Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.

Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na ich umieszczanie na Twoim komputerze przez administratora serwisu Chomikuj.pl – Kelo Corporation.

W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności - http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Jednocześnie informujemy że zmiana ustawień przeglądarki może spowodować ograniczenie korzystania ze strony Chomikuj.pl.

W przypadku braku twojej zgody na akceptację cookies niestety prosimy o opuszczenie serwisu chomikuj.pl.

Wykorzystanie plików cookies przez Zaufanych Partnerów (dostosowanie reklam do Twoich potrzeb, analiza skuteczności działań marketingowych).

Wyrażam sprzeciw na cookies Zaufanych Partnerów
NIE TAK

Wyrażenie sprzeciwu spowoduje, że wyświetlana Ci reklama nie będzie dopasowana do Twoich preferencji, a będzie to reklama wyświetlona przypadkowo.

Istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki internetowej w sposób uniemożliwiający przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Można również usunąć pliki cookies, dokonując odpowiednich zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Pełną informację na ten temat znajdziesz pod adresem http://chomikuj.pl/PolitykaPrywatnosci.aspx.

Nie masz jeszcze własnego chomika? Załóż konto

Beggar's Opera - United Kingdom.jpg

komiks31 / Music Opera / 1. Prog Rock Opera / UK / Beggars Opera / Beggar's Opera - United Kingdom.jpg
Beggars Opera - Beggars Opera - United Kingdom.jpg
Download: Beggar's Opera - United Kingdom.jpg

19 KB

(300px x 221px)

0.0 / 5 (0 głosów)
Inspiracją dla powstania nazwy formacji była głośna sztuka napisana w 1728 przez Johna Gaya - "Opera Żebracza". Losy grupy nie potoczyły się jednak w ten sam sposób co jej pierwowzoru scenicznego.
W 1970 muzycy podpisali kontrakt z firmą Vertigo, której profil był nastawiony właśnie na wykonawców ambitnych i odkrywczych. A trudno się nie zgodzić, że taka właśnie była Beggar's Opera Bez wątpienia, wspólnie z Genesis, Yes, Emerson, Lake and Palmer, czy Jethro Tull, poszerzała granice rocka.
Lecz nawet w tamtych czasach, czasach boomu na muzykę niebanalną, nie każdy muzyczny bohater miał możliwość podpisania kontraktu. A nawet jeśli mu się to udało nie było to jednoznaczne z odniesieniem sukcesu. I wcale nie było tak, że byli to gorsi artyści. Często była to kwestia po prostu większego lub mniejszego szczęścia.
W składzie grupy występowali Martin Griffiths (śpiew), Alan Park (organy, fortepian), Ricky Gardiner (gitara, chórki), Gordon Sellar (gitara basowa, gitara akustyczna, chórki), Ray Wilson (perkusja) i, okazjonalnie, Virginia Scott (mellotron i chórki)

Komentarze:

Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!

Aby dodawać komentarze musisz się zalogować

Photobucket
Sformowanie zespołu w Glasgow. Początkowa nazwa The System. Skład: Martin Griffiths (śpiew), Alan Park (organy), Raymond Wilson (perkusja), Ricky Gardiner (gitara solowa), Marshall Erskine (bas). Inspiracją dla powstania nazwy formacji była głośna sztuka napisana w 1728 przez angielskiego poetę Johna Gaya, Opera Żebracza. Losy grupy nie potoczyły się jednak w ten sam sposób co jej pierwowzoru scenicznego.

"Usiedliśmy wszyscy przy stole. Leżał na nim otwarty słownik. Martin zamknął oczy i wbił szpilkę w słownik. Szpilka wylądowała na haśle Beggars Opera." (wywiad z Ricky Gardinerem, 2000,

Demokratyczny eksperyment w Szkocji

Muzyka szkockiej grupy Beggars Opera zaczęła się w tym miejscu, gdzie skończyła się przygoda The Nice. Wiele zespołów czerpało z wczesnych pomysłów Keitha Emersona. Szkoccy muzycy upodobali sobie jeszcze austriackiego kompozytora klasycznego Franza von Suppe i zaproponowali na pierwszym albumie rock symfoniczny z podbudową klasyczną i złożoną instrumentalizacją. Na początku brzmienie zdominowały organy i Alan Park, bardzo utalentowany muzyk wzorujący się na Emersonie i pożyczający jego twarde, akordowe uderzenia. Jego skłonności do niektórych cytatów muzyki klasycznej jednych doprowadzały do obłędu, a innych też do obłędu. Cytował Bacha i Mozarta, ale w kręgu jego zainteresowań byli także Edvard Grieg, Aram Chaczaturian czy Gioacchimo Rossini. To najważniejsze inspiracje klasyczno - współczesne. Błyskotliwość pierwszego albumu budowała zarówno fanów, jak wytwórnię Vertigo, ale w ślad za świetnymi pomysłami aranżacyjnymi nie poszła sprzedaż płyt. Drugi album był zdecydowanym krokiem w kierunku progresji, połączonym dodatkowo z rezygnacją z cytatów klasycznych, lecz pozostawieniem klasycznego nastroju. Zespół zrównoważył brzmienie organowe i pozwolił na równi błyszczeć trzem interesującym solistom, którymi byli: wspomniany już Alan Park, gitarzysta Ricky Gardiner i oryginalny wokalista Martin Griffitth. Szczególnie dwaj ostatni wnosili wiele z psychodelii brytyjskiej. Nic dziwnego, że na płycie Waters Of Change słuchacz styka się z dużym zróżnicowaniem w zakresie stylów muzycznych i aranżacji. Trzeci album stał się zaskoczeniem, a czwarty zamurował fanów. Wystąpiły jaskrawe tendencje do brnięcia w kierunku muzyki pop inspirowanej folkiem, rockiem kalifornijskim i południa Stanów, tudzież produkcjami z list przebojów. W rezultacie siła ich początkowego napędu, organista Alan Park zrezygnował z gry, wcześniej zrobił to Martin Griffitth, a konsekwencją było rozwiązanie grupy.

W przypadku Beggars Opera mamy ciekawy przypadek kliniczny. Kiedy większość grup zaczynała od prostych form muzycznych i doskonaląc się pokazywała coraz bardziej progresywny pazur, Szkoci odwrotnie, tłumili umiejętności muzyczne, pomysły i talenty, aby z progresywnego podwórka dostać się jak najszybciej na listy przebojów. Dlaczego nie uzyskali zasłużonej popularności? Pewnie złożyło się na to wiele czynników.

Zespół nie miał lidera. Traktowali granie jak zabawę, chociaż kompozycje są czasem bardzo poważne. Pomimo podobieństwa do The Nice znacznie różnią się od nich i ELP. Grali bardzo dynamicznie. Wszyscy wnosili wkład w materiał na równych zasadach. Sami o sobie mówili, że ich spotkania mają charakter demokratyczny. To bardzo interesujące zjawisko w tym zespole, gdyż często słyszało się o bezwzględnych przywódcach w rocku.
Inne pliki do pobrania z tego chomika
Ankh - Ankh - Kielce.jpg
Polski zespół grający mieszankę rocka progresywnego z fo ...
Polski zespół grający mieszankę rocka progresywnego z folkiem i muzyką klasyczną. Inspiracją dla nazwy był starożytny egipski symbol krzyża życia. Obecnie grają w składzie – Piotr Krzemiński (gitara, wokal), Krzysztof Szmidt (gitara basowa), Michał Pastuszka (instrumenty klawiszowe, gitary), Jan Próściński (instrumenty perkusyjne) oraz Ernest Gaweł (instrumenty klawiszowe). Grupa powstała w 1991 roku w Kielcach. W jej pierwszym składzie znaleźli się – gitarzysta Piotr Krzemiński, basista Krzysztof Szmidt, perkusista Jacek Gabryszek i skrzypek Michał Jelonek. Dwa lata później, podczas II kieleckiego Rock Festiwalu, otrzymali nagrodę publiczności. Miesiąc później pojawili się w Jarocinie, gdzie zostali uhonorowani 2. miejscem, nagrodą dziennikarzy, publiczności oraz głównego sponsora, a także kontrakt płytowy. W 1994 roku wydali swoją debiutancką kasetę, zatytułowaną po prostu „Ankh”. Kilka miesięcy później ukazała się ona w wersji płytowej. Wydawnictwo okazało się wielkim sukcesem komercyjnym. Nic zatem dziwnego, że podczas odbywającego się w tamtym czasie festiwalu jarocińskiego pojawili się już jako goście. Specjalnie z tej okazji ukazała się akustyczna kaseta „Ankh - Koncert akustyczny”. W marcu następnego roku ukazał się drugi longplay formacji – „Ziemia i Słońce”. Przez kolejne miesiące muzycy ogrywali nowy materiał podczas licznych koncertów. W 1996 roku, podczas Przystanku Woodstock otrzymał nagrodę publiczności Złotego Bączka. Kolejny rok przyniósł przetasowania w składzie grupy – odszedł Gabryszek, a jego miejsce zajął Andrzej Rajski (Trebunie-Tutki) i Adam Rain. Dodatkowo podczas koncertów Ankh był wspierany przez Łukasza Lisowskiego, grającego na altówce oraz wokalistkę Agnieszkę Dudek. Muzycy ponownie weszli do studia i rozpoczęli pracę nad nowym materiałem. Był to także czas, gdy pojawili się podczas Przystanku Woodstock, na którym otrzymali nagrodę publiczności Złotego Bączka. We wrześniu 1998 roku powstał teledysk do utworu „Blaaza”, promującego zapowiadany nowy album. Był to także pierwszy klip w historii Ankh. Niedługo potem do sklepów trafiło wydawnictwo „... będzie tajemnicą”, składające się z czterech mini płyt z trzema kompozycjami na każdym krążku. Ponad pół roku później wystąpili w Berlinie, na zaproszenie tamtejszego teatru, gdzie spotkali się z entuzjastycznym przyjęciem. W następnym roku wylecieli do Ameryki Południowej, by wziąć udział w Rio Art Rock Festival, podczas którego dzielili scenę między innymi z grupą Anekdoten. (Ich koncert wydano w 2007 roku pod tytułem „"Cachaca - Ankh Live In Rio”. W 2001 roku pojawili się na prestiżowym Baja Prog V Festival, a rok później grał koncerty w Stanach Zjednoczonych. W międzyczasie Michał Jelonek, współpracujący nie tylko z Ankh, postanowił odejść z zespołu i skupić się na innych projektach. Wciąż pozostał jednak w dobrych stosunkach z grupą i jako przyjaciel wziął gościnnie udział w nagraniu ich kolejnej płyty. Ponadto wspierał czasem kolegów podczas koncertów - jednym z nich był wspólny występ z grupą Anekdoten pod koniec października 2003 roku w Kielcach. W marcu 2003 roku pojawił się czwarty longplay „Expect Unexpected”. Także w tym czasie do skl
więcej plików z tego folderu...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin
W ramach Chomikuj.pl stosujemy pliki cookies by umożliwić Ci wygodne korzystanie z serwisu. Jeśli nie zmienisz ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce, będą one umieszczane na Twoim komputerze. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Dowiedz się więcej w naszej Polityce Prywatności