Arp Human Concretion, 1935, Original plaster, 49.5x47.6 cm, .jpg
-
1963 -
1964 -
1965 -
1966 -
1967 -
1968 -
1969 -
1970 -
1971 -
1972 -
1973 -
1974 -
1975 -
1976 -
1977 -
1978 -
1979 -
1980 -
1981 -
1982 -
1983 -
1984 -
1985 -
1986 -
1987 -
1988 -
1989 -
1990 -
2000 -
2001 -
2002 -
2003 -
2004 -
2005 -
2006 -
2007 -
2008 -
2009 -
2010 -
2011 -
5.extras -
6.tmp -
GTD -
Ostanowka Rossija -
R9с. Избранные радиоциклы -
В.Тольц -
Норильское восстание -
Разница во времени -
Розенберги и другие. Интерьер с бомбой -
Штази
Jego twórczość należy do nurtu abstrakcji organicznej - tworzył abstrakcyjne rzeźby o zaokrąglonych kształtach i wygładzonych powierzchniach. Przyczynił się do powstania dadaizmu. W latach 1926-1930 uczestniczył w grupie surrealistów.
W 1904 w Paryżu po raz pierwszy opublikował swoją poezję[1]. W latach 1905-07 studiował w Weimarze, a w 1908 uczęszczał także na Académie Julian w Paryżu. Rok później przeniósł się do Szwajcarii, gdzie w 1911 założył grupę artystyczną. Poznał Roberta Delaunay i Wasilija Kandinskijego, potem także, po powrocie do Paryża, Guillauma Apollinaire, Amadea Modigliani i Pabla Picassa. W 1915 uciekając przed wydarzeniami I wojny światowej zamieszkał w Zurychu, gdzie rok później Hugo Ball otworzył Cabaret Voltaire i rozkwitł ruch dadaizmu. W tym roku Arp stworzył swoje pierwsze kompozycje abstrakcyjne. Współpracował z takimi czasopismami jak Merz, Mécano, De Stijl i La Révolution surréaliste. W 1925 w Galerie Pierre w Paryżu po raz pierwszy wystawiał razem z surrealistami[1]. W 1931 stowarzyszył się z innymi abstrakcjonistami w grupę Abstraction-Création. W 1954 otrzymał nagrodę na Biennale w Wenecji.