Wrocławiu w latach 1961-1993 w ilości 1429 sztuk. Obecnie uważa się, że jest to najdłużej produkowany pojazd szynowy na świecie. Protoplastą tego pojazdu była wysokoperonowa jednostka EW55.
Jednostki EZT - EN-94.jpg
EN94 (typ 101N i 101Na) – niskoperonowy elektryczny zesp ...
EN94 (typ 101N i 101Na) – niskoperonowy elektryczny zespół trakcyjny użytkowany przez Warszawską Kolej Dojazdową. Pojazdy te wyparły poprzednio eksploatowane wagony silnikowe i doczepne EN80 produkcji angielskiej. Prototyp wybudowano w 1968 w zakładach Pafawag we Wrocławiu. Od jednostek produkowanych później różnił się m.in. długością (krótszy o 1m), kolorem (cały czerwony), trójdzielnymi oknami i krótszą kabiną maszynisty. Produkcję seryjną rozpoczęto w 1971, a ostatni egzemplarz dostarczono pod koniec 1972. Jednostka składa się z dwóch wagonów silnikowych oznaczonych jako a i b, z których tylko jeden ma zabudowany pantograf oraz posiada sprężarkę (wagon a), natomiast drugi przetwornicę oświetleniową. Silniki znajdują się na skrajnych wózkach wagonów, a środkowy wózek wspólny jest toczny. Jednostka jest przystosowana do pokonywania ciasnych łuków oraz ma zabudowany sprzęg Scharfenberga.
Jednostki EZT - EW90.jpg
ET 165 (oznaczenie na PKP EW90) – elektryczne zespoły tr ...
ET 165 (oznaczenie na PKP EW90) – elektryczne zespoły trakcyjne produkowane w latach 1928-1933 i eksploatowane na liniach S-Bahn w Berlinie. 54. tego typu jednostki zostały zabrane z Berlina w ramach tzw. reparacji wojennych po II wojnie światowej i przebudowane w Polsce, w latach 1951-1957, w zakładach ZNTK Lubań i ZNTK Gdańsk. Przystosowano je do odbioru prądu z sieci trakcyjnej i eksploatowano na liniach SKM w Trójmieście. Jeden dwuwagonowy skład uratowano przed zniszczeniem i umieszczono go w skansenie w Kościerzynie.
Jednostki EZT - EN80.jpg
EN80 - elektryczny wagon silnikowy eksploatowany przez W ...
EN80 - elektryczny wagon silnikowy eksploatowany przez Warszawską Kolej Dojazdową (wcześniej Elektryczną Kolej Dojazdową) w latach 1927-1972. 20 wagonów silnikowych i 20 doczepnych wyprodukowanych w zakładach English Electric w Wielkiej Brytanii zakupiono w 1927 w związku z uruchomieniem Elektrycznej Kolei Dojazdowej (EKD). Po II wojnie światowej tabor odbudowano i zasilono dodatkowo 12 wagonami doczepnymi wyprodukowanymi w 1948 w zakładach Konstal w Chorzowie.
Jednostki EZT - EW54-41.jpg
EW54 – trójwagonowe elektryczne zespoły trakcyjne produk ...
EW54 – trójwagonowe elektryczne zespoły trakcyjne produkowane dla PKP w latach 1950-1952 przez szwedzką firmę ASEA. Do roku 1953 zostały dostarczone 44 EZT, które wycofano na początku lat 80. EW54 składały się trzech wagonów: dwóch rozrządczych i jednego silnikowego, który jest umieszczony w środku zespołu.
Jednostki EZT - EW91.jpg
ET 167 (oznaczenie na PKP EW91) - elektryczne zespoły tr ...
ET 167 (oznaczenie na PKP EW91) - elektryczne zespoły trakcyjne produkowane w latach 1938-1941 i eksploatowane na liniach S-Bahn w Berlinie. Ostatnie sklady eksploatowano w Berlinie do 2003 roku. 20 tego typu jednostek zostało odebranych berlińskiej S-Bahn i przebudowanych po wojnie w Polsce, w zakładach ZNTK Gdańsk. Przystosowano je do odbioru prądu z sieci trakcyjnej i, do czasu zmiany jej napięcia zasilania na 3 kV, eksploatowano na liniach SKM w Trójmieście.
Jednostki EZT - EW581.jpg
EW58 (typ 3WE i 3WEa, typ członów 401B+301B+401B) – pols ...
EW58 (typ 3WE i 3WEa, typ członów 401B+301B+401B) – polski trójczłonowy elektryczny zespół trakcyjny. Podobnie jak zespół EW55, ma wejścia przystosowane do wsiadania z wysokich peronów stacyjnych, także po sześć wejść dla pasażerów w każdym członie (trzy na każdej ścianie bocznej). Odbieraki prądu znajdują się na dachu wagonu środkowego, natomiast silniki trakcyjne w wagonach skrajnych. Jednostka została zaprojektowana z myślą o zastosowaniu rozruchu impulsowego produkcji krajowej, jednak nigdy takiego nie wykonano, więc producent musiał zastosować klasyczny rozruch oporowy. Zastosowanie 8 silników trakcyjnych znacząco poprawiło przyspieszenie pojazdu (co jest szczególnie ważne na obszarach aglomeracji o krótkich odległościach między przystankami), ale jednocześnie znacznie zwiększyło energochłonność zespołu. Właśnie to zdecydowało o wstrzymaniu zakupów kolejnych pojazdów tej serii. EW58 wyprodukowane zostały początkowo z przeznaczeniem do ruchu na Warszawskim Węźle Kolejowym, lecz niedługo potem zostały przekazane Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, na której w 1976 przebudowano system zasilania z 800 V na napięcie 3000 V (które jest używane w całej sieci PKP). Dzisiaj zaledwie kilka sztuk EW58 jest zdolnych do jazdy, ponieważ większość serii spaliła się w latach dziewięćdziesiątych. Na podstawie doświadczeń z budowy i eksploatacji EW58 zbudowano w roku 1992 dwie sztuki EZT EW60.
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności