2.jpg
-
1200PODKŁADÓW Z COVER-STUDIO -
Alizee - En Concert 2004 (Dolby Digital 5.1) -
Big Band -
Czech SuperModels -
Ćwiczenia wokalne -
DVD Audio 24bit -
Fasolki -
Female Agent -
FemaleAgent -
Filmy 3D miniHD 1080p -
Filmy 3D Muzyka -
Filmy 3D Over-Under -
Filmy 3D vDema -
Filmy MiniHD -
Hal Leonard - Keyboard Style Series -
Keyboard Play-Along -
Krawczyk - podklady -
Kursy Muzyka -
Materiały i cwiczenia z emisji głosu -
Misha Cross -
Misha Cross (Polish Girl) -
Motywacyjne -
Muzyka z musicali (podkłady) -
Nubile Films -
NUTY FORTEPIAN GREATEST HITS -
Nuty Jazz Rozrywka na pianino -
Nuty na Big Band -
Nuty na Big Band(1) -
Nuty Oscar Peterson -
Nuty pianino -
NUTY SKRZYPCE -
Nuty The Beatles - For jazz piano -
Nuty The Beatles - For jazz piano(1) -
NUTY(2) -
NUTY(3) -
Odgłosy -
ODGŁOSY NATURY, WIECZÓR, POWITANIE DNIA -
partytury na orkiestre -
Partytury na orkiestrę -
Play Piano With -
Pobrane -
Podkład kolęd -
podkłady 2 mp3 -
Podkłady Best of Broadway -
Podkłady MP3 -
PublicAgent -
PublicAgent(1) -
Stephen King -
Woodman casting(2) -
xxx 3D mHD
Światło i ekspozycja
Tryb manualny i półautomatyczny
Ruch a czas naświetlania
Głębia ostrości
Głębia ostrości a przysłona
Sprawdzanie głębi ostrości
Czas naświetlania czy przysłona?
Ta część omawia najważniejsze podstawowe zagadnienia, takie jak pojęcia głębi ostrości, zależność między czasem ekspozycji i przysłoną, itp. Postawiono na podstawy techniczne, bez których trudno z premedytacją zrobić dobre zdjęcie. Jako zachęta służą piękne zdjęcia autorstwa fotografów National Geographic. Z resztą całość jest podana na tyle jasno i przejrzyście, że nawet zupełny laik nie będzie miał najmniejszych problemów ze zrozumieniem, zwłaszcza, że najważniejsze zagadnienia są wytłumaczone przy pomocy symulacji - użytkownik może ustalić różne warunki ekspozycji, a następnie zobaczyć efekty tych ustawień, dzięki czemu nic nie trzeba sobie wyobrażać.
Druga część pierwszego rozdziału nosi tytuł "Świat tematów" i składają się na nią materiały poświęcone portretom i zdjęciom rodzinnym, a kończą sylwetki i porady znanych fotografów NG zamieszczone w dziale "Z doświadczeń zawodowców" - tym razem są to dwie fotografki, Jodi Cobb i Annie Griffiths Belt.
Drugi rozdział zatytułowano "Kompozycja zdjęcia". Pierwsza jego część ("Wiadomości podstawowe") jest poświęcona właśnie kompozycji kadru, która, jak zapewniają autorzy, jest "tajemnicą dobrej fotografii". W dziale "Świat tematów" znajdziemy obszerny materiał poświęcony fotografii krajobrazowej. Początkujący adepci tej sztuki dowiedzą się z niego m.in., że dla pejzażysty nie ma czegoś takiego jak "brzydka pogoda". Zawodowcem, który dzieli się z nami swoimi doświadczeniami w drugim rozdziale jest Sam Abell.
To tyle jeśli chodzi o zawartość merytoryczną. Czas omówić formę kursu, a ta naprawdę jest godna uwagi. Każdą lekcję rozpoczyna wprowadzenie czytane przez lektora, a ilustrowane krótką prezentacją zdjęć i omawiające zagadnienia, które zostaną w niej poruszone. Następnie już samodzielnie zapoznajemy się z jej treścią. Ale to nie wszystko - w końcu to szkoła multimedialna i gdyby na tym się ta "multimedialność" kończyła, należałoby skarcić twórców publikacji za małą wyobraźnię. Ale miłośnicy interaktywności nie powinni być zawiedzeni - wystarczy choćby powiedzieć, że część pierwsza zawiera 188 a druga 184 zdjęcia, które można powiększyć jednym klinknięciem myszką.
Nawigacja po Interaktywnej szkole fotografowania National Geographic portrety jest łatwa i intuicyjna, a jeśli pojawiłyby się jakieś problemy, można oczywiście skorzystać z funkcji "Pomocy" (trzyczęściowy samouczek), która wyjaśni wszystkie wątpliwości. Początkujący amatorzy fotografii mogą też w każdej chwili zajrzeć do łatwo dostępnego słowniczka terminów używanych w publikacji. Ponadto obie części zawierają łącznie 88 animacji flash, 24 filmy wideo, 4 animacje trójwymiarowe i 14 wspomnianych wyżej symulacji, które są chyba najlepszym pomysłem, ponieważ pozwalają "na sucho" sprawdzić efekty różnych ustawień parametrów ekspozycji.
Na płycie znajdziemy też pierwszą część bardzo ciekawej "Historii reportażu National Geographic ".
Podsumowując, Interaktywna szkoła fotografowania National Geographic to bardzo cenna, przemyślana publikacja, która osobom całkowicie "zielonym" pozwoli bezboleśnie wkroczyć w świat świadomego fotografowania, a nieco bardziej zaawansowani amatorzy będą mogli sobie przypomnieć podstawy i popatrzeć na piękne zdjęcia, które same w sobie są doskonałą szkołą fotografii. Gorąco polecamy, jednak chętni powinni się pospieszyć, gdyż egzemplarze wrześniowego NG z płytą znikają z kiosków i salonów prasowych jak ciepłe bułeczki.