rysowanki wierszyki zagadki (84).jpg
-
♫ SŁUCHOWISKA DLA DZIECI ♫ -
Afazja -
Alicja Maurer Dźwięki mowy -
AUTYZM-do segregacji -
bajki i piosenki dla dzieci -
Bocianek Klekotek- historyjka obrazkowa -
Buzi gimnastyka w wierszykach -
czasopismo internetowe Logopeda -
Ćwiczenia -
Diagnoza(2) -
dylalie,afazje, nosowanie -
Gimnastyka buzi na wesoło(1) -
historyjka obrazkowa -
historyjka obrazkowa(1) -
historyjki obrazkowe(6) -
historyjki sekwencje -
Integracja sensoryczna(1) -
IPET -
IPET(1) -
Język migany na co dzień -
Kształtowanie mowy -
LOGOPEDIA(7) -
luckaz06 -
marzena machoś diagnoza neurologopedyczna(1) -
Nauka czytania(2) -
ONOMATOPEJE.KARTY DO PREZENTACJI -
Percepcja wzrokowa cz. 1 -
Percepcja wzrokowa i słuchowa -
plany miesięczne -
Praksja -
przyczyna_skutek_zdj -
Reksio na wsi- łamigłówki 3-5 lat(1) -
Samodzielność -
Scenariusze -
scenariusze zajęć -
Seria MATERIAŁ WYRAZOWO-OBRAZKOWY(1) -
skrzyżowana lateralizacja -
Słuch fonemowy -
Słuch fonemowy(1) -
terapia logop. literatura -
uczę się mówić szeregi zeszyt 1 -
uczę się mówić szeregi zeszyt 2(1) -
wędrówka bociana historyjka obrazkowa -
Zabawy paluszkowe -
Zespół Aspergera -
Zespół Aspergera(1) -
Zespół pomocy psychologiczno-pedagogicznej -
Zeszyty logopedyczne 5 b p d t w f k g(1) -
Zeszyty logopedyczne 5 b p d t w f k g(2) -
Zwierzęta leśne i inne
Elżbieta Maria Minczakiewicz: "Rysowane wierszyki i zagadki w rozwijaniu aktywności dialogowo-komunikacyjnej i zabawowej u małych dzieci"
Wierszyki i zagadki zawarte w niniejszym zbiorze mają za zadanie zaktywizowanie dziecka (zwłaszcza z deficytami w rozwoju, wymagającego pomocy i wsparcia), zachęcenie go do oglądania tego, co je otacza, słuchania, naśladowania, powtarzania, myślenia, kreślenia, malowania, lepienia, uzupełniania, dobierania, segregowania, wyszukiwania – jednym słowem zachęcenia go do wielofunkcyjnej, inspirującej zabawy. Teksty zebrane w tym zbiorze, można wykorzystywać w pracy i zabawie zarówno z dziećmi przedszkolnymi, jak również szkolnymi o różnym stopniu sprawności i wydolności fizycznej i intelektualnej. Wiersze te mogą zainteresować dzieci, które samodzielnie nie potrafią się bawić, ani też nie wiedzą, jak można to samemu zrobić. Mogą one zainteresować także te dzieci, które aktywnie poszukują inspiracji do zabawy, do samodzielnego czytania i malowania tego, co aktywizuje ich uwagę i wolę poznawania świata.
Proponowane zabawy nie ograniczają ani liczby bawiących się, ani ich wieku, nie stawiają żadnych warunków i wymagań tak dzieciom, jak też dorosłym, bo bawić się może każdy, kto tylko chce, kto ma na to ochotę.