Beuys Halbiertes Filzkreuz mit Staubbild 'Magda', 1960-65, 1.jpg
-
1963 -
1964 -
1965 -
1966 -
1967 -
1968 -
1969 -
1970 -
1971 -
1972 -
1973 -
1974 -
1975 -
1976 -
1977 -
1978 -
1979 -
1980 -
1981 -
1982 -
1983 -
1984 -
1985 -
1986 -
1987 -
1988 -
1989 -
1990 -
2000 -
2001 -
2002 -
2003 -
2004 -
2005 -
2006 -
2007 -
2008 -
2009 -
2010 -
2011 -
5.extras -
6.tmp -
GTD -
Ostanowka Rossija -
R9с. Избранные радиоциклы -
В.Тольц -
Норильское восстание -
Разница во времени -
Розенберги и другие. Интерьер с бомбой -
Штази
Kluczowe dla jego twórczości są doświadczenia spędzonego dzieciństwa w rejonie granicznym między Holandią a Niemcami, jak i doświadczenia wojenne (jako pilot został zestrzelony na Ukrainie i uratowany przez miejscową ludność). Początkowe zainteresowania przyrodnicze przeradzają się w zainteresowania kreatywnością i studiami sztuki. Wczesne dzieła to rzeźby i rysunki, oraz pojawienie się koncepcji prymatu idei nad obiektem (lata 40. i 50.). W latach 60. bierze udział w międzynarodowym ruchu Fluxus. W obiektach rzeźbiarskich wykorzystuje nietrwałe materiały (dotąd obce temu medium) tłuszcz, miód, filc, przedmioty z życia. Formułuje "Teorię rzeźby" - przechodzenia od chaosu do uporządkowania, jak i "Rzeźby społecznej". Od roku 1961 prowadzi działalność edukacyjną w Düsseldorfie. Występuje publicznie, początkowo tworząc akcje, performance, coraz bardziej skupiając się jednak na społecznym charakterze swoich wystąpień: organizuje wykłady, strajki, akcje polityczne (problematyka: polityczna, ekologiczna, społeczna, pedagogiczna, twórczego potencjału człowieka, przestrzeni sztuki). Był charyzmatycznym człowiekiem, artystą, jako postać zawsze w charakterystycznym kapeluszu.